Nikola kontrakten til NEL på kr 14.3 milliarder?
NEL sier til VG at de ikke får uttale seg om total verdien av kontrakten men det ligger noen hint....Hehehe..
28 stasjoner til verdi 4 milliarder er en DEL av kontrakten. Jada jada...Dette må vi finregne på. Så det finnes mer?
Ja om vi nå ser videre på Nikola twitter meldingen forrige fredag:
Our CEO was in Norway for a surprise visit & signed a contract for 448 electrolyzers with @nelhydrogen. This contract fulfills the first 100+ stations and sets in motion the largest hydrogen network in the world. Delivery to begin starting in 2020 for @AnheuserBusch & @usxpress
Hva mere av konkrete fakta kan vi lese av dette? Jo, dette en kontrakt på kun første 100 tunge store elektrolyse stasjonene.
(Husk at Nikola skal ha 372 stasjoner totalt oppe og går kun i USA....så Nel kan jo få tilleggskontrakten kun fra Nikola på kr 35 milliarder for de resterende 272 stasjonene...)
Altså, 28 stasjoner = USD 500 millioner = 4 milliarder eller ca 143 millioner per stasjon anlegg.
143 millioner per stasjon og Nikola skriver This contract fulfills the first 100+ stations ja da snakker vi om 143 millioner x 100 = 14.3 milliarder i kontrakts verdi
Ja jeg tror Nel aksjen skyter fart denne uken for alle ser hvor viktig, tung og fet Nikola kontrakten er. .
For markedet bør se at Nel aksjer burde stått i kr 6,- etter denne gigantkontrakten.
Men Løkke er smart som han er...Han har selv valgt å ikke tallfeste kontrakten til xx antall milliarder. Men det tror jeg kommer fra Jon Andre Løkke denne uken. Så goodiene kommer nå stykkvis og delt. Da drypper det litt på oss aksjonærer, da kursen kan eksplodere...
Hold dere fast. Stay inside Nel.
De fleste ser et Nel er sterkt underspirset på dagens latterlig lave kurs kr 3.22,-
Nel er meget likvid. De har kr 530,- millioner i banken og de er gjeldfrie..
Nel er og blir gull.
28 stasjoner til verdi 4 milliarder er en DEL av kontrakten. Jada jada...Dette må vi finregne på. Så det finnes mer?
Ja om vi nå ser videre på Nikola twitter meldingen forrige fredag:
Our CEO was in Norway for a surprise visit & signed a contract for 448 electrolyzers with @nelhydrogen. This contract fulfills the first 100+ stations and sets in motion the largest hydrogen network in the world. Delivery to begin starting in 2020 for @AnheuserBusch & @usxpress
Hva mere av konkrete fakta kan vi lese av dette? Jo, dette en kontrakt på kun første 100 tunge store elektrolyse stasjonene.
(Husk at Nikola skal ha 372 stasjoner totalt oppe og går kun i USA....så Nel kan jo få tilleggskontrakten kun fra Nikola på kr 35 milliarder for de resterende 272 stasjonene...)
Altså, 28 stasjoner = USD 500 millioner = 4 milliarder eller ca 143 millioner per stasjon anlegg.
143 millioner per stasjon og Nikola skriver This contract fulfills the first 100+ stations ja da snakker vi om 143 millioner x 100 = 14.3 milliarder i kontrakts verdi
Ja jeg tror Nel aksjen skyter fart denne uken for alle ser hvor viktig, tung og fet Nikola kontrakten er. .
For markedet bør se at Nel aksjer burde stått i kr 6,- etter denne gigantkontrakten.
Men Løkke er smart som han er...Han har selv valgt å ikke tallfeste kontrakten til xx antall milliarder. Men det tror jeg kommer fra Jon Andre Løkke denne uken. Så goodiene kommer nå stykkvis og delt. Da drypper det litt på oss aksjonærer, da kursen kan eksplodere...
Hold dere fast. Stay inside Nel.
De fleste ser et Nel er sterkt underspirset på dagens latterlig lave kurs kr 3.22,-
Nel er meget likvid. De har kr 530,- millioner i banken og de er gjeldfrie..
Nel er og blir gull.
Redigert 21.01.2021 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fullkasse
01.07.2018 kl 15:25
12874
Håper bare dere en gang får rett i kursspådommene . For det er vel ingen NEL er som har hatt rett hittil . Men sjansen for kursøkning er vel sansynligvis større enn noen gang nå vil jeg tro
vil kontrakten gi positiv bunnlinje eller bare jobber de gratis for å kapre markedsandeler?
det er vel heller meget sannsynlig at emisjoner kommer på løpende bånd for å finansiere utbygginger etc
nei tror ikke NEL blir til gull minner meg om hvordan da REC ble hausse opp i himmelen :P
det er vel heller meget sannsynlig at emisjoner kommer på løpende bånd for å finansiere utbygginger etc
nei tror ikke NEL blir til gull minner meg om hvordan da REC ble hausse opp i himmelen :P
Keirax
01.07.2018 kl 15:46
12765
Rec var vel verdt 150 mrd på det meste så noen har vel klart å hente ut noe profitt underveis ;-)
joa NEL kan jo bli det nye luftslottet :P
mistet respekten for rimi-Hagen etter REC flausen.
mistet respekten for rimi-Hagen etter REC flausen.
NEL kan bli den nye OPTICOM, REC, eller Tomra:-)
Men den store forskjellen er at Nel leverer - de er steinrike - de har sikret Nikola som en milliardkunde - leverer overskudd i år - og Nel er nå en gamechanger i verdensmarkedet. Rett og slett en soleklar vinner på OSE fremover.
Men den store forskjellen er at Nel leverer - de er steinrike - de har sikret Nikola som en milliardkunde - leverer overskudd i år - og Nel er nå en gamechanger i verdensmarkedet. Rett og slett en soleklar vinner på OSE fremover.
Redigert 01.07.2018 kl 16:41
Du må logge inn for å svare
JosefK
01.07.2018 kl 17:54
12383
Å ekstrapolere på grunnlag av det lille som vites om stasjonsnettverket blir rent tøv. Sånn jeg tolker det er det hovedknutekunktene som bygges ut først, noe som gir mening ut fra et logistisk syn. Jeg gjetter på at det vil bygges stasjoner av denne typen i mindre grad (8 A485 i cluster er mye!) og at de resterende får alt fra 8 til 0 elektrolysører. Ja, null. De kan transportere til mindre viktige knutepunkter.
