SSHIP - JULESPESIAL......inkl oppdatert TA!

Hammers
HAMMER 24.12.2019 kl 02:08 2701

Så ble det julaften i år også.
Grevinnen og Hovmesteren er fordøyd, sympatiknerten det samme, gavene er pakket og freden ljomer formelig over heimen!
Fått kjøpt inn julegaver, røkelaks, ribbe og lutefisk. Alt med tilbehør. Deilig å være ferdig! Nå er det ikke noe å stresse med.

Har ikke kikket på chartet til SSHIP på flere dager! Har bare registrert at kursen stiger i forbindelse med nye kontrakter. 2 nye i forrige uke!
Den viktigste var selvsagt den tyske. Det ble annonsert at det landbaserte nå begynner å komme i gang. Først (trolig ) en liten prøveordre i et begrenset tysk område. Deretter kommer det nok MYE MER! Så langt ikke noe som tyder på annet! Tyskland er stort - og det som leveres fungerer!

Jeg har selv uttrykt min begeistring (delvis på egen tråd) fra da kursen sto på 8-tallet i april i år.
Det var MIN oppvåkning. Hermanrud satte meg på sporet - uten å nevne SSHIP konkret!!
Jeg har supplert med flere charts - inkl et med et "kurvet smilefjes" for ikke så mange uker siden. Kursen lå vel ca midt inne i den oppadgående kurven. Tror kursen sto i ca 22-23 på den tid.

Her er et oppdatert chart - ut fra DAGENS situasjon. https://www.tradingview.com/x/DEVduhVb/

For ordens skyld har jeg og lagt inn den tidligere kurvede midt inne i hovedretningen.....med et "skikkelig" smilefjes på toppen!
Joda, vi har ALLE en god grunn til å smile av hva vi opplever.
Realistisk oppgang, med svært lønnsomme kontrakter og et enormt market som er i ferd med å åpne seg!
Dessuten UTROLIG få tilgjengelige aksje. Kun 19% av aksjekapitalen ligger utenfor Top 20.
I prinsippet er kun 19% av den mer løsslupne sorten.

Det vi ser er at et GEDIGENT teknisk kjøpssignal ble gitt da bruddet over den siste horisontalen var et faktum.
Det finnes ingen spesiell motstand videre - før man etter hvert kommer til topplinja i formasjonen.

Den ligger HIMMELHØYT over dagens nivå! Umulig for meg å måle/anslå nivået. Over litt tid framover.
Dere kan tro på TA - eller fornekte - men jeg har vel snart bevist nok her inne til at det i hvert fall er en "VISS" grunn til å tro!
JEG tror uansett - akkurat som jeg har gjort det på min egen tråd (....den forsvunne diamanten) fra 8-tallet. Teknisk OG fundamentalt.

Det man ser i charet representerer et ENORMT stigningspotensiale!
Bunnlinja er grei. De to horisontale motstandslinjene (senere støttelinjer) er også greie.
Topplinja løper derimot AMOK! Forlengelsen ender HIMMELHØYT over chartets grenser!
Husk; I et logaritmisk chart kommer kronebeløpene stadig tettere mot deg - dess høyere man kommer!

SSHIP blir etter alle solemerker en av børsvinnerne i 2019!
Nå når også det landbaserte får et løft f.o.m 2020 tror jeg også at DET kan føre til et NYTT år helt oppe på toppen.

Flotte overskudd hele veien, utbytte i 2019, en ordrestøm uten like - og en "brun" verden som skriker etter alt som er "grønt"!
Verden skriker uansett etter SSHIP's renseteknologi! Den gjør jobben!

Hilsen Hammers......som ønsker en God Jul til alle aksjonærer. Får bare håpe at jeg i tiden fra april klarte å "lokke" flest mulig med.
Dette har vært et eventyr! Et som det ikke finnes NOEN SOM HELST grunn til å tro ikke skal fortsette.
Med det nylig annonserte landbaserte blir dette mest trolig en NY kick-start forut for 2020!
Redigert 24.12.2019 kl 02:15 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
24.12.2019 kl 07:55 2594

Ha en riktig god jul Hammers :)
Lynvingen
24.12.2019 kl 10:03 2466

En riktig god jul ønskes til deg Hammers. Du har alltid vært Kongen på forumet !!! Du har nok fortjent en Cognac av beste slag i år. Kom inn i SSHIP på ca 11 pga deg. Har vært nesten ALL INN. Ser tilbake på ca 12 år på børs. Eneste jeg angrer på er nok at jeg burde fulgt dine råd oftere helt fra starten :-) Du har hatt svært mange gullkorn. Blir et spennende år med SSHIP nå. Vi unner oss ett ekstra stykke kake til kaffen :-)
Hammers
24.12.2019 kl 12:45 2342

Takk det samme - begge to.

Lynvingen;
Bare hyggelig å også bidra med noe "skikkelig positivt" - i tillegg til mine "besparende" (for aksjonærene) negative innlegg.
Når det gjelder kaffe, kaker og cognac har jeg i hvert fall fått EN pakke som lover svært godt.......med en herlig "klukking" bak gavepapiret!

Hilsen Hammers
health
24.12.2019 kl 13:15 2301

Kom dessverre inn sent i denne syklusen , men jeg tror SSHIP kun er i starten på en langsiktig hyggelig og innbringende
utvikling. Takker for god info HAMMER, og ønsker deg og alle andre med aksjonærer en riktig god jul.


Redigert 24.12.2019 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
bellx
24.12.2019 kl 13:58 2235

Du er jo vanligvis opptatt av pe,er jo friskt priset denne,får håpe de lykkes men det blir nok en stund til utbytte her?
Janusen88
24.12.2019 kl 15:31 2125

De betaler allerede utbytte :-)
Slettet bruker
24.12.2019 kl 15:59 2080

Ja, de gjør det. Min personlige menig er at de heller skulle latt disse pengene bli værende i selskapet . For de er inne i en sterkt ekspanderende fase
Men samtidig viser de at de har en raus aksjonærpolitikk.
Har dessverre en høy inngang denne gangen , med dertil færre aksjer, men med de utsikter en har så kan en ikke bekymre seg over det. Det skal ikke så mange aksjer til for å tjene en mill i dette selskapet . Som ligger an til å bli et utrolig industrielt eventyr.
Kan ikke se noen mørke skyer i horisonten her, selv om en anstrenger øynene til det ytterste .Videre oppgang på fredag er ganske sannsynlig. Tradgate er positiv til det også ;)
God Jul ! Er ikke mange juletrær her jeg befinner meg. Men VOW er grønn og glitrende nok ….
Redigert 24.12.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Janusen88
24.12.2019 kl 16:16 2044

Helt enig med deg, fantastisk selskap med et fantastisk styre :-) 2020 vil et år vi aksjonærer kan se tilbake på med et stort smil..
Hammers
24.12.2019 kl 23:54 1877

Health;
Sent? Kanskje i forhold til de som kom inn tidligere, men det er nylig gitt et kraftig kjøpssignal.
Dessuten ble den landbaserte kontrakten lansert sist uke. En MILEPÆL og en ny VERDEN kan nå åpne seg! Vær glad du er inne!

bellx;
Jeg er minimalt opptatt av PE, men er veldig opptatt av TA.
PE ble kun brukt i min tråd om NEL (+ litt utenom) - der jeg følte jeg burde vise til PE for å sette ting i sammenheng.

SSHIP har PE 93. Dette er et solid vekstselskap med solid inntjening! Ikke et engangstilfelle, men over litt tid. Slike HAR høy PE.
Mot en "solid bank, eller industriselskapt er PE 93 høyt, men ikke for et vekstselskap.

Vekstselskapet SSO har f.eks PE 770, og Equinor var spinnville etter aksjer for få dager siden.
Hvis SSHIP hadde hatt samme PE ville kursen ligget rundt 230! Nesten 10-gangern fra i dag!

Flere av analytikernes "anbefalte grønne" har NEGATIV PE - og taper penger! SSHIP vokser i stor fart - og alt underliggende følger på i rikt monn.
Selvsagt omsetning og overskudd, men også noe så grunnleggende som MARKEDENE!
De er nå ENORME - spes etter at landbasert endelig har hatt kick-off - med sin første ordre

Ellers enig med dem som har skrevet etter bellx. Det siste som må gjentas (igjen) er det lave aksjeantallet som befinner utenfor top 20.
Top 20 er en svært stabil gjeng på 80+ % av antall aksjer. Mest interne rokeringer - som det har vært fra min intro i aksjen i april i år!

I et selskap i kraftig vekst er dette normalt et GODE! Stadig flere får opp øynene - og stadig færre aksjer å kjempe om!
"Skrekkeksemplet" i denne klassen er selvsagt NEL, der det finnes totalt 1,2+++ MILLIARDER aksjer.

I SSHIP finnes totalt 106 mill aksjer - og utenom den stabile gjengen på Top 20 kun ca 20 millioner av dem.
Ikke mange - når dette skal fordeles på alle oss småaksjonærer som etter hvert har kommet til!

Eksempel; Er vi nå 3000 småaksjonærer, ja så blir snittbeholdningen 6.666 aksjer når 20 mill aksjer skal posjoneres ut.
Å Fan heller........det er da faktisk Djevelens tall. Sorry. Vi sier raskt at det er 4000 småaksjonærer. Da er snittbeholdningen 5000 aksjer!

Jeg ser da bort fra de som er gjemt under felleskonti hos aktører som Nordnet Bank og tilsvarende utenlandske.
Ved børsintro oppgav SSHIP at det var ca 1500 aksjonærer i selskapet. Dette tallet har nok helt klart steget en god del i ettertid!
Om det er 2 eller 4 tusen vet ikke jeg, men la det for GUDS SKYLD ikke være 3000......for DA går dette til HELVETE......🥶🥶🥶!

Hilsen Hammers.....ubekymret aksjonær!
Redigert 25.12.2019 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2019 kl 09:18 1321

Jungelordet:
'Waste of time' blir heretter byttet ut med 'Time of waste' ;)