Q2- skuffende?
Med høy olje pris og høyere kostnader er vel faren til stede for skuffende tall. Får nok en liten knekk.....
Tror selv Q2 blir en trist affære, det som holder kursen oppe er jo situasjonen rundt oppkjøp. Tror jeg får den billigere etter Q2 og satser på det. Kanskje kommer det flere nyheter om oppkjøp rett i forkant og da mister jeg den muligheten men det får så være. Om det nå skulle bryte nyheter med Lufthansa ikke ser mulighet for å komme til enighet, samt stillhet fra IAG, samt et dårlig Q2 så er ikke kursen over 200 så veldig lenge. Men, det blir mer som "perfect storm" av møkk. Så ille blir det nok ikke.
https://min.e24.no/seb-kutter-kraftig-i-norwegian-estimat/a/OnA5PA
De har nå fortsatt troen på positivt resultat i det minste. Jeg tror bare pluss på bunnlinja vil gi et lite sukk av lettelse i Norwegian da vi vet at Q3 blir som alltid et bra kvartal.
De har nå fortsatt troen på positivt resultat i det minste. Jeg tror bare pluss på bunnlinja vil gi et lite sukk av lettelse i Norwegian da vi vet at Q3 blir som alltid et bra kvartal.
Søndre
10.07.2018 kl 09:38
5180
Det er registrert 45.437.059 aksjer i NAS, mens det er 44.146.726 stemmeberettigede.
Det innebærer at 1.290.323 aksjer fra rep.emien ikke er stemmeberettigede.
Når vi vet at 2/3 av aksjonærene i den rettede "forsynte seg" av 86,5 % av de nye aksjene,
mens vi "bønda" med en 1/3 aksjene fikk 13,5 % kan vi trygt si at Kjos "fiksar og ordnar".
Det innebærer at 1.290.323 aksjer fra rep.emien ikke er stemmeberettigede.
Når vi vet at 2/3 av aksjonærene i den rettede "forsynte seg" av 86,5 % av de nye aksjene,
mens vi "bønda" med en 1/3 aksjene fikk 13,5 % kan vi trygt si at Kjos "fiksar og ordnar".
Redigert 10.07.2018 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Kjøp TP 350 NOK fra SB1M, de forventer EBIT negativ 783 MNOK i Q2, ganske langt under andre som f.eks. SEB nevnt over som tror på positivt resultat.
Begrunnelsen som gis er tvil til at Norwegian er i stand til å redusere underliggende kostnader pluss drivstoffprisene. De siterer forresten virkelig CASK ex fuel/dep reduksjon på 1% i Q1, ikke 5% som oppgis i rapporten. Forskjellen er at tallet som oppgis ikke er reduksjon CASK ex fuel/dep som lovnaden om reduksjon faktisk omhandler (verdt å merke seg hvem det nå var jeg snakket med om dette tidligere).
Begrunnelsen som gis er tvil til at Norwegian er i stand til å redusere underliggende kostnader pluss drivstoffprisene. De siterer forresten virkelig CASK ex fuel/dep reduksjon på 1% i Q1, ikke 5% som oppgis i rapporten. Forskjellen er at tallet som oppgis ikke er reduksjon CASK ex fuel/dep som lovnaden om reduksjon faktisk omhandler (verdt å merke seg hvem det nå var jeg snakket med om dette tidligere).
Q2 kan faktisk komme inn bedre enn ventet og derfor fikk jeg økt min beholdning idag.
Når mange nok er negative kan det i seg selv være en god kjøpsanledning.
Tvi tvi
Når mange nok er negative kan det i seg selv være en god kjøpsanledning.
Tvi tvi
eneste som har holdt denne oppe er oppkjøpsryktene som det har vært stille rundt i flere uker nå
holdt seg ganske bra idag så hvem vet tror personlig at drivstoffkostnaden har spist opp all lønnsomheten ergo tap
uansett lykke til :-)
holdt seg ganske bra idag så hvem vet tror personlig at drivstoffkostnaden har spist opp all lønnsomheten ergo tap
uansett lykke til :-)
Record
11.07.2018 kl 16:14
4721
Om du mener det er det eneste som har verdi i NAS , er det bare å holde seg borte :-)
Kanskje en grunn til at det er flere beilere ?
Kanskje en grunn til at det er flere beilere ?
tror nas har potensiale altså om de får kontroll på kostnadene :-)
makroutsiktene bekymrer meg og da spes med tanke på luftfart
makroutsiktene bekymrer meg og da spes med tanke på luftfart
Ja, dette var gledelig og heftig glad for at jeg økte eksponeringen igår for dette blir en rimelig grei Norwegian dag.
grattis :D
skal se an Q3 før jeg evt vurd NAS igjen
skal se an Q3 før jeg evt vurd NAS igjen
skerptiker
12.07.2018 kl 07:52
4398
Les rapporten. Kostnadene er ned 9 %, og ser vi bort fra drivstoffutgiftene er kostnadene ned 19 %. Dette burde jo få aksjen opp over NOK 300 igjen!
Mye bedre enn forventet, men må jo ha i tankene at de faktisk fikk et justert driftsresultat på -301 mill. Grunnen til at det ble positivt på bunnlinjen er kun fordi oljeprisen steg i kvartalet og de da kan inntektsføre en hedge gevinst. Blir også reddet av valutagevinst.
Men som sagt, bedre enn forventet.. Tenker nok aksjen får se et godt løft idag.
Men som sagt, bedre enn forventet.. Tenker nok aksjen får se et godt løft idag.
Konsensus tar som oftest feil. Mange som var ekstremt skråsikre, og det straffer seg. Kursen burde ikke falle idag. ?
Dette var veldig imponerende og det ser svinbra ut for Q3. Lite betenkeligheter med langsiktig posisjon her nå. Det som er igjen av shorting må vel bare gi opp nå?
Mr Fox
12.07.2018 kl 11:42
3880
aktivfinans skrev Lukter fisk. Hvilke finanskrumspring er her gjort?
aktivfinans:
-----
Engangseffekter på 400 mill tilknyttet leasingavtaler
-----
Engangseffekter på 400 mill tilknyttet leasingavtaler
Redigert 12.07.2018 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Record
12.07.2018 kl 13:18
3723
Blir de kjøpt opp skjer det nå snart, kan meget raskt passere 300 :-kr
kanskje IAG har solgt/selger seg ut idag
lykke til :-)
jeg avventer før evt inngang igjen
jeg avventer før evt inngang igjen