Uansett er det bra. Bare å serve dette nettverket blir god butikk.
Så er det bare å håpe på fler store ordrer. Våkner h2v fra dvalen, må det enda en fabrikk til.
Uansett er det bra. Bare å serve dette nettverket blir god butikk.
Så er det bare å håpe på fler store ordrer. Våkner h2v fra dvalen, må det enda en fabrikk til.
M.Y.Peng
01.07.2018 kl 19:24
12150
Jeg liker optimister. (Lorden er en) Jeg har ikke lang fartstid i Nel, men jeg er nå inne. Jeg mener at vi har diskutert hva som må komme først. Egget eller høna. (Hydrogenstasjoner eller hydrogenbiler) Nå er både egget og høna blitt virkelighet. Rugetiden er straks over og etter århundrets største hekketid vil det bli en eksplosjon av nye bruksområder hvor hydrogen blir foretrukket. Jeg tror at om du står igjen på perrongen nå så vil du se at toget som gikk blir mindre og mindre før det forsvinner i horisonten. Og der står du. Håper det går buss hjem.
Redigert 01.07.2018 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
daffyduck
01.07.2018 kl 19:34
12118
BackCliff
REC ble priset som et luftslott og på ANTAKELSER om hva som kunne komme. I NEL-caset har ting begynt å materialisere seg mtp fremtidsutsikter og teknologinytte. Nikolas lastebiler viser hvilken åpenbar fordel hydrogen har jmf med hvilken som helst annen energiløsning. Rekkevidden er BEDRE enn dieseldrevne, Tilsvarende rask fylling. Lastebilene er svært vektbesparende. Er vesentlig rimeligere enn såvel dielsel og batterialternativer i innkjøp. Når stasjonene kommer på plass vil dette systemet kopieres world wide- iallefall hos aktører innen tungtransport som vil tjene penger. NEL kontrakten vil uansett marginer føre til en posisjon som ingen kan ta fra dem. Kontrakten muliggjør også en markant marginforbedring på egen teknologi.
Tror ikke man kan forvente gull og grønne skoger på bunnlinja ennå, men at det kommer er i lys av disse hendelsene svært sannsynlig. På et eller annet tidspunkt får analytikerne et bedre bilde av dette og kursen kommer til å kjøres. Stol på det!
REC ble priset som et luftslott og på ANTAKELSER om hva som kunne komme. I NEL-caset har ting begynt å materialisere seg mtp fremtidsutsikter og teknologinytte. Nikolas lastebiler viser hvilken åpenbar fordel hydrogen har jmf med hvilken som helst annen energiløsning. Rekkevidden er BEDRE enn dieseldrevne, Tilsvarende rask fylling. Lastebilene er svært vektbesparende. Er vesentlig rimeligere enn såvel dielsel og batterialternativer i innkjøp. Når stasjonene kommer på plass vil dette systemet kopieres world wide- iallefall hos aktører innen tungtransport som vil tjene penger. NEL kontrakten vil uansett marginer føre til en posisjon som ingen kan ta fra dem. Kontrakten muliggjør også en markant marginforbedring på egen teknologi.
Tror ikke man kan forvente gull og grønne skoger på bunnlinja ennå, men at det kommer er i lys av disse hendelsene svært sannsynlig. På et eller annet tidspunkt får analytikerne et bedre bilde av dette og kursen kommer til å kjøres. Stol på det!
Takker M.Y.Peng.
Du er smart som gikk ombord på Nel toget til dagens lave 3,22 kurser. 4 tallet i NEL ryker på mandag/tirsdag, tror jeg..
Denne togturen kan bli din mest lønnsomme togreise noensinne. Velkommen som ny NEL aksjonær.
Det vil med meget stor sannsynlighet komme mange flere nye aksjonærer inn på mandag. Mange forstår at denne NEL veien er den rette veien å gå.
Reiser til himmels er i gang. Dette blir en suksessrik togtur. Jeg vet at HY eller H2 biler blir et lite business marked for NEL. Tenk på maritim industri og tungtransportsektoren. Der ligger virkelig de store pengene. H2 pumper/elektrolyseanlegg worldwide for NEL kommer til å bli gigantisk.
Her er det full gass.
Du er smart som gikk ombord på Nel toget til dagens lave 3,22 kurser. 4 tallet i NEL ryker på mandag/tirsdag, tror jeg..
Denne togturen kan bli din mest lønnsomme togreise noensinne. Velkommen som ny NEL aksjonær.
Det vil med meget stor sannsynlighet komme mange flere nye aksjonærer inn på mandag. Mange forstår at denne NEL veien er den rette veien å gå.
Reiser til himmels er i gang. Dette blir en suksessrik togtur. Jeg vet at HY eller H2 biler blir et lite business marked for NEL. Tenk på maritim industri og tungtransportsektoren. Der ligger virkelig de store pengene. H2 pumper/elektrolyseanlegg worldwide for NEL kommer til å bli gigantisk.
Her er det full gass.
Redigert 01.07.2018 kl 19:40
Du må logge inn for å svare
Daffyduck..Støtter deg 100%. Dette kan bli usedvanlig lønnsomt for alle som er inne i Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Morgendagen vil vise den sterke Nel veien oppover til himmelen :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Den gigantiske Nikola avtalen er i havn. Flere nyheter og et nøyaktig milliardbeløp ventes :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
kaliber
02.07.2018 kl 08:22
11968
Den opprinnelige kontrakten var på us 500 millioner for 28 stasjoner og nel har fått en rammeavtale på 30 stasjoner!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
tina2
03.07.2018 kl 00:19
11513
Yepp, Lorden. Morgendagen viste visst den sterke veien ned til 3,17 :D
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
abroker
03.07.2018 kl 10:27
10999
Som sagt - så gjort?
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Markedet venter i spenning på når Mr Løkke kunngjør om kontraktsum kan estimeres til kr 14.3 milliarder? + support og service. Den dagen Løkke kunngjør det konkrete milliardbeløpet på den fete Nikola kontrakten vil Nel skyte kraftig fart. Dette kan skje anytime...
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
H2v var også vert miljarders tills jon insåg att de klara ikke av og då fram rett teknologi. Heldig for jon såg han så att det kun var en rameavtal så han trakk sig.
Vi burde vurdere nikola till 5%av 10 miljarder alltså 500miljoner det er mye penger of mye ansvar som nel må klare av. Husk at bunnlinje varit i minus alltid.
