Helgens kommentar 30.06.18

AntonBerg
REC 30.06.2018 kl 16:32 8724

California Requires Solar Power for New Homes. Will Other States?
...............................................................................................................
California became the first state in the nation in May to require that all new homes and apartment buildings three stories or fewer have rooftop solar panels starting in 2020. The move, according to the California Energy Commission, will cut energy use in new homes by more than 50 percent and “reduce greenhouse gas emissions by an amount equivalent to taking 115,000 fossil fuel cars off the road.”

http://www.governing.com/topics/transportation-infrastructure/gov-california-solar-power-energy.html

Skulle nesten tro det var en 1.april vits med radikal politikk, men nei... påbud om solar på nybygg starter i USA. Deretter vil det nok spre seg og være et standardkrav i andre land også.

......................


The declining cost of solar energy in China and the launch of cheaper batteies in the U.S. are going to make solar stocks soar by 2020 or 2021. Investors should buy solar stocks — including First Solar Inc (NASDAQ:FSLR), Daqo New Energy Corp (NYSE:DQ), SunPower Corporation (NASDAQ:SPWR), and JinkoSolar Holding Co Ltd (NYSE:JKS) — now,while they are very cheap, to take advantage of the coming boom.

https://finance.yahoo.com/news/buy-solar-stocks-profit-coming-022515729.html?guccounter=1

Ikke bare REC som er billig om dagen, teknikere over alt slang seg på selger-knappen omtrent samtidig på litt dårlige kina-nyheter og vi fikk en kraftig overreaksjon ned. Men kriser blåser jo over og historisk pleier billigere moduler å være positivt for ekspansjonen av solar. Derfor er det som skjer i Kina kun en liten "bump in the road" for salget akkurat nå mens salget øker mer enn forventet fremover i tid om prisene ikke stiger like mye som de har falt. Prisfallet er også større enn kuttene i statlig støtte i Kina, så dermed vil installatørene ha marginer både i Kina men også finne andre markeder med attraktive marginer. Derfor kan man vente seg en rekyl hvor alle brått skal kjøpe råvarer igjen. Det har alltid være litt rykk og napp.

Det som er litt morsomt er Tyskland en gang i tiden stengte, og begravde alle her seg. Så tok Kina over og ble mye større. I starten var analytikerne skeptiske til voldsom vekst i Kina fordi de trodde ikke kineserne ville klare å installere nok. Men det klarte de. Det er først nå på 50 GW at kineserne har problemer med infrastrukturen for å få koblet på nye anlegg og lagger med å betale ut støtte, at man har tråkket på bremsen for neste halvår. Det har positive konkurransemessige effekter for alle andre. Samtidig vil tempo i Kina ta seg opp igjen når man har fått justert seg.

..................................................

India's huge solar ambitions could push coal further into shade
Foreshadowed 100 gigawatt tender is off the scale of country’s energy needs but represents ‘brilliant statement of intent’, analysts say

https://www.theguardian.com/world/2018/jun/30/indias-huge-solar-ambitions-could-push-coal-further-into-shade

................................................

Skyscrapers could soon generate their own power, thanks to see-through solar cells

Riktignok bare 5 % effiktivitet, men lovnde for fremtiden at slike glass faktisk fungerer og stadig vil bli bedre. Skyskrapere har store flater som kan ta i mot mye lys.

http://www.sciencemag.org/news/2018/06/skyscrapers-could-soon-generate-their-own-power-thanks-see-through-solar-cells
Redigert 19.01.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Jerome Kerviel
03.07.2018 kl 11:40 3277

Men har RECSIL mulighet til å kjøpe seg opp i Yulin fra nå og tre år frem i tid eller kan de tidligst kjøpe de resterende 34% først om tre år?
questi
03.07.2018 kl 09:26 3382

Det er alle produsenter som selger fra lager samtidig for å holde regnskaps-likviditet som fører til prisfallet :)
Når ting stabiliserer seg (at mange nok har falt fra, eller at handelskrigen avlyses) da blir det et tilsvarende prishopp pga underproduksjon.

