Kursutvikling forrige gang Moses Lake ble nedbemannet vs nå

Jazz
REC 03.07.2018 kl 23:59 13461

Ta en titt på kursutviklingen fra forrige gang REC nedbemannet, se fra toppen på knappe 1,9 14/7-16 og utviklingen nedover frem til den voldsomme dippen ved nyhet om nedbemanning. Sammenlign så med kursutviklingen i år fra 1,53 den 10/4-18. I 2016 ble dippen ved nyhet etterfulgt av en dag med et litt mindre fall, akkurat som nå i juli (i går og i dag). Og så kom oppturen i 2016, om enn i rykk og napp.

1. Hva skjer nå fremover? Jeg har i dag rigget meg for at historien gjentar seg, men har tatt feil i REC før...
2. Den store nedgangen mange uker før negativ nyhet tyder på at noen vet noe, hvor får de informasjonen fra? Det trenger ikke være innsideinformasjon, det kan være så enkelt at dårligere salg og økende lediggang/økt lager har vært allment kjent blant de ansatte og at de dårlige signalene spres ut fra bedriften.
Redigert 19.01.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
questi
04.07.2018 kl 06:57 9752

Hver eneste nedbemanning har ført til bedrede inntekter :)
Etterhvert som ting blir innkjørt i en fabrikk. er det mange arbeidsoppgaver som egentlig er overflødige :)

Når ansatte blir sagt opp lekker jo ting ut :) men det viktige er jo hvordan man selv tolker ting som lekker ut og hvordan andre tolker det som lekker ut :)




stockwalker
04.07.2018 kl 08:45 9539

Det framstilles som Moses Lake er en surre fabrikk.. med mange av ansatte er der egentlig på NAV tiltak.
Jazz
09.07.2018 kl 10:37 9053

Historien ser foreløpig ut til å gjenta seg, heldigvis. REC blir spennende å følge fremover.
JohnnyBGood
09.07.2018 kl 11:13 8925

Jazz, jeg tror forskjellen ligger i at nå er det utsikter til lave polypriser lenge. Men questi peker på noe viktig:
"Hver eneste nedbemanning har ført til bedrede inntekter :)
Etterhvert som ting blir innkjørt i en fabrikk. er det mange arbeidsoppgaver som egentlig er overflødige :)"

Til slutt et lite sukk fra min side: Hvorfor bruker dere så mye tid/energi på et driftssegment som har mindre og mindre betydning for REC Silicon? Det er vel to-tre avgjørende positive ting som kan skje PV-segmentet:

1. REC Silicon får solgt flere FBR-lisenser
2. REC Silicon får tollfri tilgang til Kina
(3. REC Silicon får overtatt leveransene til Taiwan etter av langtidskontraktene utløper, samtidig som PV-markedet normaliserer seg) meget langsiktig!!!


spanjolen
09.07.2018 kl 11:17 8895

JBG,
Ja du har rett. Markedet regner nå med synkende priser i hele verdikjeden ut året. Så ja nå er det snakk om å minimere driftstapene..
Punkt 2 og 3 er vel det man kan håpe på!!
Randers
09.07.2018 kl 11:26 8843


Noe nytt er det vel at nesten alt av ekspertise rundt forskning og utvikling forsvinner. Det høres vel ikke helt bra ut (?)

"The 100 or so jobs lost this week are just the latest in several rounds of cuts for REC. The company has lost 500 jobs
since 2011. Many of the latest layoffs encompass skilled labor employees, including nearly the entirety of the
company’s research and development team.":

https://www.qatargreenleaders.com/~qatargre/news/sustainability-news/2462-rec-silicon-lays-off-100-workers-ceo-warns-trump-is-taking-no-action-to-negotiate-a-solar-deal
Redigert 09.07.2018 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
spanjolen
09.07.2018 kl 11:37 8830

Randers,
Om det er sant er det ett kraftig negativt signal:-(

Den delen er jo selve hjertet i REC

Nei det kan ikke være sant. Da hadde det vært bedre å markedsført Rec teknologien og skilt ut forskningsdelen som eget selskap og solgt den...

