Kæmpe erstatning på vej - besparelser i milliard klassen

Kvike11
NAS 23.12.2019 kl 09:43 7857

NAS får kæmpe aconto erstatning og pengene er på vej og NAS har haft milliard besparelser i 2019, alligevel skriver netaviser elendig artikler hvor de hele tiden skal rode ulykker , fly der står på jorden m.m. ind i alle artikler. Er det fordi de er dumme, eller er det fordi de er uvidende og kun har lært at ulykker sælger bedre.
NAS har vendt skuden, shorter falder i antal, kursen må snart få en vending. Derudover er der positive analyser med target som er fra 40 % op ++ i forhold til dagens kurs.
Hvor bliver stigningen af, havde set NAS i kurs 80 inden nytår.
Næste år er der overskud, måske allerede i 4 kvartal af 2019.
Strong buy
Redigert 20.01.2021 kl 01:03 Du må logge inn for å svare
Epona
23.12.2019 kl 10:26 7003

Forventer oppgjørsanslag fra Boeing før nyttår, vs GK. Er det som forventet, så 👍
Slettet bruker
23.12.2019 kl 11:18 7234

Kan vi forvente aksjer på 33kr før erstatningen kommer?
Bippe
23.12.2019 kl 11:52 7151

Hadde vært gromt det. Gjennomsnittlig kursmål er visst 50kr når. Helt etter boka?
Tester nok støtte 37-37,50 nå.
Redigert 23.12.2019 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2019 kl 11:58 7105

Vet ikke helt om kursmålene er pålitelige..
Husker da NAS vaklet rundt 200kr med en en gjennomsnittlig kursmål på nær 400kr.
Situasjonen er nærmest identisk som den var da, mulig en smule bedre, men ikke av betydning.
Så kan man jo spørre om NAS er liv laget?
Fireglo
23.12.2019 kl 12:02 7084

"...en smule bedre, men ikke av betydning."
??? Hvor har du vært siste året ???
Bippe
23.12.2019 kl 12:32 6960

Er det ikke her man spår? Tipper bunnen er ferdigtestes innen nyttår. Sluttkurs 2019>38,50+ Og så godt over 40 innen februar!
Slettet bruker
23.12.2019 kl 12:36 6927

Tingen er at den lille forbedrelsen er langt fra nær nok til å kunne snu situasjonen som NAS befinner seg i.
Gjelden per i dag er ikke på bærekraftige nivåer, og dette vil bare føre til at aksjonærverdier blir gruset på sikt.
Utsiktene er heller ikke på aksjonærenes side, om dem da ikke ønsker å holde dette flyttende, fremover..
Mulig et oppkjøp kan redde aksjonærene fra verditapet? Tiden får vise..
Men skulle jeg ha tippet, så lukter det en aksjepris på kr.10 om noen år..
gbkvinlog
23.12.2019 kl 12:51 6864

Alltid artig med spådommer åresvis frem. Det er selvfølgelig helt meningsløst. Ingen kan spå slik. Det er ren gjetning.
Restplassno
23.12.2019 kl 13:21 6783

Jøss. Har du kunnskaper nok til å opplyse meg om hva denne "forbedrelsen" er?
stud_trd
23.12.2019 kl 13:26 6753

Da burde du vel kanskje gå short da hango, om du ikke allerede er det. ;-)
Slettet bruker
23.12.2019 kl 13:58 6639

Man kan jo se her..

https://www.marketscreener.com/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-ASA-1413204/financials/

Skremmende utvikling..
tradingstock
23.12.2019 kl 14:11 6600

Selskapet er MYE bedre stilt pr dags dato enn når iag hadde oppkjøpsinteresse. Da var også kursen mellom 180 og 330 kr. Nå lurer du på om du skal kjøpe på 37 kr? Den som sitter nå kommer til å bli de store vinnerne.
Redigert 23.12.2019 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
23.12.2019 kl 14:29 6546

Du må huske på emisjoner her...men ja, enig fundamentalt sett.
Restplassno
23.12.2019 kl 14:35 6515

Jeg var interessert i hva du ser der. Samt svar gjerne på ovenstående spm om din påstand over
Redigert 23.12.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2019 kl 15:28 6396

Er vel en ny runde med trenering på vei da...
Ny sjef, nye samtaler ?
Kvike11
23.12.2019 kl 16:39 6267

Gælder for NAS at få så meget som muligt så hurtigt som muligt, Tilgodehavende kan ikke gøres helt op, men de kan jo bede om en milliard til at starte med.
Og det skal være inden Boeing går konkurs, hvis de gør det, man kan aldrig vide, når de skylder så mange penge væk.
Samme fly type udgår , de er nød til at starte på en frisk.
Håber NAS tager sagen alvorlig nok, og presser mere på for at få penge, I stedet for at gå ud og sige de får inden nytår.
så skal man være 100% sikker, ellers mister man aktionærenes tillid.
rocky666
23.12.2019 kl 21:47 5990

Boeing gå konkurs kan du bare glemme, iallfall ikke i vår levetid... Eller barnebarnas levetid......
rocky666
23.12.2019 kl 21:51 5977

High Risk High Reward, my friend. Så lenge de overholder sine strategiske iverksettelser for å nå de spesifikke paramterne de har satt som mål, som de har allerede bevisst at de klarer, så er potensialet på long siden og ikke short siden. Viktig å ha hodet i nå situasjonen og ikke for noen år siden da kjos kjørte med på kraftig vekst strategi, det skjer endringer, hvordan vil NAS være om de klarer å overholde de strategiene de har nå iverksettet. Vil bildet være annerledes?

Men for all del, gå short, pant gjerne huset. Om noen år så er prisen nede på 10 kroner.

Må si jeg blir irritert når folk kommer med meninger som ikke er bygget opp på dagens realitet.
Redigert 23.12.2019 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
sus1
23.12.2019 kl 22:35 5875

Hvorfor kan ikke Boeing gå konkurs? Det hadde vært gøy og vite.
rocky666
23.12.2019 kl 22:41 5855

BOEING går ikke konkurs selvom MAX flyene ikke er i lufta før 2025
Redigert 23.12.2019 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
rocky666
23.12.2019 kl 22:43 5840

eller 2030 for den saks skyld under forutsetning at omdømmet er fast og ikke blir påvirket :D
sus1
23.12.2019 kl 23:09 5784

Hvilket omdømme er forutsettningene fastsatt til som ikke kan røres?
rocky666
24.12.2019 kl 01:59 5621

..............
CS_invest
25.12.2019 kl 09:12 5108

Kan jo i høy grad diskutere omdømmet til Boeing! Som ser ut til at betale Muilenberg 1/2 milliard - for det massemord han på Mammons Alter her gjennomført! Hvor det som BURDE ha skjet - var at både han og styre vart kastet i fengsel for resten av livet for uagtsomt drap! Men så er det jo egne regler for blåruss-forbrytere ovre i dette suppelandet på andre siden av atlanten.
Slettet bruker
30.12.2019 kl 15:54 4381

Måtte Geir Karlsen og Jacob Schram vente med Boeing nytt til 2 Januar.
Slettet bruker
30.12.2019 kl 16:00 4355

Hvem tørr å stå utenfor, når en melding kan komme rett over nyårett og før første børdag 2020?
CS_invest
30.12.2019 kl 20:58 4038

Blir kanskje et kortvarig blaff - men en dyb bunn når 737-max kommer att - og blir likkisten som NAS kommer at bli begravet i.
Britax
30.12.2019 kl 23:29 3827

Hadde jo vært interessant å vite hva du legger bak den spådommen.
Akkurat like troverdig som de som tror aksjen skal være 120kr om en uke eller to.

Det er jo bare støy.
NaiveNormenn
30.12.2019 kl 23:58 3776

Nå er alle skatterelasjoner unnagjort, tror vi slipper den type nedsalg i 2020. Ser noen snakker om at dersom boeing 737 max får kroken på døren kan overbestillingene hos airbus kompensere noe. Forstår jeg tidligere uttalelser er noen av disse bestillingene forsøk/endret til LR utgaven.
Bearwizard
31.12.2019 kl 00:00 3771

Har skrevet hva jeg mener om dine innlegg på en annen tråd. Lurer egentlig på hva du vil med all søpla du skriver...? Tror forumet har fått med seg hva du mener om MAX...trenger ikke flere innlegg om det
CS_invest
31.12.2019 kl 09:21 3407

Ønsker at gi mitt lite bidrag til at denne type forretningsfilosofi som Boing og sine aksjonærer har blitt styrt ut ifra (mulig også flyselskaper - men ser sålangt på NAS som et offer for denne) blir endelig og for altid begravet, at det at "gå over lik for profitt" - blir egen død!
Restplassno
31.12.2019 kl 11:27 3187

Så det er Boeing du har noe å utsette på. Send de en e-post med bekymringene dine. Håper det hjelper. Godt nyttår
Slettet bruker
31.12.2019 kl 21:19 2898

https://www.reuters.com/article/us-boeing-737-max-thy-idUSKBN1YZ0A4

Vil tro at 2 januar vil noen hilse på nissen for første gang i 2020
vadz
31.12.2019 kl 23:26 2789

Viss det blir et tilsvarende beløp på 400mil $ i erstatning for NAS hva kan vi se for oss kursen vil bli da? Tanker?
Slettet bruker
01.01.2020 kl 00:48 2703

Her har du «Blårussen» din.
Muilenburg grew up on a farm in Iowa.[3]
He graduated in 1982 from Sioux Center High School in Sioux Center, Iowa.[4] He received a bachelor's degree in Aerospace Engineering from Iowa State University, followed by a master's degree in Aeronautics and Astronautics from the University of Washington.[5]