REC kan godt stenge MosesLake men det er klar for reåpning - da med færre konkurrenter :)
Jerome Kerviel
03.07.2018 kl 09:22 3411

Teoretisk sett, kan REC silicon legge ned Moses Lake, selge Butte og bruke pengene til å kjøpe seg opp til 49% i Yulin? Alternativt, kan det være en beiler som vil at Moses Lake skilles ut av selskapet / legges ned før det legges bud på hele dritten?
Bryston
02.07.2018 kl 23:26 3642

Masse kloker hoder her har i årevis argumentert med at Rec er underpriset, masse propaganda er pøst ut, helt utroligt. Det blir bare mer morsomt som tiden går.
stinkapiano
02.07.2018 kl 17:14 3867

Hammers
Min "skyllebøtte" gjelder i høyeste grad fortsatt, selv om det tilfeldigvis var i dag REC sendte ut varsel om at de MÅ ta og TAR grep pga poly-situasjonen på kort sikt. Det forandrer ingen ting i kvaliteten på og hensikten med dine innlegg.

Odi.1
02.07.2018 kl 13:58 4053

Rec raketten får ikke ut landingshjulene...
Vil ta tid nå å snu rec til positivt med en slik Torden Tale Fra Tore Torvund i dag.
Redigert 02.07.2018 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2018 kl 13:56 4061

Stinka.
Skal si du traff bra med dagens skyllebøtten - som du sendte min vei...….akkurat da det kom varsel om masseoppsigelse i USA.
Jeg gratulerer med timingen!

Hilsen Hammers
Odi.1
02.07.2018 kl 10:53 4321

Ligger nå ønsket kjøp på 0, 51 øre , just say
stinkapiano
02.07.2018 kl 07:04 4630

"Jeg fatter egentlig ikke dette engasjementet for denne børsverstingen!"

Hammers
Du fatter ikke engasjementet fra de som tror på solenergi og på RECs produkter?

Det jeg ikke fatter, er dette engasjementet på REC-trådene fra en som mener at REC er søppel, fra en som selv sier at han ikke har noen som helst kunnskaper om REC, fra en som sier han hverken kjøper aksjer eller selger aksjer short i REC.

Du har et forklaringsproblem hvis f.eks. Økokrim skulle ønske å vite hvorfor du alltid kommer med disse intenst negative (og fullstendig innholdsløse) innleggene om REC hver gang aksjen er kjørt kraftig ned.
Manipulering er faktisk ulovlig, og før eller senere kommer dette til å bli tatt alvorlig også i Norge.
stinkapiano
02.07.2018 kl 06:36 4668

"Mange suppegjøker som uttaler seg om REC".
Ja, er det ikke rart? Er det ikke forstemmende?
Til og med de som vet en masse om REC og om solenergi, uttaler seg.
De kommer til og med med en masse opplysninger.

Jeg skjønner godt din frustrasjon, Hammers, du som er tilhenger av innlegg som absolutt ikke sier noen ting om REC.
Ditt siste innlegg er en premie verd i så måte.
Hammers
02.07.2018 kl 00:35 6020

Mange suppegjøker som uttaler seg om REC......har jeg registrert. Om hvor bra selskapet er og hvor bra produktet er.
Mellom linjene; hvor RIKE aksjonærene skal bli........så bare KOM og bli med på festen.....!

For en REALIST er det nok å ta en kikk på chartet! 71 dagers.....1 år.....2 år......eller ALL!
Ser utviklen ut som om dere rider en vinnerhest? Jeg fatter egentlig ikke dette engasjementet for denne børsverstingen!
ALT går jo bare i DASS! Og nå når USA/EU begynner å intensivere sine handelskriger......ja da bli det vel riktig morsomt?

REC befinner seg for tiden nær ATL (i prinsippet). Dette signaliserer selvsagt at man snakker om børssøppel.
Uansett velkommen til en ny uke.....om noen timer.

Hilsen Hammers......som selv begynte å advare mot selskapet for div år siden.
Markerer dere for logaritmisk ALL-chart (u/71 dg)......er det der venstre verdilinje er umulig å lese.........opp mot kr 200!
Odi.1
01.07.2018 kl 21:48 6222

mr Nilson " Tror du vil bli svært skuffet."

Scrin skaut den... , så får vi nå oppsummere det om 2-3 uker. gl
Odi.1
01.07.2018 kl 21:32 6261

Ja, hadde vert veldig fint for REC også det, om de hadde hatt kunder.
Er en form for Bom i REC , men det er på strategi. Med kun 3 kunder i Taiwan blir det temmelig tynt.
Nevn gjerne hvor de skal finne kunder til avsetting for produktene.
Redigert 01.07.2018 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
halvpris
01.07.2018 kl 20:52 6354

Ido 2

Buy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming BoomBuy Solar Stocks to Profit From Coming Boom.


