Hvor mye er Photocure verdt?

Slettet bruker
PHO 30.06.2018 kl 08:40 26949

Hva er forventet aksjeverdi av PHO. Noen her med en realistisk begrunnet forslag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
bravi
27.07.2018 kl 08:32 5739

Hvis Hexvix er så overlegent best til å påvise blærekreft som det påståes er det merkelig at preparatet ikke klarte å få fotfeste i Frankrike. At refusjonen ble trukket tilbake bekrefter det. Skulle tro blærekreft er samme i Frankrike som andre steder.
Slettet bruker
27.07.2018 kl 09:05 5676

Det var tydligen vanskelig att førstå, du får bare 5 år refusjon hvor bra produkt du har.
Og det samme gjeller alle produkter, du kan bare få 5 år. Men de mener blålys er beste behandling
efter fase 3 studien. Og med de fordeler de nye flexiscopen gir så kommer det att bli brukt der og.
Hvem vil ikke vare garantert frisk i 7 mån lengre.
Slettet bruker
27.07.2018 kl 09:06 5673

Gikk den ut på tidsbegrensning ?

uansett, eg vil ha en rå uke avslutting ;) full gass oppover ;)
Londonmannen
27.07.2018 kl 09:07 5668

At dette gjelder Frankrike bør ikke overraske. Jeg tror ikke det har å gjøre med resultatene man får ved bruk av Hexvix. De er nok de samme i Frankrike som ellers i Europa. Og kan jo snu spørsmålet på hodet og spørre hvorfor Hexvix fungerer såpass godt utenfor Frankrike? Franskmenn er vel mennesker som andre europeere?

Men som vi vet er franskmenn svært nasjonalistiske. De har opp gjennom tidene nektet å snakke engelsk, men fremholdt fransk. De har tvunget NATO til å ha alle publikasjoner på både fransk og engelsk. De foretrekker franske biler, fransk ost, fransk vin etc. Det er ikke overraskende at franskmenn også har stilt seg negative til bruk av et produkt som ikke blir produsert i Frankrike.

Så jeg er ikke med på at det er Hexvix sin skyld i manglende suksess i Frankrike, men snarere franskmenn sin negative holdning til alt som ikke er fransk. Så la nå franskmennen dø av sin blærekreft når de ikke skjønner sitt eget beste. PHO klarer seg utmerket godt selv om disse froskespisende menneskene foretrekker bruk av utdaterte prosedyrer for diagnosering av blærekreft.
Slettet bruker
27.07.2018 kl 09:24 5623

hehehe
Slettet bruker
27.07.2018 kl 09:30 5606

Vi diskuterer refusjon, men må huske att behandlingen blir ikke billigare før det. Någen må betale
og vid refusjon så betaler myndigheter mer og pasienter mindre. Da amerikanske myndigheter
og Nordiske og Tyske myndigheter finner ut att Blålysbehandling er verdt att betale for. Og med en
fase 3 studie som beviser att behandlingen er bedre. Så bør det gå opp ett lys for andre lands
myndigheter og. Som sagt verden blir mer og mer global.
Computum
27.07.2018 kl 09:33 5594

TP up to NOK 38/sh (37), but recommendation back to Hold

We have made slight upward adjustments to our model ahead of the report mainly due to stronger USD and EUR vs NOK. This resulted in a tad higher TP of NOK 38/sh (37 previously). We continue to believe that there is an exciting period ahead for Cysview growth in the US due to reimbursement effects and surveillance market launch. However, the search of the new CEO and effects of the aforementioned regulatory changes will take time. Combining this with the recent share price appreciation, we see PHO share as more fairly priced and downgrade the stock from Buy to Hold.(Norne Research)
Medisinmannen
27.07.2018 kl 09:54 5540

Bravi, du tror at pga refusjonen ble fjernet av myndighetene i Frankrike så er det fordi Hexvix ikke er bra nok? Hvorfor fortsetterman med refusjon i Tyskland, Danmark etc. Man fjernet også refusjonen i USA og nå er denne tilbake og med stadig bedre refusjon.

Hvorfor skjer dette?
heilo888
27.07.2018 kl 09:57 5534

Londonmannen;
Nå er jo Ipsen som selger Hexvix i Europa et fransk selskap så jeg vet ikke helt om jeg svelger din argumentasjon.
Tror det må være andre grunner til at Hexvik ikke har fått fotfeste i Frankrike, samtidig som at de selger meget bra i f.eks. Tyskland.

Det er også også ganske så uforståelig at Hexvix ikke blir benyttet i Storbritannia hvor det foreligger overbevisende dokumentasjon for at Hexvix er overlegen relatert til andre diagnostiske metoder. Men jeg tror at her ligge det et stort potensiale om Ipsen satser, eller om Photocure selv tar over salget. (Snakket med Hestdal om dette for en tid tilbake og han mente også at salget var svært skuffende som følge av at Ipsen hadde satset alt for svakt i Storbritannia.)
Redigert 27.07.2018 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Picosalax
27.07.2018 kl 10:03 5523

Tar et lite lodd her. Teknisk ser den også brukbar ut (bl.a oversolgt) etter at den brøt motstanden på 32
Londonmannen
27.07.2018 kl 10:35 5468

He, he, nei jeg aksepterer at du ikke kjøper min litt fleipete argumentasjon. Pafo er vel inne på det som er realitetene.

Men poenget er at Hexvix virker nok like godt på fransk,menn som på andre auropere. Og med dette faktum i bunn så kan jeg vanskelig se at helsemyndighetene i Frankrike ikke igjen skulle kunne komme opp med refusjon for bruk av Hexvix. Selv om de er franske så er de ikke direkte dumme. Og PHO sitt bidrag til diagnosering av blærekreft er tross alt vitenskapelig bevist. Uten et vitenskapelig grunnlag ville aldri PHO oppnådd godkjennelse av FDA og langt mindre refusjon i det amerikanske markedet.
dr. Stockman
27.07.2018 kl 10:39 5461

Idag som igår reagerer markedet med fall på at det legges inn en større åpen post for salg. Irrasjonell reaksjon selvsagt ettersom posten er langt mindre enn en vanlig dagsomsetning, men like fullt en forutsigbar reaksjon. Og det burde jo selgeren vite, og heller skjule deler av posten eller fordele den på flere nivåer. Sllik han gjør det oppnår han bare å forstyrre kursutviklingen og hjelpe de som ønsker å få kjøpt billigst mulig.
Slettet bruker
27.07.2018 kl 11:07 5425

Jeg sier meg enig med focuss i at PHO er den aksjen jeg har følt meg mest komfortabel med av alle aksjer jeg har eid utenom ASC Sundal Collier som jeg har eid i godt over 20 år med snitt på 12-13% utbytte p.a over hele perioden.
Jeg føler meg faktisk så sikker på PHO etter de siste meldingene at det er dager jeg ikke ser på kursen i det hele tatt.
Dessuten skal jeg ikke selge PHO-aksjer på noen år.
Jeg anser potensialet på nedsiden til 27, og oppsiden på 1000 på 3 års sikt, og muligens 5-6000 på 8-10 års sikt.
bravi
27.07.2018 kl 19:24 5214

Oppgang kommer, du bare hausser du, hvor lenge har du sittet i denne aksjen? Hva tror du de tenker de som har vært aksjonærer i 18 år og blitt skuffet X antall ganger tidligere? Tror du de synes caset er like opplagt som du?
bravi
27.07.2018 kl 19:36 5196

MM, vedr. refusjon og bruk i Frankrike. Jeg synes det hadde vært mere betryggende om de hadde refusjon. Dvs. at Hexvix hadde vist seg så overbevisende at urologer hadde forlangt at det preparatet skal brukes ved blærekreftundersøkelser.
Så har vi den lave brukshyppigheten per skop i Usa, hva skyldes det?
Hva er brukshyppigheten på skopene i Tyskland og norden?
Medisinmannen
27.07.2018 kl 19:58 5162

Bravi, du må prøve å legge bortskylappene. Du kan ikke sammenligne brukerhyppigheten i USA med 2% markedsandel og nylig refusjon med Danmark som har ca.80% markedsandel og med refusjon i over 10 år.

Klart det er mer positivt med refusjon i Frankrike, men det er underordnet. Ipsen satser ikke på Hexvix og da blir det slik.

Nå er det USA som gjelder og det ser stadig mer lovende ut.
Slettet bruker
27.07.2018 kl 21:23 5064

Tåka

Flott, da gjenstår det bare å se om de får flere kvalifiserte søkere på dette nivået.
Tydelig at Photocure mener alvor nå.
De neste 12 månedene kan bli mer spennende for aksjonærene enn noen kan forestille seg.
Har som sagt aldri hatt en så god følelse som aksjonær i et selskap som jeg har i Photocure nå, og jeg har vært med i dette gamet en stund.
Trencher
11.08.2018 kl 08:43 3936

God morgen alle medaksjonærer :-)
For et uke det har vært!!! Sitter her og ser over porteføljen med et smil og gleder meg til neste uke. Takk til alle dere som kommer med kommentarer og synspunkter, det gjør ihvertfall min børshverdag mer interessant. Ønsker alle en riktig god helg!
Redigert 11.08.2018 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
bravi
11.08.2018 kl 09:39 3859

Takk for det Trencher, god morgen til deg også.
Satt akkurat og hygget meg med en kopp kaffe og tittet på Nordnet kontoen min. Ja, dette har vært litt av en uke det kan man si. Ser frem til neste uke og videre fremover. Tror vi må regne med at det vil ta noe tid før vi kommer opp til focuss sine kursmål men vi er på vei. Takk til alle de gode skribentene på forumet som skriver om Photocure, uten dem hadde mange ikke vært oppmerksomme på dette caset og kursen kanskje vært lavere i dag.

Litt på sidelinjen.
For mange år side kom Nordnet med et julegave tilbud om at hvis du værvet en venn til å opprette Nordnet konto så ville vennen få 8 aksjer i Telenor gratis. Jeg vervet kona, det gjorde jeg selv om hun ikke liker aksjehandel og irriterer seg på at jeg bruker tid på dette og ser for seg problemer med selvangivelsen (den er det jeg som må se over uansett). Etter at kontoen var opprettet puttet jeg noen kr inn på hennes depotkonto og kjøpte Rec aksjer,. Deretter skjedde ikke noe utover en eller 2 emisjoner, utviklingen var dårlig. Høsten 2017 tittet jeg på kontoen hennes og tenkte at noe må gjøres. Solgte alle Rec aksjene med tap, og kjøpte jeg Pcib for hele salgssummen. På nyåret solgte jeg alle Pcib aksjene med fin fortjeneste og kjøpte Photocure for alle penga. De aksjene skal få stå lenge, i dag sitter hun allerede med en hyggelig avkastning. Tidligere har ikke kona engang satt seg inn i hvordan hun logger inn på Nordnet men etter at at jeg fortalte om Pho har hun blitt adskillig mere interessert.