Vi burde vurdere nikola till 5%av 10 miljarder alltså 500miljoner det er mye penger of mye ansvar som nel må klare av. Husk at bunnlinje varit i minus alltid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
AksjoNEL
23.07.2018 kl 15:55
10267
Det skjer uansett ikke før teststasjonene er ferdig og Nikola har ordnet seg noen milliarder i emisjonspenger så de kan betale for disse stasjonene.
Det er også en risiko for at et selskap som Nikola ikke klarer å skaffe penger, selvom sannsynligheten for at Nikola skaffer penger er langt større enn H2V. Dog er det fortsatt et nystartet selskap, uten særlige inntekter og med stort behov for kapital vi har fått bestilling fra.
Hadde en slik bestilling kommet fra et stort selskap med penger på bok hadde utvilsomt aksjekekursen sett annerledes ut.
Det er også en risiko for at et selskap som Nikola ikke klarer å skaffe penger, selvom sannsynligheten for at Nikola skaffer penger er langt større enn H2V. Dog er det fortsatt et nystartet selskap, uten særlige inntekter og med stort behov for kapital vi har fått bestilling fra.
Hadde en slik bestilling kommet fra et stort selskap med penger på bok hadde utvilsomt aksjekekursen sett annerledes ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
abroker
23.07.2018 kl 16:06
10211
Spettet leste skriften på veggen han - smartingen?
Vi andre henger fortsatt på kroken?
Vi andre henger fortsatt på kroken?
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
De skribenter som farer med løgn på mine tråder bes om å opprette egne fake news tråder. Dere ser selv at dere faller fullstendig igjennom.
Her er fakta om Nikola som er tungt lastet med cash i USD.
Nikola er verdsatt til 1 milliard USD føre de har produsert en eneste truck:
WABCO Holdings Inc. (NYSE: WBC) (www.wabco-auto.com), a leading global supplier of technologies and services that improve the safety, efficiency and connectivity of commercial vehicles, today announced that it has made a $10 million strategic investment in Nikola Motor Company, a leader in the design and manufacturing of hydrogen-electric vehicles, vehicle components, energy storage systems, and electric vehicle drivetrains headquartered in Salt Lake City, Utah (USA).
The transaction further demonstrates WABCO’s commitment to advance the development of electric and highly automated commercial vehicles in North America and around the globe. In addition to the strategic investment, WABCO and Nikola signed an agreement to accelerate the development of industry-leading safety technologies specifically designed for electric commercial vehicles, including electronic braking systems (EBS), as well as traction and stability control technologies.
“As vehicles become increasingly autonomous, electric and connected, WABCO continues to be at the forefront of breakthrough technology innovation,” said Jacques Esculier, WABCO Chairman and Chief Executive Officer. “We are excited to invest in Nikola Motor Company to help the industry realize our joint vision of electrified and autonomous trucks, buses, trailers and off-highway vehicles. WABCO’s technologies, notably industry-leading braking, traction and stability control systems, continue to advance the transportation industry.”
“WABCO continues to stay at the vanguard of technology and innovation. Here at Nikola, we are driving a paradigm shift in the transportation industry by creating the most advanced semi-truck ever built. WABCO is a vital business partner to enable autonomous driving, electronic braking, and stability control for trucks and trailers,” said Trevor Milton, Nikola Founder and Chief Executive Officer. “WABCO is recognized as a global leader in safety and efficiency technologies for next-generation commercial vehicles. We have added a world-class supplier to the Nikola truck family and are looking forward to our collaboration to bring Nikola’s zero emission trucks to market.”
Nikola plans to begin testing its zero emission trucks with commercial vehicle fleets in late 2018 and launch full production in 2021.
Artikken er fra 20.desember 2017.
Ha ha ha ha.....fakta ruler og fake news skibenter bør skygge unna mine tråder...
Nikola Motor Company Unveils Plans For $1 Billion Manufacturing Hub
Twitter
Google+
LinkedIn
Pinterest
February 1st, 2018 by James Ayre
Building on its earlier announcements relating to the release of a hydrogen fuel cell powered Class 8 semi truck, and also 8,000 pre-orders, Nikola Motor Company has now unveiled plans relating to the development of a $1 billion manufacturing facility near Phoenix, Arizona.
The plan is reportedly for a 500-acre (202-hectare) facility to build the company’s planned hydrogen-fueled semi trucks and associated tech. If completed, the facility will represent one of the largest semi-truck manufacturing plants in the world, according to the company.
“Aer 12 months, nine states and 30 site locations, Arizona, Governor Ducey, Sandra Watson and Chris Camacho were the clear front runners. Arizona has the workforce to support our growth and a governor that was an entrepreneur himself. They understood what 2,000 jobs would mean to their cities and state,” said Trevor Milton, CEO and founder, Nikola Motor Company. “We will begin transferring our R&D and headquarters to Arizona immediately and hope to have the transition completed by October 2018. We have already begun planning the construction for our new zero emission manufacturing facility in Buckeye, which we expect to have underway by the end of 2019.”
The company remains as hard to pin down as ever. In other words: How much of what’s been announced is meant to draw investors? And how much is serious? — but the same could perhaps be said of Tesla. It’ll be interesting to see if either firm manages to achieve their timelines for their semi truck offerings?
The timing of the announcement is notable, as it seems to be at least somewhat a response to all of the PR surrounding the unveiling of the Tesla Semi Truck a few months ago — in others words, a way of reigniting investor interest in the company. Or maybe that’s just a sign of the industry shifting at the same time.
Reuters provides more context: “It also comes as companies like Navistar International Corp and Volkswagen AG are working to launch electric medium-duty trucks by late 2019, and Daimler AG has delivered the first of a smaller range of electric trucks to customers in New York.”
Back to the company announcement, it added: “Development of the one-million square foot manufacturing plant on a 500-acre parcel at Sun Valley Parkway and the future Wintersburg Parkway is projected to begin by the end of 2019. The site is at one of the entrances to Douglas Ranch/Trillium, a new master planned community being developed by El Dorado.”
“Conceived as the prototype ‘Smart City,’ Trillium at Douglas Ranch aligns well with Nikola Motors groundbreaking technology,” said Jerry Colangelo, Co-Founder & Partner with David Eaton and Mel Shultz of JDM Partners.
