NANO: Er det årlige halvårsfallet på gang?

Slettet bruker
NANO 18.12.2019 kl 15:48 62324

Jeg har nylig vist med harde data i en tidligere tråd at NANO har falt sterkt hvert første halvår de siste 3 år. Fallet har typisk startet etter ASH og blitt forsterket etter nyttår. Selv om dette er et relevant og observert faktum i et par analysemiljø jeg beveger meg i, ser det ikke ut til at det er samme vilje til å hensynta disse historiske fakta her på forumet. Aksjen har jo falt nesten 80% fra topp, så her på forumet synes mesteparten av debatten å basere seg enten
a) på hvor mye raseri/bitterhet man har bygget opp på flere års tap som ender i ensidig baissing av aksjen, eller man
b) hausser fortvilt og ser typisk "egenbehandling" og fryktredusering ved at noen bedriver ufaglige personangrep på dem som prøver å debattere aksjen nøytralt.

Ingen av delene er særlig fruktbart, det skjønner de fleste.

Vel, la det ligge, og la oss gjøre et nytt forsøk på å vurdere aksjen ut fra klare sesongrelaterte/trendtekniske forhold. da forholder det seg slik:
- Hvis de siste 3 års mønster gjentar seg også H1 2020, vil aksjen oppleve et nytt kraftig fall første halvår. Overordnet hovedtrend over 4 år er nådeløs på dette.

Finner vi tegn på at en slik prosess kan være i gang allerede?
- Vel, aksjen har i dag gått på en første kraftig korreksjon etter siste mnd. stigning før/under/etter ASH (der man også har hatt jevnlige korreksjoner, men ikke så karakteristiske som denne)
- Dette fallet sammenfaller teknisk også med de tre foregående års mønstre, i oppstarten av et begynnende fall
- Likevel gjenstår å se om aksjen faktisk er begynt på en kopi av tidligere vårsesongers fall, eller bare har et kortere stans, før den stiger videre

Som nøytral observatør kan verken jeg eller andre si at det foreligger entydig sterke argumenter i noen retning for verken sterkt videre fall, eller sterk videre stigning:
- det at selskapet fremdeles har nokså lang horisont igjen av hovedløpet, tilsier et svakt og avventende første halvår 2020 (altså gjentakelse av 2016-19)
- ulike scenarier kan live opp dette bildet underveis, og motvirke et svakt første halvår

Uansett, det er lite fruktbart å fornekte alle utfallsrom som ikke tilslutter seg den kroniske haussingen her.
Den har slått så dundrende feil de siste 3 år at man bør begynne å se seg selv i speilet før man erklærer seg selv som kyndig (etter 3 års vedvarende bomskudd om togavganger og stjerneturer?!) og deretter øser ut de fleste skjellsord i ordboken over dem som prøver å vurdere aksjen helhetlig.

På forhånd takk for alle som prøver å debattere ut fra sak.
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2020 kl 22:41 4194

Mhhifi,
jeg har tidligere svart på samme spørsmål om shorting: Hvorfor shorter jeg ikke når jeg er så sikker på nedgang.
Mitt svar er det samme som før:
- jeg anser shorting som et destruktivt element i finansmarkedet, som ikke skulle vært tillatt
- særlig for farma: Børs skal være et konstruktivt middel til å skaffe kapital til medisinutvikling, der shorting selvsagt ikke bidrar positivt

Bare så dette er klart: Jeg (og andre som er gode å lese kommende uvær) kunne tjent stort på å shorte som bare det, men altså: Jeg er moralsk i mot det.
God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Araber
10.01.2020 kl 22:52 4166

Alle er klar over at dette er et anonymt forum........................ALLE VET DET
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
10.01.2020 kl 23:05 4157

Nano har et stort problem og det problemet er så tydelig at man må være blind og døv for å ikke se det. De forteller det til og med selv, men skjønner ikke selv at det er det de gjør. Hvem skal være kraften når det gjelder Business Development ? Tone?? Herregud. Som jeg har skrevet noen år nå og som nå DNB har trukket til seg: Nano er ikke BP. Hva er Tones bidrag? Fortelle hvor lenge det er til kassa er tom? Et selskap som Nano trenger en kompetanse som i dag ikke finnes i selskapet. En viktig årsak er at aksjonærene heller ikke skjønner hva selskapet mangler. Kreativitet i finansiering og foretningsutvikling er som man kan forvente av folk som enten har erfaring fra BP eller ikke relevant erfaring i det hele tatt. Kunne det vært mulig å tatt noen initiativ? Tror det ikke eksisterer som aktuelt for Tone eller andre i Nano. Nano ledelsen har kun en tanke i hodet. Betalutin skal bli medisin. For aksjonærene hadde det vært fint om de hadde en tanke til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Araber
10.01.2020 kl 23:20 4134

Hvem har publisert dette på norsk.....................Iallefall ikke av en her hos Trygve. Slutt å kverulere !!!!!!!!!!!!!!!

Store fremskritt de senere årene har ført til en revolusjon innen moderne kreftbehandling, noe som har muliggjort økende bruk av radiofarmasøytiske produkter. Det er et stort globalt marked under utvikling. Innenfor radiofarmasi har Norge et særdeles godt utgangspunkt, med et verdensledende kreftforsknings-miljø rundt Radiumhospitalet/Oslo Cancer Cluster/Radforsk. Vi har også det multinasjonale pharma-selskapet Bayer, som er en stor bidragsyter innen tidlig-fase forskningen i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2020 kl 23:35 4108

Eh, nei - tror nok akkurat det punktet er på plass. Har det blitt mye vin i kveld? Har vel nesten ikke sett et utviklingsselskapet som nettopp er så klare på utviklingen av selskapet som nettopp Nano er. Aksjeeierne er helt innforstått med løypa Nano har satt seg og forventede milepæler. De har faktisk detaljerte opplysninger om hvordan de skal utvikle seg og komme på markedet. De har også høyt fokus på CMC-biten, et område der de fleste selskaper feiler hos FDA. Nano kommer på markedet uansett hvor mange mørke krefter som ønsker å svartmale selskapet for egen vinning. Kursen er også kunstig nede pga av manipulering og shorthandel. Hadde Nano-kursen blitt frislippet så hadde kursen nok vært over 80 igjen, antagelig høyere. Jeg tror ikke folk forstår helt hvor Nano er på vei hen og hvilke formidable resultater de sitter på.
Jeg blir gjerne med og diskuterer prioriteringene i Nano, men en økonomiansvarlig er vel kjedelige folk uansett og har vel ikke så mye og si for de taktiske grepene Nano tar. Infoavdelingen, derimot er fortsatt en skandale og Malene gjør en elendig jobb med å formidle Nanos fantastiske resultater som snart medfører at vi er i markedet med en krefbehandling i en av verdens hyppigste kreftformer.
Det som også er problemet til Nano er tillitten, den ble svekket under Costa, men burde være på vei opp igjen med Bravo i førersetet. Men likevel sliter vi med gamle barnesykdommer som forsinkelser og litt for dumme emisjoner på lav kurs. Likevel ser det ut som at selskapet og den nye ledelsen nå har fokus på nettopp dette.
Ekstrem trolling over hele linja er også en grunn til at kursen sliter og at shorterne herjer.

Jeg tror uansett at vi som er langsiktige nå er såpass herdete at kurssvingninger på 15-20 prosent ikke lenger har noen innvirkninger på oss. Slikt har jo nesten blitt dagligdags. Men de langsiktige investorene (som også kjøpte aksjer for kr 114.- pr stk emisjon) har nå målet i sikte, og vi er langt over midtbanen, ja faktisk innenfor 16-meteren, så da gjenstår nå å sette ballen i krysset.
Når andre investorer ser det samme som oss så kommer kursen til å eksplodere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Panis
10.01.2020 kl 23:56 4095

Flott innlegg, og jeg er veldig enig i ditt resonnement Stinke :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
11.01.2020 kl 00:09 4076

Kursen i Nano faller atter, og virker å være på vei mot lave 20-tall igjen. Får håpe det er solid støtte før den går under 20.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Araber
11.01.2020 kl 00:15 4065

Malene er ikke problemet. Litt flere med militær bakgrunn hadde hjulpet. F.eks P.C. Haraldsen tidligere Kværner Eureka

Et anonymt forum ...........Den falske pressemeldingen som utga seg for å være fra CanArgo ble lagt ut på Hegnar.no sine diskusjonssider

