BIOTEC - Ny Strategi betyr at den Forrige Mislyktes ...

rischioso
BIOTEC 15.12.2019 kl 13:55 9228

....verken mer eller mindre - med forbehold om at man er ærlig nok til å kalle en spade for en spade ... ;)

Vel, selskaps historien kan man bli kjent med om man leser seg opp og det er ingen hyggelig lesing, men siden det nå er snakk om en Strategi Endring så gjelder jo det nåtiden og fremtiden så da lar vi detaljene om og rundt historien ligge - i alle fall i denne omgang.

Innen Biotec spesielt så er det noe som er meget viktig å følge med på og det er patenter og ikke minst patent tid for det er der verdiene ligger. Nå er det slik at i dette caset så er mange patenter i ferd med å gå ut av den formelle 10 års syklusen og det allerede i løpet av 2020.

Mer om det kan man finne her:

https://dbsearch2.patentstyret.no/Search.aspx?from=main

Med det i minnet så er det ikke så rart at selskapet ser seg nødt til å komme opp med noe nytt - denne gang så kaller man det en Ny Strategi.
'
Legger vi så til at de igjen er i ferd med å gå tom for kapital og at kapitalnivået nå ligger 30-40% under det nivået de historisk har hentet inn ny kapital gjennom emisjoner ( 22m vs 30-35m) så er det slettes ikke rart at selskapet kommer opp med noe nytt noe de alltid har gjort i en eller annen form i forkant av hver eneste emisjon for å prøve å rettferdiggjøre emisjonen ...

Mer om dagens cash beholdning kan man finne her:

https://biotec.no/wp-content/uploads/2019/10/Q3-2019-REPORT-INC-FINANCIALS-1.pdf

Hva består så den nye strategien av?

(1) Selge ut noe som aldri har solgt og fortsatt ikke selger og som har kostet flere hundre millioner over en +10 års periode hvor patenttiden er i ferd med å gå ut - Woulgan Biogel

(2) Satse fullt og helt på noe som alltid har vært å anse som ikke annet enn en bi-aktivitet og som alene ikke dekker stort annet enn utgifter hvor man nå prøver å skape store forventninger om betydelige fremtidige salgsøkninger - AZ

* Mao, den Nye Strategien er ikke annet en innrømmelse av at man de siste +10 år har mislykkes og må kaste inn håndkle når det kommer til det som en gang i tiden ble ansett som en potensiell Block-Buster (WB), og at man har et ønske om å satse videre på det man tidligere anså som kommersielt svakt (AZ).

For hvilke andre alternativer finnes pr i dag? INGEN

Kort Oppsummert:

* Mange patenter går ut i 2020

* WB har mislyktes totalt og har kostet aksjonærene flere hundre millioner frem til i dag og skal nå selges, gis bort og/eller forkastes.

* AZ som knapt dekker selskapets utgifter er hovedsaklig det eneste som vil være igjen av selskapet.

* Cash kassa ligger langt under det nivået hvor den tidligere er blitt fyllt opp gjennom emisjoner så det er å forvente at det veldig snart vil kjøres en emisjon for å tro at det vil innbringe 10-talls millioner gjennom å avslutte noe som aldri har solgt og fortsatt ikke selger (WB) er det vel ingen som tror på ....
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Gjern
15.12.2019 kl 15:54 4568

Som du vil kunne se og høre på præsentationen/webcasten derfra blev det garanteret, at der ikke kommer en ny emission for at gennemføre strategiskiftet.

Der blev også redegjort for hvordan økonomien skal rettes op, så selskabet begynder at tjene penge efter fiaskoen også uden eventuelle penge fra salg af Woulgan.

I forhold til tidligere (før 2015) er AZ-delen blevet til noget helt andet og realiseres planerne fortsat, ser det endnu mere positivt ud end de seneste år.

Men selvfølgelig skulle en eller anden smide emissionsspøgelset ind i dialogen og det blev så dig...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.12.2019 kl 17:05 4502

De som har vært en tid på børs har nok fått med seg at det ikke alltid går helt slik selskapet håper på noe vi har sett de siste 12 årene i dette caset og spesielt ikke når selskapet er i en slik presset situasjon som de nå befinner seg i etter å ha feilet med det meste så er det vel også naturlig at tilliten ikke lengre er til stede.

