NAS i juli
Trafikktallene er ikke særlig spennende, idet det bare blir skuff på skuff? Ingen nye eller gamle friere på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Trader'n
04.07.2018 kl 09:32
11448
Skuffer de ikke nesten alltid da?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
fyf er det en plan at emi aksjene skal komme etter Q2 slik at folk ikke før solgt seg ut?!
skulle ha vært på kto mandag!
skulle ha vært på kto mandag!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 09:35
11421
virker sånn
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Staak
04.07.2018 kl 09:39
11396
Har en kontakt i NY som driver stort i fly finans. Jeg spurte om det var noen rykter der borte om NAS. Det han sa var at Rayan air bekreftet til han at de var interessert i deler..Tolk som dere vil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 09:40
11391
Jeg snakket med et grønt romvesen herforleden og han nevnte ikke noe om dette til meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Staak
04.07.2018 kl 09:44
11363
Forskjellen er vel at du hadde røyka noe og jeg snakket med noen..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Spørs vel om det menes om NAS faktisk konker. Da er nok Ryanair og mange andre ganske hissige på restene. Tror nok også Ryanair vil ta over langdistansen til Norwegian om de kunne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
jævla spent på om vi får emi-aksjene før Q2
noen ser ut til å ha ringt artic men de kunne ikke love aksjer på kto idag
noen ser ut til å ha ringt artic men de kunne ikke love aksjer på kto idag
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Trader'n
04.07.2018 kl 11:11
11773
Høres ut som amatører
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
for en jævla skam og skandale!
sto i prospektet at aksjene skulle komme "on or about 2nd July" det er faen meg 4.juli nå :@
sto i prospektet at aksjene skulle komme "on or about 2nd July" det er faen meg 4.juli nå :@
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Er ingen grunn til at dette tar så lang tid. De klarer å få trykket opp og sendt ut emi aksjer til transje 1 under to dager etter emisjonen ble gjennomført, men en lenge planlagt rep emi på langt færre aksjer drøyer i det uendelige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
ja fyfader hvis ikke aksjene kommer i løpet av uken!!
nettløkene burde saksøke tilretteleggerne og kreve erstatning. kursen faller hver dag nå
nettløkene burde saksøke tilretteleggerne og kreve erstatning. kursen faller hver dag nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Det kan nå være flere grunner til dette. En tanke er at de ønsker å gi lengst mulig cover til den indre sirkel sånn at de får solgt seg ned før Ola Dunk hiver emiaksjene ut på bid i åpningen.
En annen grunn kan være at samtalene med Lufthansa tilspisser seg og de prøver bare å beskytte oss stakkars idioter mot oss selv.
Og nok en grunn kan være at de frykter IAG står klar med pengesekken til å ta imot og kjøpe en enda større del av selskapet billig.
Det er det det er, og den gevinsten du nå påregner per dagens kurs kan du bare glemme da flere hundre tusen vil ligge i åpningsbudet dagen de blir tilgjengelige. Får bare håpe noen tar imot.
En annen grunn kan være at samtalene med Lufthansa tilspisser seg og de prøver bare å beskytte oss stakkars idioter mot oss selv.
Og nok en grunn kan være at de frykter IAG står klar med pengesekken til å ta imot og kjøpe en enda større del av selskapet billig.
Det er det det er, og den gevinsten du nå påregner per dagens kurs kan du bare glemme da flere hundre tusen vil ligge i åpningsbudet dagen de blir tilgjengelige. Får bare håpe noen tar imot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
rep-emi er som en "poison pill" så tviler sterkt at det kommer et bud på selskapet for å være ærlig
kunne seff jo shorta antallet nå bare at avgiften er vesentlig høyere og jeg avventer "nyheter" vedr. oppkjøpet
uansett hva folk gjør med aksjene så skulle aksjene vært på kto nå for lengst!
kunne seff jo shorta antallet nå bare at avgiften er vesentlig høyere og jeg avventer "nyheter" vedr. oppkjøpet
uansett hva folk gjør med aksjene så skulle aksjene vært på kto nå for lengst!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Ingeniøren7
04.07.2018 kl 15:14
11346
Staak, o’leary sa på presentasjon i mai at de ville ha airbus flåten som nas har i bestilling til sitt niki lauda selskap som ryainair eier 20% av.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Om folk får solstikk skal jeg definitivt vurdere å handle, selv om det er noen andre muligheter på børs nå som er helt vanvittige spennende!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
nafa
04.07.2018 kl 17:42
11151
Hva for eksempel ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Epona
05.07.2018 kl 08:08
10854
Buklanding i dag på OSE. Fest setebeltene og rett opp stolsetene. Toalettene er nå stengt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
https://min.e24.no/trafikkvekst-for-norwegian-i-juni/a/jPAjmA
hvor i helvete er emi-aksjene?!
skittent spill altså
hvor i helvete er emi-aksjene?!
skittent spill altså
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Yield 42 øre, opp 2 øre fra i fjor i juni - Det er knall.