Artikkel fra februar 2018
Nikola Motor Company has hired Jesse Schneider as vice president of hydrogen and fuel cell technologies. A noted hydrogen and fuel cell expert, Schneider is an automotive industry veteran who spent most of his career working for BMW and Mercedes-Benz. Schneider has spent nearly 20 years in vehicle electrification, fuel cells, electric and hydrogen infrastructure and tanks at automakers in Germany, the U.S. and China. He led a number of firsts related to fuel cell durability, hydrogen tanks and wireless charging. Schneider also organized the worldwide standardization for electric and fuel cell vehicle infrastructure. He served as the chair of Hydrogen Fueling Standards and Specifications at SAE (J2601/2799) and ISO (TS 19880-1) and most recently, wireless charging at SAE (J2954). At Nikola, Schneider will spearhead efforts with the Fuel Cell R&D Division working with Bosch in Germany and the hydrogen fueling technology team for the Nikola stations with NEL Hydrogen in Norway. He will also lead the development of the Nikola R&D Center in Phoenix.
Her er fakta om Nikola som er tungt lastet med cash i USD.
Nikola er verdsatt til 1 milliard USD føre de har produsert en eneste truck:
WABCO Holdings Inc. (NYSE: WBC) (www.wabco-auto.com), a leading global supplier of technologies and services that improve the safety, efficiency and connectivity of commercial vehicles, today announced that it has made a $10 million strategic investment in Nikola Motor Company, a leader in the design and manufacturing of hydrogen-electric vehicles, vehicle components, energy storage systems, and electric vehicle drivetrains headquartered in Salt Lake City, Utah (USA).
The transaction further demonstrates WABCO’s commitment to advance the development of electric and highly automated commercial vehicles in North America and around the globe. In addition to the strategic investment, WABCO and Nikola signed an agreement to accelerate the development of industry-leading safety technologies specifically designed for electric commercial vehicles, including electronic braking systems (EBS), as well as traction and stability control technologies.
“As vehicles become increasingly autonomous, electric and connected, WABCO continues to be at the forefront of breakthrough technology innovation,” said Jacques Esculier, WABCO Chairman and Chief Executive Officer. “We are excited to invest in Nikola Motor Company to help the industry realize our joint vision of electrified and autonomous trucks, buses, trailers and off-highway vehicles. WABCO’s technologies, notably industry-leading braking, traction and stability control systems, continue to advance the transportation industry.”
“WABCO continues to stay at the vanguard of technology and innovation. Here at Nikola, we are driving a paradigm shift in the transportation industry by creating the most advanced semi-truck ever built. WABCO is a vital business partner to enable autonomous driving, electronic braking, and stability control for trucks and trailers,” said Trevor Milton, Nikola Founder and Chief Executive Officer. “WABCO is recognized as a global leader in safety and efficiency technologies for next-generation commercial vehicles. We have added a world-class supplier to the Nikola truck family and are looking forward to our collaboration to bring Nikola’s zero emission trucks to market.”
Nikola plans to begin testing its zero emission trucks with commercial vehicle fleets in late 2018 and launch full production in 2021.
Artikken er fra 20.desember 2017.
Ha ha ha ha.....fakta ruler og fake news skibenter bør skygge unna mine tråder...
Nikola Motor Company Unveils Plans For $1 Billion Manufacturing Hub
Google+
February 1st, 2018 by James Ayre
Building on its earlier announcements relating to the release of a hydrogen fuel cell powered Class 8 semi truck, and also 8,000 pre-orders, Nikola Motor Company has now unveiled plans relating to the development of a $1 billion manufacturing facility near Phoenix, Arizona.
The plan is reportedly for a 500-acre (202-hectare) facility to build the company’s planned hydrogen-fueled semi trucks and associated tech. If completed, the facility will represent one of the largest semi-truck manufacturing plants in the world, according to the company.
“Aer 12 months, nine states and 30 site locations, Arizona, Governor Ducey, Sandra Watson and Chris Camacho were the clear front runners. Arizona has the workforce to support our growth and a governor that was an entrepreneur himself. They understood what 2,000 jobs would mean to their cities and state,” said Trevor Milton, CEO and founder, Nikola Motor Company. “We will begin transferring our R&D and headquarters to Arizona immediately and hope to have the transition completed by October 2018. We have already begun planning the construction for our new zero emission manufacturing facility in Buckeye, which we expect to have underway by the end of 2019.”
The company remains as hard to pin down as ever. In other words: How much of what’s been announced is meant to draw investors? And how much is serious? — but the same could perhaps be said of Tesla. It’ll be interesting to see if either firm manages to achieve their timelines for their semi truck offerings?
The timing of the announcement is notable, as it seems to be at least somewhat a response to all of the PR surrounding the unveiling of the Tesla Semi Truck a few months ago — in others words, a way of reigniting investor interest in the company. Or maybe that’s just a sign of the industry shifting at the same time.
Reuters provides more context: “It also comes as companies like Navistar International Corp and Volkswagen AG are working to launch electric medium-duty trucks by late 2019, and Daimler AG has delivered the first of a smaller range of electric trucks to customers in New York.”
Back to the company announcement, it added: “Development of the one-million square foot manufacturing plant on a 500-acre parcel at Sun Valley Parkway and the future Wintersburg Parkway is projected to begin by the end of 2019. The site is at one of the entrances to Douglas Ranch/Trillium, a new master planned community being developed by El Dorado.”
“Conceived as the prototype ‘Smart City,’ Trillium at Douglas Ranch aligns well with Nikola Motors groundbreaking technology,” said Jerry Colangelo, Co-Founder & Partner with David Eaton and Mel Shultz of JDM Partners.
Artikkel fra februar 2018
Nikola Motor Company has hired Jesse Schneider as vice president of hydrogen and fuel cell technologies. A noted hydrogen and fuel cell expert, Schneider is an automotive industry veteran who spent most of his career working for BMW and Mercedes-Benz. Schneider has spent nearly 20 years in vehicle electrification, fuel cells, electric and hydrogen infrastructure and tanks at automakers in Germany, the U.S. and China. He led a number of firsts related to fuel cell durability, hydrogen tanks and wireless charging. Schneider also organized the worldwide standardization for electric and fuel cell vehicle infrastructure. He served as the chair of Hydrogen Fueling Standards and Specifications at SAE (J2601/2799) and ISO (TS 19880-1) and most recently, wireless charging at SAE (J2954). At Nikola, Schneider will spearhead efforts with the Fuel Cell R&D Division working with Bosch in Germany and the hydrogen fueling technology team for the Nikola stations with NEL Hydrogen in Norway. He will also lead the development of the Nikola R&D Center in Phoenix.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
AksjoNEL
24.07.2018 kl 06:51
9807
Lorden: Hva er egentlig poenget ditt med det siste inlegget ? Det er du som farer med løgn og svada og prater om ikke-eksisterende fabrikker i Sør-Korea.