For all del, historisk så finnes det en håndfull med selskaper som har reist seg opp i fra asken, men om suksessen skulle ha ligget så klart i kortene som du med flere virker å skulle ha det til i dette caset så hadde vel også CEO'en Jørgensen hatt all grunn til å bli litt lengre for å få med seg den suksessen på CV'en og ikke ta hatten og gå etter relativt kort tid i stolen i det den nye strategien blir meldt ...

Det er faktisk lov å tenke litt på egenhånd ...;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Gjern
15.12.2019 kl 17:24 4460

Du behøver ikke at skrive nedladende til mig og andre...

Måske fik Jørgensen ikke det valg selv, det ved vi ikke. Jeg kunne forestille mig, at Hother er mere kompetent til at lede denne ny rejse selskabet skal på.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Hallo!!!!
15.12.2019 kl 20:07 4346

Vi må ikke glemme at alt Riskokeren tar i på børsen blir "pissa på". Er det rart han er frustrert. (?)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
bravi
15.12.2019 kl 22:20 4236

Lurte litt på å kjøpe noen lodd i Biotec hvis Q3 viste at de omsider hadde kommet på rett vei. Men etter alt spetakkelet osv. vi har sett har jeg bestemt meg for å utsette det aksjekjøpet til man event. ser hva dette med ny strategi fører til. Kan godt være at kursen vil gå litt opp fremover men vil ikke bli overrasket med en emisjon rett i trynet (selv om det sies å ikke være en del av planen nå).

Synes TS har noen gode momenter i innlegget sitt. Uansett hvor bra dette er kan man ikke se helt bort fra emisjons spøkelset dukker opp, ihvertfall ikke med den historikken dette selskapet har. Har lagt merke til at det ikke har kommet noen signaler om at det skal taes et oppgjør med fortidens gjøren og laden, det gjør usikkerheten enda større, er det noen av syndebukkene som fremdeles trekker i trådene? Er det så enkelt at det er bare å feie alt som har foregått under teppet og tro at all tillit kommer tilbake bare man annonserer ny strategi og sier man skal kvitte seg med tapsprosjektet Woulgan?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.12.2019 kl 22:52 4176

At TS engasjerer seg slik han gjør er alene et kjøpssignal.
Kjøpte litt i slutten av sist uke så får vi se, tror dette er et spennende tidspunkt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
bravi
15.12.2019 kl 23:33 4374

Andy, du får ha lykke til med din investering her men tror det kan finnes andre og like spennende case i denne sektoren, aldri godt å vite. Riktig at de bør greie å gå i pluss når de kutter ut utgiftene med Woulgan men ikke sikkert kursen går så voldsomt for det. All erfaring viser at det har vært levert mest skuffelser i dette selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Computum
16.12.2019 kl 00:36 4328

Det er en ting det står respekt av når det gjelder TS: Han har ikke skiftet nick, tiltross for at det han har er et av de mest belastede på Hegnar.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
16.12.2019 kl 09:38 4188

Bravi spør: .... er det noen av syndebukkene som fremdeles trekker i trådene? Er det så enkelt at det er bare å feie alt som har foregått under teppet og tro at all tillit kommer tilbake bare man annonserer ny strategi og sier man skal kvitte seg med tapsprosjektet Woulgan?
Alle (f.eks. illuminati i tillegg til meg selv) som tidligere har prøvd å stille ledelsen til ansvar for katastrofale feilbeslutninger, har blitt møtt med aggressive motreaksjoner og anmodninger om å se fremover og ikke rote i fortiden. Viljen til å ta oppgjør og lærdom av feilvurderinger har ikke vært til stede i dette selskapet, og spørsmål som er blitt stilt om berettigelsen av bonuser til ledende ansatte er blitt oppfattet som upassende kritikk. Jeg er blant dem som har vært forundret over at ledelsen har kommet seg unna spørsmålet om hvorfor prisen på Woulgan ikke kunne settes ned og bli solgt i massemarkedet. De som ønsker det, vil finne svaret i de skjebnesvangre avtalene som ble inngått med S&N og i beslutningen om å søke om klasse III-klassifisering som ´medical device´. Fikk vi noen gang noe innsyn i hvorfor muligheten ble lukket for lansering av Woulgan i massemarkedet for sårhelingsprodukter? Hvem var ansvarlig for at Biotec ikke beholdt friheten til å gjøre det, og hvorfor var det umulig å få en skikkelig forklaring? Hvordan kunne aksjonærene akseptere at ledende ansatte fikk bonus for tabbene de begikk? Nå er sannhetens øyeblikk kommet. Av skade blir man klok, sies det – men ikke i Biotec. Men - la oss se fremover. Nå er det ArcticZymes som skal i støpeskjeen i et styre uten aksjer i selskapet, og som sikkert finner nye styreverv når tiden i Biotec Pharmacon er overstått.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
oppturen
16.12.2019 kl 10:38 4127

