NORNE SECURITIES, NEL - BUY NOK 6 (prev. BUY 5)

Slettet bruker
NEL 06.07.2018 kl 09:44 2963

Klippet fra Carsleberger på Shareville.

NORNE SECURITIES:
------------------------------------------
NEL - BUY NOK 6 (prev. BUY 5) - The first one-billion-dollar order is signed

NEL received a signed order for over $ 1bn in Hydrogen making and fuelling equipment from the hydrogen truck maker Nikola Motor Company at the end of June. Nikola’s value proposition when oil was $ 50 per barrel was to lower the total cost of truck ownership by around 1/3rd with 7-year leases with 1m miles including hydrogen. The order from Nikola provides NEL with the proof of its business case: buying its hydrogen equipment adds value in the largest economy in the world where diesel prices are closest to market prices.

The US economy is strong, but last data out, shows miles driven in the US fell by 0.2% in April (ytd +0.2%). The spike in oil prices after April is likely to slow miles driven further and Hydrogen trucks will look even better compared to Diesel Trucks. Oil’s competitive advantages has historically been that it was cheap, easy to move and easy to store. When fossil fuels no longer are cheap, several energy intensive uses are best served by Hydrogen. There is a cost to switch, but it also comes with benefits of cleaner air and water.

Conclusion: NEL signed its first billion-dollar contract at the same time as the US is threatening all countries with a trade war. NEL is likely to keep winning large orders for hydrogen equipment making and fuelling solutions because its module-based solutions are in a league of its own on costs and pricing. On balance, we lift our 12-month target price from NOK 5 to NOK 6 per share which is at a 20% discount to peers on P/B.
Redigert 19.01.2021 kl 06:08 Du må logge inn for å svare
frafy
06.07.2018 kl 09:48 2800

Topp det, men den ville jeg ha fjernet fra forumet Fernet. Det er straffbart og kopiere deler av rapporten..
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:53 2761

Hvorfor det? Den ligger fritt ute på nettet.
frafy
06.07.2018 kl 09:55 2737

COPYRIGHT
This report may not be duplicated, photocopied or otherwise reproduced, in full or in part, under applicable copyright laws.
THIS REPORT IS SUBJECT TO NORWEGIAN LAW, AND ANY DISPUTE ARISING IN RESPECT OF THIS REPORT IS SUBJECT TO THE EXCLUSIVE JURISDICTION OF NORWEGIAN COURTS.
Slettet bruker
06.07.2018 kl 09:59 2689

Foreslår du tar den kampen med de som la den ut i første omgang. Ha en fin dag.
Collo
06.07.2018 kl 10:17 2591

Norne tror Nel-aksjen kan doble seg i verdi

https://min.e24.no/norne-tror-nel-aksjen-kan-doble-seg-i-verdi/a/21ex2l

AKSJEANBEFALINGER Nel-oksen Karl Johan Molnes, analysesjef i Norne Securities, hever kursmålet for Nel-aksjen med 20 prosent, fra 5 til 6 kroner per aksje – noe som betyr at meglerhuset ser en oppside i aksjen på 90 prosent mot sluttkurs torsdag.
Det kommer frem i en fersk oppdatering fra meglerhuset fredag.
– Nel signerte sin første dollar-milliardkontrakt samtidig som USA truer alle land med handelskrig. Nel vil sannsynligvis fortsette å vinne store kontrakter på utstyr og fylleløsninger da deres modulbaserte løsninger er i en egen liga når det kommer til kostnader og pris, skriver Norne i oppdateringen.
Det var i slutten av juni det ble kjent at Nel hadde sikret en kontrakt med Nikola på flere milliarder kroner, og allerede da var Molnes ute og varslet at kursmålet var på vei opp, og han omtale avtalen med Nikola som gjennombruddet.
– Det som er viktig å huske på, er at Nel er markedsleder. Ingen andre er i nærheten. Det er ikke superhøyteknologisk, men det er ikke bare for andre å sette i gang. De har brukt lang tid på å utvikle dette, og er veldig flinke, uttalte Molnes til E24.
Redigert 06.07.2018 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
frafy
06.07.2018 kl 10:18 2587

Ingen kamp fra min side, Fin dag til deg også.
Nikko
06.07.2018 kl 10:24 2529

Det virker som om man ikke tar innover seg de enorme følgende av handelskrigen som starter i dag. Dette kan bli heftig. Derfor reduserte jeg min beholdning i dag.

https://e24.no/makro-og-politikk/usa/nordea-analytiker-naa-begynner-handelskrigen/24387003
Redigert 06.07.2018 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
daffyduck
06.07.2018 kl 10:31 2484

Kinas aksjemarked har reagert på handelskrigen lenge allerede. USA tror vel at de skal komme greit ut av det. Det er nok duket for aksjefall, men jeg ville ikke veddet på at det har stor betydning for NEL. Partneren Nikola er heller ikke markedseksponert og er fullfinansiert.
Nikko
06.07.2018 kl 10:38 2424

Enig i det daffyduck. Men når markedet reagerer så følger nok Nel med i dragsuget
Slettet bruker
06.07.2018 kl 10:49 2371

Enig daffyduck. Nel står trygt med en fot i både USA og Norge. De kan serve Europa og Asia i ro og mak. Klart aksjekursene vil påvirkes. Det gjelder alle selskaper.

Det gjenstår å se hvor smertegrensen til ikke minst USA går. Jeg hadde faktisk trodd uroen skulle slå hardere ut tidligere.