AXA - hva nå ?

Slettet bruker
AXA 24.11.2017 kl 18:52 4735

Flotte nyheter i går, og gårsdagen gav 7 øre økning av kurs.
I dag stenger axa i minus, 2,73.

Hva skjer egentlig i AXA, for hvordan i alle dager klarer man å kjøre denne her i minus på såpass bra nyheter?

Regner med noen har en fornuftig forklaring.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Volf
24.11.2017 kl 22:09 4583

Var det egentlig så gode nyheter?
Nei det var ikke det sier markedet når det fik tenkt seg om og markedet har alltid rett i min verden.
Markedspris er prisen en investor er villig til å betale og en selger aksepterer som en beste salgspris på det tidspunkt slik fungerer markedet.
Samme hva mann drømmer om kursen skulle hvert så er det markedet som bestemmer og børs er en markedsplass.
Så kan en spørre seg om markedsplassen er manipulert på et eller annet vis med ulovlige midler,det tror jeg heller ikke for det hadde blitt oppdaget .

Sitter nå i Oban i Skottland og skal snart ut på middag og whisky smaking lokale destillerier.

Ha en fin fredagskveld.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2017 kl 22:17 4583

Klart at det er gode nyheter at JOhn Fredriksne øker , enten du vrir og venter på det er dette kjempe posisitivt, så har vi disse som tar gevist forsatt etter at de fikkk aksjer på 2.49 siste emisjon, så har vi Mohr som låt ut aksjer for short er nå over 30 mill så har vi traiderne som spår kursen enda en gang ned mot 2.50 eller hvist lavere, 3 kvartal var et dårlig kvartal vi vet at 4 kvartal blir meget bedre, børsen er bltt en arena jake kortsiktige penger, har dem ikke evenen til tenke langsiktig virker som denne even er totalt låst. vi snakker om et selskap som kommer til å voldsom store over tid , kun tolmodighet ,
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2017 kl 22:44 4554

Jeg har sagt det samme i ett annet innlegg, enten i går, eller i dag - at markedet bestemmer.
Så her hadde jeg håpet "menigheten" skulle forklare oss tradere hva som foregår, men det har dem ikke evnet.

Med andre ord har menigheten svært lite å komme med, derfor fortsetter de sin sjikane mot traderne i axa.
Jeg har null tro på at det er Mohn som står bak kursfallet alene.

Kos deg i Skottland - og ta ett par glass for meg og. Har vert der flere ganger selv, i embets medfør - fint å ta seg en tur i land der. Lenge siden nå.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2017 kl 23:12 4540

Jeg kan komme med to mulige forklaringer:

1) Flere er fornøyd med gevinst og selger.
Gevinst er alltid bra!

2) Flere tror kursen skal falle tilbake til intervallet Fredriksen kjøpte på. De avventer inngang.


Volumet er høyt. Jeg tror på en kombinasjon av to overnevnte.
Folk er naiv og ser seg blind på investeringene sine, meg selv inkludert. Selv om jeg forsøker å holde case objektivt, så klarer jeg det ikke. Sånn er det å være menneske. Irriterer meg over idioter daglig også, men det har ikke noe med investeringer eller dette forumet å gjøre.
Overnevnte og interesse for personlig økonomi er årsaken til hvorfor jeg tror på inkasso og etablerte forbruksbanker.

Personlig var jeg overrasket over dagens tilbakegang, hadde ikke ventet det.
Det forteller meg likevel noe om hva jeg kan forvente fremover. Den pilen peker ikke oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2017 kl 23:31 4525

Enda fler oppegående her med andre ord.
Gledelig.

Lei at 9-10 her er "halleluja" folk. Det skal bli fint med lavere inngang, for det tror jeg er nokså sikkert om ikke Endre har flere kaniner i hatten sin. Det vet man aldri, derfor skal man også være forsiktig og ikke brenne seg, for plutselig er faktisk AXA over 3 kr, og en gang (snart) tror jeg 2 tallet er tilbakelagt for godt.
Det blir å ballansere inngang før toget går, og det er en kunst få mestrer, men noen klarer det - også gang på gang.

Jeg laster nok litt om vi ser 2,6x tallet, og tar det rolig nedover om jeg er så heldig at vi fortsetter ned, noe som virker sannsynlig akkurat nå.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 09:36 4403

Det der kalles en god helgardering SS.

Hvorfor sitter du ikke på ca.50% og trader resten? Må jo være bra når du har fått troen på AXA. Tror du begynner å forstå at det er mulig å tjene penger på fallende AXA kurs, og det uten å shorte ; )

Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 10:24 4362

Statoil!

Det var en litt "enkel" konklusjon, for jeg sier bare at jeg ikke vet hvor dette skal på kort sikt (les frem mot nyttår), men jeg føler meg ganske sikker på at ukene før Q4 vil kursen uansett hvor den er, begynne å reise seg fordi tradere og longere vil kjøpe, eller kjøpe mer. Vi vet alle hva Q4 forhåpentligvis vil bringe.

På kort sikt sier magefølelsen min at vi skal litt ned, men det går ikke ned om Endre drar flere høns oppav hatten sin. Dette vet ingen, og derfor vil jeg sakte kjøpe for hver dag det faller, men starter neppe før den går under 2,70.

Når jeg er fullastet utgjør 50% ca 500.000 aksjer. Så kan du jo regne og se at 10 øre ned med 500.000 aksjer gir solid minus, eller enda verre - mer proffit som burde vert tatt istedenfor å kjøpe "dyrt". Innerst inne vet jeg at du vet at mine stunt i axa har vert bra forretning, så er jeg heldig får jeg ny fin inngang igjen.

Ang trading nedover, er jeg redd det bare er du av oss alle som klarer det kunststykke å tjene penger på vei nedover, uten å være short.
Vi har diskutert den en del etter at du forsvant, men ingen klarer å knekke den koden, ei heller SS.
Vil du fortelle :--) ??

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 10:33 4350

På grunn av jobb klarer jeg ikke å følge opp bevegelser eller ny informasjon i løpet av en børdsdag.
I sommerferier er jeg mer utenfor, da trader og gambler jeg mer. Da følger jeg følgelig mer med.
Selger typisk utbytteaksjer like før utbytte i mai, kjøper og selger etter dette frem til jeg er ute igjen i september.
November pleier å være en god inngang igjen. I år slo september skikkelig til, det tjente jeg ikke på. Men jeg tapte ikke heler.

Denne mellomlange posten er 6/11 av pengene mine.
Axa noe mindre enn 1/11(lang post)
1/11 er til trade og de resterende 3/11 står i bsu.

Da må jeg velge, ta sjangsen på å sitte utenfor, slik SS gjør, eller være inne i aksjen.
Med Axa har jeg valgt å være inne i den med en grunnpost og akkumulere på nedsiden.

Sist kjøpte jeg på 2,6, det var noen dager før J.F kjøpte. Jeg har et snitt på 2,57 eller 2,58.
Mulig vi beveger oss ned mot dette i intervallet igjen, gårsdagen var ikke akkurat lystig. Markedet ser ikke ut til å bry seg ikke om Fredriksen eller Axa.
Da forsvinner prosenter og et mulig overskudd jeg kunne brukt på å akkumulere flere aksjer i en fremtidig trade.
Bygge formue, sakte, men sikkert.

I verste fall kjøper Fredriksen aksjer i en lunsj en dag, da forsvinner muligens kursen oppover. Jeg tror ikke det skjer. Han timer kjøp.
Hvorfor skal Fredriksen hjelpe andre aksjonærer om han har planer om å kjøpe seg opp i selskapet?
Han vil i likhet med andre ha en rimeligst mulig inngang frem til han eventuelt vil overta. Da ser tilbudet veldig bra ut, men kursen har beveget seg sidelengs i flere måneder.

Fredriksen lar kurser falle i dass, han bryr seg ikke om andre.
Han bryr seg kun om seg selv. Det er derfor han er rik.
Rikdom på børsen bygges på andres tap.

Axa og forbruksbanker bygger på andres idioti og et innbilt materielt behov. "Hvordan se bra ut, uten å se bra ut".
Jeg tror inkasso har en stor fremtid. det er derfor jeg sitter inne med Axa-aksjene mine.
Jeg er forelsket i bransjen og aksjen.
Det taper jeg muligens på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 10:42 4336

"Da må jeg velge, ta sjangsen på å sitte utenfor, slik SS gjør, eller være inne i aksjen. "

Nå skal det sies at jeg har vert inne i langt over halve tiden i år da, tipper 60% av årets dager.
Jeg har tid og anledning, og jeg har derfor mulighet for raskt å gå inn, og ut, gjerne flere ganger for dagen, men det er sjelden.
Det måtte bare nyanseres litt :-)

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
bålfreak
25.11.2017 kl 21:38 4098

Ss.
Jesse Livermore var tidenes største trader ( aksjespekulant) Han tjente 100 millioner dollar på det store børskrakket i 1929. Han shortet massivt på Wall Street. Dette ga ham oppnavnet The Big Bear. Anbefaler alle å lese bøkene som er skrevet om ham.

Han sa blant annet at Sitat « IT is The sitting and waiting that is The most important thing in The Stock Market. Med det mente han at det viktigste er å vente på det rette øyeblikk. Altså å sitte utenfor markedet uten aksjer og vente til mulighetene byr seg. Dette er ikke lett...., men viktig....

Spetalen sier også at man tenker først klart når man er uten aksjer, mye sant i det.
Han har garantert lest bøkene til J.L.

Forøvrig er Axas fremtidige kursoppgang avhengig av verdiskapning. Bunnlinja vil vokse og verdiene vil etterhvert gjenspeile seg i aksjekursen. Har dere glemt dette gutter......, virker slik når jeg leser endel av innleggene her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 22:06 4108

Skal sjekke ut bøkene om J. L.

Synes det er viktig å følge strategien sin. Etter å ha rotet med ekstremt volatile aksjer en stund gikk jeg over til selskaper som ikke er like konjekturavhengig. De tjener penger og betaler utbytte hvert år. Forsøker derfor å planlegge inngang både basert på tidspunkt jeg kjøper og pris.
Bluestocks er fint.

Gjeld og gjeldsinndriving er ikke like avhengig av konjekturer heler.
Folk er bevisstløs når det kommer til økonomisk planlegging. Du ser det hver dag om du tenker deg om.
Gjelden blir ikke borte kun fordi man har mistet jobben eller konemor har forlatt hulen til fordel for en annen huleboer.

I andre enden har jeg svidd meg mest på lpg og frakt av olje. Holder meg langt unna. Her må man være skikkelig på. Er man det og flink på TA og har anledning til å følge med kan både Avance og Bwlpg være fine aksjer. Spesielt sistnevnte.

Man vet aldri hvilken vei markedet går. Folk er glad i å bruke forumet til å baise eller hause en aksje. Føler ikke SS gjør det. Han forsøker bare å time inngangen sin, samtidig som han skryter litt av seg selv. Det er fair.
Tjener han penger på det, får akkumulert flere aksjer, så gjør han noe riktig.

Jeg synes det er gøy med folk som skryter av seg selv. Zlatan og Petter Northug er de fremste eksemplene jeg kommer på.
Da blir det litt snakk om en aksje.
Det er bare bra.
Aksjer det aldri er noe snakk om er død.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 22:18 4114

Tjener du penger på det er det bra:)
Axa har vært volatil, så hvorfor ikke bruke det til sin egen fordel om man satser på å tjene noen kroner daglig?
Det er fair, jeg forstår og respekterer det.

Det er enkelt å si man burde solgt eller kjøpt på noen tidspunkter sett i ettertid.
Har man tjent penger, har man gjort noe rett.
Hvis man ikke selger, men kursen forsetter nedover har man gjort noe feil. Sett i ettertidens klokskap.
Selger man, men aksjen får et byks kan man også tenke det var feil.
Det er aldri feil så lenge man får overskudd på investeringen sin.

Mine aksjer er vel ned omtrent 10% fra topp. I teorien kunne det betydd 10% flere aksjer enn jeg har i dag. Det er slik jeg tenker om Axa. Jeg har tro på inkasso.
Folk som burde reist på familiehytta på ferie reiser til Kanariøyene to ganger i året og har langt finere bil enn de behøver. På butikken velger de dyre ferdigvarer.

Eurosonen er i ferd med å ta seg opp. Jeg er ikke liker sikker på Norge.
Selv om de sier arbeidsledigheten er lav og Norge går godt. Oljen smører norsk økonomi.

Man vet aldri, men noen vil bestandig forsøke å overbevise deg til å gjøre det de selv tjener på.
Det er kanskje det som er mest negativt med dette forumet.
Synes likevel det var verre på det gamle.

God lørdag!

Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.11.2017 kl 22:38 4050

Har solgt meg ned til 200 k i Axa. Har fortsatt tro på oppgang frem til nyttår. Har imidlertid også lest B2h sin q3 rapport nøye. Må si jeg er
mektig imponert over hva dette selskapet får til. Kanskje heller investere en del også der? Hva mener ekspertisen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 11:25 3774

Jammen fikk jeg rett i at vi skulle ned på 2,6x tallet igjen.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 19:10 3531

Og det vil ikke stoppe der på vei ned ..tragisk ...å ha hatt pengene i dette selskapet så lenge har vært enormt bortkastet tid...tid man kunne brukt i andre plasseringer...dette går noenlunde opp tidligst i februar..
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 19:22 3535

Spørr bare Laks&Axa du:

1. hva er kursutvikling i axa 23.11.16 til 23.11.17 ??
2. ose gått 30% på samme periode, axa ned 2-siffret.

Hallelujah, hallelujah!

Laks&aksa kan børs! Må være jævlig å sitte 12 mnd i et selskap, og oppnå 2-siffet minus, mens ose er opp 30%!
Og han kaller seg ekspert!

SS
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Flygeren
28.11.2017 kl 16:57 3243

Selvom det i dag ikke var stort volum, så blei det handlet mye på 2.70. (Nesten bare 2.70) Kan man da si at dagen i dag har vært med på å gi ein viss støtte for fremtiden rundt 2.70 tallet? Lærevillig nybegynner :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare
Volf
28.11.2017 kl 17:51 3202

Det er støtte der fra før men den er brutt 2 ganger så nå er det mulig det er en bunnformasjon under utvikling i kr 2,68-2,71 området, eller bare pust i bakken før den stiger/faller videre. De neste dagene er avgjørende, bør følge godt med i krystallkulen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:30 Du må logge inn for å svare