Polfarerne Mike Horn og Børge Ousland vel i land i Tromsø.

Veien
31.12.2019 kl 03:16 707

https://www.nrk.no/troms/polfarerne-tilbake-i-tromso_-_-en-reise-fra-helvete-1.14840999

Jeg kan forestille meg at dette må ha vært et beinhardt slit. Man er utendørs hele tiden uten
noe sted å søke ly. Det er kaldt og det mørkt. En nesten galskapens tur.

Noe av det mest interessante for oss er observert istykkelse. Denne skal visstnok ha vært
overraskende tynn. Visstnok mye i range'n 2 - 50 centimeter. Også hvordan de merker is flytter
på seg på de ulike steder av polarområdet er interessant.
Men mørket har vel gjort en del av observasjonene vanskelige ?
Gjorde de noen vitenskapelige målinger ?

De møtte visstnok ikke på noen dyr underveis.

Hva med heretter å befeste norske interesser på Grønland (kanskje særlig Øst-Grønland)
og Frans Josefs land (Også kalt Rönnbecks land og Fridtjof Nansens land) ?

Gratulerer med at dere kom dere helskinnet tilbake. Det må ha vært et forferdelig slit.
Et av de verste noensinne muligens.
NOELLE
31.12.2019 kl 08:51 634

Dette er jo selvvalgt. Ikke noe som helst spesielt. I grunnen utsetter de bare andre for fare, rednings mannskaper- med noe som er totalt meningsløst.
tavre
31.12.2019 kl 12:26 517

Lurer på hva CO2 avtrykket ble etter en sånn tur med fly, helikopter og skip i sving for å få gjennomført «eventyret».
Polarskam ?
Vel,vel, man blir da helter må vite!

Jeg er så glad jeg ikke er en gammel traurig gubbe som hele tiden leter etter noe man kan kritisere.

Kanskje mange rett og slett bør sette seg det nyttårsforsettet å prøve å legge bort det gnagende sinne de har inne i seg. Det fører bare til dårligere helse og kortere levetid. Det er bevist gjennom mange undersøkelser.
skuggen
31.12.2019 kl 13:58 457

Jeg er gammel, (73) men ingen gretten gubbe. Ser med lyst sinn inn i 2020. Disse to gutta har uten tvil utført den største idrettsprestasjonen i verden i 2019. Det jeg ser mest frem til i 2020 er de spennende kampene om verdensmestertittelen i tungvektsboksing med Fury, Wilder, Joshua, m.fl.
Odi.1
31.12.2019 kl 17:11 383

Dette må være tidenes Agurk historie noen sinne i Norske Medier , er de ikke ekstremt Flaue en gang disse Journalistene ??