DNO. Gaper Bijan Mossavar-Rahmani over for meget?

Slettet bruker
DNO 04.07.2018 kl 14:07 6008

DNO er ned med drøye 8% siste mnd. Er han på ville veier eller bygge han et Columbi egg? En enkel løsning for en lukrativ fremtid i en tidsbegrenset fremtid?

Kanskje fallet er kun teknisk, ikke fundamentalt?

DNO ASA har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Kursen har reagert tilbake etter et brudd på en hode-og-skuldre-formasjon uten helt å ha nådd objektivet på 13.47 kroner. Etablert notering under 14.98 kroner vil igjen gi nye negative signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt kjøpssignal. Aksjen har støtte ved cirka 13.80 kroner og motstand ved cirka 16.30 kroner. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.

Investtech gjør teknisk analyse av aksjer for deg.
Redigert 19.01.2021 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
oto1
04.07.2018 kl 14:46 5905

Når DNO er potta tett på det fundamentale, så er det vel forhåpentlig teknisk.

En milepæl: for over et år siden så spådde jeg PEN kursen over DNO kursen.
Det tok sin tid, men i dag skjedde det altså.
abroker
04.07.2018 kl 16:17 5780

DNO har uhyggelig mye gryn i bakken - i motsetning til PEN?
DNO kommer når den kommer.
Slettet bruker
05.07.2018 kl 14:22 5377

oto1
Ja, det er ikke lite Bijan skyller deg i "tusen takk" .
En venn av meg hjalp meg til stadighet, hver gang sa jeg tusen takk. Han svarte like mange ganger: " Huff dine tusen takk gir verken katta eller meg mat." Hva får du fra Bijan, ryggen hans ?
Slettet bruker
05.07.2018 kl 14:24 5376

oto1
Ja, det er ikke lite Bijan skyller deg i "tusen takk" .
En venn av meg hjalp meg til stadighet, hver gang sa jeg tusen takk. Svarte han, like mange ganger: " Huff dine tusen takk gir verken katta eller meg mat." Hva får du fra Bijan, ryggen hans ?

P.S.
Bort sett fra den banale sannhet er det utrolig hvordan DNO aksjonærene har stått Bijan bi. Hvorfor er det store spørsmålet, hvorfor gidder folk satse og sitte med problemer og skuffelser?
Redigert 05.07.2018 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Prewia
05.07.2018 kl 15:49 5245

I dag stiger både lundin aker BP, statoil kraftigt, DNO däremt står still, som vanligt, dippar den innan stängning o lär väl sluta på minus, otroligt svag aktie, nån vettig förklaring finns väl ’nappast, mer än manipulation , av vilka tja vem vet,, det kommer väl visa sig förr eller senare, snarare senare skulle jag tro
kaedureddfor
05.07.2018 kl 16:02 5209

Ja, hvorfor stå Bijan bi? Ikkje for å skryte, men bare i vår har eg tatt ut 850.000 i gevinst. Dno er gull, men aksjen har så klart større risiko mtp oljepris og betalimg fra Kurdistan, enn Aker BP og Equinor. Akkurat no solgt alt. Kommer det ikkje positive meldinger fra Dno eller analyser, så stig dwn nok ikkje så mykje fra dagens nivå. For usiklert mtp oøjepris. Trump vil ha den ned.
oto1
05.07.2018 kl 16:03 5205

wwbwb

Kan det at man sitter i DNO ha noe med at aksjen har gått 90% siste året, og nesten 60% i år?

Kontoen min viser en realisert og urealisert gevinst på ca 2 mill kr, og det er jo ikke så dårlig betalt for problemer og skuffelser.
Jeg tror videre det er mer å hente, derfor sitter jeg.
kaedureddfor
05.07.2018 kl 16:10 5177

Spørs om resultat 2.halvår vil løfte aksjen. Jfr skuffelsen ved resultat 1.kv. oppkjøp Faroe er ikkje bare bare, koster også penger.
kaedureddfor
05.07.2018 kl 16:16 5162

Eg trur og det er mer å hente på litt lengre sikt. Gambler på lavere oljepris. Men skal sikkert godt gjøres mtp kapasitetsbegrensninger. Spørs om ikkje trump tærer på krigslageret for å skremme prisen nes.
Prewia
05.07.2018 kl 16:35 5127

De som köpte på över 20 eller som jag köpte för länge sedan innan aktien splittades då vörderades bolaget högre än nu trots att de inte pumpade en liter olja, kanske inte är lika nöjda som ni som köpte på dippen ner mot 4 , det jag reagerar på är att aktien inte är i nörheten av de uppgångar som varit i aker BP o framför allr lundin, trots att de väl pumpar tom mer olja än lundin
Slettet bruker
06.07.2018 kl 14:36 4722

Hvor lang tid tok det DNO å falle fra ca. kr. 24,80 og ned til ca.kr. 5 blank?
2 år?
80% av markedsverdien tatt av vinden på 2 år?
Så langt i dag har 3% forsvunnet som et pust i sivet og ca.13% de siste 45 dagene.
Prewia
06.07.2018 kl 15:47 4618

Som vanligt rasar Dno mest av alla oljebolag, typ 3 ggr oljeprisnedgången, logiken i det är svår o förstå, verkar vara väldigt nervösaaktieägare i det bolaget, eller manipulatörer kanske , sagt det 8nnan notera dno på en seriös börs, så vi slipper detta hoppande upp o ner
Slettet bruker
06.07.2018 kl 15:53 4602

Kynisk spekulasjon med 80% fall i markedsverdien fra gårsdagens slutt kurs nærmer vi oss etter dagens kursfall, så langt, DNO kurs rundt 3 kroner med storm skritt.
Oljeprisen vil falle, DNO har investert over evne utenfor kjerneområdet og mest sannsynlig mistet eventuell sympati de hadde i Kurdistan for deres lojalitet.
Uansett alle egg i en kurv er ikke å anbefale. Vel hva jeg prøver å si er at DNO gjør som de alltid har gjort, roter det til. Når DNO kursen lå rundt kr.17,- var det meste fornuftig. Så startet DNO sine eksperimenter og vi er tilbake til det gamle. «Hvorfor være stor når mann er lykkelig som liten?»
Prewia
06.07.2018 kl 16:14 4562

Detta var ett helt obegripligt inlägg, du får allt vara lite tydlugare så vi förstår vad du menAr
Slettet bruker
06.07.2018 kl 16:20 4553

Vel hva jeg prøver å si er at DNO gjør som de alltid har gjort, roter det til.

"En gresshoppe-far og en gresshoppe-sønn,
kom hoppende langs med en grøft som var grønn.
Og plutselig så de en blussende valmue
stå med hodet på skrå.
Og gresshoppesønnen så undrende opp,
og ble så forelsket i valmuens topp,
og prøvde forgjeves å gi den et kyss med et hopp.
Men faren sa: "La vær' å ønsk' deg større.
Hva oppnår du med det, om jeg tør spørre?"
Prewia
06.07.2018 kl 16:32 4532

Manipulatörerna har fritt utrymme på norska skurkbörsen de är det stora problemet ,
Slettet bruker
06.07.2018 kl 16:43 4513

Ja, det har du helt rett i. Det fins ikke noe seriøst over Oslo Børs ( cowboy stock market, Oslo) er og blir latterlig gjort i finansmarkedet 360 grader.
Slettet bruker
07.07.2018 kl 10:23 4249

Nei! Bestemt nei! Hva som gjøres er rett.
Prewia
07.07.2018 kl 11:40 4177

Oljepriset ner 0;13 procent o DNO ner nästan 3 procent ökande produktion, billigt o ta upp olja,man sprider risker, här har marknaden visat sin inkompetens nör den väljer värdera ner bolaget trots allt positivt, man verkar hänga kvar i gamla föreställnigar, o tro att Is fortfarande är ett hot, att de 8bte får betalt med mera, fanns ju ett tag sign som här spred lögnen att de aldrig skulle få betalt, de har nu försvunnit av nån anledn8ng ,m visar dock att nån eler några intressen gör allt för o misskreditera företaget o sänka dess vörde ,
Jämför tex lundin som väl har jämförbar produktion de värderas typ 6-10 ggr högre, dessutom står deras ägare under utredning om folkmord, marknaden har höjt bolaget från 3:80 till nästan 300 kr, samma med aker Bp, , jag äger DNO sen innan splitten då hade man ingen produktin o värderades till högre än vad man nu gör, när man får in flera hundra miljoner varje måbad, tala om inkonsekvenser