Nå gir de jo eventuelt bort dette, gratis.. Hmm. Anton, har du noen meninger rundt dette?
Redigert 09.07.2018 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Skurk82
09.07.2018 kl 11:42 9029

"Many of the latest layoffs encompass skilled labor employees, including nearly the entirety of the
company’s research and development team.":"

Dette er ekstremt negativt. Det er nettopp forskning og utvikling som har gjort at REC er i førersetet og helt i spissen. Hvis man neglisjerer utviklingen så går det ikke lang tid før man blir passert på teknologi. Dette likte jeg ikke..
Jazz
09.07.2018 kl 12:05 8952

En annen forskjell som peker i motsatt/positiv retning 2018 vs 2016 er at i 2016 hadde REC negativt EBTDA, nå er den positiv.

Dersom 2018-kurven fortsetter å følge 2016-kurven, vil dagens stigning vare ut dagen, etterfulgt av en liten korreksjon i morgen for så å stige 2 dager før neste negative dag. Nå tror jeg ikke på en 100% identisk kurve, men tror (og håper) på noe samme retning/utvikling, selv om fellesferien også kan spille inn som en faktor.

Slettet bruker
09.07.2018 kl 12:11 8911

Ifølge IR finnes det fortsatt godt med mennesker i R&D.

Dette er politikk og det er et sterkt budskap at det nedbemannes i R&D, spesielt når mye av den pågående handelskrigen er relatert til utvikling, patenter etc... Sier seg selv at selskapet ikke kvitter seg med sine viktigste ansatte. Det er lov å tenke selv!
spanjolen
09.07.2018 kl 12:30 8814

Tenke selv,
Jobber selv i oljebransjen og når det røyner på så går nøkkel personell ut døra.. der er det som er med aksjeselskaper.. tenker kvartalsvis.. hadde det vært langsiktige sterke eiere så hadde man redusert produksjon, oppgradert bedrift og utstyr og ikke minst personell ved kursing og faktisk mer av budsjettet til forskning... så om dette ikke er skremselspropaganda så er det et kraftig negativt signal om at Rec ikke har tro på fremtiden.....
Slettet bruker
09.07.2018 kl 12:46 8741

Hvis det er skremselspropaganda, er jeg redd 100 arbeidere er altfor få til at Donald bryr seg. Uansett er han motstander av bailouts, så jeg skjønner ikke hva end gamet er, om det ikke er for å faktisk kutte kostnader mens man håper på bedre tider.
spanjolen
09.07.2018 kl 12:51 8684

Bedre at ledelsen hadde gått ned i lønn:-)
Slettet bruker
09.07.2018 kl 12:57 8629

I second that! Ble det privatflyet noen gang solgt? ;)
spanjolen
09.07.2018 kl 13:21 8568

Rart at dette nå ikke blir diskutert bredere. Jeg for min del begynner nå å se på long investeringen min. Om Rec nå har bommet på utsiktene fremover så er jo nedleggelse av ML ganske så sannsynlig. Så vurderer nå sterkt å kvitte meg med denne. Om flere tenker som meg så kan fallet bli stort etter neste Q..
JohnnyBGood
09.07.2018 kl 13:21 8540

Ledelsen burde ha vært tynnet ut for lenge siden, og gått ned i lønn. Var det ikke bonusutbetalinger nå i Q1-2018? Ironisk for de som må gå nå i juli!

Synes det er rart dersom det var så mange igjen av FBR-utviklere i ML eller Calif. Det har jo nesten ikke vært noe FoU i selskapet de siste åra. Og selv om FBR-A er demonstrert, og FBR-B er på vei til å bli demonstrert, uteblir flere FBR-utbygginger. Kanskje REC har innsett at dette ikke er framtiden. Kanskje de er overbevist om at fremtiden ligger i kerffri/direct wafer eller nano/graphene/perovskite ??? I såfall er det blitt mange feilinvesteringer i Kina de siste åra. Hva tror dere?
Redigert 09.07.2018 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
spanjolen
09.07.2018 kl 13:27 8496

Ja noe er på gang. Om man skulle bygget nye produksjonslinjer for å fylle opp behovet i henhold til prognosene fremover mot 2050 burde Rec sin teknologi være etterspurt og kapital for utbygging vært tilstede. Men det ser ut til å være liten interesse for det. Så ja kanskje det er en vridning i teknologi på gang..
Randers
09.07.2018 kl 16:41 8739

FBR-Æ er satt på vent.. ?
spanjolen
09.07.2018 kl 16:53 8685

Og olje er hot igjen:-)
Randers
09.07.2018 kl 17:13 8622


..også Trumpens CLEAN COAL - severdig ?

