Senegal Gambia APCL bluff

Viking_I
APCL 01.07.2018 kl 09:29 3991

http://thieydakar.net/2018/06/30/plainte-de-franck-timis-contre-le-senegal-les-dessous-dun-bluff/

"Adama Barrow had promised to call for tenders to select another operator. But, curiously, it is learned that African Petroleum has stopped these procedures as a result of ongoing negotiations with the Gambian government. To say that Barrow has denied himself, as he loves to do lately.

It is undoubtedly because he wants to play on the nerves of Senegal that Frank Timis announced having seized the Cirdi to hope to open the way to negotiations. Because the last request for arbitration at the level of the Cirdi in connection with Senegal concerns Menzies Middles East Africa Sa, the company of Bibo Bourgi, which had been rejected."
Redigert 01.07.2018 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Bakåtlutad
05.07.2018 kl 08:51 3642

Den här typen av artiklar saknar ju direkt trovärdigheter när man säger att "Frank Timis går till ICSID för att spela på Senegals nerver".

Vadå Frank Timis?! -Har är varken aktiv i bolaget eller har aktier(genom sarella investments i alla fall).
Varför återkommer ständigt Frank Timis? -Man gillar att skriva om honom helt enkelt för att han är ökänd för historiska affärer samt misstänkt korruption.
Frank Timis är ju inte på något sätt en insider och de avtal som ligger till grund för ICSID i både Gambia och Senegal har ju sett likadana ut hela tiden, i alla fall senaste året. - Hade Timis vart insider och vetat vad som stod i avtalen, varför hade han kvar aktier sålänge som till nu?

nej, här borde det gå APCL väg i bägge projekt, om inte, vilket jag ser som högst otroligt, har vi Sierra Leone där nyheter kommer senast i höst! Indikationer på bättre fynd, billigare operation och möjligheter till djuphavsprospektering bådar gott!

Tuffa tider rent kursmässigt, men jag tror det är nog nu, runt den här nivån, man kan plocka aktier så här billigt.

Slettet bruker
06.07.2018 kl 11:59 3454

kursmålet på 50 øre er innen rekkevidde...ser vi det tallet allerede neste mandag innen løøøøønsj??
Slettet bruker
10.07.2018 kl 23:30 3210

er med på det bettet! Du sier 50 øre! Jeg sier aldri!
Hva vil du vedde? Tar gjerne huset og bilen din?
Bakåtlutad
11.07.2018 kl 10:42 3038

Samma mönster som tidigt i februari när vi var på 0,73 NOK. Tror aldrig vi kommer tillbaka dit och i synnerhet inte 50 öre.
När, för jag är övertygad om att vi kommer få positiva nyheter, kommer dagens nivåer vara ett minne blott. Förra gången vi var i ICSID mot Gambia gällande exakt samma block, tog det 10 månader från Registrering i ICSID till lösning meddelades via PM. Det har nu snart gått lika långt den här gången. Kommer PM idag eller om en månad? vem vet? Jag vill i alla fall inte sitta utanför när det är dags. Sedan ska vi inte prata om alla andra triggers som SL där drill/drop ska beslutas innan november. Vi har Senegal, nya finansiella upplägg mm. Spännande tider :)
Slettet bruker
06.10.2018 kl 13:42 1979

vi er på god vei..ser vi ett krakk i aksjen til uka? 80 øre skimtes ifølge spåkula her..
Redigert 06.10.2018 kl 13:43 Du må logge inn for å svare