Ser av handelsmønsteret at Rishioso har begynt å kjøpe aksjer for flaskepanten igjen.
Savner tiden med børsposter...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
oppturen
16.12.2019 kl 10:41 4117

Raa , hva tror du om det amerikanske markedet?
Er det plass til et produkt som Woulgan i hydrogel markedet ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 15:50 3978


Til dere som i åresvis har forsøkt å overse ledelsens gigantiske feilgrep i Biotec og som i åresvis har mobbet oss andre som så tegningen av styret og ledelse i selskapet ganske tydelig:

Dere har trodd at dere har å gjøre med noen små klegger som dere ble kvitt ved å slå på skjortearmen. Slike små insekter som irriterer, men som ikke er farlige.

Der tok dere feil. Vi; Rischioso, Jan Raa og undertegnede - blant annet - er mer å anse som mosquitos!
Men mosquitos er ikke bare insekter som i verste fall kan gi alvorlige virkninger av stikk, de kan også være et jagerbombefly som De Havilland DH 98 Mosquito!!!

Der har dere oss! Vi gir oss ikke, antageligvis fordi vi er bygd sammen nogenlunde likt:

* Vi vil ha frem fakta.
* Vi lar oss ikke pille på nesen.
* Vi går ikke i kø, men foretrekker å tenke selvstendig.
* Vi kan ikke fordra ledere som unnasluntrer.
* Vi kan ikke fordra ledere som tar seg betalt for noe de ikke fortjener.
* Vi kan ikke fordra ledere som fører aksjonærer bak lyset.

* Og: Vi kan ikke forstå at ledelsen i Biotec ikke tar et oppgjør med fortiden før man forventer at aksjonærene skal gå videre som om intet har skjedd.
Husk: Vi vil følge med hele tiden og gjøre livet surt for dem som prøver seg igjen. For det vil ikke gå!
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 15:55 3968

Uten sammenligning forøvrig:

I land som Vietnam, Kambodsja, Chile, Argentina, Uganda osv. har samfunnet og folket blitt hardt rammet også i tiden etter borgerkrigene.
Først når lederne har blitt stilt til ansvar for sine ugjerninger har man kunnet gå videre.

Slik fungerer vi mennesker, vi er ikke maskiner, men må ha et opphold, gjennomgå historien, lære, ta ansvar - og så gå videre. Det oppgjøret har man ikke tatt i Biotec ennå. Og likevel tror man at man skal få med seg markedet på nye tokt!
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 16:14 3940

Har du plan om å iføre deg super woman drakt etter mørkets frambrudd, og ut å redde verden. Synes du begynner å dra store linjer nå...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
JosefK
16.12.2019 kl 16:21 3922


Munchausens syndrom.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
oppturen
16.12.2019 kl 16:31 3905

Har trekløveret hatt valgmøte for å finne sin talsperson?

Å putte Raa og Rishioso på samme hylle blir et slag under beltestedet for førstnevnte.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 16:40 3878

Ferdig med mobbingen?

Slik har det vært i åresvis, men så kan dere lete bakover og se hvorfor vi var skeptiske og hva som ble resultatet.

Lien og Thorsen tok jo kaka, men de gjorde så mange opplagte bommerter at det var ikke vanskelig å oppdage hvor dårlig de fungerte som ledere.
Det er et under at Thorsen hadde vært øverste leder i Tomra. Det må ha vært en svikt i valgkomitéen som plukket ut ham som styreleder. Jeg er redd det var gutteklubben Grei som gjorde det endelige utslaget. Støtter du meg, så støtter jeg deg.... osv.

Sikker på at min diagnose er korrekt? Jeg trodde det var verre en dette!