Rask fortsatt lavere enn cask - Driftsresultatet for Q2 blir negativt som fortalt.
Rask fortsatt lavere enn cask - Driftsresultatet for Q2 blir negativt som fortalt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Yield var vel heller ned 2 øre fra i fjor? Forsåvidt positiv utvikling med tanke på økningen i ASK. Men nå kom man jo fra et veldig lavt nivå i fjor.
Man kan vel ikke sammenligne rask og cask sånn direkte? Ancillary revenues er vel ikke inkludert i rask?
Man kan vel ikke sammenligne rask og cask sånn direkte? Ancillary revenues er vel ikke inkludert i rask?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Ned ja, der har du helt rett - Jeg som ikke følger med.
Tilleggsinntektene vet jeg faktisk ikke om inkluderes i rask, du kan nok ha rett der. Norwegian har jo tatt noen tiltak for å øke disse så det kan nok gi et bedre enn ventet resultat. Det burde vel være med i yield? Når man tenker på hva yield faktisk er.
Tilleggsinntektene vet jeg faktisk ikke om inkluderes i rask, du kan nok ha rett der. Norwegian har jo tatt noen tiltak for å øke disse så det kan nok gi et bedre enn ventet resultat. Det burde vel være med i yield? Når man tenker på hva yield faktisk er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
https://www.linkedin.com/pulse/demystifying-airline-economics-rask-yield-load-factor-laili-abdullah/
aRask og pRask = RASK står det der.
aRask og pRask = RASK står det der.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Trader'n
05.07.2018 kl 10:03
10422
Så EMI-aksjene kommer ikke i år altså?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Staak
05.07.2018 kl 10:05
10416
Ta deg en grønn røyk til så dukker de nok opp..
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Hektor: Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men ser du f.eks. på Q3 rapporten ifjor så var rask på 0,40 og cask på 0,41. På den tiden inkluderte de vel heller ikke avskrivninger i unit cost. Allikevel fikk de et stort overskudd.
Så det er hvertfall flere ting som spiller inn.
Så det er hvertfall flere ting som spiller inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
tickerlover
05.07.2018 kl 10:58
10293
Trader'n skrev Så EMI-aksjene kommer ikke i år altså?
Joda, repemi er på vps konto nå (kom idag)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
endelig aksjene på kto
trenger nå "nyheter" om oppkjøpet :D
trenger nå "nyheter" om oppkjøpet :D
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Tingen der er at bare 8,2 mrd av de 10 mrd de hadde i inntekt det kvartalet var fra passasjerer. Alt av ancillary er inkludert i RASK.
"Total revenue in the third quarter was NOK 10,074 million (8,331), an increase of 21 %. NOK 8,263 million (6,916) of the revenue in the third quarter was related to passenger revenue. "
Det er fullt mulig at Norwegian kan berge seg i pluss i Q2, men de går ikke i pluss i driftsresultatet - Da mener vi altså selve driften av operasjonen. Det som sendte de i pluss i Q3 2017 var andre "net gains", ikke selve driften i seg selv.
"Total revenue in the third quarter was NOK 10,074 million (8,331), an increase of 21 %. NOK 8,263 million (6,916) of the revenue in the third quarter was related to passenger revenue. "
Det er fullt mulig at Norwegian kan berge seg i pluss i Q2, men de går ikke i pluss i driftsresultatet - Da mener vi altså selve driften av operasjonen. Det som sendte de i pluss i Q3 2017 var andre "net gains", ikke selve driften i seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Jeg har sagt det tidligere, du skal være forsiktig med å være skråsikker på at de ikke klarer å få positiv inntjening på driften.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Se på side 13 i kvartalsrapporten.
Passerer revenue: 8263m
Ancillary passerer revenue: 1498m
Other revenue: 312m
Total: 10073m
Men bare for å ha sagt det, jeg tror også de kommer til å gå kraftig i minus fra driften i Q2 medmindre de har klart å redusere kostnadene ekstremt mye. Skummelt mtp. at det er i Q2 og Q3 de skal tjene pengene.
Passerer revenue: 8263m
Ancillary passerer revenue: 1498m
Other revenue: 312m
Total: 10073m
Men bare for å ha sagt det, jeg tror også de kommer til å gå kraftig i minus fra driften i Q2 medmindre de har klart å redusere kostnadene ekstremt mye. Skummelt mtp. at det er i Q2 og Q3 de skal tjene pengene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Der har du rett, de skiller ut alt av tillegg fra passasjer, fra side 13:
"Passenger revenue comprise only ticket revenue, while ancillary passenger revenue is other passenger related revenue such as optional extras."
Og dette inkluderes altså ikke i RASK, selv om andre kilder sier RASK skal bestå av pRASK og aRASK. Greit nok, da vil Q2 ha en litt annen sving enn man kan lese ut fra trafikktallene basert på satsingen Norwegian har på tilleggstjenester, eksempelvis har det kommet ekstra kostnad for plass ved nødutgang o.l.
"Passenger revenue comprise only ticket revenue, while ancillary passenger revenue is other passenger related revenue such as optional extras."
Og dette inkluderes altså ikke i RASK, selv om andre kilder sier RASK skal bestå av pRASK og aRASK. Greit nok, da vil Q2 ha en litt annen sving enn man kan lese ut fra trafikktallene basert på satsingen Norwegian har på tilleggstjenester, eksempelvis har det kommet ekstra kostnad for plass ved nødutgang o.l.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 08:30
9639
Bjørn Kjos : Det er nå passasjerer, ansatte og aksjonærer skal høste av de investeringer som er gjort. Han kan få sagt det.
Pga at NAS har bommet ift oljeprisen og hedge, tror jeg at Q2 kommer til å ende med et "magaplask".
Spotpris på olje er på ca 77,5 dollar fatet, mens jeg tror Ryanair betaler 59 dollar.
SAS har 90 % av sin olje på hedge.
Pga at NAS har bommet ift oljeprisen og hedge, tror jeg at Q2 kommer til å ende med et "magaplask".
Spotpris på olje er på ca 77,5 dollar fatet, mens jeg tror Ryanair betaler 59 dollar.
SAS har 90 % av sin olje på hedge.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Får se det som en kjøpsmulighet i etterkant. Spennende å se hvordan salg av emi aksjer påvirker kursbildet i dag, samt reaksjonen etter Q2 neste uke. Selvfølgelig er alltid muligheten for ytterligere nyheter rundt oppkjøp konstant til stede som kan gi en gledelig opptur (igjen). Jeg gidder ikke sitte på risikoen på hva som KAN skje når jeg føler meg sikker på hva som VIL skje, men alle velger nå det de er komfortable med selv.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.07.2018 kl 09:08
9561
Etter den søte kløe kommer den sure svie.
Hedgingen er kun en begrenset periode.
Deretter må SAS og andre betale dyrt for sine tørste fly...
Hedgingen er kun en begrenset periode.
Deretter må SAS og andre betale dyrt for sine tørste fly...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Record
06.07.2018 kl 09:15
9526
Dere er for utålmodige , selfølgelig vil de legge press på å få så mange av de nye aksjene til en rimelig pris , så kommer virkeligheten til å slå inn , Q2 trenger ikke bli så bra ,men fremover blir det det :-)
Det er nå det skal høstes av alle investeringene , vent å se :-)
Norge har solgt sin andel i SAS , bare tidspørsmål før tillatelse til å fly over også Sibir foreligger , NAS blir stort også i verdenssammenheng , vi snakker om helt andre priser om noen vil kjøpe NAS , men det greieste er å beholde NAS på norske hender ;-)
Det er nå det skal høstes av alle investeringene , vent å se :-)
Norge har solgt sin andel i SAS , bare tidspørsmål før tillatelse til å fly over også Sibir foreligger , NAS blir stort også i verdenssammenheng , vi snakker om helt andre priser om noen vil kjøpe NAS , men det greieste er å beholde NAS på norske hender ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Epona
06.07.2018 kl 09:21
9520
Har ikke mottatt mine emi aksjer hos Nordnet enda ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Nordnet var visstnok en god tid forsinket ift andre, av en eller annen grunn. Er nok derfor den fortsatt er over 235, nettløkene har ikke fått sitt enda.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
LOL du får dem etter Q2 :P
fikk mine igår rundt 12 og solgte kort tid etter :D
skal se an før jeg vurderer inngang igjen men som sagt så blir Q2 blodrødt...
fikk mine igår rundt 12 og solgte kort tid etter :D
skal se an før jeg vurderer inngang igjen men som sagt så blir Q2 blodrødt...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 09:31
9039
Tickerlover ! Ryanair har vel frem til mars 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
tickerlover
06.07.2018 kl 09:49
8980
Nettopp, hedging er ikke veldig langt fram i tid.
Og tørste fly har de fortsatt... :-)
Og tørste fly har de fortsatt... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Søndre
06.07.2018 kl 10:25
8928
Det hadde ikke vært dumt om NAS hadde hatt ansatte med oljekompetanse. Det er vesentlig i flybransjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Trader'n
06.07.2018 kl 10:45
8902
Tenk om de hadde hegda oljeprisen på 28 for 10 år fremover.
Husker de skrev hvorfor de bare hedga 20% eller noe... prisen kunne falle videre, så de ville ikke sitte igjen med svarteper... haha
28 dollar nå virker som en søt drøm nå... 28!!!
Husker de skrev hvorfor de bare hedga 20% eller noe... prisen kunne falle videre, så de ville ikke sitte igjen med svarteper... haha
28 dollar nå virker som en søt drøm nå... 28!!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Man kunne vel aldri hedge oljeprisen fram i tid på 28 dollar. Var vel kun med levering et par måneder fram i tid at oljeprisen falt til det nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Epona
12.07.2018 kl 20:25
8373
Positiv overraskelse i dag, men gikk vel mindre enn en skulle tro. Ligger det noe og ulmer som kan føre til et bud, sånn innom kort?
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Ser nå Westby i SB1M mener dette ikke var en "game changer" og at Norwegian vil slite med kapitalkravet senere i år. Nå var det vel senest i går det ble omtalt at de vurderer salg av hele 140 maskiner så ser egentlig ikke hvordan det skal være mulig å komme i fare for å bryte kapitalkravet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
paulsen
13.07.2018 kl 08:57
8192
Men han har Norwegian i sin ukesportefølje:-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Jepp og TP 350. Nå har jo SB1M snudd med vinden i denne aksjen flere ganger.
19.06.2017 - Buy (375)
13.07.2017 - Buy (260)
26.09.2017 - Hold (240)
10.10.2017 - Hold (240)
26.10.2017 - Hold (240)
27.10.2017 - Hold (240)
20.12.2017 - Sell (100)
05.01.2018 - Sell (100)
10.01.2018 - Sell (100)
15.02.2018 - Sell (100)
16.02.2018 - Sell (100)
06.03.2018 - Sell (100)
21.03.2018 - Sell (100)
10.04.2018 - Sell (100)
13.04.2018 - Buy (310)
26.04.2018 - Buy (310)
27.04.2018 - Buy (350)
osv. Når det kommer nærmest bønnfall om å selge gang på gang på gang på gang så kan man lure. Og de timer alltid bunn med selg og topp med kjøp.
Uansett, veldig tøff åpning.
19.06.2017 - Buy (375)
13.07.2017 - Buy (260)
26.09.2017 - Hold (240)
10.10.2017 - Hold (240)
26.10.2017 - Hold (240)
27.10.2017 - Hold (240)
20.12.2017 - Sell (100)
05.01.2018 - Sell (100)
10.01.2018 - Sell (100)
15.02.2018 - Sell (100)
16.02.2018 - Sell (100)
06.03.2018 - Sell (100)
21.03.2018 - Sell (100)
10.04.2018 - Sell (100)
13.04.2018 - Buy (310)
26.04.2018 - Buy (310)
27.04.2018 - Buy (350)
osv. Når det kommer nærmest bønnfall om å selge gang på gang på gang på gang så kan man lure. Og de timer alltid bunn med selg og topp med kjøp.
Uansett, veldig tøff åpning.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
Søndre
13.07.2018 kl 09:19
8142
Glem disse meglerhusene, tenk selv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:12
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »