Kartlegging rundt delisting WRL!

jokke
WRL 30.06.2018 kl 11:16 8216


Josik kan fronte oss i denne saken, han skriver:
«De som har synspunkter rundt dette kan gjerne sende (meg) en mail til: Delisting.av.WRL@gmail.com. Jeg ønsker å kartlegge andres synspunkter rundt dette og kan ev. bidra til å koordinere en felles uttalelse på et gitt tidspunkt dersom mange nok kan stille seg bak et felles syn.»

Dette er jo fantastisk at Josik tar på seg denne oppgaven og jeg gir han min støtte med 180k aksjer håper dere griper anledningen og sender ham e-post : Delisting.av.WRL@gmail.com
Redigert 20.01.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
guei
30.06.2018 kl 21:00 8109

Helt enig at her må vi stå imot en småaksjonær fiendtlig styrebeslutning. Støtter med mine 450000 aksjer. Håper flere følger med på dette slik at vi når kritisk volum for å stemme ned forslaget på EO GF.
GHE
Spar1
30.06.2018 kl 21:46 8079

Enig, med mine 550.000
vibha
30.06.2018 kl 22:47 8029

Med 160000
gølle
30.06.2018 kl 23:22 8000

Enig med mine ca 330000 aksjer. Når kanskje så mye som 30 % eller kanskje mer sitter på norske hender da bør jo ledelsen bli orientert om forholdene for norske aksje-eiere. Det burde de jo være takknemlige for. så de får bedre grunnlag for å ta de riktige beslutninger.
Josik
02.07.2018 kl 20:39 7754

Jeg har fått inn rundt 20 mail til: Delisting.av.WRL@gmail.com med støtte fra drøye 5 000 000 aksjer i forhold til å søke en felles uttalelse / protest mot delisting, til ledelsen i WRL. Hva aksjonærer i hovedsak er opptatt av:

- For dem som har få aksjer vil det bli uforholdsmessig dyrt å konvertere aksjene for salg på AIM, så norske småaksjonærer må følgelig få en exit-mulighet via Oslo Børs til en grei kurs.
- AIM er illikvid, det er liten interesse for kjøp av WRL blant UK-investorer, og det kan ikke forventes at norske investorer i framtiden vil kjøpe WRL via AIM. Delisting fra Oslo Børs bør følgelig ikke skje før interessen i London er betydelig høyere enn i dag.
- Det gir en generell trygghet med registrering på Oslo Børs fremfor AIM eller andre utenlandske børser.
- En eventuell registrering på Jersey med ukjent lovverk føles ikke betryggende.

Vi har ennå god tid og Jersing skal få lov til å sette seg litt i stolen. Det er i mellomtiden viktig at enkeltaksjonærer presenterer sine personlige problemstillinger, ønsker, og ev. krav ovenfor ledelsen før vi ev. "går sammen" for å stå sterkere. Det kan jo hende at ledelsen har forregnet seg litt, eller også at de ev. HAR en akseptabel plan i baklommen.
40something
02.07.2018 kl 22:47 7645

Jeg tenker noe av det samme. Jeg vil ikke ut av Wrl. Jeg ønsker å ha tilsvarende muligheter som nå via OSE og aksjesparkonto fra når wrl er registrert i den europeiske økonomiske unionen. Vi har jo harr et opprop tidligere med en uformell telling på over 10%. Så hvis og og når den tid kommer så vil jeg og gi mandat med mine per i dag ca 460000 aksjer. Jeg syns og at det er viktig at ledelsen skjønner hvem de er til for å lede, da ofte de formulerer sine egne vilkor for strategier. Litt som politiske partier faller de i den samme grøften.
Redigert 02.07.2018 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2018 kl 22:51 7637

Jeg støtter opp med mine 350000 aksjer.
Honda CB 750
02.07.2018 kl 23:05 7613

Jeg støtter opp med mine 573000
jagergard
02.07.2018 kl 23:46 7574

Jeg støtter. Sendt mail. 220k aksjer
Seastar
03.07.2018 kl 00:03 7548

Jeg støtter med mine 170K og bekreftet i mail
d12m
03.07.2018 kl 08:29 7379

Jeg syns vi bør få litt mer klarhet i hva selskapet tenker før vi går så drastisk til verks. Hvis dobbetnoteringen hindrer mulige beilere fra bud så er det gjerne ikke optimalt at vi skal ødelegge. Må få litt mer info og det skal vel selskapet søke å gi i august?