Du er enten en løgner eller fryktelig lite informert om hva NEL bedriver..
Hvor står det at Nikola er lastet med penger? De har mottatt 10 millioner dollar for 1% av aksjene. Da verdsettes de selvsagt automatisk til 1 milliard..
Det betyr IKKE at de har 1 milliard, eller at noen ville gitt 990M USD for de resterende 99%. Uansett ville dette være mye mindre enn de trenger bare for å betale for bestillingen fra NEL, på toppen av R&D utgifter, for ikke å snakke om at de skal bygge en fabrikk for å produsere lastebilene, så de vil trenge en haug med kapital, noe de forhåpentigvis får på plass.
I siste podcast med Løkke hos AX Exposure (Facebook) blir han spurt om akkurat denne risikoen men ønsker helt tydelig ikke å si noe særlig om det, naturlig nok. Denne risikoen ligger der helt til Nikola har finansieringen i orden og NEL begynner å få innn penger. Selv artikkelen du refererer til nevner:
"The company remains as hard to pin down as ever. In other words: How much of what’s been announced is meant to draw investors? And how much is serious? — but the same could perhaps be said of Tesla. It’ll be interesting to see if either firm manages to achieve their timelines for their semi truck offerings?"
Er selv fullt inneforstått med denne risikoen og sitter fortsatt med mine NEL aksjer, de eldste fra 2015.
Trenger ikke hausse og lyve for å være investert i en aksje, og anbefaler deg også å selv lese, og forsøke å forstå de inleggene du selv poster.
Du er enten en løgner eller fryktelig lite informert om hva NEL bedriver..
Hvor står det at Nikola er lastet med penger? De har mottatt 10 millioner dollar for 1% av aksjene. Da verdsettes de selvsagt automatisk til 1 milliard..
Det betyr IKKE at de har 1 milliard, eller at noen ville gitt 990M USD for de resterende 99%. Uansett ville dette være mye mindre enn de trenger bare for å betale for bestillingen fra NEL, på toppen av R&D utgifter, for ikke å snakke om at de skal bygge en fabrikk for å produsere lastebilene, så de vil trenge en haug med kapital, noe de forhåpentigvis får på plass.
I siste podcast med Løkke hos AX Exposure (Facebook) blir han spurt om akkurat denne risikoen men ønsker helt tydelig ikke å si noe særlig om det, naturlig nok. Denne risikoen ligger der helt til Nikola har finansieringen i orden og NEL begynner å få innn penger. Selv artikkelen du refererer til nevner:
"The company remains as hard to pin down as ever. In other words: How much of what’s been announced is meant to draw investors? And how much is serious? — but the same could perhaps be said of Tesla. It’ll be interesting to see if either firm manages to achieve their timelines for their semi truck offerings?"
Er selv fullt inneforstått med denne risikoen og sitter fortsatt med mine NEL aksjer, de eldste fra 2015.
Trenger ikke hausse og lyve for å være investert i en aksje, og anbefaler deg også å selv lese, og forsøke å forstå de inleggene du selv poster.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Furuen
24.07.2018 kl 09:00
9497
Mye twitring fra Nikola nå:
Trevor Milton:
Unveiling date for pre-production unit... Ride and drives.. New partners...supply chains... Investment rounds closing.. It's going to be a big announcement. Stay tuned! #oneclearwinner #emissionsgameover
Nikola Motor Company:
Mer
Nikola Motor Company Retweetet Trevor Milton
Yes indeed! Can't wait to show off the pre-production unit at the unveiling. Dates soon to be announced.
Trevor Milton:
Unveiling date for pre-production unit... Ride and drives.. New partners...supply chains... Investment rounds closing.. It's going to be a big announcement. Stay tuned! #oneclearwinner #emissionsgameover
Nikola Motor Company:
Mer
Nikola Motor Company Retweetet Trevor Milton
Yes indeed! Can't wait to show off the pre-production unit at the unveiling. Dates soon to be announced.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Lorden viser i hvert fall litt selvinnsikt når han skriver at andre "bes om å opprette egne fake news tråder" isteden for å skrive i hans fake news-tråder. :-D
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Noen skribenter som AksjoNEL her inne er dessverre ikke helt oppdatert.
Jeg snakket med Trevor Milton på Carnegie sitt hydogeninvestor seminar hvor jeg bekreftet min interesse for å investere i Nikola. (Nikola er meget likvide, men en oppstart av en gigant hydrogentruckfabrikk + andre hydrogenkjøretøy koster flesk. )
Trevor bekreftet til meg at Nikola Motors Inc ble priset til kr 1 milliard USD da de hentet inn USD 10 mill fra en investor i des 2017. De skal gjøre en ny emisjon dette året hvor det mulig at NEL ASA går inn med kr 40 mill som en liten aksjonær. Dette har CEO Jon Andre Løkke i NEL ASA bekreftet at Nel vurdere å gjøre for å få en bedre synergi til sin største kunde ever.
Som dere ser på andre tråder her inne så vil Milton i løpet av få uker kunngjøre noe stort..
@nikolatrevor
37 min
37 minutter siden
Some big news coming for @nikolamotor in the following few weeks. Keep an eye out! supply chains ( Heheh..Tror nok det er nye kontrakter til Nel ASA?)
Det er ikke utenkelig at NEL har får opp de to første teststasjonene og at Nikola Motors vil bestille de et nytt titalls stasjoner som kan boi en nyt fet flere milliarders kontrakt til NEL. Da dette kun er i startfasen. Nikola og NEL blir giganter. Denne fete kontrakten brøyter vei for NEL i det globale hydrogenmarkedet. Dette kommer til å bli meget bra fremover.
-Nel får tildelt levering av et titalls stasjoner, for å dekke ruten til USXPRESS.
Jeg snakket med Trevor Milton på Carnegie sitt hydogeninvestor seminar hvor jeg bekreftet min interesse for å investere i Nikola. (Nikola er meget likvide, men en oppstart av en gigant hydrogentruckfabrikk + andre hydrogenkjøretøy koster flesk. )
Trevor bekreftet til meg at Nikola Motors Inc ble priset til kr 1 milliard USD da de hentet inn USD 10 mill fra en investor i des 2017. De skal gjøre en ny emisjon dette året hvor det mulig at NEL ASA går inn med kr 40 mill som en liten aksjonær. Dette har CEO Jon Andre Løkke i NEL ASA bekreftet at Nel vurdere å gjøre for å få en bedre synergi til sin største kunde ever.
Som dere ser på andre tråder her inne så vil Milton i løpet av få uker kunngjøre noe stort..
@nikolatrevor
37 min
37 minutter siden
Some big news coming for @nikolamotor in the following few weeks. Keep an eye out! supply chains ( Heheh..Tror nok det er nye kontrakter til Nel ASA?)
Det er ikke utenkelig at NEL har får opp de to første teststasjonene og at Nikola Motors vil bestille de et nytt titalls stasjoner som kan boi en nyt fet flere milliarders kontrakt til NEL. Da dette kun er i startfasen. Nikola og NEL blir giganter. Denne fete kontrakten brøyter vei for NEL i det globale hydrogenmarkedet. Dette kommer til å bli meget bra fremover.
-Nel får tildelt levering av et titalls stasjoner, for å dekke ruten til USXPRESS.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Wanker
24.07.2018 kl 09:22
9332
Lorden: Jeg er er med deg på dette med finansiering for NIKOLA. Blir spennende å se hvor mye de får inn denne gangen. Alle disse små stegene framover bør øke verdsettelsen av NELs kontrakt med dem. Seriøse investorer kan foreløpig ikke ha priset inn noe særlig av denne. [Edit: Bør komme et lite rykk når pre-produksjonsbilene har kjørt noen turer under reelle forhold. Funker de, så er spørsmålet bare om de får inn nok penger til finansiering av fabrikk. Det tror jeg de gjør, såfremt det ikke dukker opp batteriteknologi ingen har hørt om tidligere, som også funker for tunge lastebilder på lange ruter...]
Men når du stadig snakker om fabrikk i Sør-Korea, så blir det litt feil. Prøvde å korrigere deg et par ganger tidligere, men når dette stadig popper opp, så må det være helt bevisst for å lure kortsiktige, kunnskapsløse nisser som tiltrekkes av volatiliteten til NEL?
Men når du stadig snakker om fabrikk i Sør-Korea, så blir det litt feil. Prøvde å korrigere deg et par ganger tidligere, men når dette stadig popper opp, så må det være helt bevisst for å lure kortsiktige, kunnskapsløse nisser som tiltrekkes av volatiliteten til NEL?
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
AksjoNEL
24.07.2018 kl 10:16
9172
Lorden:
Nikola holder kortene tett til brystet og trenger ikke rapportere noen finansielle tall til markedet da de ikke er børsnotert.
At noen sier de er "meget likvide" forteller ingenting, annet enn akkurat det: At noen sier de er likvide..
Jeg er ikke uenige i at Nikola ble priset til 1 milliard USD, det er jo naturlig når de solgte 1% til 10mill USD..
Det betyr derimot ikke at de har noe mer enn de 10 mill USD som de fikk for aksjene på bok og de må ut i markedet og hente mer kapital noe de er i gang med og og forhåpentligvis snart får løst, ref siste twitterhausemelding fra Trevor i Nikola.
Faktum er at de ikke HAR penger å betale for bestillingene til NEL, FØR de har fått pengene i markedet. Tiden vil vise hvordan det går.
De vil heller ikke sende purchase orders til NEL på alle stasjonene FØR de har sett hvordan teststasjonene fungerer.
Det ER derfor definitivt en buyers risk her noe Løkke naturlig nok ble spurt om i Podcasten men ikke kan/ville/burde svare så mye på..
Aksjen ER derfor også lavt priset ift til de mulige bestillingene HVIS teststasjonene fungerer og HVIS Nikola får finansieringen de trenger.
Det er også en risk mtp på Annheuser Busch som ikke har bestilt 800 lastebiler men OPP TIL 800, dvs fra 1-800. The devils in the details :).
Personlig tar jeg denne risikoen ved å sitte i NEL da jeg tror oppsiden er enorm, nettopp fordi også risikoen er langt over gjennomsnittet stor og det reflekteres selvsagt i aksjekursen..
Du derimot forsøker å hausse opp aksjen på daglig basis "denne uken kommer ordre", "nå går nel i taket", "nels fabrikk i sør korea" løgnaktige meldinger.
At du har pratet med Trevor Milton skal jeg ikke bestride på noe vis, du kan ha pratet med Jesus for alt jeg vet og bryr meg, men det endrer ikke faktum.
Nikola holder kortene tett til brystet og trenger ikke rapportere noen finansielle tall til markedet da de ikke er børsnotert.
At noen sier de er "meget likvide" forteller ingenting, annet enn akkurat det: At noen sier de er likvide..
Jeg er ikke uenige i at Nikola ble priset til 1 milliard USD, det er jo naturlig når de solgte 1% til 10mill USD..
Det betyr derimot ikke at de har noe mer enn de 10 mill USD som de fikk for aksjene på bok og de må ut i markedet og hente mer kapital noe de er i gang med og og forhåpentligvis snart får løst, ref siste twitterhausemelding fra Trevor i Nikola.
Faktum er at de ikke HAR penger å betale for bestillingene til NEL, FØR de har fått pengene i markedet. Tiden vil vise hvordan det går.
De vil heller ikke sende purchase orders til NEL på alle stasjonene FØR de har sett hvordan teststasjonene fungerer.
Det ER derfor definitivt en buyers risk her noe Løkke naturlig nok ble spurt om i Podcasten men ikke kan/ville/burde svare så mye på..
Aksjen ER derfor også lavt priset ift til de mulige bestillingene HVIS teststasjonene fungerer og HVIS Nikola får finansieringen de trenger.
Det er også en risk mtp på Annheuser Busch som ikke har bestilt 800 lastebiler men OPP TIL 800, dvs fra 1-800. The devils in the details :).
Personlig tar jeg denne risikoen ved å sitte i NEL da jeg tror oppsiden er enorm, nettopp fordi også risikoen er langt over gjennomsnittet stor og det reflekteres selvsagt i aksjekursen..
Du derimot forsøker å hausse opp aksjen på daglig basis "denne uken kommer ordre", "nå går nel i taket", "nels fabrikk i sør korea" løgnaktige meldinger.
At du har pratet med Trevor Milton skal jeg ikke bestride på noe vis, du kan ha pratet med Jesus for alt jeg vet og bryr meg, men det endrer ikke faktum.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
AskjoNEL.... hvis du leser deg opp med kunnskap og iver vil du bli mye klokere på dette selskapet NEL ASA.