"Münchausens syndrom er en tilstand der en pasient presenterer symptomer og tegn som viser seg å være fabrikerte eller selvpåførte. Pasienten produserer altså selv bevisst sine symptomer og funn, som vedkommende ofte på dramatisk vis presenterer som et problem for helsevesenet. Münchausens syndrom har sjelden noen økonomisk sekundærgevinst, men det kan være et rop om oppmerksomhet."
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Computum
16.12.2019 kl 16:47 3866

Argus
Du har mast i årevis, men ser vi deg på presentasjoner eller generalforsamlinger? Nei. Ditt korstog foregår på Hegnar og her oppnår du ikke stort mer enn å få nyskjerrige nye investorer til å skygge banen. Og det er kanskje også din egentlige agenda? I likhet med dine "våpenbrødre".
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 16:54 3853


Nå gutter, nå er det kanskje på tide å gripe fatt i problemstillingen og ikke ta helt av den andre veien. Om det kommer et overskudd i 2020, er det nok til å vekke interesse blant aksjonærer som nå kan velge og vrake i selskaper på Oslo Børs som har falt i bøtter og spann. Jfr. DNBs ti dårligste aksjene som nå skal gå i taket.

1.) Hva gjør man med Woulgan? Jo, som jeg har skrevet i lang tid og før "strategien" ble endret: Selg ut Woulgan, men sørg for at selskapet mottar en prosentvis dekning av hver tube som selges. Da sikrer man seg en jevn sum såfremt salget går bra. Går ikke salget bra, får man heller ikke noe særlig i engangsbetaling ved et salg.

2.) Er det grunn til å anta at omsetningen vil øke noe vesentlig mer i tiden fremover enn før bare fordi man bruker andre ord og endrer fremgangsmåten/strategien?

Jeg kan ikke se at det har eksistert noen strategi før, så hvordan kan man endre noe som ikke har eksistert. Man skyver ut én avdeling og satser mer på den andre. Men det betyr at man satser alle kort på den delen som gjenstår av selskapet som man kun satset subsidiært på før. Hvorfor? Jo, fordi man ikke har noe annet valg. Woulgan i sin nåværende salgsdrakt er dødfødt og trekker kun kostnader så lenge den ikke selges i betydelige mengder til lavere pris.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
snuffe
16.12.2019 kl 16:54 3849

Argus, har ikke du solgt deg ut?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 16:57 3842


Computum: Du har skjønt det: Selvfølgelig vil jeg at potensielle aksjonærer skal skygge banen. Så langt har dette vært rett fordi selskapet har ført sine aksjonærer bak lyset. Men den dagen ledelsen står frem og aksepterer at det skal undersøkes hva som skjedde i de årene Lien og Thorsen styrte skuta (nesten på grunn), da vil jeg støtte selskapet. Der tror jeg at jeg har mange med meg. Det er bare noen få standhaftige igjen som niholder på at man skal gå videre som om intet har skjedd.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 16:59 3839


Ja, jeg solgte meg ut rundt kr. 12, som jeg har informert om fø, og gjorde en liten gevinstr. Salget skjedde fordi jeg forstod at ledelsen drev med løgn. Men det tok lang tid før kursen steg og jeg solgte meg ut, før kursen igjen falt som en sten.

Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 17:09 3819

Skjønner hva du mener Comp.
Men undertegnede klarer dem ikke å skremme bort hvertfall!
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 17:14 3805

La det være sagt med en gang, jeg har liten oversikt over hva som har skjedd tidligere og hvem som har medvirket til at selskapet er hvor det er idag, men det bryr meg heller ikke.
Jeg har satset litt i selskapet nå og tror vi kan oppleve spennende tider framover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
JosefK
16.12.2019 kl 19:19 3710


Det er riktig innstilling. For her hagler det med usubstansierte "fakta" og regelrett løgn.

Arctic Zymes kan bli "hur bra som hellst" men det kommer til å ta tid med dem og. Og gjett om det kommer til å hagle med gammel dritt før de får luft under vingene.

Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 19:45 3683

Du mener kanskje det motsatte av substansiell? Og ikke usubstansiert......

Og så ber jeg deg forklare nøyaktig hva som er "regelrett løgn". Helt konkret!
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
16.12.2019 kl 19:53 3672

Hvor hagler det av usabstansierte fakta og hvem kommer med regelrett løgn. Har du eksempler? Det burde være enkelt for deg å finne eksempler ettersom det hagler av slike - og av gammel dritt? Hva er ditt budskap og din advarsel?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 20:05 3648

