Shipping - IMO 2020
Jeg har skrevet noen ord om kanskje det mest interresante tema som man kan påvirke enkelt selskaper de neste årene.
Dette gjelder skiftet i shipping der FN’s maritime organisasjon (International Maritime Organisation – IMO) i 2016 vedtok nye og strengere krav til innhold av svovel i marint drivstoff. Fra og med 1 Januar 2020, så må alle skip gå på drivstoff med maks 0.5% svovel.
Dette skaper enorme ringvirkninger i shipping, og jeg har også lagt ved noen eksempel på hvordan man kan få eksponering. (Dette er ingen kjøpsanbefaling, men kun eksempler).
Dere finner artikkelen her: https://aksjefokus.no/en-interresant-mulighet-i-shipping/
Dette gjelder skiftet i shipping der FN’s maritime organisasjon (International Maritime Organisation – IMO) i 2016 vedtok nye og strengere krav til innhold av svovel i marint drivstoff. Fra og med 1 Januar 2020, så må alle skip gå på drivstoff med maks 0.5% svovel.
Dette skaper enorme ringvirkninger i shipping, og jeg har også lagt ved noen eksempel på hvordan man kan få eksponering. (Dette er ingen kjøpsanbefaling, men kun eksempler).
Dere finner artikkelen her: https://aksjefokus.no/en-interresant-mulighet-i-shipping/
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Tobias
30.06.2018 kl 20:13
5807
Flott artikkel som alle bør lese.
Hunt sine verdier vil øke betraktelig fremover.
Hunt sine verdier vil øke betraktelig fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Volf
30.06.2018 kl 20:36
5787
Intet nytt der, bare enkelte useriøse redere som prøver å omgå regelverket.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Takk for bra artikkel. Følg gjerne opp med flere etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Hyggelig å høre Reserven. Har du noen ønsker for emner relatert til IMO 2020?
Jeg kan eksempelvis gå nærmere i dybden på VLCC markedet med Hunter & Okeanis Eco Tankers i spissen.
Jeg kan eksempelvis gå nærmere i dybden på VLCC markedet med Hunter & Okeanis Eco Tankers i spissen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Forslaget ditt "gå nærmere i dybden på VLCC markedet med Hunter & Okeanis Eco Tankers i spissen" høres interessant ut!
Warm up the keyboard - not by spilling hot coffee into it - and go ahead, please.
Vet du når Okeanis Eco Tankers noteres på Merkur?
Warm up the keyboard - not by spilling hot coffee into it - and go ahead, please.
Vet du når Okeanis Eco Tankers noteres på Merkur?
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Overtegnet kraftig i rep-emein - 8x antall tegningretter - og tenkte at da får jeg kanskje 10 aksjer mer.
Til min store overraskelse fikk jeg nesten 7x antall tegningretter :)
Til min store overraskelse fikk jeg nesten 7x antall tegningretter :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Takk Reservern!
Jeg er 1000 ord inn i en ny blogg post om IMO 2020, og påvirkningen det kan få på Yara, Raffinerier og VLCC rederier på Oslo Børs! :-)
Wait for it! :)
Jeg er 1000 ord inn i en ny blogg post om IMO 2020, og påvirkningen det kan få på Yara, Raffinerier og VLCC rederier på Oslo Børs! :-)
Wait for it! :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
kentove
13.07.2018 kl 22:26
4871
bokført verdi 99 mill dollar for 16 år gamle skip som enda ikke har fått skrubbere...
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
http://bit.ly/2018-07-16__FA_28-29__Tom-Hauglund_Hunter-Group-er-en-av-vinnerne
Tom Hauglund: "Jeg anser Hunter Group som en av Oslo Børs mest åpenbare oppkjøpskandidater."
----- ----- ----- ----- ----- -----
http://bit.ly/2018-07-16__FA_27__Den-glemte-«resesjonen»-i-2015
Bengt Jonassen: "Men kan det være at vi nå er tre år ut i oppgangen og ikke ti år ut i oppgangen. Det er en god tommelfingerregel at hvert syvende år opplever Oslo Børs et større tilbakeslag. Men som beskrevet over kan dette ha funnet sted i 2015 og i så fall ligger det 3-4 år foran oss og ikke i 2019 som konsensusforventningene peker mot."
Tom Hauglund: "Jeg anser Hunter Group som en av Oslo Børs mest åpenbare oppkjøpskandidater."
----- ----- ----- ----- ----- -----
http://bit.ly/2018-07-16__FA_27__Den-glemte-«resesjonen»-i-2015
Bengt Jonassen: "Men kan det være at vi nå er tre år ut i oppgangen og ikke ti år ut i oppgangen. Det er en god tommelfingerregel at hvert syvende år opplever Oslo Børs et større tilbakeslag. Men som beskrevet over kan dette ha funnet sted i 2015 og i så fall ligger det 3-4 år foran oss og ikke i 2019 som konsensusforventningene peker mot."
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Tobias
16.07.2018 kl 10:18
4502
Hunt og Vistin blir høstens vinner på Oslo Børs.
Begge eksponert mot IMO 2020.
Begge eksponert mot IMO 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
OilKing
16.07.2018 kl 11:53
4460
Håper du får rett i dette
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
pappacharlie
16.07.2018 kl 16:21
4388
Hvordan er Vistin eksponert mot IMO 2020?
Åja. Kjus.
Åja. Kjus.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare
Det kan du lese om her: https://aksjefokus.no/imo-2020-den-perfekte-stormen/
Vistin skal trade oljederivater og finansielle kontrakter.
Pharma delen kommer sikkert bare til å bli spunnet ut.
Vistin skal trade oljederivater og finansielle kontrakter.
Pharma delen kommer sikkert bare til å bli spunnet ut.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50
Du må logge inn for å svare