Noen må få det knølla inn i huet.

https://finance.yahoo.com/news/buy-solar-stocks-profit-coming-022515729.html


Odi.1
01.07.2018 kl 19:40 6458

rutinert, fahr
Så det blir kun mysing :)

God sommer til dere også, både Rec beis og haus


bel68
01.07.2018 kl 19:35 6468

Prøv å kjøp rec med litt volum he he da skal du slite å se hvem som er mest aktiv på ho no er dem som står utenfor .........hjelper lite at dem skyver kursen under ,90 når dem bytter aksjer med seg selv.....NB det er fotball VM og fint vær ta en ØL og lukk opp altandøra slipp sola inn .........
fahr
01.07.2018 kl 18:58 6544

odi.1 det er ikke så veldig lenge siden du hausa opp opp og opp,har du satt deg litt bedere inn i REC nå da.Etter alt er bare ræva og væl så det.Du er en merkelig person ,men det er min mening da.Har foresten kjøpt 2 større poster i uka som hvar i tillegg til en helt grei post fra før,det handler om litt mere en feriepenger og skattepenger da..Da får vi kjøpe en hjelm da,eller 2,hvis det skulle bli for brutalt.Er veldig komfortabel med mine REC aksjer. OGSÅ må alle REC aksjonærer ha en fin sommer.( du også odi.1,du må ikke sitte å ni stirre på kursen hver dag,kan risikere å bli gal av detta spillet.)
Odi.1
01.07.2018 kl 18:09 6639

Short har stor fest på kontorene når de gang etter gang kan lese slik optimisme i REC :)
Hvilken stor aktør har lagt inn kjøp i REC?
Det er kun småsparere, sommerpenger og skattepenger som er refundert ,som det er kjøpt for i Rec med de siste ukene.
Sågar var det ett lite fall i topp 20 den siste uken.

Pengene til større investorer er plassert i BOND23 , i fem år vil de tjene max på renter fra dette lånet, det er 0 kr igjen til øvrige aksjonærer.

Øvrige aksjonærer vil selvsagt være med å eie en utslitt fabrikk i USA om fem år. En løsning på toll med Kina kunne endret på dette.
Men det er hypotetisk ,og meget usannsynlig på lange tider fremover.


For min del er det ubegripelig at det ikke først ble prøvet med interessen for EMI penger for å utløse dette bond Sept18.
Da får en selvsagt begynne å tenke lenger, om hvorfor dette ikke ble prøvet? , kun "KLASK" pantsatte BUTTE med den enorme verdien de har fått satt den på .

Tenk litt på dette dere også. Just Say



https://www.youtube.com/watch?v=LojqhHnmyvc


Q2 2018
July 19, 2018 Ta på Hjelm
Redigert 01.07.2018 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2018 kl 18:00 6662

Er nok ikke bare selger siden som bestemmer om denne skal under 90,- kjøpersiden har også et ord med i laget, og så langt har ikke noen fått presset denne under. Dette tatt i betraktning av at de ikke ligger noe gulv på 90 blank.
Virker på meg som det ligger noen gjedder i sivet å snapper de godbiter som daler ned mot 90 øre?
Er nok også noen styrer som meisler ut nye strategier i disse dager, og der kan faktisk REC bli nevnt som en brysom konkurrent med en gunstig inngang/oppkjøp. ?
Odi.1
01.07.2018 kl 17:40 6698

? kostnadsledende , ja i flere år nå, hva har REC oppnådd av det?, helstengt fabrikk i nesten ett år, og som har gått på halv maskin i to år nå...
en ledelse som sier de har ca tapt 2,5 milliarder kroner, gikk fra JV avtale de neste 3 årene, og har pantsatt Butte Montana for å betale gamle
lån med nytt lån.

Short som bestemmer om dette skal under 90 øre
Legger de salg under, så er det under på o,000001 sec

De skal først få klovnene til å handle seg opp i "lykkerus" på 90 tallet.

Da fortsetter også øvrig handel der de vil ha den. Evry Thime

Just say
Redigert 01.07.2018 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2018 kl 17:36 6715

Noen er bittre over sviende tap i dette papiret, ikke noe å si på det, men dømmekraften blir dermed svekket.
Derfor blir det endel mer eller mindre useriøse innlegg i kjølvannet av dette.
Om denne på kort sikt skal ned under kr 0,9 eller over krona, det veit ingen!
Det som er noenlunde sikkert er at REC er kostnadsledende, og i så måte er rustet til å så i "krigen"
For meg så virker det som det er liten interesse for å selge under kr 0,9, men time will show.
Det som kan bli en utløsende faktor for å bryte 90 øringen, er eventuelt toll på salg til EU, usikker på volumet til EU og eventuelt hva dette vil si for omsetningen, men det kan kanskje noen her inne si noe om?
Slettet bruker
01.07.2018 kl 17:35 6718

De fleste skjønner at kursen er alt for lav og at den ikke kommer til å være på nåværende nivå lenge. Rec er langt fra konk og aksjonærene er sikret. Har man ledig kapital så er det bare å handle. Nei, odi - du er langt fra tillisvekkende, beklager, men lykke til!
Odi.1
01.07.2018 kl 17:25 6746

Det må jo ha kommet med en positiv melding da som forutsetning, på News web , det forsto du vel da.
Petersen2
01.07.2018 kl 17:17 6767

Differensen fra 0.91 til 0.83 er 8 øre. Så det du holder på med er kun TA? For hvis du sier at du vil muligens kjøpe deg på 1.1 som har en differanse på 0.19 kan det virke som om det kan lønne seg for deg å kjøpe litt eller hele nå. Som du sier hver sin smak. Lykke til
Odi.1
01.07.2018 kl 17:17 6777

asdf: " Rec ledelsens komm strategi er kritikkverdig. De er erfarne industribyggere, men det virker som om de ikke har fått med seg at dagens marked forventer mer direkte komm fra Rec. Det har vært alt for lett for shorterne å si «bø» uten å bli motsagt. Dette skrev jeg i fjor sommer og da var du helt enig med AB at vi som Rec aksjonærer ikke kunne vente at Rec ledelsen kommuniserte til markedet utenom ved kvartalsoppdateringer. Jeg mener at dette er grunnen til kursfall. "

Aldri glem at det er JUM som har snekret sammen denne ledelsen, ALDRI!


Tror Ingen hadde i sine villeste fantasier trodd at REC ville under 1,3 etter at refinansieringen var i havn.

Sier ikke rent lite hva drit aksje dette her er blitt og hva ledelse/styre vi har.


Og ja, håper du har lest de gangene jeg har dradd buksa langt ned på leggene til denne super Ted ( AB )
Redigert 01.07.2018 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Odi.1
01.07.2018 kl 17:11 6797

det var det med brudd på ,94 øre og da pedersen2
men som jeg har sakt, en taper ikke long om en kjøper 97 øre heller, det vil kun ta lengre tid, hva er problemet egentlig da

Mitt kursmål her nå er ufravikelig, og det er alt under 83 øre.

Skulle det stige opp, 1,1-1,2 er det ikke tap for meg om jeg må inn da, som sakt dette er individuelt.
ett tips sa at jeg måtte selge på 1,47 . done thate , kun noen få rec som står på p-foli nå
Slettet bruker
01.07.2018 kl 17:04 6815

Rec ledelsens komm strategi er kritikkverdig. De er erfarne industribyggere, men det virker som om de ikke har fått med seg at dagens marked forventer mer direkte komm fra Rec. Det har vært alt for lett for shorterne å si «bø» uten å bli motsagt. Dette skrev jeg i fjor sommer og da var du helt enig med AB at vi som Rec aksjonærer ikke kunne vente at Rec ledelsen kommuniserte til markedet utenom ved kvartalsoppdateringer. Jeg mener at dette er grunnen til kursfall.
Petersen2
01.07.2018 kl 16:58 6828

Hvor mange % av ebitda var fra produktene som gikk til PV industrien?

Det er flertallet av analysene som har TP over 0.9. Vi har vel to under på 0.85 og 0.8.
Odi.1
01.07.2018 kl 16:52 6853

Hvorfor har REC falt fra 1,50 til 90 øre , asdf , just ask

Artikler positive har vi sikkert lest 50 STK av de siste 4 årene, i alle varianter.

Hva er kursen til REC etter tidenes refinansiering??
Ser dere ikke alvoret i utviklingen til REC?


Og ja, Rec har fantastisk teknologi , men det er ikke smart å være i aksjen long her nå.
Da velger jeg en annen strategi for mine innvesteringer. Individuelt dette.
Men bevares, er glade dere har god troen på dette, hva er problemet da egentlig?

