Nyttårsrakett 🎉🎉🎉🎉🎉🎉

Slettet bruker
NAS 18.12.2019 kl 14:24 1296

Dnb Markeds spår Nas blant sine 10 nyttårsraketter. Apollo Markeds spår også aksjen opp.
Analyse oppdatert 20:10 17. des. 2019
Signal: Kjøp
Kursmål: 42 / 47
Stop loss: 35,75
Antatt tidshorisont: 2 -75 dager
Norwegian Air Shuttle har falt tilbake den senere tid og tester nå klassisk horisontal støtte på 37-37,50-nivået. Aksjen er samtidig kortsiktig oversolgt. Våre modeller tilsier at kjøp rundt nåværende nivå gir god risk/
Redigert 19.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2019 kl 15:15 1206

Norwegian håper å bli enige med Boeing om kompensasjon før nyttår.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/18/7483075/norwegian-haper-a-bli-enige-med-boeing-for-nyttar
Slettet bruker
18.12.2019 kl 15:23 1175

Vakkert. Last opp. Letttjente kroner... Raketten kommer nå.
Hartepool
18.12.2019 kl 15:55 1099

Boeing vil nok ha lagt møkka bak seg og bokføre alt de kan i inneværende år, passer bra med en milliard før rep’n.
Pih
18.12.2019 kl 16:09 1066

De har avvikende regnskapsår, så 31.12 er ikke viktig for de
Kvike11
18.12.2019 kl 16:15 1017

NAS skal betydeligt op I nær fremtid. Alle har tro på NAS, bortset fra shorter der gør alt hvad de kan for at få kursen. De få der er bearx3 har snart tabt alt.
Har været heldig at få nogle tusinde aktier mere I dag og fået min snitpris lidt ned. Tænk på kursen var oppe over kurs 350 for næsten et år siden og i dag tjener de betyldigt flere penge og har noget bedre økonomi.
Alt kan ske, opkøb, salg af alle fly, kæmpe erstatning fra Boeing.
Strong buy
Slettet bruker
18.12.2019 kl 16:17 1007

Norwegian Air Shuttle håper å nå en endelig forståelse med Boeing om kompensasjon for Max-problemene før nyttår.
Det sier finansdirektør og fungerende konsernsjef Geir Karlsen i DNB Markets' podcast "Utbytte" publisert onsdag. Opptaket ble spilt inn 11. desember.

-Det er en dialog med Boeing som har pågått siden i sommer. Vi har et håp om at vi skal komme til en endelig forståelse før nyttår. Vi er helt i sluttfasen, sier han.

Videre sier Karlsen at det er en komplisert dialog, som blant annet går på kompensasjon, mens også tidsplan for levering av Max-flyene, ettersom Boeing ikke vil klare å levere i henhold til kontrakt.

- I slutten av 2019 har Boeing har nesten 500 fly parkert i Seattle, deriblant 13-15 av våre. Det er en superutfordring for Boeing, samtidig ønsker vi å komme så godt som mulig ut av avtalen vi nå er i ferd med å gjøre, sier han.

Geir Karlsen og Norwegians "base case" er at flyene er tilbake i drift til påske.

-Vi sitter og planlegger sommerproduksjonen for neste år, og vi legger til grunn at Max er tilbake. Pr i dag har vi 32-34 fly for lite i forhold til hva vi trodde for ett år siden. Etter hva vi forstår etter dialog med Boeing er at FAA vil gi en tillatelse i midten av januar, og at de europeiske luftmyndighetene EASA vil komme en måned senere. Deretter tror vi at vi trenger 4 til 8 uker før vi har flyene i produksjon, sier han.

Geir Karlsen har så langt ikke besvart en henvendelse fra TDN Direkt onsdag.

nicolay.steensen@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70