Slettet bruker
04.07.2018 kl 16:33 8591

Men det er et tankekors at kursen vaker i nærheten av NOK 3 etter det som er meldt de siste to ukene.
-Stor avtale med Nikola fra 2020.
- 2 Hydrogenstasjoner her på Bjerget
- Løkke opprettholder tidligere guiding som betyr minimum et kvartal inneværende år med positiv EBITDA
- F9 solgte 50 og ikke 75 mill aksjer som de"betalte" 2,75 for i 2017 som endel av Proton transaksjonen.
- Emisjonen som vi visste ville komme ifbm. storkontrakt er gjennomført og skal brukes til kapasitetsutvidelse/oppkjøp/videre vekst etc.

Selvsagt fortsatt risiko forbundet med Nikola og om de vil lykkes, men for Nel sin del er caset betydelig mer robust nå enn for en måned siden, forstå det den som kan.
Men håper inderlig at Norne og Molnes snarest legger fram en ny analyse med nytt kursmål 8-10 kroner. Det er de som har fulgt Nel tettest de seneste par tre årene.
Nikko
04.07.2018 kl 16:44 8533

Markedet liker bedre litt forutsigbarhet. Det som har skjedd i det siste gir liten tillit
Redigert 04.07.2018 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 17:13 8408

Investorer vil se at Nikola lykkes. De kan legge ut så mye de vil om robusthet. Her må resultater på bordet først. Det er nok prisen for å være med i noe "ukjent" som kan bli en game changer i transport og energibransjen.

Kan bare spekulere, men tror mange ser for seg kursmåloppnåelse først om halvannen til to år...

Tålmodighet for svarte! Det skal man jammen ha en del av som nel aksjonær.
Slettet bruker
04.07.2018 kl 17:46 8297

Løkke har fjernet den uforutsigbarheten nå. Og jeg tror de lærte en lekse om å ikke gjøre det på samme måte om igjen. Kommer det en kontrakt ala H2V, vet alle som nå har hørt Løkkes redegjørelser rundt siste sprell, at en emisjon kommer asap. Det blir ingen overraskelser. Annet enn nye kontrakter. Mulig det må synke inn enda noen dager hva Nel nå har oppnådd og kommer til å bli. Det tragiske for oss småaksjonærer er om en ny emisjon kan settes enda lavere enn forrige.

At ledelsen i Nel ikke har brydd seg om kurs og småaksjonærer kan bli en dyrekjøpt erfaring. Kommer en solid korreksjon på dette nivået kan mange ha gått glipp av potensiell gevinst. Og da kan det i en lengre periode bli et problem for Nel å hente penger i markedet. Mulig jeg er helt på jordet og har litt høydeskrekk generelt.

Det trengs virkelig noe som kan justere Nel i riktig retning for oss småaksjonærer. Ellers tror jeg fallet vil fortsette.

Topp 20 til mandag blir virkelig interessant. Spennende å se om rep emi vil bli en realitet. Når jeg hørte på Løkke hørtes det nesten ut som en selvfølge med rep emi. Tror ikke ledelsen i Nel så for seg at kursen skulle legge seg under emi-kurs etter Nikola-kontrakten. Tiden vil vise. Er vel bare å si som en annen forumdeltager, go hard, go long! Så får vi håpe vi har tjent noen kroner før alt går til helvete;)
Redigert 04.07.2018 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
04.07.2018 kl 18:32 8158

"Det trengs virkelig noe som kan justere Nel i riktig retning for oss småaksjonærer. Ellers tror jeg fallet vil fortsette."

Nå er vel ikke Nel etablert for å tilfredstille hverken småaksjonærer eller tradere.
Hvis man tror at forbrenningsmotor-transport vil være fremtiden, investerer man der.
Hvis man tror kun batteri-elektrisk er fremtiden , investerer man der. ( Tesla eventuelt.)
Hvis man tror hydrogen vil være en viktig del av det nye skiftet, både innenfor industri og transport, investerer man i NEL.

