1.14 miljoner ägare på Steam
Enligt läckta uppgifter är det 1.14 miljoner ägare av CE på Steam 1 juli.
https://arstechnica.com/gaming/2018/07/steam-data-leak-reveals-precise-player-count-for-thousands-of-games/
Undrar hur antalen ser ut på Xbox och PS4?
https://arstechnica.com/gaming/2018/07/steam-data-leak-reveals-precise-player-count-for-thousands-of-games/
Undrar hur antalen ser ut på Xbox och PS4?
Redigert 20.01.2021 kl 00:51
Du må logge inn for å svare
Sente
09.07.2018 kl 15:59
3309
Stillig, takk for link.
Må si tallet er høyere enn jeg regnet med, mtp 1,4 millioner meldingen.
Må si tallet er høyere enn jeg regnet med, mtp 1,4 millioner meldingen.
Veldig interessant. Estimater for PS4 er vel alt mellom 200k og en halv mill, mens Xbox regnes mellom 100k og 200k. Low-end da vil si at meldingen om 1,4 millioner og forbi AoC faktisk ble tolket riktig ved at det var en nylig begivenhet. Jeg tror best-case basert på dette tilsier et sted rundt 1,6 mill totalt.
Sente
09.07.2018 kl 16:29
3249
Denne listen er utarbeidet basert på achievements, men achievements ble ikke lagt til før nærmere release. I følge denne posten ble de fortsatt jobbet med i desember:
https://www.conanexiles.com/blog/weekly-community-newsletter-happy-holidays-us-funcom/
Som vil si 1,1 millioner spillere har vært innom CE etter achievements ble lagt til. Greit det er mange som kjøper spillet i early access for å teste ved release, men dette tallet virker noe høyt.
https://www.conanexiles.com/blog/weekly-community-newsletter-happy-holidays-us-funcom/
Som vil si 1,1 millioner spillere har vært innom CE etter achievements ble lagt til. Greit det er mange som kjøper spillet i early access for å teste ved release, men dette tallet virker noe høyt.
vaarg
09.07.2018 kl 23:14
2941
Enig. 1.6 mill totalt och 6-700K i kvartalet, sen kan man nog räkna bort 5-10% i refund för vara säker.
1.14 mill estimatet kan godt være korekt. Jeg får nesten 1.2 mill Steamsalg siden launch i min model. Så estimatet 1.14 mill er nesten spot on i forhold til det.
På PS4 har jeg nå nesten 320 000 salg. Xbox One har jeg 75 000 salg på og 150 000 salg på retail. Dette blir totalt ca 1 745 000.
Når man regner med DLC salg så tror jeg det er trygt å si at Q2 resultatet blir vanvittig bra. En profit warning bør nok kanskje komme?
På PS4 har jeg nå nesten 320 000 salg. Xbox One har jeg 75 000 salg på og 150 000 salg på retail. Dette blir totalt ca 1 745 000.
Når man regner med DLC salg så tror jeg det er trygt å si at Q2 resultatet blir vanvittig bra. En profit warning bør nok kanskje komme?
Redigert 10.07.2018 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Sente
10.07.2018 kl 08:50
2749
"1.14 mill estimatet kan godt være korekt. Jeg får nesten 1.2 mill Steamsalg siden launch i min model. Så estimatet 1.14 mill er nesten spot on i forhold til det. "
Så de ca. 750k som kjøpte under early access har ikke spilt etter achievements kom ut? Steamspy viste jo ca. 750k solgte spill før det ble lagt på is. Du mente selv at dette tallet var altfor lavt, så la oss si 900k kjøpte spillet før release?
Jeg ville regnet med at minst halvparten av de 1,14 mill har kjøpt spillet i early access har nå spilt etter release for å teste spillet i ferdig utgave. I så fall vil det bety at estimatet ditt er noe høyt.
mtp de ga bort August DLC til dem som nådde level 25 på test live serveren, er jeg litt usikker å om salget av DLC'er er så bra. Hvorfor gi bort noe som selger? Tjente de for mye og nå trenger ikke selge flere DLC?
Så de ca. 750k som kjøpte under early access har ikke spilt etter achievements kom ut? Steamspy viste jo ca. 750k solgte spill før det ble lagt på is. Du mente selv at dette tallet var altfor lavt, så la oss si 900k kjøpte spillet før release?
Jeg ville regnet med at minst halvparten av de 1,14 mill har kjøpt spillet i early access har nå spilt etter release for å teste spillet i ferdig utgave. I så fall vil det bety at estimatet ditt er noe høyt.
mtp de ga bort August DLC til dem som nådde level 25 på test live serveren, er jeg litt usikker å om salget av DLC'er er så bra. Hvorfor gi bort noe som selger? Tjente de for mye og nå trenger ikke selge flere DLC?
Å gi bort 900 DLC som takk for intens testing = 9000 NOK pluss god pr. Det er definitivt verdt det. Det der var god call fra Funcom.
Tanken var god ihvertfall. Om ikke patchen hadde ødelagt enda mer så kunne det nok gitt god PR.
Sente
10.07.2018 kl 08:59
2723
@Bagger
Greit nok, hvis 900 person spilte på test live så var det verdt det.
Hva med mitt først spørsmål? Mener du ingen som kjøpte Conan Exiles under Early access har spilt etter achievements kom ut?
Greit nok, hvis 900 person spilte på test live så var det verdt det.
Hva med mitt først spørsmål? Mener du ingen som kjøpte Conan Exiles under Early access har spilt etter achievements kom ut?
Redigert 10.07.2018 kl 09:00
Du må logge inn for å svare