Hvis du har fått med den hva Ceo Jon Andre Løkke har bekreftet rundt Nikolakontrakten, så vet du fakta. Du gir dessverre utrykk for en uriktig fremstilling av hva som er fakta.
Jeg diskuterer aldri hva du skriver. Det betyr intet. Jeg bringer fram fakta og det faktum er at CEO Jon Andre Løkke i NEL har bekreftet til alle sine aksjonærer at hver eneste nye kontrakt innebærer en forpliktelse om upfront betaling av ordren.
Nel ASA sitter aldri med en risiko på en ordre. Råvarer/teknologi/deler er betalt upfront da ordren landes/signeres. Nel krever også sikkerhet i form av bankgaranti på ordren hvis den er stor.
Slik at Nel overhodet aldri tar noen risiko på sine små eller store ordrer.
Det er fakta og det vet de fleste aksjonærer i NEL ASA.
Punktum.
Hvis du har fått med den hva Ceo Jon Andre Løkke har bekreftet rundt Nikolakontrakten, så vet du fakta. Du gir dessverre utrykk for en uriktig fremstilling av hva som er fakta.
Jeg diskuterer aldri hva du skriver. Det betyr intet. Jeg bringer fram fakta og det faktum er at CEO Jon Andre Løkke i NEL har bekreftet til alle sine aksjonærer at hver eneste nye kontrakt innebærer en forpliktelse om upfront betaling av ordren.
Nel ASA sitter aldri med en risiko på en ordre. Råvarer/teknologi/deler er betalt upfront da ordren landes/signeres. Nel krever også sikkerhet i form av bankgaranti på ordren hvis den er stor.
Slik at Nel overhodet aldri tar noen risiko på sine små eller store ordrer.
Det er fakta og det vet de fleste aksjonærer i NEL ASA.
Punktum.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Jeg bringer frem fakta:
WABCO Makes Strategic Investment in Advancing Electric Commercial Vehicle Sector by Investing $10 Million to Acquire 1% Equity Stake in Nikola Motor Company
Verdien på Nikola Motor Inc i den 2017 : USD 1 milliard.
Verdien på Nikola Motor inc når jeg, NEL ASA, + andre investorer går med stor sannsynlighet inn med penger denne høsten: Høyere enn USD 1 milliard
WABCO Makes Strategic Investment in Advancing Electric Commercial Vehicle Sector by Investing $10 Million to Acquire 1% Equity Stake in Nikola Motor Company
Verdien på Nikola Motor Inc i den 2017 : USD 1 milliard.
Verdien på Nikola Motor inc når jeg, NEL ASA, + andre investorer går med stor sannsynlighet inn med penger denne høsten: Høyere enn USD 1 milliard
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Hydrogen is the most abundant element in the Universe. Counting the atoms, probably over 90% of all mass is hydrogen.
Nikola has chosen Nel ASA as the sole equipment supplier to create the largest hydrogen network in the world that will cover over 2,000 miles and include 16 stations. Nikola has already kicked off two of the 16 stations and 14 more will follow immediately after installation.
Alle (16) eller alle de første 28 giga stasjonene er bestilt nå i juni hos NEL ASA. Men dette er ikke priset inn i dagens lave aksjekurs.
Nikola has chosen Nel ASA as the sole equipment supplier to create the largest hydrogen network in the world that will cover over 2,000 miles and include 16 stations. Nikola has already kicked off two of the 16 stations and 14 more will follow immediately after installation.
Alle (16) eller alle de første 28 giga stasjonene er bestilt nå i juni hos NEL ASA. Men dette er ikke priset inn i dagens lave aksjekurs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Så du Lorden mener at hvis jeg starter et lite AS og blir enig med min kompis om at han kan få kjøpe 0,001% av mitt AS for en hundrings så betyr det at mitt AS er verdt 10 millioner? Selv om mitt AS bare eier 30000 NOK og noen binders og blyanter og ikke en gang har en forretningsidé ennå? Vi må nok vente på en børsnotering for å få vite hvilken verdi markedet setter på Nikola.
Jeg sitter long med en tredel av min portefølje i NEL, så ikke tro at jeg prøver å baisse. Jeg blir bare så lei av tullete haussing som i beste fall bare støyer, men som i verste fall får småsparere til å ta beslutninger på feilaktig grunnlag.
Jeg sitter long med en tredel av min portefølje i NEL, så ikke tro at jeg prøver å baisse. Jeg blir bare så lei av tullete haussing som i beste fall bare støyer, men som i verste fall får småsparere til å ta beslutninger på feilaktig grunnlag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
motbølgen--Velkommen som Nel aksjonær.. jeg bruker aldri en kalori her inne på diskusjoner.
Hvis du hadde deltatt på Carnegie sitt hydrogen investorseminar på vårparten i år, og stått sammen med meg og Trevor Milton så ville du fått bekreftet av hovedaksjonæren Trevor Milton at Nikola Motors inc ble priset til USD 1 milliard i des i fjor.
Ferdig snakket. Punktum.
Hvis du hadde deltatt på Carnegie sitt hydrogen investorseminar på vårparten i år, og stått sammen med meg og Trevor Milton så ville du fått bekreftet av hovedaksjonæren Trevor Milton at Nikola Motors inc ble priset til USD 1 milliard i des i fjor.
Ferdig snakket. Punktum.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Takk for det, men jeg har nok vært NEL-aksjonær lengre enn deg, siden jeg sitter long og du helt åpenbart går inn og ut. ;-) (og helt sikkert tjener mer på din trading enn det jeg gjør på min investering) og derfor hausser og baisser i takt med om du er inne eller ute. Jeg er ikke bundet til masten, men med en heltidsjobb på siden så er min tid til å lese meg opp på når det er passende å kjøpe enda litt til begrenset.
Derfor blir støy, haussing og drøvtyggede gamle nyheter bare til irritasjon. Den eneste grunnen til at jeg leser her (og til slutt har begynt å skrive) er at brukerne på HO noen ganger kan være litt raskere på å fange opp nyheter, eller i hvert fall å dele dem videre, enn det som er tilfellet på Shareville og FB-gruppen.
