Derfor har SBX falt, men NÅ starter oppturen!

Slettet bruker
SBX 19.12.2019 kl 18:40 12435

Fant en veldig god forklaring her:

https://www.facebook.com/StockTalkno/photos/a.10150746285471208/10157387485151208/?type=3&theater
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
markie
03.01.2020 kl 12:13 4243

Reagerer tydeligvis ikke på oljeprisen i dag. Men kan kanskje være et bedre bet her nede kontra Flax lodd. ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2020 kl 13:45 4151

Strong leads på Harrier, Eagel og ospray! Stramt marked, ratene opp 20% fy faen for en vits
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
castro1
03.01.2020 kl 16:49 4006

Så mange intellektuelle innlegg her! Virkelig imponerende !
For en gjeng! 12-års nivå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
slowhand
20.01.2020 kl 08:39 3593

Kjenner du til hva slags arbeid som utføres og hvordan den utrustes? Den har jo vært brukt sist av emgs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
PimJo
20.01.2020 kl 09:30 3510

Den ligger der uten inntekt, trekker kai leige, og lite har skjedd av oppgradering. Dette fordi eminente Hans Petter Klohs rotet bort alle pengene USD 10 mill. Minst, på kjøp av utrangert utstyr. Dette medfører også at selskapet ikke har tillit hos kundene, ergo stikker konkurentene av med kontraktene.
Parhestene Engebret og Klohs fikk til det utrolige, kjøre hele driten på ræv, på rekordtid
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 09:38 3494

ser ut som om eneste utvei for SeaBird er at de blir oppkjøpt, det er siste håp.

Den nye ledelsen har ikke imponert så mye ennå. De klarer ikke engang å oppdatere aksjonærlisten.
Begynner å lure på om det er en spesiell grunn til dette. Det kan ikke være mange minutters arbeid.

Hvis EMGS brukte Fulmar før så må det være mulig at de leier den på nytt uten at de gjør større oppgraderinger av båten.
EMGS trenger båter, ser ikke ut som om SeaBird har mye bruk for den alikavel.

Og dette med at de må leie inn en ny båt for å utføre den siste jobben de fikk i Asia pga de venter så mange nye kontrakter der er det ingen som tror en dritt på før de ser det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Fjøretur
20.01.2020 kl 10:45 3399

Fulmar Explorer ble sist sett på AIS den 6.12.2016. Da i Gdynia. Polen. Ble kjøpt av Seabird i fjor og ble slept til Kristiansand. Dette ifølge rykter, egentlig. At den ble slept er ikke unaturlig da den har ligget i kaldt opplag lenge og det er ikke bare å vri på tenningsnøkkelen og dure ivei. Ais er fortsatt avskrudd,
Ifølge opplysninger fra Seabird er den under oppgradering og rigging, og vil være klar og fit for fight Q1 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 11:13 3353

"følge opplysninger fra Seabird er den under oppgradering og rigging, og vil være klar og fit for fight Q1 2020".

Dette er det ingen som tror før de ser det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.01.2020 kl 11:25 3317

50 øre nå, og så en knall melding hadde gjort susen...
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Fjøretur
20.01.2020 kl 11:28 3301

Hvis aksjonærene ikke tror på det administrasjonen i et selskap melder så er jo det en alvorlig situasjon. Det er mange eksempler på at det får konsekvenser både for selskapet og for de ansatte/ styret som bløffer.
Når det gjelder å tro eller ikke tro så får vi fasiten ved utgangen av Q1 2020. Personlig tror jeg at det nå er store ting på gang og at ledelsen holder kortene tett inn til brystet av konkurransemessige hensyn.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
slowhand
20.01.2020 kl 11:41 3269

Takk for info. Prøver bare se hvorfor Dahl- Stamnes bare måtte kaste bort noen hundre tusen på aksjer? Regner med det var frivillig, og virker menigsløst dersom han ikke tror på noe.og hvorfor måtte han kjøpe før EGF og styrejobb? Innside info ja, men hva? Selv om han ikke visste noe ved kjøp må noe gitt han nok tro til å kjøpe, selv om det ikke er store summen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 11:50 3234

kanskje han kjøpte seg plass is styret.

Men såklart så håper jeg han gjorde det rette og at vi får opptur snart.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.01.2020 kl 11:59 3216

ett lite tips

Rask med det en klarer under kronen her nå....
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
parson
20.01.2020 kl 12:20 3171

Fulmar Explorer.. Er det ingen som har noe håndfast nytt om denne? Som kan bekreftes?
1:Den ligger i Kristiansand det er sikkert.
2: i følge selskapet skal den være ferdig 1 kvartal 2020.
3: noen som vet om den ligger ved et verft eller en vanlig kai?
4: blir den jobbet på?
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 12:45 3124

Har de noe verft i Kristiansand som kan utføre dette arbeidet?

Og hvorfor fikk de ikke utført det i Polen til en brøkdel av prisen?

Det beste ville jo vært om den faktisk allerede var klargjort i Polen men det troe jeg ikke fordi den kom til Kristiansand i fjor høst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.01.2020 kl 13:03 3089



KimLee,
" Og dette med at de må leie inn en ny båt for å utføre den siste jobben de fikk i Asia pga de venter så mange nye kontrakter der er det ingen som tror en dritt på før de ser det. "

Her har de nok sikret seg og gjort en god deal?
En må ta høyde for Mobiliserings kostnadene helt ned til ASIA og eventuelt retur, studer dette litt, kostnadene og tidkrevende ,før en kritiserer. Det var vel bare en måneds arbeid der i første omgang, innen da , kan det være Store endringer med Arbeid SBX har på vent her? ,og får klarsignaler på for de andre skipene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 13:07 3078

Ja det kan vi håpe på. Men de siste guidingene har vist seg å være feil så derfor tror jeg ikke dette før jeg ser det.

Hvis det stemmer så kan vi vente oss nye kontrakter på Voyager og eller Nordic Explorer, men det er et stort HVIS!
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Fjøretur
20.01.2020 kl 13:38 3038

Ja, en må se på kostnader til mobilisering og også tidsbruk. Avhengig av hvor båten ligger og hvor den skal så kan det bli en veldig lang stiming. Eksempelvis så er det ca 5 uker å flytte et skip fra Norge til Singapore. Det kan ligge store kostnader i dette, så da kan det lønne seg å bruke fartøy som allerede ligger klar i Asia.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 14:04 2993

Oppdatert aksjonærliste viser at Grunnfjellet og Anderson Invest (nr 2 og 3) øker med ca 1 million aksjer hver. Ellers minimale forandringer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Fjøretur
20.01.2020 kl 14:38 2944

Hvor fant du den oppdaterte aksjonærlisten da, du?
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 14:54 2906

Fra XI-forum. Mine egne beskjedne forespørsler ble ikke besvart av selskapet..
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.01.2020 kl 16:22 2801

våger noen å sitte ute nå ?? :))

Litt av en handel i dag, over 3,5 mil omsatt...
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2020 kl 16:32 2779

Men desverre mere solgt enn kjøpt, as usual.

Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare
Jangus
27.01.2020 kl 22:29 2147

Seabird sikrer to kontrakter for havbunnsundersøkelser
7 timer siden · Infront TDN Direkt
Seabird er tildelt endelige kontrakter for levering av tjenester til to havbunnsseismikkundersøkelser (OBN) i Vest-Afrika med en ventet samlet varighet på 80 dager.
Det opplyses i en melding mandag.
Den første undersøkelsen ventes å starte opp i april 2020 og den andre rett etter at den første er ferdig. SeaBird vil bruke «Eagle Explorer» på begge undersøkelsene.
Videre opplyses det at en time charter-avtale med EMGS for «Petrel Explorer» opprinnelig hadde to seksmånedersopsjoner. Den første av disse er omgjort til seks enmånedsopsjoner, og EMGS har erklært den første opsjonen, som betyr at charter-perioden for Petrel Explorer nå er fast til 30. april 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 04:04 Du må logge inn for å svare