IMO20: Bakrus og sjokknedgang i shipping 🚨

Slettet bruker
14.12.2019 kl 09:51 1466

Flere shippingaksjer har steget kraftig i andre halvår av 2019. Det er helt naturlige årsaker til det. Ratene har steget i forkant av økte kostnader i forbindelse med IMO20. Derfor har det oppstått en luke, hvor ratene er kunstig høye i forhold til etterspørselen og kostnadene. Resultatet er kortvarige rekordresultater. Dette vil endre seg allerede i Q1-20 hvor kostnadene av scrubbere og kraftig økning i fuelprisene, vil slå inn som en tsunami.
Redigert 20.01.2021 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2019 kl 11:25 1398

De rederne som har scrubbere,vil tjene mer enn de som ikke har disse. så det gjelder å ha aksjer i de rederiene som har posisjonert seg for imo 2020.Differansen er temmelig stor pr døgn.Kan anbefale Hunter group sin hjemmeside for oppstilling av akkurat det regnestykke.Men det var kanskje det du mente med tsunami.
CapitaL
14.12.2019 kl 12:31 1327

En handelsavtale mellom de stridende parter vil muligens medføre opphevelse av sanksjonene mot Cosco.. Hvilken vei vil ratene for VLCC gå da tror dere?
Det gjelder å følge godt med fremover av flere grunner altså..
Redigert 14.12.2019 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2019 kl 14:14 1246

Godt poeng.Men det vil vel også trigge mere handel,som igjen vil føre til mere etterspørsel etter olje?
Slettet bruker
14.12.2019 kl 15:21 1182

Det er uten tvil et stort tilbud av taxi for olje og gass. Det er et «race to the bottom» marked. Kinesere trykker opp skip som gale.
NOELLE
14.12.2019 kl 16:19 1103

FRO opp i US Fredag. Ser utrolig bra ut.
NOELLE
14.12.2019 kl 16:22 1100

Trådstarter prøver å skape ubegrunnet frykt for å skaffe seg billig inngang ?? Cosco tankers fikk vel vaiwers allerede i oktober UTEN at dette ødela markedet. Rett opp siden da!

https://www.reuters.com/article/us-iran-nuclear-usa-cosco/tankers-sail-after-u-s-allows-sanctions-hit-cosco-unit-to-wind-down-oil-deals-idUSKBN1X421D
Slettet bruker
14.12.2019 kl 20:02 966

https://www.google.no/amp/s/www.argusmedia.com/en/news/1934610-lowsulphur-fuel-oil-prices-at-16year-high%3famp=1

Poenget her er at ratene har økt fordi IMO20 begynner å prises inn, uten at reguleringene er aktive. Det gir naturlig nok store overskudd for aktører som BWLPG. De som drar opp kursen nå, er de siste «idiotene» som går inn.

Kostnadene av IMO20 kommer til å reflekteres i regnskapene fra q1-20.

Jeg anbefaler å sette shorten medio januar 2020.
Redigert 14.12.2019 kl 21:02 Du må logge inn for å svare