Tesla på klagetoppen

hode
04.07.2018 kl 15:49 5802

Mye feil på Tesla leser jeg i flere aviser. Likevel stort salg. Blåøyde kjøpere ?

El bilenes Ford Sierra både i antall og kvalitet.
Basse
05.07.2018 kl 10:13 5584

Nei Teslas dårlige kvalitet, dårlige ettermarkedstilbud og høye pris kan på ingen måte sammenlignes med 80-tallets store salgssuksess for Ford. Ford Sierra var billig å kjøpe, var driftssikker og billig å vedlikeholde. Rett og slett en fornuftig bil som dekket behov som familiebil og firmabil på en utmerket måte i sin tid.

Dessverre er det mange som lar seg friste av subsidierte finansieringsplaner og begir seg ut i usikret farvann økonomisk med en anskaffelse av en batterikloss fra Tesla. Det er det mange som angrer på og stadig fler tar hånden vekk fra munnen og sier det de mener om uføret de er i.

MSM har i lang tid vært lobotomert mot å presentere problemstillinger og risiko ved anskaffelse av batterikjøretøy, spesielt batterikjøretøy med svært høy prislapp og minimalt med historikk i markedet.
Redigert 05.07.2018 kl 10:19 Du må logge inn for å svare

Prøv å få ny frontrute til nyeste utgave av model S, det har ikke kommet noen siden desember, og ingen kan svare på når det ev kommer noen..
Ser Musk skylder på norske myndigheter, men det hjelper ikke med flere mekanikere om de ikke vil levere delene!

Det er klart at når Norske myndigheter ikke godkjenner flere Tesla verksteder da får Tesla problemer med å betjene kundene. Det sier seg selv det.

He he så skal Tesla da få godkjent verksteder som er utenfor kravene da eller?
Norske myndigheter stopper ikke dem som ønsker å opprette lovlige verksteder. I så fall en absurd påstand. Skulle Norge subsidiere bilene men nekte kundene å få dem reparert he he

Når det gjelder frontruter så er det jo faktisk egne verksteder for slikt som også Teslas kunder kan bruke, men det er ikke frontruter å oppdrive. Ring gjerne og sjekk!

Blir vanskelig å bli kvitt brukte Tesla når de store fabrikantene kommer på banen, og der er vi straks. Helt latterlig å måtte ha bilen på verksted i uker og måneder bare pga små ting, ja faktisk helt uakseptabelt. Hvor lang tid tar det før blåøyde nordmenn innser at de har kjøpt katta i sekken, og panikken brer seg som ild i tørt gress? Bare å følge med på Finn fremover :-)
Hektar
09.07.2018 kl 09:23 5216

Får plukket opp billig konebil om ikke lenge tror jeg nok. Når nye el-biler treffer markedet da skal alle kvitte seg med sin "gamle".
Basse
09.07.2018 kl 10:20 5178

Kona di lover deg "tørke" hver gang batteriklossen står på verksted. Tør du ta sjansen på 8 måneders tørke?

https://www.tek.no/artikler/atte-maneder-etter-at-han-bestilte-service-ble-christians-tesla-endelig-klar-for-henting/441707
Hektar
10.07.2018 kl 07:55 5094

Det er vel et sted rundt 26 000 Tesla biler på veien i Norge. Slites noe voldsomt med store og små problemer, tilgang på deler osv. Nå kommer snart tyskerne og japanerne med sine premium-modeller og de vil nok ikke ha samme baby-feil som Tesla sliter så voldsomt med. I tillegg har de allerede en god forsyningskjede for deler, de har hatt flere tiår på å justere sin verkstedskapasitet og de har lang erfaring i det norske markedet.

I tillegg omtales det at en stor andel Tesla er finansiert med belåning i nærheten av gjensalgspris. Det er nesten 100% belåning det. De mest entusiastiske vil nok falle over hverandre for å bli kvitt sine Teslaer til fordel for de tyske premium-modellene. Blir spennende å se hvordan prisutviklingen på brukt Tesla blir de neste årene.

får håpe myndighetene i Norge får ut fingern snart (nå er det vel fellesferie og ingenting blir gjordt) slik at Tesla får godkjent verkstedene sine til beste for kundene deres.

Var artig i starten hvordan bekjente med Tesla tok det meste for god fisk... "Hva sier du?? Renner vannet inn gjennom taket??" "Jada, men det fikser de nok."

Var vel i en helt annen prisklasse enn Tesla, og så snakker vi også om en bil lansert for 35 år siden.
Basse
10.07.2018 kl 11:28 4955

uvitenhet er gjerne roten til at man sitter med en snart verdiløs Tesla i garasjen ..

Sierra mer verdt etter 30 år enn da den var ny:

https://www.tv2.no/a/8567076/

Ja, det er ikke mange som har overlevd så det kan jeg forstå:) Men at Sierra er en vesentlig kulere bil enn Tesla hersker det ingen tvil om.

Har prøvd mange premium biler, synes tesla både x og s er de med best comfort så langt! Var på langtur forrige uke, en fryd å kjøre med kjøreassistent!

Forferdelig mange losere som kjører med Tesla, sånn er det bare...

Er du seriøs? Du kan ikke ha prøvd mange premium biler, om du mener Tesla er bedre.
Basse
10.07.2018 kl 19:10 4816

"Langtur" med Tesla er en selvmotsigelse. Ingen batterikjøretøy kan kjøre langt.

Rostock - Limone(Gardasjøen) på 1 full tank med diesel uten stopp underveis og uten å bli verken støl eller svett : MØT KONGEN AV LANGTUR:
W222 Mercedes S 350 D 4MATIC

Luftfjæring som fjerner ALLE ujevnheter i veibanen uansett om cruisefarten er 180 eller 250 kmt
Massasjeseter på nivå med de sterkeste damene i Pattaya
Aircondition blåser luft ut av små hull i setene som gjør at man er tørr og avkjølt i sete og rygg

Redigert 11.07.2018 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
10.07.2018 kl 20:31 4794

Tesla er ingen premium bil. Kjipe seter, kjipt skinn, masse feil ++ amerikanerne har tilgode å lage premium biler...kommer aldri til å kjøpe en Tesla

Kjørt totalt 80 000 km m S & X til . super bil, kommer aldri tilbake til fossilt! De etablerte bilprodusenter har ennå tilgode og komme med en fullgod utfordrer.. og hvor hadde el bil utviklingen vært uten Tesla?
Tesla RULER!

Hvor lenge kan en ligge i 200 med en Tesla uten å lade? Mer enn en time, eller? Duger selvsagt ikke på tysk motorvei, og hvorfor betale en formue for en bil som duger best til kjøring i by?

Funker fint i Tyskland ..ingen problem. Fremtiden dette.. kjekt å flise BMW og Audi.
I tillegg er det gratizzzz.. heller ikke feil med hypppige pit-stop når man kjører 20 mil i slengen. Kjapt pizz og en kaffekopp og litt Mail så er man klar til å RULE autobanen igjen. Har med innstilling å gjøre vett u!

Som misjonæren i Afrika sa: If You have Tried BLACK You never Go back :-) Caprice?
Redigert 10.07.2018 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
karolyta
10.07.2018 kl 21:32 4737

Er mange negative her og som ikke eier en tesla,har hatt min model x i 6 måneder og kjørt 39000 km,er kjempefornøyd og angrer ikke:) kjørt til tysland 15 ganger nå og ingen proplemer,hvilken andre biler i salg kan man kjøre fra hirthals til flensburg 99% på autopilot?
10.07.2018 kl 23:01 4699

1 million for en bil som har kvalitet som en gjennomsnittlig Passat, nei takk...men når BMW, audi og Porsche kommer med premium el biler, da skal jeg hive meg på....seff dette er fremtiden men Tesla er for dårlig kvalitet

39000 på 6 måneder, og 15 ganger til Tyskland...bor du i bilen? Jeg eier ikke og kommer aldri til å eie en Tesla, og ikke fordi det er el-bil men fordi både kvalitet og service er på bunn. Det går selvsagt fint å kjøre i Europa med en Tesla, men personlig orker jeg ikke stresset med å stoppe hver andre time.

Jeg har også 2 Tesla og lurer på kvalitetsproblemen folk snakker om. Er i nivå med min mercefes, ok den er fra 2012 då.

Hade lite problem med ena motorn på min Tesla 2016. Har skiftet mot en elmotor av annet fabrikat. Fungerer fint og det var enkelt att skifte hjemne i garaget

Et annet fabrikat? Hørtes ut som en skikkelig brems når den skal selges.
Basse
11.07.2018 kl 08:16 4579

Ingen Tesla og ingen batterikjøretøy "ruler" på Autobahn. Ingen Tesla har tilstrekkelig toppfart og selv om Modell S P100 klarer 250 kmt så er det kun for en kort stund fordi autobahnhastigheter brutalt dreper batterikapasitet. Alle modeller av Tesla har hastigheter under 80 kmt som beste arbeidsområde. Og med skikkelige dekk beregnet for høy hastighet og belastning så strupes batteriets kapasitet ytterligere.

Tesla og alle EV er faktisk helt ubrukelig på Autobahn med mindre man har svært god tid og tålmodighet. En vanlig bil med moderat dieselmotor som kan dunke avgårde i 180kmt på lavt turtall og krysse Tyskland på langs uten å måtte fylle drivstoff er den "optimale" Autobahn-bruksbil slik tyskerne selv vurderer effektivitet.

Tesla og alle batterikjøretøy er møkk, og selv om tyskerne selv skal selge koreanske batteriutgaver under egne merkenavn så vil de ikke kunne kjøre tyskland på langs i 180 kmt uten stopp. De vil være bedre skrudd enn skrotet som Elon Musk kaster sammen i plasthaller, men med akkurat de samme svakhetene i rent brukstekniske egenskaper pga alle deler de samme koreanske hovedkomponentene. Elektriske kjøretøy er akkurat der de var på slutten av 1800-tallet, overgått og frakjørt av en bedre teknologi for drivlinje i biler.

Kun dieselbil er langtursbil mht effektivitet/økonomi.
Redigert 11.07.2018 kl 08:29 Du må logge inn for å svare

Er Tyskland malen på bilkjøring? Trodde vi bodde i Norge?

For mange kan det være greit å bruke bilen andre steder enn i Norge, og Tyskland er et land mange ferierer i eller kjører gjennom på vei sydover.
En kan selvsagt ta fly og leie bil, men det er ikke hva dette dreier seg om.

Og problemet er ? Kan kjøre Tesla fra Tromsø til Italia med NULL drivstoffkostnad., i tillegg er det ufattelig KJEKT??.Tut og kjør
Redigert 11.07.2018 kl 09:24 Du må logge inn for å svare

hvem ville ikke kjøre gratis fra Tromsø til Spania. man må jo være rimelig blåst i hue for ikke å syntes det er ok.

At Tesla og andre batteribiler er noe fælt svineri for miljøet er i hvert fall udiskutabelt. Det som er ille er at myndighetene skal subsidiere denne galskapen. Og enda mindre forståelig med brødhodene som lar Musk brenne opp pengene deres.

Når ble det gratis å kjøre el-bil? Og du må gjerne kjøre til Spania, men beregn en uke ekstra ;-)

Nei, det er best å ikke tenke nytt. Viktig å ikke komme med noe bedre og raskere.Må holde på det gamle vettu..Går utfra dere fremdeles har fast Telefon og sjekkhefte? Prøv en Tesla før dere uttaler dere.Tut tut??
Redigert 11.07.2018 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
11.07.2018 kl 17:12 4432

Samme hva man sier her. Det bare fyrer opp. Best å holde kjeft og la Tesla-hatersene masturbere hverandre i fred.