Og ja , en bør høre på analysene som har sakt ned 20 % kanskje det doble, og 80 øre analyser.
Petersen2
01.07.2018 kl 16:52 6859

Oda.1 det er faktisk litt viktig å fokusere på de som skifter mening til enhvertid slik at man ikke trenger å bruke energi på det de kommer med.
Slettet bruker
01.07.2018 kl 16:44 6875

Odi: anbefaler deg å google «profit in solar» og ikke nok med det, jeg anbefaler deg også å lese artiklene som blir listet opp i treffet. Når du har lest artiklene kan det jo være at du skjønner litt mer om Rec fremtid og teknologiutvikling. Rec bygger for fremtiden. Du støttet jo AB når han forsøkte å forklare massene at Rec bygger sten på sten. Men nå om dagen virker du jo helt hjelpeløs!
Odi.1
01.07.2018 kl 16:42 6893

drit i meg, pedersen2 Snakk fakta om REC, om du har noen fakta da?

Det siger nok inn av dere også på ett tidspunkt, hva som er skjedd med Butte Montana i refinansieringen
Redigert 01.07.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Petersen2
01.07.2018 kl 16:37 6901

Du som har vært så positiv til REC i så mange år. Du virker som å være en ny rischioso men bare en dårligere versjon.
Odi.1
01.07.2018 kl 16:34 6914

Nå har REC hatt denne kvaliteten noen år ,asdf
Prisen har vert verdensledende.

Er du imponert over Kundegrunnlaget til REC ?

Store gigantiske solenergi produsenter (waf) , har egne gigantiske fabrikker selv som spyr ut varer, hvorfor gå til en klovn ( jum) å kjøpe dette der i fra da, og på toppen måtte koste på ombygging så en ikke kan bruke egne varer heller.

Er som hånd i hansker dette.

En større aktør vil nok på sikt gi ett skam bud på Rec, slik at de kontrollerer hele produksjons linjen sin selv.

Budet kommer nok når REC er i knestående.
Redigert 01.07.2018 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2018 kl 16:31 6923

Odi: ref din siste kommentar. Utrolig lite innsiktsfullt å mene at industrien ikke vil legge om for å tilby cutting- edge til kundene. Hadde sikkert vært billigere å bli fraktet rundt i hest og kjerre når man tenker på alle investeringene som har vært i bilindustrien - haha - at det er mulig å ha slike påstander som deg - hahaha!
Slettet bruker
01.07.2018 kl 16:14 6950

Haha! Hvis det er det du legger i artikkelen så skjønner jeg hvorfor du skriver som du gjør. Du har simpelthen litt tungt for å forstå. Men ingen kan hindre deg i å blamere deg selv, så bare fortsett å skrive - haha.
Odi.1
01.07.2018 kl 16:12 6959


Få og ingen potensielle kunder vil bygge om på fabrikkene sine for å kunne bruke Rec kvalitet , da dette er dyrt og vanskelig.
Og denne kvaliteten er det stort sett kun rec som har, da ender de opp med å bli båndlagt i markedet for alternativer.

De få potensielle kundene Rec kunne utvidet med ligger i KINA , der er det ikke tilgang uten å betale 57 % toll og nå tar Tian -Rec å leverer på dette lille markedet der som var der, for det Rec Silicon kunne levert til i Kina.
Odi.1
01.07.2018 kl 16:03 6984

asdf : " Følger han ikke med på hva som er i ferd med å skje?
https://finance.yahoo.com/news/buy-solar-stocks-profit-coming-022515729.html?guccounter=1 "

OI ! Da kommer nok ledelsen med en melding i morgen om oppstart av resterende fabrikk som har stått stille i Moses Lake i morgen.
Kundene strømmer på til REC! du og du
Odi.1
01.07.2018 kl 16:00 6993

Løk er godt på Pølser OG Brød :) Håper og tror... håper og tror... håper og tror.... osv.. osv..

Nei, kom med fakta NÅ!

ps: det er ikke marked for å selge mer silgass , har dere ikke fått det med dere heller?
Kanskje en dag at de får tilbake Japan , men dette er helt i det blå , og vertfall ikke gaidet noe fra ledelsen,, og hva var gaidet for SilGass q2 ?? :)

Hvor mye vil Tian ta av gass kunder de neste årene?? just say
Rec er jo med på 15% der da hirk..hirk