REC - Offisiell klage-/sutretråd # 3

Det er nå en stund siden vi har hatt en klage-/sutretråd, og det kan se ut som om enkelte (les mange) trenger en "utblåsning, så her er noe for dere. Og, for de som ikke har vært med så lenge - dere finner de gamle trådene her:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2374689
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2391280

Vi er nå godt under 1,00 og det fører til en del økende aktivitet (babbel og rør) fra kjente og ukjente, spesielt nye nick.

Her er derfor en tråd for dere som ønsker å snakke om REC uten innhold, snakke negativt om og/eller diskutere andre forumdeltagere og deres beholdning i denne aksjen, mangel på sådan, eller hva dere mener de gjør (eller burde gjøre) i andre aksjer.

Her kan dere også utdype hvilken strategi deres "motstandere/debattanter" har, og hvorfor de gjør som de gjør, da dette ikke har en dr..tt med aksjen REC å gjøre.

Knock yourself out!

Jeg har tynd mave, men ved ikke om jeg må skrive her da jeg ikke har nogle REC aktier i øjeblikket

Nogle andre som studser over om AB og MJ er samme person ?

Det er karakterstikker tråden ikke ?
halvpris
05.07.2018 kl 20:07 5141

2ri

Vet hvor du sitter, kommer jeg og tar deg, kan ingen hjelpe deg .
Sa2ri
05.07.2018 kl 20:22 5084

Tråden er en klage-/sutretråd. Trusler blir rapportert til adm, dette til orientering
Sa2ri
05.07.2018 kl 20:24 5065

@blochster:

Fyr løs hvis du har behov for det. Her skal det være stor takhøyde, men ikke trusler??
Redigert 05.07.2018 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
06.07.2018 kl 07:37 4845

Blir stadig forundret over enkelte som hevder at "vi er alle her for å tjene penger", for så i neste åndedrag å spytte ut eder og galle mot de som sitter motsatt av egen sits. I det siste har dette vært rettet spesielt mot de som shorter REC, og de man tror eller antar shorter REC.

Vel, ser man på faktum (kursutviklingen) kan man jo forstå at den/de som ikke solgte rundt 1,30/1,35-området etter at styrelederen dumpet nesten 54 mill aksjer er litt frustrerte. Salget ble gjort 11. mai, og aksjonæroversikten som kunne vist at en eller flere nye bjellesauer plukket opp aksjene, ble sluppet 21. mai. Kursen 21. mai var 1,367 på close, og siden den gang har kursen falt til 0,777 hvilket er et fall på 43,16%.

Den som investerte i 100' aksjer 21. mai (kost ca.136.700,- pluss litt kurtasje) har tapt ca. 59.000,- dersom vedkommende solgte på close i går (minner også om at kursen i denne perioden har vært under 0,7). Sitter man fortsatt kan kursen selvfølgelig gå opp, men den kan også falle en del til (ref. nyheter om økt mulighet for handelskrig osv.). Teknisk ser det nok ikke så bra ut. Viser også til det som er skrevet under om innsidekjøp og salg fra DNB.

Dersom fanden sjøl (shorteren) hadde gjort samme grep og posisjonert seg for nedgang basert på den aktuelle meldingen, samt et par andre signaler i markedet slik som stupende sil-priser og økende frykt/mulighet for handelskrig, ja hvordan hadde det da sett ut?

En short satt på 1,367 for 100' aksjer koster det samme, 136.700,- pluss litt kurtasje og noen få kroner i renter (ca. 5,5% pro anno om jeg ikke tar helt feil). Den faktiske salgsprisen for aksjene med disse faktorene inkludert, ville vært netto ca. 133.000,-. Dersom aksjene ble kjøpt tilbake på close i går, ja vips så har vedkommende tjent ca. 55.000,-. Og ref kommentaren over så kan fortjenesten bli større, men og mindre hvis aksjen stiger.

Så kan man jo spørre seg - er vi alle her for å tjene penger, eller er vi ikke det? Differansen på disse to posisjonene er ca. 114' (55'+59'), og så kan jo hver og en gange opp verdiene i forhold til beløp som kan være av interesse.

Dersom alle er på børs for å tjene penger, slutt å syt over de som leser og utnytter signalene, og posisjonerer seg deretter. Vi trenger trader, longere, fundamentalister og alle andre som ønsker å handle aksjer for at det skal være flyt i en aksje. Det vi ikke trenger er usakelige debatter om en "gruppe" aktører fordi det ikke passer egen sits.

Til slutt nevnes at ja, vi har fått to innsidekjøp denne uken, men, vi har også fått et betydelig nedsalg av en stor aktør som nå har firt flagg i REC (under 5%). De (DNB) kan nå selge seg ned med de resterende 120 mill aksjene de har igjen, uten at dette synes andre steder enn på den ukentlige aksjonæroversikten. Da er det kanskje betimelig å spørre seg - hva gjør DNB videre? Hvilket signal får dette nedsalget i forhold til de andre større aksjonærene (Trygda m.fl.)? Hva vil de andre store aksjonærene foreta seg (om noe)? Svaret på dette får vi kanskje om et par-tre uker.

Ser at innlegget ble lengre enn jeg hadde tenkt og at det kanskje ikke er ren syting og klaging, men jeg mener likevel det har sin berettigelse på denne tråden og lar det derfor stå.

Ønsker med dette alle en flott dag i solen!
Redigert 06.07.2018 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
ylvin
06.07.2018 kl 08:18 4757

Kun et lite spørsmål. Trenger vi shorting for å få flyt I en aksje? Etter min mening synes jeg shorting er en uting, den ødelegger aksjen kursmessig.
bel68
06.07.2018 kl 08:34 4706

Sa2ri På gogl tråden hauser du desperat uten sidestykke og i Rec tråden der du har short er det rake motsetning FÅ DEG ET LIV
Sa2ri
06.07.2018 kl 09:12 4612

@bel68:

Bra innspill - akkurat slik denne tråden er tenkt at den skal fungere. God helg!
Solgunn
06.07.2018 kl 09:19 4570

Brilliant, santorini!
We are all here to earn money, and we write to support and protect our own position.
Everybody does it, including Hammers, the biggest asshole!
bel68
06.07.2018 kl 09:53 4481

Spot on Sa2ri ;-) god helg og god kamp (VM)
Hammers
06.07.2018 kl 10:08 4441

Alt for tidlig til at jeg gidder å la meg provosere av slikt skittsnakk som det Solgunn klarer å lire av seg.
Joda, jeg oppfattes nok av mange som en helsikes drittsekk, men tar jeg feil...….?

Jeg kommenterer da bare den virkeligheten som DERE fornekter......og som dere deretter får gjenfortalt fra meg.
Det er DERE SELV som lager de signalene jeg tolker og beskriver. Hvem er da drittsekkene? Utøveren - eller fortelleren?
Tror det er flere her inne som kan ta seg en tur foran speilet ila dagen!

Hilsen Hammers

@Sa2ri,

Hvor ser du at DNB selger seg ned i Rec? Har du Top 25 aksjonærlisten?
Sa2ri
06.07.2018 kl 10:33 4373

https://newsweb.oslobors.no/message/455089

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Flagger-i-REC

Verdt å merke seg at de flagget nedsalget på en onsdag, hvilket betyr at dette dukker opp på aksjonærlisten kommende mandag. Det de eventuelt har solgt i løpet av gårsdagen, og i dag, ja faktisk alt de selger frem til og med kommende onsdag, først dukker opp på aksjonærlisten mandag 16. juli.
Redigert 06.07.2018 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
bel68
06.07.2018 kl 10:37 4350

Sa2ri dette er gammelt nytt du har skrevet om at DnB har solgt XXXXX antall ganger ......
Sa2ri
06.07.2018 kl 10:39 4341

@bel68:

Du får tolke DNB sitt nedsalg og flaggmeldingen som kom sist onsdag slik du mener er riktig. Jeg tolker det på min måte.
Sa2ri
10.07.2018 kl 22:16 4068

J...ig mange "nye" nick som viser interesse for REC i det siste. Enkelte liker å diskutere med seg selv, og i tillegg på Engelsk. Det som forundrer er at andre svarer på samme språk når vedkommende ser ut til å beherske norsk ganske bra. Kanskje vedkommende til og med er norsk?! Mye babbel og rør og svært lite konstruktivt om aksjen REC er i hvert fall fasit den siste tiden. Det kan jo hende de fleste mener aksjen er "død" som investeringsobjekt, men det er vel ikke helt korrekt. Det er mulig å tjene penger på aksjer, begge veier.

Ser også at noen har "turt" å nevne kriseemisjon. Vel, kanskje det ikke er SÅ langt fra fasit. Hvem vet. Skulle det komme en slik emisjon er mitt tips at den gjøres på 0,50. Da vil de som sitter short i dag få en grei gevinst, og jeg blir ikke forundret om det er nettopp dette denne gruppen spekulere i for øyeblikket. 2Q18 og dagene etter kan gi svar på nettopp dette.

Sa2ri, bra du skriver på norsk for vi har en som ikke liker oss her hehe

Men kommer det blå pv tall imorgen kan kursen gå. I første omg. Over 0.94. Etter det så er det den stramme strikken opp mot MA200 som kan gi ekstra løft. Selv er jeg interresert i 4% variasjon intra dag.. RSI begynner også å indikere opp i det korte bildet... men igjen røde pv tall så er det rett sør igjen. Vanligvis pleier Rec å havne i rødt etter å besøke topp 10listen.
Redigert 10.07.2018 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
bel68
10.07.2018 kl 22:21 4039

Sa2ri panikk no gikk feil vei kursen ......

Sa2ri, dumt at shorten din brenner, men sånn er livet. Å snakke om kriseemisjon på 50 øre nå er bare vås!
Sa2ri
11.07.2018 kl 07:40 3785

@bel68/leinad123:

Merkelig at dere tilsynelatende vet mer om mine posisjoner enn det jeg gjør selv. Synske? Skal jeg shorte aksjen i dag, eller sitter jeg allerede short - bare lurer?
Sa2ri
28.09.2018 kl 21:19 2854

På tide å vekke denne tråden til live igjen da aksjonærer/interessenter i aksjen REC ser ut til å ha et behov for å «blåse ut».

Innleggene den siste tiden er nesten totalt innholdsløse og handler i hovedsak om egne posisjoner, eller er et uttrykk for egen fortreffelighet (les backtrading - for de som ikke forstår dette begrepet - Google it!). Noen (nevner ingen, men de det gjelder vet nok hvem jeg mener) kommer med interessante og tidvis balanserte innlegg, men blir møtt med BS fra publiseringskåte noksakter.

REC som investeringsobjekt ser ut til å være (nesten) fullstendig død da ingen seriøse investorer virker interessert i å ta i aksjen, og nivået på debatten på forumet hjelper absolutt ikke.

For en stund siden ble muligheten for en PW nevnt, i tillegg til at en gruppe «officials» i USA nylig sendte et brev til det «oransje trollet» hvor det blant annet fremkom at selskapet ville stenge ned produksjonen i slutten av sept. Vel, det kan se ut som om «noen» går en spennende uke i møte.

Ønsker alle en riktig god helg, og en mulighet for å «ventilere» på denne tråden.

Redigert 28.09.2018 kl 21:20 Du må logge inn for å svare

REC som langsiktig investeringsobjekt? Katastrofe. Det er bare å se på trenden og utviklingen de siste 4 årene, Rec trender ned, OSE trender opp, OSE har steget, Rec har falt. Det er ingenting med Rec som fremstår som attraktivt, annet enn short.

Tja, Rec papiret har vel egentlig ikke noe å gjøre på Oslo Børs lengre.

Kan dere ikke like så godt sette en short da, jenter? Høres ut som ‘’penger på gata’’ etter deres beskrivelser :-)
Sa2ri
09.10.2018 kl 22:26 2278

I det siste har en publiseringskåt noksagt lagt ut et utall tråder om REC som ikke har innhold eller noen annen verdi for de som er, eller tenker å bli aksjonærer. Enten går det opp, eller så går det ned er gjennomgangsmelodien. Helgardering heter det visst hos Norsk Tipping.

Jeg er forundret over at folk gidder å diskutere med en som elsker å lese om sine egne bragder (udokumenterte sådan) og som er et skolebokeksempel på en back-trader. Vi har hatt en del tilsvarende og innholdsløse publisister opp gjennom årene i REC. Hvorfor ikke bare tie vedkommende i hjel? Hvis man ønsker å diskutere REC er det jo bare å opprette en tråd med et snev av innhold så kan det jo hende at dette kanskje resulterer i noen diskusjoner med litt innhold og substans.
Sa2ri
11.10.2018 kl 22:34 2011

Jeg må si jeg er imponert over de som ønsker å diskutere på en tråd hvor TS skriver «Følg med på fredag». Hva i svarte hel..te har dette med aksjen REC å gjøre? Hvis det er slik at folk har behov for en daglig tråd, vel da er det jo bare å opprette en tråd som heter «REC - dagens babbel xx.xx.xx». Men neida, i stedet forer enkelte «backtradertrollet» ved å 1) åpne trådene vedkommende starter, og 2) faktisk bidra til å holde disse trådene i live.

Ikke det at hegnar sitt forum er retningsgivende for hva som skjer med aksjen, men WTF?

Dersom dere ønsker en viss form for seriøsitet (selv etter at ypperstepresten mange sverger til har forlatt forumet) er det kanskje på tide å gå i seg selv. Hva med å bidra med noe som underbygger egne posisjoner være seg positive eller negative. Så langt har jeg ikke sett mange som underbygger det de mener er veien videre.

Venter i spenning på noe med substans som det kan være verdt å diskutere.
Sa2ri
03.01.2019 kl 16:37 1284

Det er åpenbart at det igjen er et behov for å "blåse ut" for enkelte da et stort antall innlegg på REC-trådene den siste tiden blir slettet av adm (antar disse ikke er i tråd med reglementet). Vel, løfter denne tråden som ble opprettet for nettopp dette formålet, nemlig å klage og sutre over innlegg, meddebattanter, hva de sier osv.....!

Kjør debatt!
Alfonso
03.01.2019 kl 17:38 1192

Å lese her er jo nesten bedre en gullrekka på fredagskvelden med rødvinsglasset eller cognac'n... humrer.. :-)
Sa2ri
07.07.2019 kl 13:01 624

Aksjen REC er igjen på et historisk lavmål, og det ser ut til at mange har et behov for å lufte ut igjen. Løfter derfor denne tråden slik at de som ønsker kan blåse ut i vilden sky (for det er det tråden er ment som).

Knock you self out, og fortsatt god helg!