https://abcnews.go.com/US/trump-clean-coal/story?id=49376237

----

-Nå får jo EPA (Environmental Protection Agency), en tidligere kull-lobbyist som sjef også. Da blir det nok
fart i EPA`s Clean Energy Programs:

http://www.latimes.com/politics/la-na-pol-andrew-wheeler-20180705-story.html

https://www.epa.gov/energy/clean-energy-programs
Redigert 09.07.2018 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
spanjolen
09.07.2018 kl 19:16 8456

JBG,
Det er helt stille på forumet...
Du som er inne på det fundamentale. Vi har snakket om det før men dersom Rec skal være mere uavhengig av å selge til Kina eller Asia generelt så burde de jo få full kontroll på hele verdi kjeden. Hvorfor er det ikke amerikanske selskaper som er interresert i et JV for amerika? Skjønner ikke.. slik man holder på nå er det jo tombola, alt for mange parametere man ikke har kontroll på. Markedsutsiktene varierer uke for uke og den viktigste faktoren nå er PV insight sin pris liste. Det er for galt...
Randers
09.07.2018 kl 19:57 8355


REC har 3000 T FBR-B (reactor 25&26) ved ML stående/liggende på is. Her mangler de kunder og/eller interessenter
til å få det oppe og gå. Snakk om 40-50 MUSD, så hadde det rullet i gang ?

Når man ikke får startet opp dette (i USA), med såpass beskjeden kostnad - så skjønner jeg ikke
hvordan et nytt JV skal snekres i hop.

Eller tenkte du REC Silicon + ei Wafer-sjappe ?

REC hadde 3 ben for ikke så lenge siden, Silicon - Wafer - Moduler. 2 av dem er borte
håper
09.07.2018 kl 21:17 8199

Nå har de også tre ben. Fbr, electronic grade og silangasser. De to siste tjener de penger på, og det holder liv i fbr til bedre tider kommer.
Pølsebua på ferie
kongkveite
09.07.2018 kl 21:22 8181

Velvel. Hvis ikke det er håp , er det vel en slakteverdi?
Var ikke Butte nylig verdsatt til 400 MUSD ?
Legg ned og selg eller la Kinamann kjøpe sjappa.
JohnnyBGood
09.07.2018 kl 21:31 8123

@spanjolen & randers

REC konsernet har en lang historie i det å begå feil/ha ulemper ved å knytte seg til «en eller få kunder». Da ML ble påbygget med FBR-A, var poly’n tiltenkt RECs waferfabrikker i Norge, deretter også til dagens REC Solar i Singapore. Da REC Wafer i Norge ble lagt ned, var REC i ML da plutselig veldig avhengig av REC Solar, men i tillegg måtte de innynde seg hos nye kunder i Kina. På det tidspunktet hadde mange etablert seg med Siemsen-langtidskontrakter. Men siden polyprisen hadde begynt å falle fra meget høye nivåer, ville praktisk talt ingen binde seg over lengre tid lenger.

Spot-markedet ble løsningen. Daværende IR-sjef sa selv i et møte jeg deltok i at REC Solar opererte uavhengig og kjøpte poly der de fant kvalitet og pris optimal. Slik sett var REC Solar ikke en «sikker» kunde av ML, i motsetning til hva de har vært for Elkem Solar her i Norge.

Så ble REC Solar fradelt og deretter kjøpt opp av Elkem Solar Bluestar, noe som gjorde REC Silicon i ML praktisk talt 100 % avhengig av et par selskap i Kina. Det gikk bra en stund, og prisen på Prime-kvaliteten fløt omkring noteringsprisen i Spot. Men så kom de 57 % i straffetoll, og situasjonen var snudd på hodet, igjen. Nå var det om å gjøre å innynde seg hos «uavhengige» waferprodusenter utenfor Kina med nok kapasitet og som produserte polykrystallinske wafere. Det vil si taiwanske ingot og waferprodusenter. De var/er samtidig i en situasjon som gjorde det mulig å videreselge poly fra langtidskontrakter med andre produsenter, videre til Kina, om det blir lønnsomt.

Men taiwanske waferprodusenter er delvis avhengig av sine kinesiske kunder. Og i Kina er det nå mer fokus på monokrystallinske moduler, så dermed blir dette enda en utfordring.

«Alle» påstår at «ingen» kan konkurrere med kinesiske waferprodusenter. Derfor ser du også ofte at når noen/kineserne etablerer produksjon utenfor Kina, så er de likevel avhengig av å kjøpe wafere fra Kina.

Så til svaret på ditt spørsmål: Årsaken er rett og slett at man vurderer produksjon av mainstream mono- og multiwafer (og kanskje celler og moduler) i Vesten til å ikke være konkurransedyktig ift Kina. Innstegskostnaden vil være enorm, og følgelig innebære stor risiko og være avhengig av (oppstart)subsidier.

Et unntak er jo Tesla SolarCitys JV med Panasonic der moduler av heterojunction-celler bygges i i en såkalt gigafactory som er i ferd med å rampe opp forsiktig. Unntak er jo også First Solar med en CdTe-basert tynnfilmmoduler og mono-basert Sunpower, men har i hovedsak etablert produksjon utenfor USA, og ingen av disse er aktuelle som FBR-A polykunder.

Jeg er enig i det at kundesituasjonen virker noe rotete for ML. Det nærmeste håpet er at REC Silicon i ML klarer å kapre leveranser til taiwanske polyforbrukere etterhvert som deres langtidskontrakter med OCI, Hemlock, og kanskje Wacker, løper ut.

Angående det FBR-B anlegget i ML som randers viser til, så kan det kanskje være et håp at Butte ser mulighet for å benyttes EG fra FBR-B i produksjon av CZ og FZ-ingots dersom de har god nok avsetning for deres produkter. Men det krever jo da en del kapital som du ser.

håper alias Pølse har helt rett i at REC Silicon har silangasser og CZ & FZ ingots som faktisk holder selskapet gående i disse dager. Men "alle" diskusjoner dreier seg stort sett omkring PV-segmentet, dessverre.
Slettet bruker
09.07.2018 kl 22:15 8007

This is exactly what the shorters have been trying to achieve, and they seem to have succeeded already :-)

Mission:
- Attack the REC share, short it like hell to scare the REC shareholders, and make them feel insecure and unsure of their investments.

Mission complete!

I am guessing most of you wonder if REC will file chapter 11 tomorrow :-) what a laughing stock you guys are. Grow some balls will you?

REC will be just fine!
Slettet bruker
09.07.2018 kl 22:18 7978

What most of you seem to have forgotten is that, you got the shorters by the balls now: almost 500 mill shares shorted. Now they have to fight to buy back the shares they have shorted!

The question is, how dumb and kind are you?
Slettet bruker
09.07.2018 kl 22:21 7958

Miles long dissertations on REC's situation as if you understand a jacksheet. Let it go. JUM knows what he is doing. Your shares are guaranteed by his own :-)
Slettet bruker
09.07.2018 kl 22:29 7927

Amazing, when I look at the older messages in this thread, all I can see is a pack of small-scale, parasitic shorters who are producing ultra-depressive messages about REC :-)
Redigert 09.07.2018 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Randers
09.07.2018 kl 22:48 7862


*Pølsebua & JBG, (21:17 - 21:31);

når ML er tema - så svarte jeg Spanjolen på det. Det ligger i svaret mitt at det ikke virker som at det er mulig med noen form
for JV i USA. Hverken på den ene eller andre måten. Da hadde ikke Rx 25&26 ligget på is siden 2015.

-BUTTE.. ..har jeg nevnt viktigheten av i kvartal etter kvartal etter kvartal - "glem ikke at EG og Silane er lokomotivet" - hørt det før ?

NÅ ER BUTTE trimmet extra. Jeg tror folk har fått med seg dèt. (Må samtidig gi masse kred til JBG for skarp info rundt Butte).
Men ML er i trøbbel. Ikke rart man snakker om det. Det eneste som kommer
til å stoppe enhver videre diskusjon rundt ML, er hvis hele anlegget blir lagt ned.

-Tilbake til Rx 25&26; jeg foreslo helt tilbake i 2015/16 at det kunne være en tanke å gi opp JV`et og satse på FBR-B i ML.
Dette siden det så trøblete ut å oppnå 49%. 15%-andelen har en byggegjeld på 112,8 MUSD - da tar det TID før det kommer
cash i kassa til REC Silicon. 15%-andelen i JV tilsvarer omtrent Rx 25&26. Forskjellen er at ved å få i gang 3000 T FBR-B (ML) -
og det til lavere kostnad - så hadde cash gått rett i kassa umiddelbart. NULL BYGGEGJELD ! ?
Redigert 09.07.2018 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
09.07.2018 kl 22:56 7824

Det er idiotisk å starte et nytt JV-prosjekt nå som man klarte å totalt havarere den aller beste JV-kandidaten man hadde. Hvordan i all verden skal det å bedre med f.eks. et JV-India?

Når alt kom til alt var det ingen som ville ha Yulin! Alle norske investorer trakk seg unna og ledelse i REC ble stående der med sjegget i postkassen uten dekning for og uten muligheter til å finansiere andelen. På toppen av det presterte aksjemarkedet å dyndre aksjekursen til morselskapet ned pga spekulasjoner og uro omkring en ekstern investering i et JV-selskap. Folk trodde oppriktig at f.eks. REC ville gå konkurs fordi de ikke betalte JV-bidrag. Yulin har vært en enorm byrde på REC-aksjen og trigget masse shorting. Det til tross for at JV egentlig bare er noen aksjeinvesteringer, litt teknologioverføring og noen valgfrie opsjoner.

Jeg tenker neste skritt her er å selge de resterende 15 %. Dette var en investering alle være positive til da den ble fattet, men som dagen etter ble til et trader-apocalypse uten like. REC vil i det norske markedet ikke få tilbake den verdien man eventuelt spytter inn i JV. Det vil heller bare føre til enda mer verdifall på morselskapet.

Investeringen i nye FBR-B reaktorer burde vært fullført umiddelbart, slik at man kunne avviklet FBR-A nå. Nå sitter man heller med nedskalering av FBR-A uten FBR-B. Om få år er det nok neppe kunder igjen for FBR-A. Taiwanske multiSi-produsenter sliter og må enten over på monosi eller avvikle selv. REC må ha et monoprodukt å selge. Men nå er det da ingen i Norge som gidder å være med å finansiere ferdig reaktorene. Og skulle vi gjort det ville aksjekursen sikkert rast videre basert på frykten det genererte.

Indemnficiation er dekket med nåværende finansieringsplan, likevel bruker folk heller energi på å oppkonstruere scenario hvor dette likevel ikke er sikret. Jo mer tiden tikker jo bedre sikret blir indemnification + working capital på 15+ MUSD.

Dersom REC skulle få et skattekrav kan det i teorien løses enkelt med en fullmaktsemisjon. En emisjon tror jeg imidlertid ingen gidder å bli med på lenger. Det så vi allerede på BOND2023. Norske investorer sier nei til en nesten gratis emisjon som kunne redusert bondbeløpet, men går heller får løsningen hvor man må betale dyre dommer. Helst vil norske investorer at det ikke skal gå. Og så klager man når finansieringen er i boks og renta blir 1.5 % høyere enn det man kunne forvente. Nå er rentene også på vei oppover så tapet var vel egentlig ikke så stort uansett. Totalt sett må ikke REC bruke mer penger på BOND2023 enn de brukte på 2xBOND2018.

Generelt er verden i ferd med å gå opp i limingen. Norske kvinner tror ikke på vitenskap, men tror heller på sin egen trendy glutenallergi eller keisersnittsyndrom. I USA har republikanerne blitt fasister, og Trump styrer landet rett vest. I Storbritannia sikler klovenen Boris etter blodet til May, og alle har lyst å sabotere en BREXIT for å få verst mulig avtale med EU. EU har ikke lært av sine feil og fortsetter å gjenta stadig mer politikk som fører europa fra hverandre. I Øst Europa er man snart nasister hele gjengen. I Asia har Nord-Korea blitt en stormakt, mens Kina erobrer Sør-Kinahavet. I mellomtiden stiger havet og mllioner av mennesker vil etterhvert enten drukte eller drepe sine naboer for å overleve.

Det er mer sannsynlig at det blir økt konflikt og tredje verdenskrig enn at vi får en grønn og harmonifull verden. Det brygger opp til storm. Kanskje bør vi nordmenn være mindre opptatt av hva alle andre gjør, og heller bli opptatt av hva vi selv gjør. Lukke vårt lille elysium inne slik at ingen andre kommer inn... særlig ikke Matt Damon.

REC-aksjen er kun for teknikere. Det er ingen grunn til å kjøpe aksjer fundamentalt sett uavhengig av om det vil gå bra eller ikke, for aksjekursen vil uansett ikke følge det fundamentale om det går bra. Spesielt om det går bra vil aksjekursen gå ned - for da vil jo alle gevinstsikre mens ting er på topp. Nå er ting på topp på 0,80!

Se på Topp 20! Hvem i all verden får grunn til å eie en REC-aksje på lang sikt med den eierkonstellasjonen som er der? Se på alle navnene! Og se hvordan de opptrer. Nå har de pøst ut aksjer til shortere. De 8 % som er short er 8 % mindre på Topp 20. Eierne gir faen i selskapet!!! Uten gode eiere er et selskap aldri vært noe som helst uansett hva det heter - gode eiere og god ledelse er nøkkelen for et et godt selskap. I REC-aksjen har kursen falt primært på dårlig eierskap! Man er mer opptatt av teknisk trading. Det tar knekken på REC, og vil til slutt ta knekken på alle aksjer. Ingen kan ha tillit til børser hvor aksjer ikke lenger har en fundamental substans, men er rene dasspapir som man gambler opp og ned annenhver dag.

Det er ingen grunn å kjøpre REC-aksjen opp nå for det vil utelukkende handle om at teknikerne skal gevinstsikre mot at kjøperne skal tape penger. En børs fungerer ikke om kjøperne alltid taper. Da forsvinner kapitalen vekk fra børs og over i andre ting - f.eks. boligmarkedet som vi har sett siden 2000.
Slettet bruker
09.07.2018 kl 22:59 7787

A crystal clear example of JUM's fantastic risk management and leadership: when REC announced that they only go for 15% of JV share couple of months ago, most of you got upset, started crying, rolling on the floor :-)

Well?
Slettet bruker
09.07.2018 kl 23:06 7750

AB,

A simple question: can the ML facility be converted to produce silicon for the semiconductor market?
kongkveite
09.07.2018 kl 23:12 7723

FCUK! Jeg er så DRITTLEI denne aksjen!
Takke meg til eiendom & Fisk ..sol er helt klart ikke fremtiden... Blir kult å sitte på en utbrent planet om noen tiår.
Slettet bruker
09.07.2018 kl 23:15 7709

Hehe, jumped off the REC train?
Slettet bruker
09.07.2018 kl 23:20 7688


REC SILICON

Last Signal:BUY

Last Close:

0,8250

Change:

+0,0235

Percent change

+2,93%

Signal Update

Our system’s recommendation today is to BUY. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 0,8015, and our valid average buying price stands now at 0,8030. The previous SHORT signal was issued on 31.05.2018, 39 days ago, when the stock price was 1,30. Since then REC.OL has fallen by -38,14%.

Market Outlook

The bulls have strong evidence on their side and this evidence prompts us to make a bullish bet. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. It is probably the right time to be part of this boost and bullish market sentiment. The market is telling you about a possible new profit. Do not miss this chance. more...

Slettet bruker
09.07.2018 kl 23:22 7672

Oh no, now what, my dear shorters :-) ?
AntonBerg
09.07.2018 kl 23:28 7651

@MJ

Moses Lake har nevnte to reaktorer som kan fullføres for omtrent det beløpet som nevnt over og da har anlegget FBR-B kapasitet for kommersiell drift. Men REC mangler pengene til å fullføre reaktorene og har ingen goodwill på OSE til å fikse kapital.

........................

I dette tempo så krymper vi litt år for år og det er snart ikke mer igjen av oss. Det er typisk en Ola Nordmann med ambisjoner å gå hardt ut i starten og så være helt bort på oppløpssiden.

REC har den beste teknologien, men verden vil neppe se en PV-industri basert på FBR-B. Siemens er neste på vei til å gjøre comeback

Dersom REC kunne utvikle FBR-B FZ for en billig penge så hadde det tatt råtta på alt. FZ er imidlertid for dyrt i dag.

Moses Lake har et par år igjen. REC må ha nye eiere om det skal bli fart på sakene. JUM må vekk!
Redigert 09.07.2018 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
09.07.2018 kl 23:30 7627

Ethvert buy-signal som teknikere eller TA-analytikere kommer med er et skikkelig godt sell-signal!

TA sell = simple sell
TA buy = doble sell
Redigert 09.07.2018 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2018 kl 23:39 7585

AB,

"Moses Lake har nevnte to reaktorer som kan fullføres for omtrent det beløpet som nevnt over og da har anlegget FBR-B kapasitet for kommersiell drift. Men REC mangler pengene til å fullføre reaktorene og har ingen goodwill på OSE til å fikse kapital."

So it is doable, that is good enough answer for me :-) in other words, ML is not completely wasted, GREAT!

This is a question for a fifth-grader; will you invest 40-50 mill to save a facility worth 1.7 bill USD and turn it into cash machine? hmmm...