Fortsett å samle aksjer til en felleshenvendelse, men pust med magen, folkens.
Kingen
03.07.2018 kl 09:17 7302

Har sendt mail med min tilslutning på 410k. Som flere påpeker så må selvsagt Jersing og co få mulighet til å forklare seg. Det kan ligge mye bak som vi ikke vet.
Haktor
03.07.2018 kl 09:19 7286

Jeg har sendt mail, For tiden 417,500 aksjer, og er veldig interessert i å få koordinert en uttalelse.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 09:35 7265

vil gjerne vite hvor lang tid det kan ta med delisting, før jeg sender fullmakt. Hvis tidshorisonten er 1 år, blir dette unødvendig støy og feil fokus etter min mening.
40something
03.07.2018 kl 09:42 7250

Enig med Brumle. Jeg håper jo fortsatt, uten å vite all info ledelsen sitter på, at de kommer frem til at delisting ikke er så positivt som de uttaler. De finansielle kan handle på all verdens børser uten problemer da de har en organisasjon som ikke reagerer på kostnader. Hvis institusjonelle håper på skattefrihet og mindre kontroll fra myndigheter så får de finne andre investeringsområder enn Wrl. Kanskje og MacBean.
Haktor
03.07.2018 kl 09:44 7239

Det er jeg enig i. Jeg har forstått at dette i første omgang gjelder kartlegging av synspunkter i første omgang, og ikke en fullmakt. Det må evt komme på et senere tidspunkt.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 12:55 7095

ser at det er omsatt mer enn 400 000 aksjer på børsen i London, til en kurs såvidt over kr 3. Her på OB fokuseres på negative ting, og aksjen omsettes til 2,77.....
Kanskje ikke så dumt å få flere potensielle aksjonærer/investorer?
Mdg1
03.07.2018 kl 13:01 7082

Jeg har drøye 5k aksjer til på kjøp på 2.82. Kan ikke noen gi dem til meg så jeg får rundt og fint antall aksjer igjen? Ellers tror jeg vi skal gi ledelsen tid til å legge frem en plan fremover. Har tidligere sagt og mener fortsatt at det kan være gode grunner til delisting. Det skjer uansett ikke i en feiende fart, og jeg mener vi må vite mer før vi begynner å klage og syte
Redigert 03.07.2018 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
gølle
03.07.2018 kl 15:25 7005

Jeg mener det er klokt å ha en plan som Josik beskriver i tide. Så får vi se om det blir bruk for den. Det er for sent å snyte seg når nasen er vekk som det heter. Så forstårjeg det sånn at så mye som 30 eller 40 % av aksjene kanskje er på norske hender. og så har jeg inntrykk av at ledelsen ikke er helt inneforstått med alle forhold for norske aksje-eiere. Da har de jo nytte av og kravpå å bli orientert om dette. Det burde ledelsen være takknemlig for. så jeg er bare glad for at vi har en som Josik til å orientere ledelsen om forholdene for norske aksje-eiere.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 16:00 6956

Dette er utdrag fra mailen som ligger i den andre WRL tråden:

«A simpler corporate platform will allow us more flexibility to both undertake due diligence and execute on value accretive transactional options and outcomes for all our shareholders. For example, the requirement for a company listed on OSE to publish a prospectus if it issues new shares representing 10 per cent or more of its existing issued share capital in a rolling 12 month period. This may, in certain circumstances, inhibit the Company’s ability to make acquisitions or raise capital for growth initiatives»

Kan selskapet f.eks. få tillatelse til en stor hasteemisjon rettet mot de store på vagt grunnlag, uten påfølgende rep.emi? Deretter kan denne gruppen eie 60-70%, og styre alt. Selskapet mister tillit og kursen faller og resterende kjøpes til en lav kurs?

Er det et mulig scenario på AIM og Jersey lovverk?
40something
03.07.2018 kl 16:50 6888

Hadde vært intressant å få en oversettelse på hva mailens eventuelle innhold åpner opp for. Jeg trodde at hvis 10% av aksjonærene på OSE stemte i mot, hvis det blir aktuellt, så skal ikke 2/3-delers majoritet bestemme om delisting.
plaff
03.07.2018 kl 17:11 6848

Det hintes veldig om innhenting av kapital i allefall. Det taler imot de som håper på brudepynting og salg av sjappa?
thief
03.07.2018 kl 17:45 6811

Skal de hente penger for da?De renner jo inn om dagen.Har vel fort 15-20musd på konto ved årsslutt:)!Så går de pent i overskudd de neste åra oxo(gjeldsfri jan.2020)Må være noe "store" ting de vil invester i da, tror det blir meget spennende.Virker som de plutselig fikk fart på seg når eskil kom inn døra!Han skal vel ha møte med Malcy i morgen,morro å se hva han blogger i etterkant:)
Slettet bruker
03.07.2018 kl 17:46 6809

Jeg liker heller ikke begrunnelsen her - de ønsker en børs som ikke krever prospekt etc om de ønsker å utvide aksjekapitalen med 10%. Det skulle da bare mangle at de må begrunne kapitalutvidelser på en skikkelg måte og ikke bare vanne ut oss småaksjonærer uten videre. Historikken til dette selskapet på IPOs er ikke særlig tillitsvekkende og ihvertfall jeg vil se hva de planlegger før de emitterer. Tror det er svært fornuftig å forberede et forsvar mot delisting slik Josik foreslår.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 18:48 6725

Jeg avventer iallfall til vi får mer informasjon fra selskapet neste måned. Da har vi trolig mer kjøtt på beinet hva gjelder både delisting og det operasjonelle vedrørende MB og Tembo.
Slettet bruker
03.07.2018 kl 19:10 6691

Ja, enig i det - vi har faktisk god tid - det skjer ingen ting her de første månedene. La oss få alle fakta på bordet..
fremogtilbake
03.07.2018 kl 19:17 6679

Det de tydeligvis snakker om er value accretive transactions, som sikkert betyr en eller annen deal. Det må jo være bra for alle aksjonærene, så kan man jo tro på ledelsen eller ikke.

De trenger en deal, utenfor Tanzania. Mozambique er enten eller, men utenfor deres kontroll pga urolighetene. Tror ikke det er derfor de vil ha muligheten til å hente penger raskt. Det er ikke noe negativt i seg selv å kunne hente penger, eller å være registrert på Jersey.

Det er selvfølgelig viktig at de ivaretar de mindre/norske aksjonærenes interesse, og jeg tror gjerne de kunne ha gjort en bedre jobb med selve informasjonen og prosessen rundt en delisting. Forhåpentligvis innser de det nå også selv, og de planene de har er gode nok til at det vil lønne seg for alle aksjonærer, om aksjen er notert i Oslo eller ikke. Vi bør vel gi dem tid til å presentere det de har planer om, mens det samtidig er greit å passe på rettighetene våre og organisere oss.

Til syvende og sist er det viktigste hva de gjør (og resultatene), ikke nødvendigvis hvor de er notert. Er de en gjeng med svindlere, kan de svindle aksjonærene i Oslo også - tror vi de er det, kan vi nok likegodt selge alle aksjene nå. Derfor bør vi jo passe på ledelsen og styret, og det er vel nok norske aksjonærer til at det burde være på plass med en kvalifisert nordmann i styret. Det er vel kanskje fordi de ikke har nordmenn der, at det virker som om de har bommet litt på planene om delisting i Norge.
40something
03.07.2018 kl 20:46 6577

Kan du utbrodere litt Fremogtilbake? "Det er ikke noe negativt i seg selv å kunne hente penger, eller å være registrert på Jersey."
davan
03.07.2018 kl 20:47 6570

Aksjen fra helvete dette, fornekter seg ikke. Det ender vel med tap for de aller fleste, kansje vi taper alt til slutt, som i mange andre selskaper!!
Støtter Josik, han bidrog i sin tid til at jeg kjøpte wrl, nå får vi se om han får oss ut!
Mdg1
03.07.2018 kl 21:11 6529

Det var mye synsing her nå basert på et innlegg noen har postet på et forum. La oss heller høre hva de har å si enn å spekulere i noe vi ikke vet noe om.
Slettet bruker
18.07.2018 kl 11:23 6060

https://www.desmog.co.uk/2018/05/09/taking-aim-london-s-wild-west-stock-market
«How oil, gas, and mining companies can potentially mislead investors about assets in politically unstable regions, and how the reliance on the nominee advisor (nomad) system encourages weak verification and oversight»

https://www.investopedia.com/terms/a/alternative-investment-market.asp
«There have been cases of nomads failing to do their duties, as it were, and AIM is not a stranger to outright fraud (to be fair, no major exchange is either). As a result, AIM tends to attract sophisticated and institutional investors who have the risk appetite and resource to perform independent due diligence. AIM has been criticized for being a financial wild west where companies with questionable ethics go for money. This criticism has held up in some cases, particularly with extraction companies operating in impoverished regions of the world»


Josik
18.07.2018 kl 11:50 6009

Forged;

WRL er ikke et selskap på jakt etter risikokapital. WRL er produserende med 5 brønner som leverer maksimalt i forhold til gjeldende etterspørsel. Tanzanias gassøkonomi er i startgropen, men i 1. halvår har WRL likevel fått inn rundt NOK 130 millioner relatert til salg av gass inn i den over 500 km lange gassrørledningen fra Mnazi Bay til Daar es Salaam. Det er for øvrig mye sett opp mot WRL's mcap på rundt NOK 500 mill. og inntektene er økende.
Slettet bruker
18.07.2018 kl 11:56 5998

Enig med deg i det Josik.
Men likevel skeptisk til delisting.
markie
18.07.2018 kl 12:01 5992

Merkelig om det ikke snart et av de store selskapene plukker opp denne. Virker helt klart som en attraktiv billig pengemaskin dette.
Kan da ikke være noen som helst grunn til å selge nå. Kjempe kjøpemulighet.!
Josik
18.07.2018 kl 12:28 5950

Forged;

Du er ikke aleine om din skepsis. At delisting fra Oslo og full fokus på AIM i London kan være et langsiktig mål er greit nok. Men hva er det som haster? Kursen bør langt opp på høyt volum slik at de småaksjonærene som ikke ønsker å flytte sine aksjer til AIM kommer seg ut til en grei pris, før aksjen delistes i Oslo. Delisting skjer normalt etter et bud med tilhørende kutsøkning, men hva med WRL? Skal de bare delistes på historisk høye inntekter og historisk lav kurs? Noen bør komme opp med en god plan.
Josik
05.09.2018 kl 13:39 4814

På grunn av mye jobb framover, der jeg i hovedsak vil befinne meg i Bergen de neste månedene, må jeg dessverre meddele at jeg ikke vil ha mulighet til å følge opp ovennevnte sak.

- Jeg er FOR en delisting fra OB som framstår som en dumpingplass som holder kursen nede og i et jerngrep.
- Jeg håper fremdeles at ledelsen kommer opp med noe som kan gi kursen et kraftig løft før ev. delisting.
- Jeg har mottatt noe kritikk for ovennevnte innspill hvilket jeg tar til etterretning.
- Jeg sitter stille med mine > 600K
- Jeg har aldri vært tryggere på min investering i WRL enn nå. Jeg har ståltro på Eskil og det teamet han setter sammen.

Gapet mellom børskurs og underliggende verdier + inntektsutvikling er så stort i WRL at kursen MÅ opp på ett eller annet tidspunkt. Kanskje får vi det før delisting, men om det ikke kommer før så kommer det etter. For meg spiller det ingen rolle, men det spiller en rolle for dem som ønsker å komme seg ut til en grei pris før delisting. Så det gjør ikke noe om flest mulig presser Eskil på dette.