AndyH
Det er ikke sikkert du har «timet» kjøpet ditt perfekt, noe man forøvrig omtrent aldri gjør.
Det kan svært gjerne inntreffe at du havner godt i minus på posisjonen, da jeg framover forventer at mange innbitte SBG/Woulgan investorer kommer til å likvidere sine posisjoner. Det kan bety titalls millioner aksjer som skal ut.
Jeg tviler dermed veldig på at du vil oppnå raske penger med dette kjøpet.
Jeg tviler også på du vil oppnå mange-gangen på denne investeringen.
Men, for første gang, (vil heller ikke skje igjen), skal jeg «garantere» at det vil inntreffe mulighet for å komme ut i gevinst med kjøp på dagens nivå. På et eller annet tidspunkt.
Biotec er nå totalt derisket. Muligheten for de virkelig store prosentene i gevinst er også borte. Fra og med nå handler dette om enkel matematikk, der P/E vil stå sentralt. Hvilke multipler Biotec etterhvert vil handles på, kan nok diskuteres, men som et kjedelig, standard «industriselskap» kan man kanskje anta 10-15.
Det er 100% sikkert at Biotec vil levere overskudd på minimum 25mill kr i løpet av en 3-5års periode, noe som minimum vil gi deg pengene tilbake. Bare du har nerver og tålmod, noe som ellers er en mangelvare i pharma-sektoren, der alle skal bli millionærer over natten.

Du trenger heller ikke bruke veldig mye tid framover for å sette deg inn i Biotecs historie. Den er uansett, og utelukkende full av evneveike beslutninger, inkompetanse, arroganse, grådighet og handlingslammelse. Her har absolutt alt gått galt. Men heldigvis sitter ennå selskapet igjen med rettighetene til gamle Marine Biochemicals, som i dag heter Arctic Zymes. Det er utviklingen der som gjør at vi nå, og mot alle odds, kommer til å berge investeringen vår. Innen sektoren er Biotec et enestående tilfelle der selskapet kan falle tilbake på en sikker «cash-generator» når alt annet gikk til helvete.
Tror neppe du finner andre selskaper i den situasjonen, da de fleste andre er one-trick pony, binær, eller kall det hva du vil. Når primærsatsingen ikke lykkes, er det slutt. Helt slutt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
16.12.2019 kl 20:16 3634

Dtt. Jeg er helt enig med deg. Du kjenner åpenbart historien helt fra den gang jeg kjøpte Marine Biochemicals for private penger og donerte selskapet - inkludert SAP - til Biotec i tro på at vi sammen skulle gjøre noe til felles beste for alle ærlige mennesker i Tromsø.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 20:22 3614

Takk for innlegget DTT.
For det første, min hovedinvestering ligger i et annet spennende selskap som du vet godt om, for det andre er denne investeringen gjort fordi jeg finner det av og til spennende når mange nok er gått lei og bare ser mørke og sikkert med rette.
Dersom det er muligheter for at selskapet kan overleve kan det da være riktig tidspunkt å kjøpe tenker jeg. Og enn så lenge har jeg ikke satt meg 100% inn i selskapet men nok til at jeg mente det kunne være en fornuftig investering på lengre sikt.
Jeg lar meg heller ikke skremme av om noen vil selge seg ut, det betyr kanskje en nedgang i pris på kort/mellomlang sikt, men jeg tror bestemt heller ikke at dette selskapet ligger for døden, tvert imot til tross for en tilsynelatende svært kjedelig historikk.
Jeg merker meg ellers at Biotec trådene tar seg opp igjen, det er i seg selv et positivt tegn på at både "gamle" og nye investorer tross alt kjenner selskapet og mer enn gjerne deltar i debatten.
Vi får se hvordan dette barker i vei, men jeg er positiv til min investering og lar meg sjelden skremme. Såvidt jeg kan se utfra regnskapet i q3 kan det se lovende ut framover.
Men vil bruke dagene som kommer å sette meg ytterligere inn i selskapet og muligens øke eksponeringen ytterligere, får se det litt an, det er hvertfall mulighet for det om kursen skulle droppe.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.12.2019 kl 21:35 3542

Det ender som oftest med "nedsnitting" eller for å bruke dine ord for det samme "akkumulering" når man først kjøper og så leser seg opp for i bakvendt land der går allting an og lykke til med det... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 21:41 3527

Det er én grunn for at du skriver om biotec aksjen Risch, du planlegger selv å kjøpe deg inn.
Jeg kjenner så altfor godt til din metodikk.

