NEL Ny melding. Tyskland
NEL: NEL ASA: RECEIVES PURCHASE ORDER FOR TWO FUELING STATIONS IN GERMANY
07:00
(Oslo, 4 July 2018) Nel Hydrogen Solutions, a division of Nel ASA (Nel,
OSE:NEL), has received a purchase order from H2 Mobility Deutschland GmbH & Co.
KG (H2 Mobility) for hydrogen equipment to build two H2Station fueling stations
in Germany.
We are very pleased to receive a repeat order from H2 Mobility for expanding
the hydrogen network in Germany. This is a testament to the performance of our
hydrogen fueling solutions, and we are happy to be a part of the so far largest
hydrogen infrastructure project in Europe, says Jon André Løkke, CEO of Nel.
The purchase order has a total value of approximately EUR 2 million, and the
H2Station fueling stations are planned for installation in Germany medio 2019.
The stations in Germany adds to the growing hydrogen fueling network currently
being deployed by H2 MOBILITY Deutschland, which is a joint venture between six
industrial companies - Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell and Total. The
action plan for H2MOBILITY is to establish a Germany-wide network with close to
50 stations in operation by end 2018 and about 50 additional to be deployed by
2020.
07:00
(Oslo, 4 July 2018) Nel Hydrogen Solutions, a division of Nel ASA (Nel,
OSE:NEL), has received a purchase order from H2 Mobility Deutschland GmbH & Co.
KG (H2 Mobility) for hydrogen equipment to build two H2Station fueling stations
in Germany.
We are very pleased to receive a repeat order from H2 Mobility for expanding
the hydrogen network in Germany. This is a testament to the performance of our
hydrogen fueling solutions, and we are happy to be a part of the so far largest
hydrogen infrastructure project in Europe, says Jon André Løkke, CEO of Nel.
The purchase order has a total value of approximately EUR 2 million, and the
H2Station fueling stations are planned for installation in Germany medio 2019.
The stations in Germany adds to the growing hydrogen fueling network currently
being deployed by H2 MOBILITY Deutschland, which is a joint venture between six
industrial companies - Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell and Total. The
action plan for H2MOBILITY is to establish a Germany-wide network with close to
50 stations in operation by end 2018 and about 50 additional to be deployed by
2020.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Enig, samtidig er det slik at flere skribenter heller ikke gjør det enklere ved å til stadighet opprette nye tråder for den minste fillesak.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Sann,
Vedlagt oversikt over stasjoner running og som er under planlegging i Tyskland.
https://h2.live/
Vedlagt oversikt over stasjoner running og som er under planlegging i Tyskland.
https://h2.live/
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
farmern
05.07.2018 kl 09:41
8590
Sjekk h2.live folkebs. 43 stasjoner er åpnet allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
KurtAsje
05.07.2018 kl 09:46
8548
Det er ikke sikkert leveringstid er lang men at bestilling er på levering i 19? Det kan være at NEL er klar til å levere men at kunde ikke er klar til å motta før..
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
daffyduck
05.07.2018 kl 09:51
8483
Noen som vet hvor mange stasjoner NEL allerede har levert til h2 mobility prosjektet? Vet at det er noen, men har ikke god oversikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
kreinh
05.07.2018 kl 09:52
8476
Fint at Lorden ble StopLosset ut. Slipper mange tråder da...…….
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Ikke mange og er også i tvil om denne er fra H2 Mobility,
https://newsweb.oslobors.no/message/407783
Den 9.12.15 inngikk de samarbeidet med H2 Mobility.........
https://newsweb.oslobors.no/message/391077
Så en kan vel trygt si at Nel ikke har vært dominerende i det tyske markedet, men kanskje det snudde idag?
https://newsweb.oslobors.no/message/407783
Den 9.12.15 inngikk de samarbeidet med H2 Mobility.........
https://newsweb.oslobors.no/message/391077
Så en kan vel trygt si at Nel ikke har vært dominerende i det tyske markedet, men kanskje det snudde idag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Collo
05.07.2018 kl 10:03
8353
Løkke var tydelig på at de ville gi folk mulighet for reparasjonsemisjon, og han vet det først er interessant når kursen går vesentlig opp. Derfor logisk at det kommer flere kontrakter framover. Emisjonen var større enn behovet for å dekke opp for NIKOLA. Kanskje trengs midler for å utvide for andre store kontrakter?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
abroker
05.07.2018 kl 10:29
8201
Kjempe-Rally?
Åpning > 3.16
Nå > 3.13
Åpning > 3.16
Nå > 3.13
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Å få til avtale I Tyskland er veldig sterkt. Tyskerne er kjent for å verne om egen industry.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
really
05.07.2018 kl 10:34
7092
H2's kart har 92 stasjoner i Tyskland, hvorav 43 er i drift, 7 er ferdige og under testing, 17 under bygging, 13 i en fase der de innhenter tilbud og 12 under planlegging. Det vil si at 80 fyllestasjoner er i en fase der leverandør er mer eller mindre bestemt. NEL har fått 3 av disse, som er en markedsandel på under 4%.
Er det noen som klarer å finne ut markedsandelen til de andre aktørene?
Er det noen som klarer å finne ut markedsandelen til de andre aktørene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Sabai
05.07.2018 kl 10:44
7046
På tide at analytikerkorpset snart får øynene opp og ser at ballen har begynt å rulle når det gjelder hydrogen. Ser ut som en del "sover i timen" mens utviklingen innen hydrogen bare aksellererer worldwide…...
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Tror ikke vi skal henge oss for mye opp i Linde sitt hjemmemarked. Svært få har forventet at Nel skulle få mange av disse stasjonene. Kun enkelte drypp er å forvente her. Det har også Løkke presisert ved tidligere presentasjoner. Men det er gledelig at de fikk to stasjoner idag.
Nel sitt Target nummer 1 er USA og ASIA og de markedene vet vi er ENORME.
Nel sitt Target nummer 1 er USA og ASIA og de markedene vet vi er ENORME.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.07.2018 kl 10:59
6947
Ser at robotene arbeider for å holde kursen nede
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Tradinator
05.07.2018 kl 11:01
6937
Merkelig, men helt trygg på at det før eller siden ikke går å holde denne kursen nede på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.07.2018 kl 11:19
6831
Når den siste truseskvetteren har solgt, så vil vi se en fin kursstigning
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Noen større tar snart tak i denne og fillerister skikkelig slik at vi blir kvitt truseskvetterne som er fornøyd med en hundrings eller to i fortjeneste.
Bare de får dekket kurtasjen selger de i panikk.
Bare de får dekket kurtasjen selger de i panikk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Collo
05.07.2018 kl 12:12
6597
39M NOK på to dager og gigakontrakt med NIKOLA. Og folk selger på 3,16 .... som om oppsiden er mindre enn nedsiden... !
50 dagers glidende gjennomsnitt krysser nå 100 dagers glidende gjennomsnitt.
50 dagers glidende gjennomsnitt krysser nå 100 dagers glidende gjennomsnitt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Hehe,
Intet annet enn fasinerende.
Men la oss håpe de trør skoa av seg og brenner seg skikkelig.
Og la det være klart, normalt er jeg ikke skadefro, men ønsker at folk skal tjene penger. Men kursutviklingen i Nel nå er liksom det man kaller logikkbrist.
Intet annet enn fasinerende.
Men la oss håpe de trør skoa av seg og brenner seg skikkelig.
Og la det være klart, normalt er jeg ikke skadefro, men ønsker at folk skal tjene penger. Men kursutviklingen i Nel nå er liksom det man kaller logikkbrist.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Collo
05.07.2018 kl 12:19
6558
Og RSI på 50-tallet...
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
05.07.2018 kl 12:36
6471
Det jeg finner svært fasinerende er at NEL her har fått en ordre fra H2 Mobility Deutschland hvor tross alt Linde sitter som medeier. Hvorfor vil en konkurrent av NEL gi NEL kontrakter i sitt eget hjemmemarked. Er det andre i konsortiet som har presset Linde til å godta at NEL får disse leveransene eller er det med Lindes velsignelse?
Dette er veldig spennende og mildt sag oppsiktsvekkende. Med nye kontrakter på løpende bånd spørs det om Ketchup flaska har løsnet. Har derfor kjøpt meg en liten lyttepost for å følge litt med på hva som skjer her.
Dette er veldig spennende og mildt sag oppsiktsvekkende. Med nye kontrakter på løpende bånd spørs det om Ketchup flaska har løsnet. Har derfor kjøpt meg en liten lyttepost for å følge litt med på hva som skjer her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Ecotricity
05.07.2018 kl 12:42
6436
Er mange rare holdninger. Dette skal nesten tolkes negativt fordi ikke NEL har monopol i Linde sitt hjemmemarked.
"Gidder ikke å kjøpe Equinor siden det er andre som også utvinner olje på norsk sokkel".
Er det ikke "som fanden leser Bibelen" det heter? :)
"Gidder ikke å kjøpe Equinor siden det er andre som også utvinner olje på norsk sokkel".
Er det ikke "som fanden leser Bibelen" det heter? :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.07.2018 kl 13:00
6346
Det er fascinerende å se hvordan noen holder kursen nede og plukker alt av aksjer som kommer for salg
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Veldig enig i mye over her.
Hvordan er det mulig å finne selgere på dette nivået nå?
Er det virkelig bare tradere?
Må jo nesten klype seg i armen når kursen nå er lavere enn i desember.
Hvordan er det mulig å finne selgere på dette nivået nå?
Er det virkelig bare tradere?
Må jo nesten klype seg i armen når kursen nå er lavere enn i desember.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Svært oppsiktsvekkende når vi tenker på hvem som eier H2:
Im Februar 2015 hat das Joint Venture H2 MOBILITY Deutschland GmbH & Co.KG mit den Gesellschaftern Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell und TOTAL den operativen Betrieb aufgenommen, mit dem Ziel den Ausbau der Wasserstoffinfrastruktur in Deutschland maßgeblich zu beschleunigen.
Linde og Air Liquide er aksjonærer og altså har Norske NEL fått ordre fra de. MEGET oppsiktsvekkende. NEL er proffe.
Im Februar 2015 hat das Joint Venture H2 MOBILITY Deutschland GmbH & Co.KG mit den Gesellschaftern Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell und TOTAL den operativen Betrieb aufgenommen, mit dem Ziel den Ausbau der Wasserstoffinfrastruktur in Deutschland maßgeblich zu beschleunigen.
Linde og Air Liquide er aksjonærer og altså har Norske NEL fått ordre fra de. MEGET oppsiktsvekkende. NEL er proffe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
Ikke det minste rart,
Dette er melding fra 09.12.15
NEL ASA: NEL's subsidiary H2 Logic to supply hydrogen fueling station for H2 Mobility Germany - with option for multiple repeat-orders
(Oslo, 9 December 2015) H2 Logic A/S (H2 Logic), a subsidiary of NEL ASA (NEL),
has been awarded a contract for one H2Station fueling station for H2 MOBILITY
Deutschland GmbH & Co.KG with an option for multiple repeat-orders. The station
will be one among the first in a planned staged expansion onwards 2023 of up to
400 stations in Germany and a total investment of around Euro 400 million
"We look forward to provide our H2Station fueling solution to H2 Mobility. This
provides H2 Logic a strong showcase and presence in Europe's key market for
hydrogen fueling. It also shows that our H2Station technology and track-record
is appreciated by our customers", says Jacob Krogsgaard, CEO of H2 Logic.
H2 Mobility is a joint venture among six major industrial companies: Air
Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell and Total. The action plan for H2 Mobility
envisages a Germany-wide network of 400 hydrogen fueling stations by 2023, which
would make Germany the first country to offer an inter-regional network where
fuel cell vehicles (FCEVs) can fill up with hydrogen.
The H2Station® to be supplied by H2 Logic will be part of stage one of the
action plan, which envisages the accelerated set-up of 100 stations over the
next few years. The H2Station® will be installed in a city in the Northern part
of Germany during 2016. H2 Logic is to provide a turn-key solution and is
expected to manage the entire permitting, civil works and installation process.
The station will be one among the first in a planned staged expansion towards
2023 of up to 400 stations in Germany and a total investment of around Euro 400
million.
H2 Logic will build on years of experience in installing and servicing
H2Station® in seven European countries, including Germany, and a long track
-record of reliable operation and high performance. In 2014 H2 Logic was the
first in Germany to achieve approval for fueling according to SAE-J2601-2014
standard, by the Clean Energy Partnership (CEP) after extensive third-party
acceptance and verification tests.
For additional information, please contact:
Lars Christian Stugaard, acting chief executive officer of NEL, +47 47 63 05 22
About NEL
NEL ASA is the first dedicated hydrogen company on the Oslo Stock Exchange.
Since its foundation in 1927, NEL Hydrogen has a proud history of development
and continual improvement of hydrogen plants. NEL is global a supplier of
hydrogen solutions, covering the entire value chain from hydrogen production
technologies to hydrogen refuelling stations for fuel cell electric vehicles. H2
Logic A/S is a leading manufacturer of H2Station® hydrogen refuelling stations
that provides fuel cell electric vehicles with the same fast fuelling and long
range as conventional vehicles today. www.nel-asa.com
Ikke det minste rart,
Dette er melding fra 09.12.15
NEL ASA: NEL's subsidiary H2 Logic to supply hydrogen fueling station for H2 Mobility Germany - with option for multiple repeat-orders
(Oslo, 9 December 2015) H2 Logic A/S (H2 Logic), a subsidiary of NEL ASA (NEL),
has been awarded a contract for one H2Station fueling station for H2 MOBILITY
Deutschland GmbH & Co.KG with an option for multiple repeat-orders. The station
will be one among the first in a planned staged expansion onwards 2023 of up to
400 stations in Germany and a total investment of around Euro 400 million
"We look forward to provide our H2Station fueling solution to H2 Mobility. This
provides H2 Logic a strong showcase and presence in Europe's key market for
hydrogen fueling. It also shows that our H2Station technology and track-record
is appreciated by our customers", says Jacob Krogsgaard, CEO of H2 Logic.
H2 Mobility is a joint venture among six major industrial companies: Air
Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell and Total. The action plan for H2 Mobility
envisages a Germany-wide network of 400 hydrogen fueling stations by 2023, which
would make Germany the first country to offer an inter-regional network where
fuel cell vehicles (FCEVs) can fill up with hydrogen.
The H2Station® to be supplied by H2 Logic will be part of stage one of the
action plan, which envisages the accelerated set-up of 100 stations over the
next few years. The H2Station® will be installed in a city in the Northern part
of Germany during 2016. H2 Logic is to provide a turn-key solution and is
expected to manage the entire permitting, civil works and installation process.
The station will be one among the first in a planned staged expansion towards
2023 of up to 400 stations in Germany and a total investment of around Euro 400
million.
H2 Logic will build on years of experience in installing and servicing
H2Station® in seven European countries, including Germany, and a long track
-record of reliable operation and high performance. In 2014 H2 Logic was the
first in Germany to achieve approval for fueling according to SAE-J2601-2014
standard, by the Clean Energy Partnership (CEP) after extensive third-party
acceptance and verification tests.
For additional information, please contact:
Lars Christian Stugaard, acting chief executive officer of NEL, +47 47 63 05 22
About NEL
NEL ASA is the first dedicated hydrogen company on the Oslo Stock Exchange.
Since its foundation in 1927, NEL Hydrogen has a proud history of development
and continual improvement of hydrogen plants. NEL is global a supplier of
hydrogen solutions, covering the entire value chain from hydrogen production
technologies to hydrogen refuelling stations for fuel cell electric vehicles. H2
Logic A/S is a leading manufacturer of H2Station® hydrogen refuelling stations
that provides fuel cell electric vehicles with the same fast fuelling and long
range as conventional vehicles today. www.nel-asa.com
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Crom
05.07.2018 kl 13:47
6107
Kan det være slik at markedet har havnet i en psykologisk felle pga NEL sin produksjonskapasitet på 300 stasjoner i Herning. Altså at 2 stasjoner bidrar lite til å fylle kapasiteten og dermed er en slik ordre lite interessant? Bare en tanke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Fullkasse
05.07.2018 kl 13:48
6094
Ser jo ut som den har tenkt seg litt opp i dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Wanker
05.07.2018 kl 14:06
6010
Takk for at du framlegger fakta, Elvoquest. Noen hausser helt grunnløst om 400 stasjoner, det er det jo ingen grunn til nå.
Som jeg skrev i en annen tråd:
Tyskland har vel bestemt at de [Edit: UANSETT] skal ha 100 stasjoner innen utgangen av 2019.
Dernest har de vel sagt at utviklingen i bilsalget vil avgjøre videre utbyggingstakt. Med tilstrekkelig bilsalg, har de som mål å ha inntil 400 stasjoner i løpet av 2023. Alle andre tall er fake news.
NEL har ingen rammeavtale på 400 fyllestasjoner i Tyskland, det er også fake news, Les heller meldingen fra NEL: http://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--nel-s-subsidiary-h2-logic-to-supply-hydrogen-fueling-station-for-h2-mobility-germany---with,c9881314
De som er interessert i fakta om H2Mobility og utrullingen kan lese denne artikkelen: https://www.petrolplaza.com/news/8572
Som jeg skrev i en annen tråd:
Tyskland har vel bestemt at de [Edit: UANSETT] skal ha 100 stasjoner innen utgangen av 2019.
Dernest har de vel sagt at utviklingen i bilsalget vil avgjøre videre utbyggingstakt. Med tilstrekkelig bilsalg, har de som mål å ha inntil 400 stasjoner i løpet av 2023. Alle andre tall er fake news.
NEL har ingen rammeavtale på 400 fyllestasjoner i Tyskland, det er også fake news, Les heller meldingen fra NEL: http://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--nel-s-subsidiary-h2-logic-to-supply-hydrogen-fueling-station-for-h2-mobility-germany---with,c9881314
De som er interessert i fakta om H2Mobility og utrullingen kan lese denne artikkelen: https://www.petrolplaza.com/news/8572
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Ecotricity
05.07.2018 kl 14:07
6003
Fullkasse skrev Ser jo ut som den har tenkt seg litt opp i dag
Stiger jevnt på ganske ok volum, RSI har snudd, positiv volumbalanse = joda, den svinger, men alle vet hvor Apollo skal.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
jo jeg mener det er oppsiktsvekkende at NEL fikk/får disse bestillingen da også Linde og Air Liquide er leverandører til hydrogenmarkedet men ikke når opp til NEL sin kvalitet. Dette sier noe om NEL sin kompetanse på området.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Wanker
05.07.2018 kl 14:19
5934
Crom: Som NEL selv har sagt, så kan de med flere skift produsere langt flere stasjoner enn hele verdensmarkedet i fjor og hittil i år.
Markedet bør ikke ha problemer med at NEL ikke produserer for full kapasitet, så lenge de ikke har produksjonspersonell som går og tvinner tommeltotter.
Ikke kjøper NEL komponenter for lager heller, så eventuelle markedsaktører som har havnet i en psykologisk felle, bør vurdere terapitimer, evt. tvangslytting til Pengepodden og liknende :-)
Markedet bør ikke ha problemer med at NEL ikke produserer for full kapasitet, så lenge de ikke har produksjonspersonell som går og tvinner tommeltotter.
Ikke kjøper NEL komponenter for lager heller, så eventuelle markedsaktører som har havnet i en psykologisk felle, bør vurdere terapitimer, evt. tvangslytting til Pengepodden og liknende :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
Crom
05.07.2018 kl 15:36
5700
Wanker: Helt enig. Markedet bør nå se hvordan NEL vinner kontrakter over hele linja og begynne å se NEL i et mer optimistisk syn. Her er det enorme fremtidspotensial, og jeg vil tro den største utfordringen til NEL fremover er å få til en "smooth" utvidelse av produksjonskapasiteten med utvidelse av fabrikker og utbygging av flere fabrikker nærmere de store markedene. Nikola har tross alt nesten lagt beslag på all kapasitet på Notodden etter utvidelse der, så en ny kontrakt til for eksempel H2V, gjødselindustrien eller andre hydrogenproduksjonsprosjekter vil trenge ny produksjonskapasitet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:24
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »