SE HER!!!

roerho
NEL 20.12.2019 kl 12:05 2323

GOD JUL OG LYKKE TIL.....NEL GÅR MOT TALLET NI...
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
IFA
28.12.2019 kl 00:12 1652

Du har åpnet et diskusjonstema, roerho, med bare overskrift og manglende innlegg.
Kanskje kan følgende passe til overskriften din - noe mange går med tanker om, men vi mangler betydelig seriøs forskning på området. Noe forskning på området som ikke passer med konsensus er likevel blitt offentliggjort - men ignorert. Av strategiske grunner blir vitenskapelig begrunnede betenkeligheter dysset ned så lenge som mulig - før destruksjon og resirkulering av ferdig brukte batterier blir påtrengende for politikere som har en dårlig CV i Norge med sine såkalte miljøvennlige anbefalinger om å kjøpe dieseldrevne biler, men veldig brå og radikale forandringer i rammebetingelser for bilbrukere uten god dokumentasjon. Vi mennesker er reelt sett skrudd sammen slik at vi helst siler ut det som passer best til våre etablerte holdninger og meninger.

Ekstra hyggelig for oss NEL-investorer er det å lese følgende referat fra det som blir betegnet som seriøs forskning, nemlig at hydrogen er en viktig del av fremtidens løsning. Det er alltid hyggelig når en leser seriøse bekreftelser på at en satser på de rette produktene og de rette markedene som investor:

NETTAVISEN

Tysk sjokkstudie: Elbiler har høyere CO2-utslipp enn diesel-biler
Halvor Ripegutu 19.04.2019

(Klipp fra konklusjonen:
-- Den tyske regjeringen bør behandle alle teknologier likt og også støtte løsninger med hydrogen og metan, sier Hans-Werner Sinn i en melding.)

En studie gjennomført av Tysklands ledende økonomiinstitutt viser at gevinstene med elbiler som Tesla er mye mindre enn hva mange tror.
Å kjøre Tesla er verre for klimaet enn å kjøre diesel-bil. Det er konklusjonen til det tyske Ifo-instituttet, Tysklands ledende og mest anerkjente forskningsinstitutt.
Tar man høyde for CO2-utslippene knyttet til produksjon av batteriene og den tyske energimiksen, er utslippene fra elbiler «i beste fall litt høyere enn utslippene til en diesel-bil, og ellers mye høyere», heter det i konklusjonen.
Elbiler er dermed ikke en redning for klimaendringer, heter det.
Rapporten er medforfattet av professor Hans-Werner Sinn, tidligere sjef på Ifo, Tysklands mest kjente økonom og en av Europas fremste økonomieksperter.
Fysikkprofessor Christoph Buchal ved Universitetet i Köln og Hans-Dieter Karl, Ifos energiekspert er de to andre forfatterne.
Forts.

https://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-høyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/ar-BBW5StM?ocid=spartandhp
IFA
28.12.2019 kl 00:24 1611

ifo
About us
The ifo Institute can look back on a 70-year history that also shapes the Institute’s path into the future. Excellent research has always been the starting point of our activities. It provides the material with which the ifo Institute strives to shape the discourse on relevant topics in academia and in the public eye - hence our claim "Shaping the Economic Debate". It would not be possible to fulfill this mission without the people at the ifo Institute, its supporters, and the governing bodies.

https://www.ifo.de/en/about-ifo
IFA
28.12.2019 kl 00:30 1573

Forts.
Eksempler på IFOs seriøse rolle i norske finansaviser - her Finansavisen:

https://finansavisen.no/tema/ifo