Lykke til selv.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2019 kl 21:47 3517

For å si det sånn Risch, jeg har lest nok om selskapet til å investere og føle trygghet ift det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Computum
16.12.2019 kl 22:31 3466

Ja, Andy, her er usedvanlig mange "muldvarper" og i tillegg en bitter grunder, som du sikkert har oppdaget. Flere uten aksjer, mens sistnevnte kanskje fremdeles har et betydelig antall (for ett år siden hadde han ca 0,5% av selskapet). Så om man kan filtrere bort støyen så vil resultatene bygge selskapsverdi og aksjekurs. Om noen velger å dumpe aksjer på ugunstige tidspunkter så kan det selvfølgelig komme kortvarige nedturer. Da står jo f.eks. slike som rischioso klar til å ta imot og vips så har vi en hausser på Biotec-trådene :-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
bravi
16.12.2019 kl 23:24 3424

Er litt overrasket over at så mange glatt overser historikken og bare ser fremover i dette selskapet når vi vet at aksjonærene
har blitt lurt og rævkjørt tidligere, er overhodet ikke overbevist om at det regimet som trekker i trådene ikke kan finne på å gjøre det en gang til. Da skulle man tro at de som har god kjennskap til selskapet som f.eks Computum ikke er med på å feie ting under teppet.

Hvis grunnmuren er sprukket og det finnes mye råte i underdelen kan det ofte lønne seg å rive det ned før man bygger opp igjen. Sier ikke at AZ isolert sett er dårlig men det er alt det andre og omgivelsene som gjør meg skeptisk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
oppturen
16.12.2019 kl 23:43 3387

Valgkomité ble fornyet for 3-4 år siden, av styret som satt for 3 år siden er det kun 1. ansatte valgt styremedlem tilbake. Dagens CEO har sittet i stolen i 1 mnd, etter at han kom inn i AZ som leder i 2015 har han gode resultater å vise til, han tok enda et oppgjør med sine tidligere sjefer og sa rett ut at de manglet mål og forstand.
Hvem skal stilles til ansvar ?? Sørvoll, Engstad, Ketler. ?? Det er vel en internjobb som ikke bør gå for åpne dører.
Det hersker vel ingen tvil lenger om at Raa og Illuminati hadde rett vedrørende Lien og Thorsens manglende kompetanse og udugelighet men noen som tror at de vil stå ansvarlig for noe som helst. ?
Ansattevalgt styremedlem blir vel og høyst sannsynlig skiftet ut ved neste valg runde. Regner med observatør blir valgt som ordinert styremedlem frem til ordinær GF og at hun etter det blir ansatte valgt styremedlem. ( skjønt det er bare spekulasjoner)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Computum
16.12.2019 kl 23:47 3380

"lurt og rævkjørt"

Mitt syn er at styremedlem Gunnar Rørstad lurte oss. Han er ute av selskapet. Svein Lien ble selv lurt og det ble dyrt for mange som var sene å reagere. Han la sammen med det gamle styret, ledet av Thorsen, opp til en strategi som ikke var vellykket når det gjaldt Woulgan.
Devine ble lovprist her på forumet (fordi han var den eneste i selskapet som snakket flytende engelsk?) Jeg var ikke blant dem som lot meg imponere av Devine. Devine er ute av selskapet. Lien er ute av selskapet. Thorsen er ute av selskapet.
Jeg har problemer med å se hvem i dagens regime som skulle stå i veien for at selskapet med den nye strategien vil gå med overskudd allerede neste år.
Og hvem skulle ha noen interesse av det?
At her er mange bakstrevere på Hegnar forum kan jeg ikke se vil stå i veien for en ny giv for selskapet.
Så jeg har troa, så får vi se etter hvert.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 00:01 3365

At Renonorden med Thorsen som styreleder IKKE ble gransket ut i huet og ræva, gjør vel at en gransking av Biotec bare er blåbær i forhold..
Husk at daglig leder (jonny enger) i Renonorden ble dømt til fengselsstraff.. Styreleder (thorsen) slapp vel ganske billig unna der, tenker jeg..
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
oppturen
17.12.2019 kl 00:06 3361

Av styremedlemmer siste 10 år, er her vel bare 2 som har blitt valgt utenom valgkomités anbefaling. Begge disse strevet vel med å få til hva de lovet på forhånd...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Computum
17.12.2019 kl 00:40 3323

Det er, så vidt jeg vet, ikke straffbart å gjøre en dårlig jobb. Den som kunne tatt et initiativ til forandring var største eier. Men han var tydeligvis fornøyd. Så hvorfor skal de som ikke eier aksjer bry seg?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare