Jernbanereformen inneholder noen grove feil.

Slettet bruker
15.12.2019 kl 13:29 387

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/VbrmLW/soerlandsbanen-blir-soertoget-dette-betyr-det-for-deg?utm_source=vgfront&utm_content=row-r11

Med flere ulike togselskap, må kunden betale flere miniprisbilletter om kunden skal reise langti Norge. Slik var det ikke før. F.eks. Kristiansand
- Røros betyr 3 miniprisbilletter.

Mange har reagert på veldig mange nye direktørlønninger, og høye konsulentlønninger. Folk skjønner heller ikke årsakene til disse, fordi her
er det ingenting genialt som produseres. Det er de samme skinnene og de samme togene.

Det er det norske folk som eier skinnene og togene. Vitsen med jernbanen i Norge er å frakte folk billig, trygt, komfortabelt og raskt fra a til b.

Konseptet nå med behov for å kjøpe flere billetter etter hverandre på lengre turer, og en kultur med et mylder av direktører, høres ikke bra ut.
Myndighetene bør lage ordninger som muliggjør billettovergang mellom selskapene. Dette via billettselskapet EnTur. Og antallet direktører
bør ned.

Vi holder på å ruste opp banenettet med Intercity. Meningen er at norsk og svensk tognett skal bli bedre. Slik at bruk av tog blir nyttigere.
Og for å få jernbanen populær med høy trafikk, må prisene starte lavt, og bygge seg opp ved trafikkøkning. Og skinnegangen moderniseres
for høyere fart. Og dermed togene mer moderne og raskere. Videre tilbringer til/fra stasjonene bedre. Alt bør heller ikke klumpes om Oslo.
Norge er mer enn Oslo og Akershus. Det øvrige Østlandet må prefereres. Samt inn i Sverige. Og dette vil danne grunnlag for bedre tilbud
utover i landet. Det er sånn dette er. Dette er realitetene og den farbare samfunnsøkonomiske veien.

Redigert 20.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
CS_invest
15.12.2019 kl 21:48 335

Er vel bare hjernedød blåruss som får et reknestykke:

- staten sparer 12 milliarder
- selskaper som tar over skal gå med overskudd - og
- bedre tjeneste
- et dryss fler direktører

- til at gå opp...

JALLA-PISS-PREIK - produsert av tomskaller og PR-buråer!