Hvis dette slår til, som mye tyder på at det vil gjøre innen 5 år, er 10 ganger'n for NEL 's nåværende prisfastsettelse SVAKT tatt i. Jeg antar en dobling av dette.
Da vil minst halvparten av energistasjoner foregå med hydrogen, til en lavere fyllepris en dagens diesel. Dvs. ALLE kan kjøre forurensningsfritt og rimeligere enn i dag. Med samme kjøre/fyllemønster. ALLE bensin/diesel-stasjoner har mistet så stor del av markedet at det ikke vil være regnigsvarende å opprettholde ! Foruten skipsfarten som en viktig faktor.
Og mye av industrien vil gå fra forurensende til hydrogen. Både fra sol/vind og CO2-fraskildt gass.
Regn ut hva dette vil si for et NEL som er godt drevet selskap, - nasjonalt , men spesielt internasjonalt.
Topp 20 er mindre interessant. Framtiden er interessant.

Og husk: Det er alltid viktig å selge aksjene i et selskap man ikke har tro på, ellers sover man dårlig om natta.

Redigert 04.07.2018 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2018 kl 20:09 7882

Gassern. Nei. Nel er ikke opprettet for å tilfredsstille oss småaksjonærer eller tradere. Men samtidig "forvalter" de penger vi velger å investere i deres virksomhet. Skjønner setningen du viser til kan virke banal. Man kjøper og selger for egen regning og risiko ect. Jeg erkjenner et par dårlige vurderinger siste dagene. Men sånn er det i kampens hete. Alt i alt sitter jeg godt i det og burde bare smile. Allikevel. Selv om man er "long" (alt er jo relativt) i Nel setter man pris på noenlunde forutsigbarhet som kan gi en sjanse til å treffe noenlunde i markedet. Som man sikkert forstår er det utløp for frustrasjon for det klønete løpet de valgte. Jeg hadde en plan b som ble iverksatt når Nel meldte storkontrakt. Denne ble enkelt og greit torpedert. Kan jo i etterpåklokskapen navn egentlig bare skylde på meg selv for å ikke sett emisjonen komme.
På ett eller annet tidspunkt skal man trekke seg ut. Har flere ganger tenkt tanken i det siste. Ikke fordi jeg sover dårlig eller ikke tror på Nel og utsiktene for hydrogen. Men fordi dette virker ta mer tid enn jeg forestilte meg. Man vil jo pengene skal jobbe mens man venter. Jeg har ingen forelskelse i Nel og må sitte i den. Nikola kontrakten fikk meg dog til å skifte mening. For en stund...

Takk for grei og saklig tilbamelding, nå gir vi gass.
Skal ikke hefte med mer om dette.

Over og ut.
Gobo
04.07.2018 kl 20:19 7844

Helt enig, fremtiden for NEL synes å være svært lys. Dagens kurs reflekterer ikke dette, men husk, psykologi innen aksjer må ikke undervurderes. Jeg tror noen spekulerer veldig i troen på at en nedgang når alle forventer oppgang, vil skape panikk hos mange. Jeg vet hvorfor jeg kjøpte aksjer og er langsiktig. Jeg er blitt ytterligere overbevist den siste uken av ledelsen i NEL som leverer og tenker langsiktig og strategisk. Dette blir et norsk industrieventyr som vil få økt oppmerksomhet både innenlands og utenlands. Go long!
Slettet bruker
04.07.2018 kl 20:41 7767

Man må va uvanlig tjock i huvet om man deler besparelser med sin kund.

1.nel har kommunicert 40% besparelser. Nå blir det 20%

2.luktar at Nikola er ena genier på att skrive bra kontrakt. Vad mer kan stå i kontraktet?

