Re; Intervju med Løkke onsdag

rogneveien
NEL 04.07.2018 kl 22:48 5488

Jeg har lyttet nøye til en link med hele intervjuet fra Løkke i dag. Denne ligger i sin helhet på face. Det er kun en ting å si å det er at jeg nå er mer enn komfortabel med mine investeringer i NEL. Løkke har kontroll. Flott og betryggende å høre ang Rotol. Jeg er trygg på at dette blir kjempebra, men det kan ta litt tid. Gi NEL et par år til.
Genialt trekk å gjøre den avtalen med f9 om samsalg for å slippe overheng i markedet som Løkke sa.
Dette går vegen. Dette skriver jeg uavhengig om hva slags meninger som måtte være her på HO. Dette er MINE betraktninger og MINE investeringer. Går det på dunken er det ene og alene mitt ansvar og mine penger. Dette står jeg for. Sterkere enn noengang.
Løkke tel.
Redigert 04.07.2018 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Gobo
05.07.2018 kl 00:03 5249

Enig, er god lytting og anbefaler folk å høre på hva Løkke selv sier. Han kommenterer ikke bare Nikola, men også flere andre aspekter som H2V, Rotolyzeren og fremtidig ekspansjon. Jeg er også overbevist om at dette går vegen og Nel har vist dette ved å komme i mål med Nikola kontrakten, men ikke hør på meg , hør selv hva Løkke sier både på face og i pengepodden tidligere i år...
rogneveien
05.07.2018 kl 08:13 4826

Ny ordre fra Tyskland. Hva sa jeg ... Dette blir supert.
Løkke til.
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:34 4699

Må nesten få lov å si at de som de siste dagene har tvilt på Nel og dets ledelse nå får en velfortjent midt i trynet.
Ketchup flasken er åpnet og markedet vil prise dette framover.
H2 Mobility og stasjoner, ja det er uten tvil markedet til Linde, men de kan ikke unngå å gi stasjoner til også Nel. Nel har kapasitet, kompetanse og teknologi i verdenstoppen.
Slettet bruker
05.07.2018 kl 08:43 4627

Da vil jeg legge til, hvis de har solgt;) Ingenting gleder meg mer enn at de leverer.
rogneveien
05.07.2018 kl 08:57 4518

Dette blir en fantastisk reise når dette løsner. Har vært litt fastkilt ,men er i ferd med å løsne nå. Blir spennende å se hva markedet sier i dag. Det er grenser for hvor lenge de kan sitte på gjerdet om de vil bli med. Mange begynner nok å skjønne dette nå.
Løkke til
Slettet bruker
05.07.2018 kl 09:18 4400

Åpning 3,16 (noen øre opp).
RT: 3,14
rogneveien
05.07.2018 kl 10:09 4227

Må nok få litt tid. Skepsisen henger i framover,men det grunnleggende er på plass.
Er fullstendig trygg på det.
Løkke til.
abroker
05.07.2018 kl 10:34 4124

Joda det har du sagt tidligere også - uten at vi er kommet
noe nærmre "Femmeren"?

sukk
Collo
05.07.2018 kl 10:43 4070

Er det rart kursen ikke stiger? Det selges små mengder hele tiden til latterlig lave priser.
Redigert 05.07.2018 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2018 kl 10:43 4068

Hadde ikke NEL en rammeavtale på 400 fyllestasjoner i Tyskland?
Nå fikk de 2 stykker av totalt 50 som skal leveres i midten av 2019, altså om ca et år.
I mellomtiden skal det monteres 50 fyllestasjoner i Tyskland i 2018, og 50 i 2019.
Det ble ikke mange av disse 100 stasjonene på NEL som er ledende på området iflg Løkke og Simonsen.
really
05.07.2018 kl 10:56 4004

Det er vel et moment at reparasjonsemisjonen skal gjennomføres. Ingen grunn til å heve kursen før den er over.
Wanker
05.07.2018 kl 12:15 3848

Tyskland har vel bestemt at de skal ha 100 stasjoner innen utgangen av 2019.
Dernest har de vel sagt at utviklingen i bilsalget vil avgjøre videre utbyggingstakt. Med tilstrekkelig bilsalg, har de som mål å ha inntil 400 stasjoner i løpet av 2023. Alle andre tall er fake news.

NEL har ingen rammeavtale på 400 fyllestasjoner i Tyskland, det er også fake news, Les heller meldingen fra NEL: http://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--nel-s-subsidiary-h2-logic-to-supply-hydrogen-fueling-station-for-h2-mobility-germany---with,c9881314

De som er interessert i fakta om H2Mobility og utrullingen kan lese denne artikkelen: https://www.petrolplaza.com/news/8572
"- H2 Mobility is an ambitious joint venture that includes various parties. Two years ago, you set the target of 400 hydrogen sites by 2023. Could you tell us how the rollout is going?
- The rollout is progressing fast. In 2017 Germany was the country which opened the highest number of new hydrogen stations. In 2019 we will operate 100 stations in urban areas and along highways with a capacity to serve up to 40.000 vehicles. We have always said that further rollout will follow the demand, i.e. the number of hydrogen powered vehicles on the road. Our goal is indeed to build 400 stations, we just need enough demand to build them."
rogneveien
05.07.2018 kl 22:08 3585

Jeg kan godt si det igjen abroker. Ikke sikkert det hjelper.

Løkke til.
OldNick
05.07.2018 kl 22:54 3381

Jeg har også hørt på intervjuet.

Løkke la ikke skjul på risikoen i Nikola-prosjektet, det er en enorm oppgave som krever lass med kapital og tolmodige investorer.

Ang. Rotolyzer, så tror jeg dette er en "dead end", og slik tolket jeg Løkke også.

De har en utfordring når en sentrifuge, et roterende maskineri som skal gå 24/7 år etter år og levere H2 og O2, 2 gasser som ikke skal komme i kontakt med hverandre for å unngå eksplosjon, skal komme fra en maskin som drives av elektrisitet og dermed en gnist-risiko hele tiden skal få et marked det er verdt å løpe etter. Dette er i beste fall et spesiellt nisjeprodukt for situasjoner der man har lite volum/vekt etc. tilgjengelig som skal produsere mye H2 over en begrenset tid.

NEL skal bli en dominerende leverandør av store elektrolysører med lave OPEX, Rotolyzer er et nisjeprodukt som passer for nisje aktører.

Jeg regner med at Rotolyzer legges ned eller selges når erkjennelsen trenger inn hos NEL-ledelsen.

Dette er et milykket oppkjøp. Men alle teknolig-selskap har slike av og til. Man må satse på ulike ting, forhåpentligvis lykkes man mer enn mislykkes, slik vil butikken kunne viokse profitabelt.
Ecotricity
05.07.2018 kl 23:01 3334

Sikker på at du hørte rett lydfil?
rogneveien
06.07.2018 kl 08:13 2997

Old Nick.
Er du sikker på at det ikke er en lydfil fra en gammel ønskekonsert du har vært inne på. Tror du skal lytte en gang til da dine referanser er helt bak mål, iallefall iht den fila som ble lagt ut på onsdag. At du gidder å dumme deg ut slik som du gjør nå. Dette er jo rene svadaen du kommer med.

Good Løkk.
Redigert 06.07.2018 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
AksjoNEL
06.07.2018 kl 09:39 2796

-----------
OldNick
I går kl 22:54
De har en utfordring når en sentrifuge, et roterende maskineri som skal gå 24/7 år etter år og levere H2 og O2, 2 gasser som ikke skal komme i kontakt med hverandre for å unngå eksplosjon, skal komme fra en maskin som drives av elektrisitet og dermed en gnist-risiko hele tiden skal få et marked det er verdt å løpe etter.
---------

Du mener mao det er noe veldig spesielt med Rotolyzer at den benytter elektrisitet til å generere hydrogen?
Vil anbefale deg å lese deg opp litt på ELEKTROlyse, deg er liksom litt av prinsippet.. å bruke strøm for å spalte H2 fra O..
Redigert 06.07.2018 kl 09:40 Du må logge inn for å svare