Rec-Arctic kursmål på 1.2

Tysla
REC 06.07.2018 kl 13:25 21494

«REC Silicon Upgraded to Buy at Arctic Securities; PT 1.20 Krone»

Nå kommer det en kursøkning til minimum 1kr.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2018 kl 13:27 9469

Haha, ingen råd er gratis. Nå skal Arctic selge for seg selv, eller gode kunder.

SS
keane
06.07.2018 kl 13:32 9419

REC er svært billig.....denne raskt over 1 kr igjen!
Petersen2
06.07.2018 kl 13:32 9408

Bra, noen som kunne lagt ut analysen her?
Slettet bruker
06.07.2018 kl 13:37 9370

Yess, confirm bear x3 1,20

SS
kongkveite
06.07.2018 kl 13:46 9589

FCUK ! It’s friday and sun is shining.
Give me a big 3x BEER ??
Slettet bruker
06.07.2018 kl 13:49 9558

Tysla, har du mer av analysen deres, eller er det top secret?
Slettet bruker
06.07.2018 kl 13:54 9518

Rec bear x3 satt da Rec var 1,20.
Sliter du litt med å analysere infoen MJ?

SS
Slettet bruker
06.07.2018 kl 14:00 9422

Slapp av, jeg har ikke eid noe i rec på flere år. Kommer heller ikke til å gjøre det.

Jeg har ikke troen på rec, og holder meg derfor langt unna. Men artig tidsfordriv å skrive her, selv om man ikke fikk den ønskede temperaturen i trådene. Takk for mæ!

SS
Slettet bruker
06.07.2018 kl 14:02 9351

Kun i dine våteste drømmer.

SS
Solgunn
06.07.2018 kl 14:06 9276

OMG!
Another English sky-is-the-limit-idiot in here!
Jerk.
Ørnschen
06.07.2018 kl 14:06 9259

@Tysla

Hva er kilden? Link?
AntonBerg
06.07.2018 kl 14:28 9130

Tullete av Artic. Man spår i bunn når den er høyere og opp når den er på bunn. Det klarer selv en 4-åring å spå. På et eller annet tidspunkt er vi på 1,20 igjen.

Akkurat nå derimot er det meningsløs traing. Hvorfor er vi opp 4 % i dag? Det er pump and dump. Opp fra 0,70 til 0,80 var det 0,10 øre å hente for gevinstsikrere.

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe aksjer fra tradere som skal gevinstsikre når kursen går oppover.

Paradoksalt har vi vært nede på 0,70 på PW-varslet fra REC. I 2016, en pattern vi har fulgt en del i år, så kom det også ut en PW hvor omsetningen falt under 50 MUSD i 3Q18. Da falt kursen "bare" ned til 0,94. Nå er omsetningen falt til 58 MUSD som er sånn passe å være misfornøyd med og vi har vært på 0,70.

Kursfall handler egentlig mest om en konkurranse om å dra kursen lavere ned enn hvor den har vært før.

Det er ingen grunn å handle REC-aksjer på 0,70. Kursmål er 0,40.

På 2Q18 kommer det mye dårlig nyheter og vi kommer til å baisse dette i ukesvis. Vi skal nok få teknikerne til å bli møkk sure og negative også... nå skal de liksom være positive igjen. Det er overfladisk når teknikere roper ned og opp. Da går vi heller motsatt.

Jeg skal ikke ha flere REC-aksjer med mindre vi ser 0,40. Lykke til!
Leoparden1
06.07.2018 kl 14:31 9086

Det virker ikke som det bare er teknikerne som har gått sure her akkurat...
AntonBerg
06.07.2018 kl 14:35 9039

@leo

Jeg er overhodet ikke sur. Vi har hatt tekniske tradere og shortere på OSE noen år nå og har lært oss spillereglene. Av og til er også reglene mot sin hensikt, slik som shortregisteret som var ment for å styrke anti-shortbasen, mens som kun har forsterket shorterinteressene. Finanstilsynet bør fjerne shortregisteret igjen for det fører kun til kursfall fordi folk blir "redde" av shorterne.

Jeg en game theory-tilhenger. Jeg analyserer alle spillerne. For meg er det knekkende likegyldig hva REC gjør dersom spillerne gjør noe helt annet. Det er spillerne som setter aksjekursen, ikke REC. Mange spillere er teknikere og shortere, og da er de deres strategier man skal utnytte.
Redigert 06.07.2018 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
mr Nelson
06.07.2018 kl 14:35 9046

Spørs om oppgangen varer ut dagen, det er jo Fredag i dag og traderne sitter ikke inne i helga
AntonBerg
06.07.2018 kl 14:37 9026

@nelson

Ja, det er god observasjon når aksjekursen stiger på en fredag fordi teknikere skal gevinstsikre mot helgen og pumpe den opp. Da er det ingen grunn for andre å kjøpe aksjen på en fredag. Vi kan heller kjøpe aksjer på en onsdag når PVinsights peker rett ned.
økon
06.07.2018 kl 14:38 9004

Og der kom et av få livstegn fra grotten til AB etter krasjet. Fra de mørke kilder kommer melding om at "vi" skal få kursen ned til 0,40, bare vi "roper" høyt nok, men samtidig er det "selvfølgelig" at vi kommer til 1,20 igjen!
Sofafilosof
06.07.2018 kl 14:40 8979

Arctic-analysen ligger sikkert til grunn for det meste av oppgangen idag , og nå skal insiderne selge på at analysen er lekket ut. Føler meg presset til å legge meg på bear-siden nå, kanskje ut dagen.
Slettet bruker
06.07.2018 kl 14:43 8949

De samme institusjonene som sitter short akkumulerer stort på disse nivåene via andre kontoer. De skaper frykt ved å øke shortene og saueflokken hiver seg på. Når de har har sopet inn det som er, så dekker de shortene i et nydelig rally, og får samtidig fortjeneste på aksjene de har anskaffet her nede. Ikke noe nytt og med shortregisteret så fungerer det bedre enn noen gang.
Sofafilosof
06.07.2018 kl 14:44 8933

Innlegget er slettet
Jeg har gått motsatt av ABs aksjeråd oftere enn jeg har gått samme vei, så for øyeblikket er det tilfeldigvis samsvar.
AntonBerg
06.07.2018 kl 14:49 8897

Jeg har akkurat vært på SPA-behandling med massage. Ikke spesielt sur da.

Om jeg hadde vært sur så hadde jeg terrorisert alle her med enda verre REC-baissing. At jeg baisser er en konsekvens av deres markedsatferd. Jeg startet denne runden med baissing før 1Q18 hvor jeg sa det ikke var noe poeng å kjøre kursen opp når man i ukene i forkant hadde brukt så mye energi på å downtrade. Etter det krakket vi fra 1,35 til 0,90. Så kom "bomben" og tok oss ned til 0,70. Vi hadde falt til 0,80 uansett fordi teknikerne slet på 0,90 og alle hadde 0,80 på hjernen. Nå er det i tillegg ingen grunn til å glede seg til verken 2Q eller 3Q som blir dårligere. En slik nyhet har tidligere skrellet aksjekursen mye kraftigere enn den har gjort denne gangen.

Majoriteten her mener det er tekniske spilleregler som bestemmer hva som er rett kurs i REC. Da må vi andre være kameloner og legge til grunn at teknikerne skal drive pump-and-dump hele tiden. Det er jo en idiotisk strategi i lengden for det forutsetter at 50 % av markedet er "smarte" som gang på gang på gang kan lure og snylte på den andre halvdelen som da ikke er fullt så smarte.

Det er knekkende likegyldig om REC-aksjen er verdt 1,55 NOK på et gitt tidspunkt nå man vet at det bare er et gevinstsikringspunkt for teknikere og man må ha nok kjøpekraft for å bryte ut av intervallet.

Nå er det 0,80 som er gevinstsikringspunktet. Skal vi opp må vi ha nok kjøpekraft. Hvem skal kjøpe??? Det må jo bli dere teknikere som var negative i starten. Jeg som var positiv er nå negativ. Jeg skal ikke ha REC-aksjer. Det er knekkende likegyldig for meg hva REC leverer av inormasjon på en kurs på 0,80. Hadde aksjekursen vært 2,50 hadde jeg vært mer opptatt av det. På 0,80 er jeg kun opptatt av hvor teknikere skal gevinstsikre og hvor langt ned vi kan dra ned kursen med shorterne.


Jeg kjøper ALDRI aksjer på blå dager i REC. Og så lenge det er nok omsetning i aksjen kan man alltid får den til en lavere kurs. Bekymret vil jeg bli dersom REC teoretisk sett hadde steget til 1,20 på ekstremt lavt volum. For da var det kjøperne som var desperate mens selgerne var sikre. Da ville vi ha et sellers market. Men nå er vi et en buyers market. Det finnes alltid selgere som er villig til å gå lengre ned.


På 4 % oppgang på en fredag vet vi at teknikerne skal gevinstsikre og komme seg ut frem mot slutt for å ikke sitte over helgen.
Redigert 06.07.2018 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
06.07.2018 kl 14:55 8835

@MJ

Det har aldri eksistert noe mulighet for en short-squeeze i REC-aksjen. Vi har vært igjennom dette hundre ganger før og en squeeze blir like tafatt og meningsløs hver gang. Shorterne får alltid dekket seg inn på bunn fra småaksjonærer og teknikere som må selge.

Logikken alle her bruker er også at kursen vil falle dersom shortandelen øker. Nå er shortandelen høy så da vil logikken deres tilsi at aksjekursen skal videre ned.


****

Jeg selger ikke aksjer under pålydende. Det har jeg ikke behov for. Men jeg er i mindretall og fundamentalist i et marked dominert med tekniske tradere som ikke deler samme syn på hva en aksje er og hva aksjekursen repersenterer. Da må vi legge teknikernes oppfatning til grunn for markedsutviklingen.


^****

Game-theory i REC-aksjen er ganske enkel. Man har omlag 10 % som kan shorte og downtrade med gevinst og har makten til å kjøre kursen ned på psyke og så har vi 90 % som passivt står og ser på at alle aksjene deres mister verdien sin uten å løfte en finger for å forsvare seg.

Normalt er det de som eier aksjer som er opptatt av at aksjekursen skal stige og bestemmer at de vil ha mer for aksjen. Det er selgeren som bestemmer hva en aksje skal selges for. Er selgeren misfornøyd med kursen unnlater man helt enkelt å selge.
Redigert 06.07.2018 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
06.07.2018 kl 15:04 8766

Se, nå har vi falt nesten 2 % etter at jeg sa at det ikke var grunn til å kjøpe fra teknikere på en fredag. Nå blir teknikerne nervøse for sine gevinster og selger seg raskere ut - så får vi kursfall.