3. Incitament för nel at bedrive et bra besparingsarbeid minskar drastiskt. Fra topp till golvnivå.

Jeg förstår inte att kursen inte stupte 20 % idag. Det er ikke bara en dålig kontrakt jeg reagerar på uten også naiviteten og okunskap bland ledelse som har ordnat detta.
Redigert 04.07.2018 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
04.07.2018 kl 20:54 7727

Det viktigste er at lokal forurensning har vært et problem i tiår etter tiår innen transport. Både på land og til sjøs.
Nå ser dette ut til å stå foran en løsning. ( Kun batteri alene kunne umulig greie dette.) Både innen transport og en del industri.
Og dette til en pris som vil være LAVERE enn bensin/diesel, og kan produseres selv av oljefattige land for eget transportbehov Til en pris ikke så svingende som oljeprisen, og helt eller delvis basert på fornybar energi.
Jeg tror det er få som skjønner hvor stort og problemløsende dette er.
Dette er ikke et skifte som foregår over natta. Heldigvis har NEL en ledelse som legger sten på sten både nasjonalt og internasjonalt.Og uten Tesla/musk sitt bevis for att elbil er mer enn Think, og uten Hex med sine tanker, ville ikke denne utnyttelsen av hydrogen vært mulig.
Brenselcelle-utviklingen har kommet langt, men står fortsatt foran en god videre utvikling, i motsetning til batterier som nok har funnet sin topp. Men begge deler gir drahjelp til denne nye hydrogen-utviklingen.
At så mange bilprodusenter står i startgropen med sine hydrogen-elbiler sier sitt. Både innen trucker og personbiler. Her vil det eksplodere med nyheter framover og priser vil falle både på biler og hydrogen-drivstoff.

Uansett ( kortsiktig) aksjeprising; vi står foran en svært spennende utvikling.
Redigert 04.07.2018 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
europa
04.07.2018 kl 20:55 7726

Så enig, så enig Gobo. Selv tror jeg Nel vil bli tildelt mange kontrakter som vil holde selskapet i gang mens vi venter på leveransene til Nikola.
Slettet bruker
04.07.2018 kl 21:29 7627

Hildur NOK,
Til ditt punkt.1 har vi ikke kjennskap nok til å uttale oss om hvorvidt det er for generøst eller ikke.
Vi kjenner ikke Nel sin produksjons kost for en fix ferdig stasjon, ei heller prisen som Nikola må betale.
Skjønner at du reagerer på det, men vi har ikke nok kjennskap til å kunne vurdere om dette er en god eller dårlig avtale for Nel.
Men om det er slik at kostnadene reduseres med 40% totalt pr. Stasjon til Nikola, betyr ikke det at Nel nødvendigvis sitter igjen med dårlig DB. Det betyr at Nikola får stasjonene billigere enn uten kostnadskutt. Uten denne store bestillingen fra Nikola kunne ikke Nel klart å produsere 40%billigere. Løkke er sikkert dus med Milton, men mannen er ikke komplett idiot og har selvsagt lagt inn en betydelig DB. Det er storproduksjon/omsetning/volum som gir resultat. Dersom ordren er verd 10 mrd er jeg 100% sikker på at Nel sitter igjen med minimum 2,5 mrd over 5 år.
For å klare 2,5 mrd må de selge et sted mellom 700 - 900 alminnelige stasjoner mellom 2020-2025, liksom bare for å sette det i perspektiv.
Redigert 04.07.2018 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
vance
04.07.2018 kl 21:38 7807

Uff ja , håper det ikke kommer flere gode nyheter , da er vi snart under 2 tallet . ?
Nå gir vi gass
04.07.2018 kl 22:11 7719

"Jeg förstår inte att kursen inte stupte 20 % idag. Det er ikke bara en dålig kontrakt jeg reagerar på uten også naiviteten og okunskap bland ledelse som har ordnat detta. "

Jeg har tillatt meg å legge nevnte innlegg ved din CV og en søknad til NEL sin administrasjon.
Du kommer til å rykke rett inn i ledelsen, Hildur.
Nikko
04.07.2018 kl 22:25 7657

Hildur NOK, alias Larsson, Karlsson, Karlsson jr. fornekter seg ikke. Lurer på hva det er som gjør at denne personen kviner på samma gørret om att og om att..?
Slettet bruker
04.07.2018 kl 22:30 7643

Elvo, er delvis enig. Min poeng var egentligen att 40% besparelser presenterades dagen innen emissioner og insidersalg. Sedan når folk ferdiginvestert sine besparelser på den infon...då er det plötsligt bara 20%.

Det ville jag ha fram men det blev mest svammel

daffyduck
04.07.2018 kl 22:41 7588

Hildur har et poeng. Ledelsen har opptrådt klumsete og med en liten smak av uredelighet. Sånt straffer seg. Minner litt om BWO sjefens gullkantede pensjon rett etter restruktureringen. Det er noe som stinker litt...
Crom
04.07.2018 kl 23:09 7504

Er enig i at det har vært litt uheldig utvikling i NEL det siste halvåret, men dette er ikke nødvendigvis ledelsen i NEL sin feil. Det var nærmest kontraktstørke i NEL i over et halvt år og flere viktige potensielle kontrakter har blitt utsatt. At H2V ikke kom lagde nok problemer for NEL slik at de måtte endre fremdriftsplanene. Videre har ting tatt lenger tid enn trodd både i Korea og med Fredericia. Har også vært en pause i bevilgninger til hydrogenstasjoner i California og lite har skjedd i Tyskland i det siste. Det har tilsynelatende blitt lite ekstra initiativ å spore etter entusiasmen fra Paris-avtalen, og verdens myndighet har gjort heller lite for å følge opp. Dermed tar ting mer tid enn trodd tidligere. (når var det nok ikke så veldig realistisk at Paris-avtalen ville medføre så mye konkret da den ikke var så veldig forpliktende, men det er en annen sak)

Dette tatt i betraktning samt argumentene til Løkke på dagens telefonkonferanse tilsier at NEL ikke hadde så mange gode alternativer til å ta en emisjon rett etter Nikolakontrakten. Det ville som Løkke antydet vært risikabelt å vente, ettersom en ikke vet om finansmarkedet/verdensøkonomien er like solid i perioden fremover. I tillegg var det dette Lock-up avtale styret også de måtte ta i betraktning, noe de kunne ha unngått å ha problem med dersom H2V hadde klart finansieringen eller dersom Nikolakontrakten hadde kommet betydelig tidligere.

Det som er det kjedelige med prosessen knyttet til emisjonen er all tradingen og alt presset for å få aksjekursen ned til under emisjonskurs, men det er dessverre slik det er på børsen. Før eller siden bestemmer noen seg for å kjøre kursen opp, og en vil se det motsatte at kursen blir kjørt opp over det den rasjonelt bør være. En så det med NEL i desember 2015 da det var lite substans bak den korte himmelferden til kursen.
Nå gir vi gass
05.07.2018 kl 00:07 7309

"Er enig i at det har vært litt uheldig utvikling i NEL det siste halvåret, men dette er ikke nødvendigvis ledelsen i NEL sin feil."

Ja, NEL må nødvendigvis følge ( dette nye) markedet. De kan ikke styre det. ( -og politikere/folk og transport-produsenter.)
Dette synes jeg NELs ledelse gjør på en god måte. At de da skulle styre, (med) aksjemarkedet/tradere i tillegg, ville være lite hensiktsmessig.

Slettet bruker
05.07.2018 kl 00:39 7243

Det er fakta , 40 % var besparelser innan emission. Efter emission, så ska det delas med Nikola. I vilken proportion vet vi ej,,kanske tar Nikola mer än halvparten av besparelser
Gobo
05.07.2018 kl 00:58 9518

NEL har sagt rundt 40 pr hele tiden. Det er fakta. At en kunde som bestiller et stort antall av en vare får en rabatt basert på kostnadseffektivitet er vel ingen bombe. Hør Løkke på face som er strålende fornøyd med denne mekanikken i avtalen. Både nel og Nikola vil da være opptatt av kostnadskutt som kommer begge til gode. Jeg synes dette er lurt siden begge sider bidrar og nel får et enormt fortrinn ift sine konkurrenter. Det ville nok vært vanskelig å gi en slags kvantumsrabatt på forhånd da prosjektet er unikt. Nel og Nikola knytter videre bånd som gjør at det skal usannsynlig mye til før Nikola velger en annen leverandører videre. Nel vil jo da levere det beste og mest prisgunstige produktet også fremover og ikke minst ha sikret seg produksjonskapasiteten som skal til... mye av kostandsreduksjonen vil jo for øvrig også komme nel til gode også i andre prosjekter.
Collo
05.07.2018 kl 01:12 9903

Enig - og tenk hvor mange stasjoner som skal bygges i tillegg til de som ligger i kontrakten. Mekanismen i kontrakten er genial: NEL ligger an til å levere alt - ingen andre er i nærheten. Og som Løkke sier: salget skjer med "svært god margin - for å være forsiktig"
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
really
05.07.2018 kl 09:33 9561

Ser hildur som tilsynelatende er svensk gjør et poeng av at kunden får en andel av kostnadsreduksjonen. Det forteller med all tydelighet at hildur ikke har begrep om hva som er vanlig i industrien. I f.eks. bilindustrien som svensker burde ha en viss innsikt i er det standard i kontrakter med underleverandører at prisen skal reduseres med en prosent årlig på grunn av prosessforbedringer. Og har en jobbet i industribedrifter som har serieproduksjoner med varierende størrelse vet en hvor mye det er å hente på økte ordrestørrelser. Når en går fra relativt manuell produksjon til automatisert og kombinerer det med mangedobling av seriestørrelsen vet alle med en viss innsikt at kostnaden skal mye ned. 40% er ingen grense der, men det forutsetter at de lykkes med automatiseringen. Det er der den største risikoen ligger.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:41 9547

Jeg tror ikke de lykkes.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:43 9530

Hildur,
Det er en ærlig sak å mene, men vil også mene at du da bør komme deg videre.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Keirax
05.07.2018 kl 10:22 9413

Litt merkelig at du som er så negativ til caset ikke har vært ute av NEL før du ble tvunget ut ved stop-loss salget ditt kun for noen dager siden Hildur. Det er virkelig sjelden man opplever noen som er så pessimistisk mtp egne investeringer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 23:12 9230


Nel ASA: Mandatory notification of trade

(Oslo, 5 July 2018) David Bow, VP Sales and Marketing in Nel (the "Company"), has today sold 666,342 shares in the Company at NOK 3.176 per share.

The shares sold are from exercised share options granted as part of the acquisition price of Proton Energy Systems, Inc. one year ago (30 June 2017).

Following this transaction, David Bow holds 0 shares and 1,066,341 options in the Company.

ENDS

For additional information, please contact:

Bent Skisaker, CFO, +47 4682 1693

About Nel | www.nelhydrogen.com

Nel Hydrogen is a global, dedicated hydrogen company, delivering optimal solutions to produce, store and distribute hydrogen from renewable energy. We serve industries, energy and gas companies with leading hydrogen technology. Since its foundation in 1927, Nel has a proud history of development and continual improvement of hydrogen plants. Our hydrogen solutions cover the entire value chain from hydrogen production technologies to manufacturing of hydrogen fueling stations, providing all fuel cell electric vehicles with the same fast fueling and long range as conventional vehicles today.



This release was sent by NEL ASA

http://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--mandatory-notification-of-trade,c2569210




Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 23:15 9217

Auda. Kan vel knapt sies å være bra at insider selger ut et sånt volum rett etter mottatt stor kontrakt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
05.07.2018 kl 23:23 9158

Er ikke dette standard i Nel. Melder først en intensjonsavtale på flere milliarder, aksjen spretter opp, så emisjon og salg av aksjer ved innsidere. Så går aksjen ned, og for den langsiktige er det da å vente noen måneder på ny intensjonsavtale. Da gjelder det å selge i tide!
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Framtia
05.07.2018 kl 23:24 9138

Jeg må ærlig innrømme at jeg nå forventet ett innsidekjøp og ikke nok et salg! Består hele organisasjonen av en gjeng med duster!?...Hva er forsåvidt risikoen for en innsider med dette stuntet!? Han kan selvfølgelig kjøpe tilbake aksjene sine til langt lavere pris fra pissnervøse småsparere...Beklager at jeg virker irritert...noe jeg er!
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
kreinh
05.07.2018 kl 23:27 9107

