Flex Lng 2020


Starter en nytråd for å forsøke å samle alle tråder om Flex Lng til en 2020 tråd.

Hva tenker vi om utsiktene for Flex Lng i 2020 ?
Ratene holder seg enda høye.
Fremdeles priset langt under NAV (0.7)
Levering av 5 nye båter i 2020.
Langsiktig TimeCharter på 2 av 5 nybygg.
Ny skips finansieringen globalt strammer seg inn.
Redigert 30.12.2019 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
monitor1
28.02.2020 kl 03:43 3930

Kurs 83,70 da du svarte meg og antydet at den da kunne stige til over 100 kroner. Kurs nå 59,50. Korreksjonen er ikke over ennå og jeg forventer ytterligere nedgang, selvom den ble handlet over 60 kroner i USA
CapitaL
28.02.2020 kl 07:47 3836

Monitor/jochie, det har ikke manglet på negativitet vedr Flex fra din side.. Baissing uten å forholde seg til fakta, eks Flex tjener ikke penger, Oslo børs et Casino.. emisjon, bla bla bla..
Jeg står for alt jeg skriver her på forumet.. f.eks dette:

-CapitaL

13.01.2020 kl 15:07
5108


sognoksen skrev
Capital skjønner du er lite positiv til denne kanskje short OK for meg, men du må ikke glemme at det..

Markedsutsiktene har blitt dårligere siden jeg startet Black Friday tråden.. Ingen kunne forutse at vinteren i Asia skulle bli så varm.. noe som er hovedgrunnen til at ratene er på vei nedover nå. Det blir ikke ratestigning før til høsten igjen, Flex har 4 nybygg de får levert i år som skal ha kontrakt.. Det er et faktum som bidrar til å holde kursen nede, i tillegg til økende short.. og 139 nybygg i ordre? Selv Kalleklev forventet ikke det! Det er mange skip som effektivt vil holde ratene i sjakk fra 2021/22..
Jeg solgte meg ut og tok et solid tap før jul, fordi dette caset ikke stod til mine forventninger... Her må man smøre seg med tjukke lag tålmodighet og være forberedt på en tur ned på 70-tallet i nærmeste fremtid.. Lykke til.

Lenge før Corona skrev jeg altså at vi kunne få se 70-tallet! Hvem andre har gjort det i denne tråden?
Jeg skriver innlegg basert på de fakta jeg finner og min oppfatning av de.. verken mer eller mindre.

Det er vel og bra med advarsler jochie/monitor, men da bør du forholde deg til fakta.. å løpe rundt på div tråder og snakke om emisjoner og krise når selskapet faktisk tjener penger og er fullfinansiert for årets 5 nye skip! blir bare for dumt... Du kan heller ikke ta en uforutsett varm vinter og et virus til inntekt for din "visdom".


Hvilken dag må man eie flex for å få rett til utbytte?
tuja
02.03.2020 kl 13:30 3627

Skjul FLNG - Key information relating to the dividend for the fourth quarter, 2019
EKS.DATO
Newsweb
Key information relating to the dividend to be paid by Flex LNG Ltd. for the fourth quarter 2019: Dividend amount: $0.10 Declared currency: USD Last day including right: 9 March 2020 Ex-date: 10 March 2020 Record date: 11 March 2020 Payment date: On or about 25 March 2020 Date of approval: 25 February 2020 This information is published in accordance with the requirements of the Continuing Obligations.
tuja
10.06.2020 kl 08:13 3046

https://e24.no/olje-og-energi/i/5018kz/iea-om-gassmarkedet-et-historisk-sjokk

IEA venter at gassetterspørselen vil ta seg opp igjen i 2021, men tror ikke at den vil komme tilbake til nivåene før krisen før det har gått en tid. Coronakrisen kommer til å føre til at etterspørselen i 2025 er 75 milliarder kubikkmeter lavere enn den ellers ville ha vært, tror IEA.

– Det er ikke raskt tilbake til «business as usual», sier Birol.

Det har vært en bølge av investeringer de siste årene i ny kapasitet innen flytende naturgass (LNG) som kan fraktes med skip. Det gjør at det er liten risiko for et stramt LNG-marked med det første, tror IEA.

«Nye produksjons- og infrastrukturprosjekter kommer trolig i drift mens vekstprognosene er langt under tidligere forventninger. Det forsterker utsiktene til overkapasitet og lave priser», skriver IEA.

Et krevende marked kan dempe investeringene. Det kan på sikt gjøre det vanskelig å skaffe nok gass når verdensøkonomien etter hvert igjen tar seg opp igjen, advarer IEA.

I fjor ble det ifølge IEA investert i eksportkapasitet på rundt 95 milliarder kubikkmeter i form av LNG-prosjekter. Det tilsvarer nesten hele Norges eksportkapasitet på naturgass.

På tide med inngang i Flex igjen?! har konsolidert mellom 43-48 kr i lang tid. Oversolgt, lav rsi til flex å være. Lav risiko. Falt mye på lavt volum siden Pareto ropte kjøp på 46 kr.

LNG markedet for skip er helt NATTA! Og det er ingen utsikt til bedring de neste 2 årene. Dette skyldes blant annet tilsig av nybygg. Både spekulative og skip med kontrakt. Videre skyldes det endret seilingsmønster. De fleste nybygg bestillt de siste 4 årene er bestilt med tanke på USA - Far East trade. Dvs tonne miles så det holder. Denne traden eksisterer nesten ikke lenger. Derfor har vi et massivt overskudd på LNG tonnasje, og spot rater langt under CAPEX. Selv for effektive moderne skip. Jeg spår minst 12 consecutive kvartaler med tap hos FLNG, ALNG, HLNG og andre spoteksponerte LNG redere.
Redigert 22.06.2020 kl 10:39 Du må logge inn for å svare

Fundamentalt har det vært natta lenge, teknisk syntes jeg FLEX ser spennende ut! enig?
Redigert 22.06.2020 kl 11:20 Du må logge inn for å svare

Wow. Så bastant som du er bør du ta ALLE sparepengene dine og gå short*15. Bare da kan man ta sånne «eksperter» som deg seriøst. Spå 2 år frem i tid.. dust!

Dust?

BW Lilac (174,000 m³ / ME-GI) fixed spot AG - NWE: $10,000/day
Energy Atlantic (160,000 m³ / TFDE) fixed spot AG - Escobar: $20,000/day
2 x andre ME-GI/XDF (174,000 m³ ) fixed in range $30-35K/day.

Dette er korte TC's (mindre enn 30 dager). Ventetid ikke inkludert i disse ratene! Listen over ledige skip er lang som 7 vonde år.
sheepman
24.06.2020 kl 16:13 1998

Ratene litt opp. East er uendret mens west er opp 1000 dollars. Er på 30 000 og 33000. For megi må man vel plusse på ca 10-15000. Da har nok nedgangen stoppet opp. Har jo vært stabile rater en stund,nå

Syntes aksjen er meget sterk om dagen. Ligger å konsoliderer mellom 42.80 og 44 kr. Får vi en kald vinter snakker vi tredobling fra dagens nivå.

Dette er jo nåværende rater. Du hevdet jo å vite hvordan markedet er om 2 år - gi meg ratene for juni 2022..

Med det tonnasje tilsiget, elendige LNG priser pga overproduksjon ift etterspørsel samt mangel på tonne/miles (arbitrage west/east) kan jeg vanskelig se at ratene om 2 år er noe mer spennende enn i dag. Overkontraheringen er total! Og om 3 år begynner verftene å spytte ut de nye skipene til Qatar (100+?). Langt flere skip enn de trenger for sine extra 30 millioner tonn kapasitetsøkning (med mindre de har tenkt å scrappe eksisterende flåte (tvilsomt)). Et annet problem er at produsentene spytter ut stadig mer LNG i nærheten av de landene som importerer mest og forventes å øke etterspørselen (Kina, India og Vietnam). Dvs at mer export fra Sakhalin, Australia, Qatar og Mozambique er negativt for LNG shipping. Spesielt all den tid det bygges ny tonnasje for å ta unna disse volumene.
Redigert 25.06.2020 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Tommasi
29.06.2020 kl 11:57 1563

Det er gode grunner for å være edruelig med rateprisene på LNG fremover gitt overtilbud på skip. Det er imidlertid to-tre faktor du ikke ser ut til å tatt inn: 1) Produksjon av LNG vil øke også andre steder - eksempelvis Yamal 1, hvorav Yamal 2 vil utbygges. 2) FLEX har svært moderne skip som forurenser mindre (konkurransefortrinn) og 3) Mulig du bommer hvor raskt økonomiene og etterspørselen etter LNG vil øke post-korona, dette har de færreste noe svar på

1) Yamal har kort reise til verdens største marked med sine ARC7 skip via Northern Route. Negativt for shipping.
2) Ingen bryr seg om å betale premium for Flex sine nye skip når markedet renner over av billigere skip. Dagens LNG prising og marginer tillater ikke at penger sløses bort på noe så trivielt som frakt.
3) Dette har jeg ingen formening om. LNG ville vært i dass uavhengig av Covid-19. Som jeg har nevnt, overkontraheringen er total! Med eller uten Corona.

Har sett igjennom de fleste av meldingene dine nå og jeg må si at du virker ekstremt negativt fokusert. Så blant de om LPG fra i fjor og ikke så altfor lenge etterpå så var vi vitne til en 3 dobling i både Avance og LPG. Nå er det Flex som får unngjelde
Shagwong
02.07.2020 kl 07:18 1215

TradeWinds melder at Flex har inngått charter kontrakt for 4 nybygg som kommer senere i år.

Flex klatret 7,4 % i Usa i går!

Shipping er himmel eller helvete. Vedr LPG hadde jeg rett om hele nedgangen, men det snudde opp uten at jeg fikk det med meg. Mitt syn nå:
1) LPG: Flatt - Negativt en stund til (3-4 mnd?!), deretter ny himmeltur?
2) LNG: Helvete så langt øye rekker!
Redigert 02.07.2020 kl 11:03 Du må logge inn for å svare

2 X 120-150 dager - Høye $50's/dag til Spanske Naturgy. Levering Atlantic 1-30 September. Så de må betale en sur og lang ballastreise først dersom dette er nybygg fra Korea.

Dette er bra slutninger ift å gamble spot i dagens marked.

PS!
Bare for å understreke hvor elendig LNG spot og short term markedet er i dag, så kan jeg trygt si at FLNG ikke ville ha sett på disse to TC'ene om vi ser 1 år tilbake i tid. Nå er det snakk om å holde hodet over vannet i tiden fremover.


Redigert 02.07.2020 kl 11:24 Du må logge inn for å svare

Tja nå er vel disse ratene variable da...
rammern
03.07.2020 kl 00:51 819

Hva tror dere om kurs , fredag 6% opp på O.B 6% ned over dammen . Solgte selv ut og vurderer hva som vil kan bli ny inngang .
rammern
03.07.2020 kl 00:54 812

Hva tror dere om kurs , fredag 6% opp på O.B 6% ned over dammen . Solgte selv ut og vurderer hva som vil kan bli ny inngang .

På dette ekstremt lave kursnivået blir jeg bare sittende og vente på bedre tider.
petrol
03.07.2020 kl 13:46 652

Ikke lett å forutse utvikling i noe shippingsegment, men Arctic har kursmål 120 og Pareto 98 på FLNG.
msmekk
03.07.2020 kl 15:06 582

Børs Extra idag!
Ett selskap Arctic mener har 150 prosent oppside - nemlig Flex LNG. LNG-sektoren var allerede hardt rammet av lavere etterspørsel enn forventet kombinert med flåteøkning før covid og kursene har fått kjørt seg med Flex ned 46 prosent i 2020. Pareto - kursmål 98 - skrev i går om rykter om anstendige rater for et par av Flex båter og mente at verdsettelsen var en gåte for dem med moderne båter som tjener betydelig mer enn de fleste andre aktører og finansiering som gir betydelig lavere break-even. En liten bedring i ratenivået og selskapet kan bli en veritabel utbyttemaskin.

Tror vi må vente lenge på kr 98 - man kan jo aldri vite, men ser litt svart ut det neste året i alle fall. Men tror vi kan forvente en liten opptur i høst.

Warren Buffett gjør sitt første store oppkjøp siden koronakrisen startet.

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/57308

Amerikansk lng-produksjon kommer sterkt tilbake!