Derfor blir støy, haussing og drøvtyggede gamle nyheter bare til irritasjon. Den eneste grunnen til at jeg leser her (og til slutt har begynt å skrive) er at brukerne på HO noen ganger kan være litt raskere på å fange opp nyheter, eller i hvert fall å dele dem videre, enn det som er tilfellet på Shareville og FB-gruppen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Jepp...motbølgen har rett i noe. Jeg har tjent mere enn deg på Nel. Det er 100% sikkert. Min inngang på kr 1.20 var hyggelig og reisen opp til kr 5.20 var enda hyggeligere. Så er kunsten å treffe underveis. Det har blitt meget gode penger på NEL sålangt. Men dette har akkurat startet. Alle som er long opplever up and downs..
Det har vist seg å være lønnsomt å gå tungt inn i NEL ut av NEL og inn i NEL. Mitt kursmål er kr 10 dette året i NEL, da er et nytt funkis sommer hus i Marbella sikret med Nel gevinstene.
Lykke til med din hydrogen investering.
Det har vist seg å være lønnsomt å gå tungt inn i NEL ut av NEL og inn i NEL. Mitt kursmål er kr 10 dette året i NEL, da er et nytt funkis sommer hus i Marbella sikret med Nel gevinstene.
Lykke til med din hydrogen investering.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
AksjoNEL
24.07.2018 kl 16:15
8615
Lorden: Det er helt korrekt at Løkke har sagt at han krever betaling up front, men dette har jeg heller aldri bestridt. Det jeg påpeker er den fortsatt store risikoen for at Nikola ikke kan betale noesomhelst.. De har ikke penger, før de får finansieringen i orden, noe jeg som NEL-aksjonær selvsagt håper og satser på, men det endrer ikke faktum. Dog er det jo ganske innlysende at fakta er noe du ikke forholder deg til i særlig grad.
"Jeg diskuterer aldri hva du skriver. Det betyr intet".
Det forstår jeg godt at du ikke gjør, for du har ingen mot-argumenter. Det er bare hakk-i-plata og gjentakelser av gamle inlegg.
"WABCO Makes Strategic Investment in Advancing Electric Commercial Vehicle Sector by Investing $10 Million to Acquire 1% Equity Stake in Nikola Motor Company Verdien på Nikola Motor Inc i den 2017 : USD 1 milliard."
Dette er velkjent men betyr ikke annet enn at Nikola har fått 10 millioner dollar inn på konto. Skal de betale NEL med de resterende 99% de har i aksjer?
Hvis jeg starter et selskap med 100 aksjer og selger 1 aksje til 100,000 så vil mitt AS prises til 10 millioner. Jeg får ikke nødvendigvis solgt de resterende 99 aksjene til 100,000 per stk av den grunn. Derfor er aksjekursen i unoterte selskaper som Nikola i beste fall villedende og relativt uinteressant, men selvsagt veldig positivt at WABCO ønsker å betale 10M USD for 1%.
"motbølgen--Velkommen som Nel aksjonær.. jeg bruker aldri en kalori her inne på diskusjoner. "
Nei, du bruker alle kaloriene på å poste løgner og svada, og så fort du stilles til veggs ignorerer du innleggene og rapporterer de som skriver dem til admin.
Hvis du virkelig tror på det du selv skriver så stiller jeg meg sterkt tvilende til at du har tjent noesomhelst på noe selskap, så hva du kommer med av påstått fortjeneste i NEL-aksjen er like pålitelig som et nigeriabrev.
"Jeg diskuterer aldri hva du skriver. Det betyr intet".
Det forstår jeg godt at du ikke gjør, for du har ingen mot-argumenter. Det er bare hakk-i-plata og gjentakelser av gamle inlegg.
"WABCO Makes Strategic Investment in Advancing Electric Commercial Vehicle Sector by Investing $10 Million to Acquire 1% Equity Stake in Nikola Motor Company Verdien på Nikola Motor Inc i den 2017 : USD 1 milliard."
Dette er velkjent men betyr ikke annet enn at Nikola har fått 10 millioner dollar inn på konto. Skal de betale NEL med de resterende 99% de har i aksjer?
Hvis jeg starter et selskap med 100 aksjer og selger 1 aksje til 100,000 så vil mitt AS prises til 10 millioner. Jeg får ikke nødvendigvis solgt de resterende 99 aksjene til 100,000 per stk av den grunn. Derfor er aksjekursen i unoterte selskaper som Nikola i beste fall villedende og relativt uinteressant, men selvsagt veldig positivt at WABCO ønsker å betale 10M USD for 1%.
"motbølgen--Velkommen som Nel aksjonær.. jeg bruker aldri en kalori her inne på diskusjoner. "
Nei, du bruker alle kaloriene på å poste løgner og svada, og så fort du stilles til veggs ignorerer du innleggene og rapporterer de som skriver dem til admin.
Hvis du virkelig tror på det du selv skriver så stiller jeg meg sterkt tvilende til at du har tjent noesomhelst på noe selskap, så hva du kommer med av påstått fortjeneste i NEL-aksjen er like pålitelig som et nigeriabrev.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
Kursmål på 10,- for å kjøpe hus i Marbella? Jeg kan ha kursmål på 0,- siden jeg skriver dette fra vårt hus på rivieraen. ;-D
Men uansett, det er fint å ha et mål med sine investeringer, så jeg håper jo at du får huset ditt.
Men ellers må jeg si at det er noe som skurrer med deg Lorden. Du hausser noe fryktelig når du er inne i aksjen. Men det er bare uerfarne småsparere som lar seg lure av slikt og hvis du skal kjøpe aksjer av dem så blir det ikke nok volum til at det blir sving på sakene, ikke sant? Så enten har du ikke skjønt at din haussing har null å si for kursen i stort eller så handler du ikke så store volum som du prøver å late som.
Men uansett, det er fint å ha et mål med sine investeringer, så jeg håper jo at du får huset ditt.
Men ellers må jeg si at det er noe som skurrer med deg Lorden. Du hausser noe fryktelig når du er inne i aksjen. Men det er bare uerfarne småsparere som lar seg lure av slikt og hvis du skal kjøpe aksjer av dem så blir det ikke nok volum til at det blir sving på sakene, ikke sant? Så enten har du ikke skjønt at din haussing har null å si for kursen i stort eller så handler du ikke så store volum som du prøver å late som.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
upsidedown
24.07.2018 kl 20:10
8275
Er det virkelig nødvendig med ti NEL-tråder?
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
tina2
25.07.2018 kl 02:35
7781
Innlegget er slettet
SvartSvane, jeg påpekte den latterlige hausingen hans igår. I tillegg rapporterte jeg til admin. Det endte med at mitt innlegg ble slettet, og det var ikke spesielt ufint heller.
Redigert 20.01.2021 kl 19:31
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »