PHO - Global Cystoscopes Market Size 2018 - 2026

pyrrhos
PHO 06.07.2018 kl 09:10 9270

Cystoscopes Market Growth, Future Prospects, and Competitive Analysis, 2018 -2026 the global cystoscopes market will be valued at US$ 612.4 Mn by 2026.

Market Insights
The global cystoscopes market accounted to a market value of US$ 334.9 Mn in 2017 and expected to grow with a CAGR of 6.9% during the forecast period from 2018 to 2026. Minimal invasion technique, growing research activities in enhancing cystoscope technology, reduced procedural time, and growing healthcare infrastructure primarily catalyze the overall cystoscopes market growth. As per the American Cancer Society, around 81,190 new cases of bladder cancer estimated to be diagnosed in 2018. According to a research study by Justin B. Ziemba and Brain R. Matlaga published in 2017 (Epidemiology and economics of nephrolithiasis; Investig Clin Urol.2017 Sep;58 (5):299-306), nephrolithiasis (kidney stones) was prevalent in 10.6% of men and 7.1% of women in the U.S. Blue Light Cystoscopy (BLC) with Cysview. Cystview is the latest development to cystoscopes that aids in better diagnosis of bladder cancer thereby catalyzing the cystoscopes market. Industrial players namely Olympus Corporation and Karl Storz GmbH & Co. KG have adopted the BLC technique ensuring steady growth of this market.

Of the products types offered by various market players, video cystoscopes accounted for maximum market share in 2017. The advent of BLC technique, easy to use attribute, better imaging & diagnostic features and cost-efficiency primarily contributed to the increasing demand for video cystoscopes. The demand for non-video cystoscopes yet exists among hospitals or clinics with low budget requirements. Hospitals form the primary end users for cystoscopes indicating maximum market share in 2017. The reason for this attributed to its developed healthcare infrastructure, high disposable income, presence of skilled professionals and availability of desired sterile conditions.

The cystoscopes market has gained extensive market attraction across the globe owing to its enhanced diagnostic properties along with growing prevalence of bladder cancer that increases the demand for the same. Of the geographies analyzed, North America accounted for maximum market share in 2017 and expected to continue similar trends through 2026 as well. Continuously growing economy, high disposable income of people, well-structured healthcare policies and constant research activities primarily drives North Americas’ cystoscopes market.

The global cystoscopes market encompasses extensive competitive pool comprising market leaders such as Cogentix Medical, Inc., Henke Sass Wolf GmbH, Fujifilm Corporation, Karl Storz GmbH & Co. KG, Maxer Endoscopy GmbH, Laborie Medical Technologies, Inc., Medline Industries, Inc., PENTAX Medical Company, Olympus Corporation, Stryker Corporation and Richard Wolf GmbH.

Key Market Movements:
Global cystoscopes market experienced steady growth with a CAGR of 6.9% during the forecast period from 2018 to 2026
Increase in prevalence of kidney stones & bladder cancer along with the growing awareness of cystoscopes accounts to steady growth of this market
Of the end users, hospitals dominated the market owing to their developed infrastructure, availability of skilled professionals and increased patient trust on hospital procedures
Video cystoscopes accounted for maximum market share in 2017 and expected to maintain similar trends through 2026 as well
READ MORE

https://www.researchandmarkets.com/research/7lhtc3/global?w=12
Redigert 20.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
pyrrhos
06.07.2018 kl 09:40 6614

I undersøkselsen pekes det på at Cysview vil være en katalysator for jevn og god vekst i det global markedet for cystoscoper i plan perioden.
rgkap
06.07.2018 kl 09:51 6584

Veldig bra pyrrhos.

PS Fint om dere deler dersom dere kjøper hele rapporten. Er ikke vits at vi alle kjøper den :D

Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:55 6792

PHO - sommerens aksje - 42 før august :)
Burobeng
06.07.2018 kl 10:07 6757

Dette var nytt for meg: "Olympus Corporation and Karl Storz GmbH & Co. KG have adopted the BLC technique". Er også Olympus tilpasset Cyswiev?
Slettet bruker
06.07.2018 kl 10:15 6745

kan olympus kjøpe cyswiev med pho til sine scoop så kan vi se akselerated growth ja...
focuss
06.07.2018 kl 10:30 6716

Burobeng
Viktig spørsmål du reiser der. Min forståelse er at det er flexiscope fra Karl Storz kombinert med Cysview som er FDA godkjent for surveillance.
Mulig Olympus med Cysview kan benyttes i TURBT. Dette ville jo vært strålende.

MM og BB pleier å ha kontroll på slikt så hører gjerne fra dem om dette.
sulzrox
06.07.2018 kl 10:36 6701

" Industrial players namely Olympus Corporation and Karl Storz GmbH & Co.
KG have adopted the BLC technique ensuring steady growth of this market."

Det står ingen ting om at Olympus bruker Cysview. Det står at Karl bruker Cysview.
To setninger.
Synspunkt
06.07.2018 kl 10:52 6660

Nyheter i kø. Enig at dette kan bli sommerens aksje.
focuss
06.07.2018 kl 11:02 6642

Er vel ikke noe poeng å bruke BLC hvis det ikke kombineres med Cysview.
sulzrox
06.07.2018 kl 11:07 6621

KG er Karl Storz GmbH & Co
focuss
06.07.2018 kl 11:17 6596

sulrox
Du har helt rett ser det ut til. Har aldri hørt om at Cysview brukes med andre scope enn KS sitt så det ville vært en stor overraskelse om Olympus sitt også kunne brukes.
focuss
06.07.2018 kl 11:19 6587

Denne setningen er fin

"Cystview is the latest development to cystoscopes that aids in better diagnosis of bladder cancer thereby catalyzing the cystoscopes market."
koll
06.07.2018 kl 11:24 6947

mener det ble spurt om på sist q om olympus ..og da svarte de vl nei på det
Legoland
06.07.2018 kl 11:31 6926

sulzrox,
GmbH er forkortelsen paa Gesellschaft mit beschränkte Haftung= Selskap med begrenset ansvar. Er en vanlig selskapsform i Tyskland for aa utelukke personlig konkurs for eierne hvis selskapet gaar over ende.
KG er forkortelsen paa KommandittGesellschaft= Kommandittkselskap.

Saafremt Olympus eller andre produsenter kan benyttes med Cysview er det ingen grunn til aa meddele markedet om antall utplasserte scope (Storz).
Jensemand
06.07.2018 kl 13:03 6821

Med det skoleengelsk jeg kan så står der det stik modsatte enn hva sul siger kl. 10,36
Slettet bruker
08.07.2018 kl 09:20 6584

Tro om der kommer noe nyheter neste uke?

Endringer i aksjonær listen?

Ny leder ?
Medisinmannen
08.07.2018 kl 09:34 6573

Jeg tror ikke ny leder er på plass på en god stund. Det virket som Egberts fikk nok av Hestdal og kvittet seg med han. Hvis det var Hestdal selv som ønsket å gå så ville Hestdal fått beskjed om å sitte til en erstatter var klar.

Slettet bruker
08.07.2018 kl 09:53 6546

MM,
Etter å ha fulgt PHO trådene her et par ukers tid har jeg opplagt merket meg både din og andres inngående kunnskap og kjennskap til selskapet.
Har også klart merket meg din skepsis til og glede over Hestdals avgang til det beste for selskapets videre utvikling.
Hvilke forventninger har du til selskapet de neste 12 måneder og hva kursmål opererer du med for den perioden, hva er realistisk å tro på?
Medisinmannen
08.07.2018 kl 11:15 6494

Svært vanskelige spørsmål . I løpet av de neste 12 mnd. så bør man oppleve en sterk vekst i salget. Man bør også se på TURBT markedet og Surveillancemarkedet hver for seg. Nå har man refusjon for TURBT og man forventer en svært god og bred refusjonsordning fra 1.1.2019 for surveillancemarkedet.

TURBT
Vi har enda ikke fått noen vurdering på hvordan den bedrede refusjonen som ble gjeldende fra 1.1.2018 har påvirket salget. På bakgrunn av Dahl sine uttalselser, salget i Q1 og Hestdal sin avgang så vil man heller ikke se noen bedring ved Q2. Enhetssalget i USA økte med 29% Q1 og dette er for svakt mtp bedre refusjon, godkjent for gjentakende bruk og sterk økning i antall klinikker og antall personer som jobber i markedet. Her har selskapet en stor jobb å gjøre og det viktigste er å få orden på ambisjonene. Hestdal var fornøyd med alt.

Surveillance
Forhåpentligvis full refusjon fra 1.1.2019 og markedet er enormt.

Hvis salgsveksten i USA fortsetter som nå så tror jeg vi vil ligger på kurs rundt 30 og det vil ta lang tid før man får en kursoppgang på grunn av at de økonomiske resultatene vil være dårlig.

Får man derimot en god salgsutvikling i USA som viser at refusjonen har en effekt for salget til TURBT markedet så vil vi få en kraftig kursoppgang. Lykkes man også med surveillancemarkedet så blir dette enormt bra.

Man har lykkes i flere land der man har oppnådd svært god markedsandel. Forutsetningen er refusjon. Ser man på Frankrike der man mistet refusjonen så har salget stupt til tross for guidelines er klar.

Jeg har vanskelig for å se at Photocure skal ha lavere verdisetting enn i dag, men jeg ser heller ikke at markedsverdien skal være høyere før man får vist at man klarer å levere en sterkere vekst i USA.

Så håper jeg Egberts velger å flytte hovedkontoret til USA. Det er ingen grunn til å ha hovedkontoret i Oslo når man har kuttet ut R&D.

Jeg våger ikke å si noe om kursen fremover annet enn jeg tror ikke nedsiden er så stor og oppsiden er enorm. Når man da er på vei mot svært god refusjonsordning i USA så vil det overraske meg om Photocure ikke lykkes.

Så kan man drømme om 10% markedsandel (som er langt under det man har i Tyskland, Danmark, Sverige og Norge).

Klarer man 10% markedsandel kun innen de 25 største metropolområdene i USA så bør Photocure verdsettes til 4 mrd. Det bør være svært realistisk! Så kan man gjøre som Merlin og leke med tall for bedre markedsandel. Da blir dette vanvittig!

Sammenlignet med de fleste andre biotekselskaper (utenom de som har lykkes slik som Medistim) så er Photocure en utrolig mulighet. Man slipper den enorme risikoen som finnes i papirer som NANO, PCIB, Bergen Bio, Targovax etc. Her har man år med kliniske undersøkelser foran seg og når dette er ferdig så skal man lykkes kommersielt. Photocure er ferdig med de kliniske stadiene og er i gang kommersielt. De har lykkes med å kommersialisere produktene, men langt fra godt nok.
Redigert 08.07.2018 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2018 kl 11:31 6480

Enig Mm.
Interessert
08.07.2018 kl 15:10 6404

Jeg skal i hvert fall selge meg betydelig ned når dette løsner. Vil garantert ikke ha mer enn 50k igjen neste år. Cysview er bra, men patenttiden går mot slutten, det synes vanskelig å videreutvikle produktet for å beholde forspranget og photocure har færre ben å stå på enn vi trodde da cevira ble ansett som verdifull. Jeg tror vi får en oppgang, elers hadde jeg jo vært ute allerede, men photocure er ikke en aksje for fremtiden hvis utviklingen av produkter stopper opp. Derfor vil jeg nok tror ned etterhvert som fremtiden kommer oss i møte, hvis ikke selskapet viser tegn til produktutvikling.
Slettet bruker
08.07.2018 kl 15:31 6384

Hvor mye har du no da ?
Slettet bruker
08.07.2018 kl 16:52 6333

MM,
Takker for inngående og reflekterte tanker.
Medisinmannen
08.07.2018 kl 17:13 6317

Elvoquest Bente kom med en interessant link på en annen tråd. Det er når KOL begynner å trekke dagens metoder i tvil at det kan løsne for Cysview.
focuss
08.07.2018 kl 19:26 6246

MM
Jeg trodde det var automatikk i refusjon for surveillance. Stemmer ikke det?
Medisinmannen
08.07.2018 kl 19:57 6204

Nei, det er ikke automatikk i noe. Forslaget fra Medicare er en svært bred og god refusjonsordning.

Bayer slet voldsomt i perioder for å få refusjon for Xofigo,
focuss
08.07.2018 kl 20:47 6162

MM
Det er noen paradokser her. PHO fikk refusjon for Turbt fra jan 1-18. Fase tre studiet dreide seg om surveillance som med sine kanon resultater var det som slapp PHO inn i surveillance markedet. Har fase 3 studiet også vært det som ga refusjon i TURBT eller er det basert på andre ting? Fase 3 studiet hadde jo ikke noe med TURBT å gjøre.
focuss
08.07.2018 kl 20:59 6143

Slik jeg oppfatter situasjonen nå så har Medicare innstilt på en mer omfattende og bedre refusjon for TURBT fra jan 1-19. Pussig om de får stadig bedret refusjon for TURBT samtidig som det er surveillance studiet som er det nye og grensesprengende og ikke har refusjon der.
Medisinmannen
08.07.2018 kl 21:21 6115

Refusjon for TURBT var uavhengig av fase III studiet. Fase III studiet gjaldt surveillancemarkedet, gjentagende bruk, etter BCG samt CIN

Refusjonen som Medicare har foreslått for 1.1.2019 gjelder surveillancemarkedet.
focuss
08.07.2018 kl 21:48 6077

Vi har foreløpig gitt lite oppmerksomhet til BLC Cysview sine nye markeder. Canada Australia og New Zealand omfatter totalt 65 millioner mennesker . Per i dag rapporteres inntekter fra Norden USA og partner som jeg har antatt er Ipsen. kommer disse nye markedene til å bli rapportert i sekkepost partner tro? Synes det ville vært rart.
Medisinmannen
08.07.2018 kl 21:54 6062

Det legges i fellespotten. Det har vært salg i Canada.
focuss
08.07.2018 kl 22:20 6026

Det fine med disse nye markedene er at de bare gir inntekter og ikke utgifter utenom egen admin kostnad som bør være svært lav. Bør vel kunne løfte partnersalget fra dagens ca 60 mill slik at tilleggsinntekter fra disse nye markedene alene kan løfte oss i pluss med bra margin. Nå vet vi vel ikke mye om prising i disse nye markedene og heller ikke detaljer i kommersiell avtale . Kopi av Ipsen eller modifisert? Ligger prisen på USA nivå eller EU nivå? Får samle opp spørsmål til selskapet. PHo henter nå inntekter fra EU, Canada, Australia og New Zealand uten å løfte en finger. Det betaler for satsingen i USA.
MM. Jeg forventer ikke svar fra deg eller andre på disse spørsmålene. Mener bare at spørsmålene er interessante. Så kommer vel svarende etter hvert.
Medisinmannen
08.07.2018 kl 22:29 6012

Hvis du leser regnskapstallene så betaler Photocure alt for mye for partnerskapet. Vi får håpe en ny CEO retter på dette.

Det blir ikke som å hoppe etter Wirkola for selskapets neste leder. Det blir mer som å hoppe etter Eddie The Eagle.
Redigert 08.07.2018 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Legoland
08.07.2018 kl 22:32 6009

focuss du skuffer meg kl. 20:59,
etter saa mye positiv omtale av Pho fra din penn er jeg skuffet over at du ennaa ikke har oversikt over refusjonsordningen.
focuss
08.07.2018 kl 22:48 5987

Legoland-
Den diskusjonen er ikke slutt. Bare følg med videre.
focuss
08.07.2018 kl 22:51 5980

MM
Photocure betaler da ingenting. De bare mottar royalties. Spørsmålet er om avtalen er lik, bedre eller dårligere enn det de har med Ipsen. Dette vil påvirkes av hva markedsprisen for Cysview i disse nye markedene er.
focuss
08.07.2018 kl 22:57 5970

Legoland
Forøvrig bør det berolige deg at Top Cancer Doctors i USA mener BLC cysview vil gjøre rent bord i USA. For å ha inntjening i USA på en mrd så trenger de markedsandel under 7 %. Dette er det viktige. Alt annet er detaljer.
Legoland
08.07.2018 kl 23:15 5935

MM,
haaper du ikke tar exit paa 40, men for ditt eget "ry" skulle du i disse VM.tider slutte med sleivsparkene etter dine utvalgte motstandere (Hestdal/Dahl). Her har du samlet dusinvise gule /röde kort. Aa sparke etter en motstander som er tatt av banen synes jeg du skal spare leserne, men aller mest deg selv for.