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Coiltubing
11.01.2020 kl 10:31 3926

Bra Stinke!
Støtter ditt syn på NANO. Vil nevne at jeg har sendt mail til de, og opplyst ønske om mer info og hvordan det går.
Jo flere som etterspør mer info, jo større sjans er det for at de forbedrer seg (Mail og tlf).
Hilsen en lykkelig investor i NANO.
Som fokuserer på fremtiden og mulighetene kreftmedisinen/ investeringen vil gi folk flest.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
11.01.2020 kl 13:00 3710

Godt initiativ👍
Har selv ved flere anledninger ringt selskapet, men det siste året har jeg fått beskjed at spørsmål bare blir besvart via Mail, dette er forståelig.
Noen som har mailadressen til markedsdirektøren Malene? Fikk beskjed sist at hun satt i London.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
11.01.2020 kl 13:31 3669

Det jeg mener er at det virker urealistisk at Nano selv skal ta Betalutin ut i det Europeiske markedet, og det tror jeg selskapet mener selv også. Jeg tror ikke det finnes kompetanse eller noe klart definert ansvar for Business Development i selskapet. Jeg får ikke inntrykk av at det finnes initiativ, proaktivitet, målrettethet for å forhandle partneravtale i Europa. Det burde vært mange aktuelle selskap å være i dialog/forhandlinger med.Å sitte med henna i fange og vente på neste emisjon er ikke noe god strategi for å ivareta aksjonærenes interesser. Det er her mangel på kompetanse i forretningsutvikling kommer til syne. Når selv DNB nå sier at de må slutte å tro at de jobber i Big Pharma så sier det sitt. De jobber i et one trick poney selskap som lever av aksjonærenes egenkapital. Vi kommer stadig nærmere godkjennelse av et flott produkt. Dette skjer samtidig som at verdien av selskapet stadig faller. Hva kommer det av? Jo mangel på kompetanse i Business Development og mangel på fokus på aksjonærverdier. De har jo selv kokettert med at de ikke bryr seg om aksjekurs, les aksjonærverdier. Dette har ingenting med trolling å gjøre. Nå ved siste emisjon ble selskapet tvunget i kne for i det hele tatt få mer penger av markedet, de ble tvunget til å fortelle status på rekrutteringen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
11.01.2020 kl 13:54 3655

Ett meget godt innlegg Stinke!
Siste avsnittet ditt..har gjenspeilet mange aksjer de nermere 20 årene jeg har vært på børs. Er så lett å gå i en felle når en aksje faller i verdi.
En enkel filosofi, kanskje så lett at det blir vanskelig: har man trua på det fundamentale, så sjekker man historikken og leser seg litt opp, kommer man da frem til at aksjen er ATL og at tingenes tilstand kan være på bunnen ang kurs, samtidig som man skjønner at mange ting har gått fremover fundamentalt sett med Nano siden 2016. Da er det enkelt da kjøper man noen lodd og faller aksjen kan man kjøpe flere lodd. En nedgang i en aksje har også skapt veldig mange millionærer/ milliardærer.

Focuss hadde vært fint om du kunne sendt en Mail til selskapet. Flere fornuftige spørsmål jo bedre, vil tru at slike mailer blir besvart.

Bullinvestor
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2020 kl 14:20 3646

På mandag begynner den faktiske verden igjen, og børsen vil atter fortelle hva markedet tror om aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
11.01.2020 kl 14:29 3625

Der er vi helt enig Korsar, som er ca 250 dager i året!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2020 kl 15:40 3576

DNB har vist gang på gang at de ikke har peiling på Nano og potensialet i pipen deres som f. eks Archer-1. Akkurat som at Edison og Norne har lite peiling på PHO.
Nano har jo klargjort dette så godt som det har seg gjøre. De vil ha partner i alle områder unntatt USA der de skal på markedet selv. Dette skriver de i hver eneste presentasjon, og har også nevnt det muntlig.
Og jeg kan garantere deg at de gjør noe med dette i form av samtaler og forhandlinger, for det har de indirekte sagt.
Om man ser på avtalene for Targovax og Photocure den siste tiden, så kom disse overraskende på markedet da ingen hadde trodd det skulle skje noe med TG eller Cevira. Faktumet var at forhandlinger hadde pågått over flere år uten at markedet hadde vist noe.
Nano melder altså i fra når noe er spikret, ikke mens forhandlinger pågår.
Slik jeg har forstått det på Bravo så hadde styret spurt Bravo om salg/partnerskap var aktuelt. Bravo hadde da svart at styret om at han ville få mest mulig ut av potensialet for investorene var svaret hans, men også at det var interesse der ute. I dette ligger det implesitt at samtaler pågår/har pågått.
Husker ikke hvilken seanse det var fra, men sannsynligvis R&D Day eller siste Q-rapport han sa dette. Om man ser objektivt på svaret så er det altså både samtaler og interesse fra andre selskaper om samarbeid eller kjøp av Nano. Men Bravo vil, forståelig nok, signe best mulige dealer for investorer og eierne. Det er vel også dette han er ansatt til å gjøre. Skape mest mulig verdier for oss som er investert.
Vi må ikke glemme Bravos bakgrunn der han tok et annet biotekselskap fra scratch til å få det godkjent og solgt til Big farma.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
11.01.2020 kl 15:51 3573

Får håpe de får til noe bra før emisjonsfrykten overtar utviklingen for Nano igjen da.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2020 kl 22:48 3402

Merkelig at du er så opptatt av en eventuell emisjonen i Nano. I Targovax, der du åpenbart er aksjonær, er det ikke bare emisjonsfrykt, men en livreddende emisjon som må til ASAP. Får de ikke inn penger i løpet av noen måneder, maks 6, så er de tomme for cash.

Nano er vel det eneste selskapet av de på OB som kan håve inn en halv milliard på under én time. Kanskje det blir en emi til i Nano. Kanskje ikke. Hvor mange til blir det i TRVX, PCIB og BB? Du finner ikke sikrere bett enn Nano på OB av de som ikke er nådd markedet ennå. Og mens de andre har mange år og kronglete vei før de kommer på markedet, om de kommer på markedet, så er Nano snart i mål.

Nano kan like godt komme med partnerskap, samarbeid som emisjonsnyhet. De kan til og med bli kjøpt opp. Og da snakker vi ikke om småpenger som den siste avtalen til TRVX.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 08:43 3228

Stinke
Det er ikke så viktig for kursen hva jeg er opptatt av, men hva markedet er opptatt av. Det er ingen sammenheng mellom Nano og Targovax. Targovax har imidlertid informert at de er i dialog med partner som er interessert. Vi venter på viktige data i løpet av Januar, kanskje allerede i morgen. Avtalen TRVX har fått med kineserne er forøvrig svært god. PS, jeg har ikke en helt ubetydelig post i Nano, men har halvert grunnet den negative trenden som igjen har startet. Nano lå en periode greit i området 32 pluss/minus 2. Likte ikke at den igjen er nede på 27 ish
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 08:56 3204

DNB har kursmål 72 på Nano så det er vel ikke deres skyld at kursen ikke er høyere, selv om de riktignok har uttrykt kritikk av ledelsen. Kritikken er den samme som den jeg har kommet med. Til tross for dette har jeg tro på Nano fremover og mener aksjen har bra mulighet til å bli blant årets vinnere. Interim avlesning av paradigme og flere Archer resultater vil komme sent i H1 eller tidlig i H2 og begge er viktige milepæler.Strengt tatt burde verdien av Nano nå øke for hver dag som går, men den siste tiden har utviklingen vært motsatt.Markedet er opptatt av trender.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
12.01.2020 kl 09:37 3155

Paradigme godkjenner betalutin for 3. linje. Archer skal på sikt være en godkjenning for Rituximab+betalutin for 2. linje.

-når kan man tidligst håpe på at archer blir godkjent som 2. Linje?
-hvorfor har de venta så lenge med archer?
-utgår 3. linje for nano hvis Betalutin inngår i 2. Linje kombinert med R?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 09:48 3156

HYPER gris
"-utgår 3. linje for nano hvis Betalutin inngår i 2. Linje kombinert med R?"

Skulle vel tro det vil være situasjonen inntil Humalutin eventuelt kommer på markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
12.01.2020 kl 09:59 3133

Okei, fremstår det ikke som ett lite paradoks at de i prinsippet kan utkonkurrere deler av sitt eget marked når det blir godkjent for 2. Linje + R?

Jeg får en snikende følelse av at caset nano i større grad ble Archer når det ble fremvist så gode signaler på respons i tidlig klinisk fase. Synes også det er snedig at de må kjører en ny doseeskaleringsfase for kombinasjonen når de har drevet med dette så lenge i betalutin alene. Jeg synes paradigme er rett og slett sløsing, hvis archer blir godkjent kun noen år senere
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 10:11 3120

HYPERgris.
Jeg tror det er slik at p.g.a Paradigme så trengs ikke så mye studier for at Archer kan bli godkjent, men på litt tynn is her. Når Betalutin er godkjent og Rituximab er godkjent så er vel også kombinasjonen også langt på vei godkjent. Når man da kan støtte seg på pre-kliniske og også kliniske studier i tillegg gir resultater som forventet så er det kanskje nok. Som sagt så er jeg på tynn is her, men sikkert andre på forumet som kan svare bedre. Hva har egentlig Nano selv sagt om dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 10:13 3109

Focuss, fint om du kan forholde deg til fakta. Om kursen har gått ned et par kroner så er det ikke sånn at man skal baise ene aksje. Alle ser at kursen er manipulert.
- Archer-1 cohort 2 (3-6 pasienter) resulater kommer når som helst, vi vil anta allerede i dette kvartalet som er innen utg av mars.
- Nano ser etter partnere i hele verden og vi må regne med at de er i forhandlinger, dette kommer når som helst.
- Bravo forklaret viktigheten av å ha Archer-1 og Paradigme ferdige på likt i 2H 2020. I dette ligger det vel mulighet for godkjenning også for Archer-1 når Paradigme er inne til behandling hos FDA. Og det er jo FDA som legger føringen for Nano så det blir spennende og se hva som skjer dette året.
- Når det gjelder behandlingsregime i FL2 og FL3 så vil jeg anta at beatlutin blir brukt i begge indikasjoner selv om Archer-1 er på markedet. Det er slik at pasienter er ulike og noen får den ene medisinen fremfor den andre av ulike årsaker som andre diagnoser og sykdom, resistens og allergier. I NHL, som er en dødelig diagnose så er det behov for alle nye medisiner som kan virke, på den måten kan pasientene leve lengre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 10:13 3110

Hypergris
Så er det vel for L3 de har fått ODD og lettere vei til mål. Hadde vel ikke fått ODD om de gikk for 2L
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 10:21 3092

Sløsing.

Nano kan ta milliarder av markedet i noen år før de tar hele markedet. Sløsing...
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 10:29 3090

Stinke
"Focuss, fint om du kan forholde deg til fakta"

Jeg forholder meg til fakta slik jeg kjenner dem. Snakket nylig med Marlene og hun sa Archer resultater slutten av H1. Mulig du er bedre informert. Har du noen referanse til når det har blitt informert om nye Archer resultater kommer Q1? Hadde jo vært flott om du har rett.
Videre skriver du:

"Når det gjelder behandlingsregime i FL2 og FL3 så vil jeg anta at beatlutin blir brukt i begge indikasjoner selv om Archer-1 er på markedet." Så skriver du videre at dette er noe du antar.

Min forståelse at siden Betalutin er murint så kan det bare brukes en gang grunnet allergiske reaksjoner. Humalutin derimot som er basert på humant antistoff så kan produktet brukes flere ganger. Tror du Betalutin blir godkjent for bruk flere ganger? Vil de i det hele tatt søke om det?

Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
12.01.2020 kl 12:53 2992

Korsar, jeg ble litt overrasket over din holdning til short posisjoner. Det kan virke negativt, men de har tross alt en viktig funksjon i å balansere markedet og unngå spekulasjonsdreven bobbleprising. Nå er 1% av aksjene i NANO shortet og de mener selskapet er overpriset og de satser stort på at aksjen skal ned.

Der samme skjedde i Photocure for noen måneder siden, men der brant shorterne seg kraftig.

NANO skal nok videre ned. Ledelsen må eksepsjonelle resultat hvis de skal klare å levere i henhold til plan og de ligger langt etter plan. Jeg tror shorterne vil tjene stort og være en god motvekt til spekulantene som drømmer kursen opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 13:23 2988

Har løpende kontakt med Malene selv, så det er rart du har fått et så konkret svar av henne. Jeg tviler, og det ville vært dirkete useriøst samt brudd på aksjeloven om at alle skal ha lik informasjon i markedet. Fint om du kan dokumentere den påstanden som du alene sitter på.

Når det gjelder Archer-1 Cohort 2 resultater så er det så enkelt som et lite regnestykke. Når fikk første pasient i cohort-2 dosen? (vi som følger med vet når). Og når kan vi anta/forvente at tre pasienter, altså to til har blitt behandlet? Regner man ut dette så kan resultatet komme i morgen like mye som i Q2. Men du prøver deg på en røver og skriver 2H. Vel i 2H så får vi komplett studieavlesing på både Paradigme og Archer-1. Da sier det seg selv at cohort to er rett rundt hjørnet og senest i Q2.
Vi venter også på andre ting som partnering, BTD ++.

Nei, Betalutin skal i utgangspunktet ikke brukes flere ganger, men så er det slik at noen kanskje ikke skal bruke noen produkter pga harde bivirkninger, allergier oss. Derfor vil de fleste produkter som er godkjente brukes i de ulike stadiene alt ettersom spesialistene vurderer det forsvarlig og effektivt med den spesifikke behandlingen. Men implisitt så ligger det vel til grunn at Betalutin blir brukt i FL2 for å få i gang RIX igjen. Men de første årene når Betalutin er på markedet så blir det både FL3 og FL2 pasienter som får gleden av behandlingen. Fordi de som er i FL3 når betaluin kommer ut er ikke behandlet med produktet i FL2. Når det etter hvert blir behandlet mange med Betalutin i FL2 så vil det bli færre behandlinger med Betalutin i FL3, men da begynner vel, som du også nevner, Humalutin å nærme seg så markedet og da har vi har enda et produkt som kan bli en game changer i NHL.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
focuss
12.01.2020 kl 14:18 2935

Stinke
Så du er i løpende kontakt med malene. Hvorfor det? Du får jo ikke vite annet enn hva som er meldt likevel. Når Malene svarte på tidspunkt så svarte hun omtrent slik:
Jeg mener Bravo har sagt i slutten av H1. Jeg synes derfor hun virket noe usikker og foreslår du med din løpende kontakt sjekker dette. Forøvrig så er det ikke så greit å dokumentere en telefonsamtale. Greit med ditt regnestykke men har Bravo sagt at resultatene kommer i Q1. Det er jo viktig for mange om det er i slutten av Q2 eller Q1 Archer resultatene kommer, så det er fint om du skriver her hva du får bekreftet.

Ellers så er det vel ikke så viktig når første pasient i Cohort 2 ble behandlet men når siste pasient blir behandlet. Virker som du baserer din "når som helst" teori på noe eget oppkok. Så sjekk med Marlene du.

Synes du det virker fornuftig at de som er i FL 3 når Betalutin/Archer kommer på markedet ikke blir behandlet med Archer i stedet for kun Betalutin? Nå er det riktignok slik at Archer ikke vil være testet på FL3.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
frontal
12.01.2020 kl 15:04 2900

Helt enig! Mer risiko enn NN skal man lete lenge etter...
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
12.01.2020 kl 18:19 2792

Nesten fælt å lese så naive innlegg om shorting. Det virker som at mange tror at når shorten er satt, sitter shorterne på ræva og venter på kursfallet.
Sannheten er at når shorten er satt, starter de store shorterne med full manipulering nedover av aksjekursen. Algoritmene brukes for det de er verdt for å knekke kursen, og skape maksimal profitt i robothandel. Det lille de måtte tape på robothandelen for å jekke ned kursen, tjener de inn i hundrefold på sterkt svekket aksjekurs ved inndekking av shorten.

Den som tror at shorting er balansering av markedet, kan gå og legge seg uten kveldsmat. Så naiv er det ikke lov å være. Kombinasjonen av shorting og styrt algoritmehandel er ren kursmanipulasjon og svindel. Det bryr ikke børsen seg om, for de tjener store penger på merhandelen ved store kurssvingninger. Da kan vi raskt trekke en konklusjon om korrupsjon, i tillegg til kursmanipulasjon og svindel. Det er dagens børs i et nøtteskall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 18:43 2765

Jeg har løpende kontakt med Nano og Malene fordi jeg ofte har spørsmål, kritikk, eller om det er noe annet, men jeg er altså ikke så "ekslusiv" investor som deg som får servert når studieresutater foreligger. LOL. Jeg er faktisk smartere enn å spørre om slikt for alle vet at det får vi ikke konkrete svar på. Tror du like godt først som sist si at du tok en spansk en der, fordi Malene har rett og slett ikke lov å komme med slik info til bare en aksjonær.

James Bond har helt rett, kursen til Nano blir presset kunstig ned, eller holdt nede av shortere. Det er derfor jeg undrer på om ikke storaksjonærene reagerer snart og tar dette opp med både med Nano og styresmakter. Jeg har sagt det før og sier det igjen, hadde ikke Nano vært presset ned på den måten så hadde kursen vært i 80 pluss. Så fort algoene har tatt en times fri så går kursen opp. Så settes algoene på, og kursen presses ned. Ikke mange ukene siden Nano var opp 15% på intradag så fikk shorterpakket fart på seg og algoene ble satt på, Kursen endte ned 5 prosent. Jeg eg møkk lei ulovlig kursmanipulasjon og kan ikke forstå at de får lov å holde på.
Hadde ikke Nano vært et såpass sikkert bett i en av verdens største kreftområdet så hadde jeg kuttet ut hele selskapet pga dette. Men når det fundamental er såpass bra så er jeg sikker på å bli den vinnende part til slutt. Om man ser objektivt på det så har dette presset fra shorterne gjort at jeg sitter med betydelig flere aksjer og jeg kommer til å fortsette å handle hele veien om kursen forholder seg så lav.
Hadde vært deilig dog med en storeier som virkelig kjøpte an-mass så shorterne fikk brent seg kraftig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 18:46 2769

At du ikke skjemmes av bruke et sånt navn når du ikke har peiling på medisin.

Analysen til Medisinmannen: Nano skal nok videre ned.

Vi må da si at HO i det minste er et fargerikt forum. At sjamaner som Medisinmannen kommer med sine "kloke" vurderinger må vi jo bare takke for....snakk om amatør.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Panis
12.01.2020 kl 18:51 2773

007 James Bond,
Jeg er helt enig med deg, for denne type kurs manipulasjon skulle ikke vært lov. Det jeg synes er rart er at alle ser det men ingen gjør noe med det.
Hvorfor lar de store investorene dette pågå, kjøper de mer selv på lavere kurser kanskje?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
12.01.2020 kl 19:29 2742

Håper shorterne brenner seg og blir sikkelig skremt og at det kommer kanonmelding slik at tapene blir til smerte!
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 19:39 2733

Nano gjør seg klar for markedet, stilling ledig:

Join one of Norway’s most innovative pharmaceutical companies!
https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=167561238

Bulinvest: Det hadde vært deilig :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 22:33 2564

007,
ser jammen ut til at du er enig med meg mht det (u)moralske ved shorting?
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
12.01.2020 kl 22:46 2534

Tror ikke det kan være noen tvil her lenger hva som faktisk er i ferd med å skje... mens Nano rigger og klargjør for et gjennombrudd så presterer noen å sette en short.. vel vel de om det. Kursen kan dundre i taket før vi har klart å blunke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2020 kl 23:10 2502

Spot On Stinke!
Tænker lidt om dig som den godeste Marve_Almar; Manden var stålfast i sin tro og ærligheden ham selv!

Korsar læser jeg ikke mere, da jeg ved han sidder med sin ene hånd i skridtet og et kamera i den anden, samtidigt kigger han beundrende på sit spejlbillede i åens klare vand. Man kan jo håbe han hopper i vandet og bliver der!
Focuss er en røver, med god og smart retorik, egentligt værre end den psysisk-syge Korsar.
Focuss har offentligtgjort sin gode handel med at skifte fra Nano og over til PHO. Nu er der klare tegn på at han gerne vil reversere igen.
Forsøger at snakke PHO op og Nano ned; Snakker om emission i Nano, manglende Business Development kompetance og værst af alt, at Malene, Nanos's Vice President!; HALLO!!!!, skulle have lækket insideinfo om Archer-1 over tlf; The goal sanctifies the agent. Yeah right!, men hans troværdig er way gone. '

Jeg har snart tid til at købe flere Nano'er, der er jo billigsalg her i Januar.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36 Du må logge inn for å svare