Tror jeg vil begynne å jobbe i NEL. Eneste måten å tjene på NEL aksjer! :-(
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 23:30 9071

Selger 100 % av aksjene
tegner ikke i emisjonen
beholder bare gratis opsjoner

Seriøst så ligner det en skandale det man ser fra NEL nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
zuba
05.07.2018 kl 23:32 9051

Bare noen dager siden:
https://newsweb.oslobors.no/message/454953

Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
dotcom
05.07.2018 kl 23:38 9017

Utrolig mye sutring på mange av disse NEL trådene.
Hva er egentlig problemet?
NEL er et relativt nytt selskap i en relativt ny bransje. Alt kan skje, men akkurat nå er ting ganske lovende ut.
Er det ingen som er fornøyd med å ta et lite bett på fremtiden, vil alle bli millionærer på et par dager?
Get real, get a life. ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Gobo
05.07.2018 kl 23:38 9008

Herlighet så irriterte da, storm i et vannglass spør dere meg. Jeg bryr meg ikke hva denne ansatte driver med. Han har sine opsjonsrettigheter som nel må respektere og selger etter eget ønske. Dette har ikke noe med nel å gjøre som virksomhet. At ansatte selger aksjer synes jeg for øvrig overtolkes noe sinnsykt. De ser på det som lønn og er det slik at de aldri skal få realisert denne lønnen...
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 23:44 8948

Viktig å merke seg denne teksten:

The shares sold are from exercised share options granted as part of the acquisition price of Proton Energy Systems, Inc. one year ago (30 June 2017).

At han velger å selge bare føyer seg inn i rekken av innsidesalg i Nel. Men for min del har det blitt en del av hverdagen og kontraktene kommer nå på løpende bånd uavhengig av dette. Har sagt det før, så lenge Løkke ikke selger forholder jeg meg aldeles i ro.
Skulle ikke forundre meg meg om det kommer ny kontrakt imorgen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Keirax
06.07.2018 kl 00:30 8746

Og han har vel fortsatt en haug med opsjoner
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 00:49 8694

Make or break, og fornuften sier break.

Her har vi et selskap der innsiderne kappes om å selge seg mest mulig ned eller ut, og hvor til og med gründeren solgte seg ut når han hadde sjansen, under 3 år etter oppstart.
Løkke kan ikke selge for da senker han kursen i selskapet til et minimum, dessuten tjener han 4 mill i året som CEO.
Kan NEL bli et selskap som aldri går i pluss, men lever på emisjoner til ingen vil være med lenger?
Jeg var lenge med på denne frustrerende reisen, og hadde stor tro på Løkke og Simonsen i lang tid, men når til og med Simonsen solgte 500k aksjer for kort tid tilbake solgte jeg meg ut.
Jeg har vært med litt for lenge i dette gamet til å svelge mer av det de holder på med i dette selskapet.

Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
fastinvest
06.07.2018 kl 01:03 8669

De som selger er Proton folk. De har ikke tjent en krone på "10" år så man kan vel forstå at de velger å selge
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Wanker
06.07.2018 kl 02:34 8568

Oppgang kommer: "Kan NEL bli et selskap som aldri går i pluss, men lever på emisjoner til ingen vil være med lenger?"

Litt som THIN, mener du?
Jeg synes det er litt søkt - jeg kan ikke komme på noe av Løkkes guiding som ikke har holdt stikk, kanskje med unntak av at det tok for lang tid før man fortalte om H2V og deres finansieringsproblemer. At ulike medarbeidere som har fått opsjoner selger aksjer av og til, synes jeg ikke er noe å syte om hele tiden. Folk har ulike prioriteringer, og opsjoner er jo en form for lønn. Og spesielt for nordmenn er jo skattereglene slik at man kan se seg nødt til å selge for å betale skatt.

Hva angår Bow, så kan det godt tenkes han er et rævhol som har en slags stay-on avtale, og kun er i selskapet i en overgangsperiode.
Men uansett: Om han trodde salget hadde varig virkning på kursen, ville han vel ikke frivillig redusert verdien av sine resterende opsjoner?
Redigert 20.01.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare