PetroNor - Lapse of Unlisted Warrants

FkL
PNOR 31.12.2019 kl 17:32 21652

Da kom meldingen om at Warrants ikke innløses for verken PetroNor eller gamle APCL.

Lapse of Unlisted Warrants

PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the “Company”) (OSE ticker: “PNOR”) advises that a total of 319,446,740 unlisted, unvested warrants have lapsed today unexercised without compensation to the holders. The lapsed unlisted warrants are as follows:
- 155,466,446 warrants (ISIN AU0000043622) with a pre-31 December 2019 vesting condition of (x) either (a) the reinstatement of the A1 and A4 licenses in The Gambia or (b) the reinstatement of the SOSP license in Senegal, whichever comes first, and (y) a farm-in agreement to such license(s) being signed and legally binding, where the Company will be fully carried for the current phase work program under the license(s), on commercially acceptable terms approved by the Company Board (“APCL Warrant Vesting Conditon”);
- 155,466,446 warrants with a pre-31 December 2019 vesting condition of (x) a signed acquisition/farm-in agreement for a gas asset in Nigeria, and (y) a signed and legally binding gas offtake agreement relating to the gas from such asset, both agreements on commercially acceptable terms approved by the Company Board; and
- 8,513,848 warrants held by directors, management and consultants subject to the APCL Warrant Vesting Condition.

Following the lapse of the above unvested warrants, the Company’s capital structure is as follows:

Shares Listed on Oslo Axess (OSE ticker “PNOR”)
971,665,288 ordinary shares (ISIN AU0000057408)

Unlisted Share Options
987,000 options expiring 28 April 2020, exercise price NOK 4.00
190,000 options expiring 15 November 2020, exercise price NOK 1.70
700,000 options expiring 22 December 2020, exercise price NOK 1.70
213,400 options expiring 11 January 2022, exercise price NOK 2.50
1,176,070 options expiring 31 May 2022, exercise price NOK 7.75

*****

For further information, please contact:

Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney/Chris Judd
Tel: +44 207 466 5000

https://newsweb.oslobors.no/message/492740
Redigert 21.01.2021 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
thief
31.12.2019 kl 17:36 7767

Jepp,der ble 320mill potensielle aksjer borte 🙂Får vi en enda høyere kursøkning, når triggerene slår inn i 2020. Godt nytt år🎆🎉
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
klaesp
31.12.2019 kl 17:40 7726

Ikke noterte opsjoner?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2019 kl 18:50 7642

Og aksjonærene får den endelige bekreftelsen på at verdien av investeringen i APCL, er tilnærmet null.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
31.12.2019 kl 19:05 7598

Hvordan er regnekunnskapene dine??🙂Spørs jo helt når du kjøpte apcl.Mange med meg har snitt under krona. Og selv om du kjøpte opp mot 2kr,får du nok gevinst!Men verre med de som kjøpte ved forrige opptur,og ikke har snittet ned.Men de er det nok ikke mange av.Kursen var jo helt nede i 0.5kr forrig jul🙂Så sitter UTROLIG godt med snitt under krona i petronor. Garantert fin gevinst i 2020!Verre med deg og dine aksjer matsern,har jo bomma totalt.Årets verste anbefalinger står jo du får,He.he
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2019 kl 19:27 7542

Matsern må være årets klovn!
Sikkrere smallcap enn PNOR skal en lete lenge etter, og vertfall til disse kursene. 2020 kommer til å bli et meget bra år for oss, det begynte i dag med utløp av warrents. ( unnskyld til dere som følere dere truffet, men for selskapet var dette det beste som kunne skje!) Godt nyttår!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 10:49 7248

Ble feil med publiseringen - tar den på nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 11:06 7207

Warrants - En forklaring på hva som har skjedd understøttet av selskapet selv.

Jeg tror vi skal legge fra oss konspirasjonsteoriene og holde oss til fakta i denne saken, selv om det selvfølgelig er greit å tenkte utenfor det som er meldt offisielt :) Fakta er at selskapet har vært optimistiske til at det skulle la seg gjøre å komme i havn med Warrants og selv hevder de at det har vært høyeste prioritet å komme i havn innen fristen. Videre så kan vi konkludere med at det faktisk var Gambia og ikke Senegal som det lå an til å bli løsning i. Dette baserer jeg på at det ble fortalt på aksjonærmøtet at dialogen i Gambia stagnerte når det ble lekket i media at det hadde vært et møte mellom PetroNor og Gambia rett etter BP signeringen. Da ble det rett og slett for vanskelig for Gambia å holde på sett i lyset av andre "skandaler".

Det er i overkant mange som kommer med påstander som ikke kan dokumenteres i denne saken, mange hvilket har satt seg dårlig inn i caset i tillegg. Det blir litt for tynt å være misfornøyd med hva ledelsen har levert uten å ha innsyn i hva som faktisk har skjedd underveis. Jeg synes at under omstendighetene så har ledelsen gjort det ganske bra og de som tror at de er på vei ut tar nok feil. De har boret, de var et pennestrøk unna full pakke i Senegal og Gambia i 2017, de bukket ikke av når Senegal ville ha de til å søke på nytt og de sikret vår livreddende fusjon. De har uten tvil gjort mye strategisk rett og vært bundet på hender og føtter i mange sammenhenger. Har det gjort alt rett? Selvfølgelig ikke, men de har gjort mye bra.

To viktige eventer i forhold til håp og misnøye er disse:

XX/05
Et møte skal ha funnet sted rett etter signeringen mellom BP og Gambia. Dette gikk over to dager og møtet ble bekreftet på aksjonærmøtet.

25/08
Ledelsen var fremdeles veldig positive og hadde selv tro på at det var mulig å få Warrants i havn når halvårsrapporten ble lagt ut. Dette er sitert fra Jens:
"The delay to the completion has not been time wasted as we have made good headway in regard to these items. Whilst we appreciate concern with regards to the conditional warrant timeframe associated with the merger, we reassure shareholders that the work we have done to date with PetroNor supports our view that the timeframe remains realistic."

https://newsweb.oslobors.no/message/483740

Jens forklarte på aksjonærmøtet at på dette tidspunktet så trodde de på en løsning innen fristen og derav den positive tonen.

Så vet vi at møtet ble kjent i media og dette resulterte i at Gambia trakk seg tilbake på grunn av politiske årsaker. Dette kan ikke ha betydd så mye for saken i Senegal og vi må da konkludere med at den ikke hadde kommet i mål før 31/12 uansett. I Gambia derimot så var det nok et håp, men vi kan absolutt ikke konkludere med at det ville gått uansett. Vi skal huske at vi ikke bare skulle ha tilbake lisensene i Gambia, men farmout med free carry. På aksjonærmøtet så ble dette oppgitt som noe av årsaken til forsinkelsene, men det er selvfølgelig ikke mulig å si om det hadde gått uansett. Dette er komplisert og det tar tid.

Videre så ble det klart på aksjonærmøtet at gamle PetroNor ikke forsto hvor viktig vi fra Gamle APCL så på Warrants. Det er selvfølgelig helt naturlig da de ikke kjenner historikken og følgelig ikke årevis med skuffelser som skulle belønnes med nye aksjer, men det er selvfølgelig ikke det samme som at ikke deres høyeste prioritet har vært å løse våre saker så raskt som mulig.

Oppsummering:
Alle mister altså sine Warrants inkludert ledelsen selv. Det blir ikke 155.466.446 Warrants til PetroNor og det blir ikke 155.466.446 Warrants til gamle APCL. Ledelsen har vært positive, men det er nok trolig det eneste man kan klandre dem for. Det er ikke slik at noen har kjøpt Warrants (hvis noen kjøpte kun for Warrants så er det ikke gamle APCL-slitere uansett) og det faller på sin egen urimelighet å tro at selskapet har ventet med løsningen. Arbitration koster veldig mye penger og selskapet har vært helt tydelige på at deres hovedfokus har vært å løse sakene i Gambia og Senegal så raskt som mulig. Hadde en løsning kommet 2. januar så hadde det vært nærliggende å tro, men når løsningen nå trolig kommer mot sommeren eller Q3 så tror jeg vi kan legge den ballen helt død.

Verken PetroNor eller APCL fikk Warrants og vi skal heller ikke glemme at det nå er de som betaler for våre saker. Lifesaver for vår APCL-investering tenker jeg.

De som solgte sine aksjer og satset alt på Warrants er de som kommer "dårligst" ut av dette, litt avhengig av hva de betalte for aksjene og solgte dem for. De som sitter med begge deler får nå fordelt kommende verdier på færre aksjer og beholder mer pr. aksje vi fremdeles har, altså er dette ikke utelukkende svart hvitt. Selv "taper" jeg 400k Warrants, men løfter jeg blikket litt så ser jeg at det er mye bedre for selskapet å få løsningen etter 31.12. Derimot så er ikke det samme som at man ikke er skuffet og jeg har full forståelse for at mange er det.

For min egen del så synes jeg at alt dette kom tydelig frem på aksjonærmøtet og legger man i tillegg til alt annet som er kjent så ser i alle fall jeg en rød tråd.
Som flere andre så sitter jeg med lydopptak fra alt som ble sagt på møtet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Alby
01.01.2020 kl 11:12 7189


Nå skal vel Pen ha endel aksjer ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 11:17 7169

Ja, det stemmer. De skal ha oppgjør i aksjer for $10mill eller i cash. Stiger kursen mot oppgjør så antar jeg at det blir aksjer. Er den som i dag så blir det nok så mye cash som mulig. Verdigivende økninger i aksjer som dette er i tråd med vår strategi og følgelig bare positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
søkeren
01.01.2020 kl 11:54 7128

For "oss" som ikke har kjøpt eller solgt aksjer PNor siden JP hauset opp APCL er investeringen er tragedie. At lovnader fra samme person ble mottatt i god tro er vel ikke annet enn grenseløst naivt. For meg virker selskapet som båt vraket med kun 1000 rotter. Hva levde de av?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
01.01.2020 kl 12:03 7099

Overraskende at det var løsning i Gambia,som var nærmest.Men da hadde warom rett i at det hadde vært et todagers møte,fra sin kilde🙂Men stusser litt på at de tror på løsning mot sommeren.Fra tidligere er jo dom i voldgiften satt til 2h i 2020(gambiasaken),i følge JP.Virker det ikke rart at de skal kjøre voldgiften helt ut,for så å komme til enighet?🙂Og at de hadde troen på løsning før 31.12,nå plutselig er 6mnd frem i tid!Henger ikke helt sammen,hva skal plutselig ta så mye mer tid.Og nå står de også mye friere i forhold til løsninger.Hittil har de vært litt bundet til betingelsene i warrents.Regner med dette er i boks før oppgjøret i pen avtalen,og at betalingen blir i aksjer til 2kr😉
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
klaesp
01.01.2020 kl 12:16 7066

Takk for informativ oppdatering, FKL..Kanskje vi blir positiv overrasket mot slutten av året, med tanke på S og G lisensene... Mar mistet litt overblikk i aksjen, finnes det triggere i det hele tatt på kort sikt??
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 12:25 7045

Har selv vært med lenge her og kjenner all historikken og har derfor full forståelse for din og andres situasjon. Derimot så var de ganske nære å få til alt i 2017 og situasjonen hadde da vært en helt annen. Personlig så tror jeg ikke vi kan legge hele den vekten på Jens og co, men det er selvfølgelig lov å mene noe annet. APCL var et rent leteselskap og følgelig så var det en høy risiko med de. PetroNor derimot er i en helt annen situasjon. Det er tungt å bare legge APCL i skuffen, men vi får dessverre ikke gjort noe med det som har skjedd. Håper vi kommer opp på nivåer der du og andre får tatt igjen det tapte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 12:30 7033

Jeg tenker heller omvendt Thief. Hvis det nå stagnerte i Gambia så kan det hende at en løsning i Senegal er det som er nærmest. Er enig i din "logikkbrist" nå det gjelder Gambia. Det ble jo også nevnt på aksjonærmøtet at vi heller ikke kunne utelukke "nykjøp" av lisensene og da må vi i alle fall kjøre igjennom hele runden til Senegal tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
01.01.2020 kl 12:35 7005

Triggere på kort sikt,kan jo være mange.De jobber med flere nye avtaler,de kan komme når som helst.De holder vel på i Kongo,Nigeria,Ghana og Gabon,utenom Senegal og Gambia 🙂Ikke akkurat mangel på mulige triggere.Så er de vel i gang med produksjonsøkning i Kongo,som vil øke produksjonen med 20%!Så vet vi jo aldri,når et forlik kan komme.Samtidig som det er planer om drilling på Aje!Så blir ikke akkurat kjedelig i petronor i 2020.Etter dumping av aksjer på et latterlig nivå,er vi vel på vei opp nå.Kjøp på krona burde gi solid gevinst i 2020🙂Produksjonsøkning, nye avtaler og høyst sannsynlig forlik vil sørge for det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 12:35 6998

Hva som kommer når vet vi fremdeles ikke. Synes KennyL har en fin liste over det som kommer selv om vi ikke vet når det kommer. Jeg håper selv at vi får vite mer mot MSGBC i slutten av januar. Videre så vet vi at det skal være noen møter tidlig i januar, men jeg tenker at dette er en del av roadtrippen til selskapet. Vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2020 kl 12:36 6995

Som ventet.

Skrev denne i mars mens haussepisset rant i strie strømmer:

APCL - En god deal eller en tragisk erkjennelse av nederlag?
Wrinkler
APCL
20.03.2019 kl 08:02
8778
APCL var på tidspunktet for inngåelsen av avtalen om å slå seg sammen med PetroNor verdsatt til 155 mill. (1,00 per aksje). Avtalen innebærer utstedelse av 816 mill. nye aksjer som skal fordelses på PetroNors aksjonærer. Basert på markedets verdsettelse av APCL utgjør verdien av disse aksjene 816 mill. I går like før børsen stengte steg APCL med snaue 30%. Det betyr at verdien av APCL steg til 200 mill. opp 45 mill., mens aksjonærene i PetroNor kan glede seg over en økning på hele 245 mill til over 1 milliard.

Det er med andre ord PetroNors aksjonærer som bør være fornøyd med sammenslåingen. Et idiotrally i APCL vil by på ytterligere glede så lenge det varer, for alle som har litt peiling ser jo at prisingen av det nye sammenslåtte selskapet er helt på trynet.

APCL er for alle praktiske formål verdt kr 0. PetroNor har verdier, men har ikke assets og produksjon som kan forsvare en markedsverdi på over 1 milliard.

Warrantene med rett til 155,5 mill. aksjer fordelt på APCLs aksjonærer er betinget av at det kommer et forlik eller at de vinner frem med sine krav i voldgiftssaken. Det er bare å glemme. Senegal og Gambia viker ikke en tomme og voldsgiftsretten vil selvsagt ikke komme med en beslutning/dom før 31.12.19. Lisensene må anses tapt og de har knapt penger til driften (5,3 mill USD holder ikke lenge).

Som om ikke det var nok så kan NOR Energy AS også få 155,5 mill aksjer om farm in og off take i Nigeria går i boks. Det er jo mer sannsynlig enn at APCL kommer noen vei i voldgiftssakene. Dermed blir dagens aksjonærer i APCL ytterligere utvannet om disse aksjene blir utstedt

Konklusjonen er at APCL ble reddet av en kolossalt utvannende transaksjon. Det fremførbare underskuddet er har selvsagt en verdi så langt det kan gjøres fradrag for tap i det aktuelle skatteregimet.

Det blir spennende å se hvordan markedet reagerer på nyheten. Idiotrally må nesten påregnes. Det samme gjelder en tsunami av haussing fra nye og gamle haussere som jager småkroner.
Redigert 20.03.2019 kl 09:02

https://finansavisen.no/forum/thread/68745/view
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
01.01.2020 kl 12:39 6975

Spennende blir det i 2020 uansett🙂Heldigvis er vi ikke apcl lenger,men petronor.Da trenger vi ikke bare vente på disse lisensene, vi har mye annet spennende som vil skje.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2020 kl 12:42 6957

Man kan si mye om JP. Sikkert en dyktig mann som fikset en fusjon. Imidlertid synes jeg at han hele veien har fremstått veldig sikker på utfall av både det ene og andre. Jeg vet at det er jobben hans å fremstå optimistisk og trygg, men det har blitt for mye av det etter min mening. Vi har jo sett reaksjonene her på forumet.

Jeg vurderer en inngang nå etter lang tid utenfor. Warrants har jeg hatt ganske lite tro på til tross for JP sin optimisme også her.

For meg er det en hovedgrunn til å gå inn. Det er selvsagt å få tilbake lisensene eller deler av dem. Det kan ikke finnes andre grunner enn nettopp det for at Petronor ønsket seg fusjon med APCL. De hadde ikke gjort det hvis de ikke følte seg temmelig sikre på at dette ordner seg. Kjøper man seg inn nå er worst case å bli aksjonær i et nytt lite oljeselskap i tillegg til Panoro. Har i motsetning til mange andre PEN-aksjonærer også hatt forventninger til OML 113. Da vil jeg beholde og sågar øke min eksponering mot denne dersom jeg kjøper meg inn i selskapet.

Vet det må være surt å miste warrants, men det burde forårsake en viss kjøpsinteresse fra også andre enn meg forover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2020 kl 12:45 6937

Denne er litt artig:

thief
Wrinkler
20.03.2019 kl 09:34 1998

FkL skrev
Jeg har som prinsipp å aldri legge ut noe kursmål, men la oss nå si at det kommer til å bli høy omse..

Warrants stikkord? Verdiløse rettigheter som fordamper i en sky av fortvilelse den 31.12.19 er ikke mye attraktivt.

20.03.2019 kl 09:36 1947

Wrinkler skrev
Warrants stikkord? Verdiløse rettigheter som fordamper i en sky av fortvilelse den 31.12.19 er ikke ..

Klovn wrinkler!klarer du ikke se at dette er en kjempdeal, så synd for deg?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 12:46 6933

Dette var jo kun spekulasjon på lik linje med alt annet, men jeg registrer at du er meget stolt for å ha gjettet 50% rett. Merkelig mange som trekker frem sine teorier i ettertid og legger det frem som om de var spåmenn. Tror det er nok av folk som både har truffet og bommet, inkludert meg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Spitzer
01.01.2020 kl 12:50 6918

Tror det blir borret 2 brønner i OML-113 lisensen (AJE fase 2) og at de arbeider videre mot Aje fase 3 (gass) med igangsetting av arbeidet tidligst 2H 2021.
2 nye produksjonsbrønner med bl.a. horisontal brønn i oil-rim vil gi en betydelig større cashflow og betydelig lavere opex per fat produsert. OML-113 lisensen er også mye mer enn bare olje- og gassfunnene. Her er en del flere prospekt som kan være spennende for det nye partnerskapet på lisensen å utforske. Her ligger en mulig og betydelig oppside.

Blir spennende å se hva annet selskapet har fore når det gjelder M&A.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 12:51 6914

Det er jo helt klart at 320.000.000 mulige nye aksjer skapte en usikkerhet for nye kjøpere og dette er nå avklart. Derimot så tenker jeg at innløsning av disse ville tilført selskapet så mye at det uansett ble positivt for alle, men nå vet man i alle fall hva brøken blir. Du er hjertelig velkommen!

EDIT
Du skal vel heller ikke glemme at du muligens får noen aksjer i PetroNor nå via PEN?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2020 kl 12:59 6882

Takk for det, FkL.

Jo er klar over det, men i hvert fall deler av det kan bli cash. 1,14 NOK er den magiske grense i øyeblikk med dollarkurs på 8,78.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
01.01.2020 kl 13:03 6852

Er jo også overbevist om at gamle petronor har gjort jobben sin i forkant av fusjonen og at Abu dhabi har tyngden til å lande dette.Ellers ville de ikke gått for denne fusjonen.At det har tatt lenger tid enn mange trodde,får så være.Viktigste er at de kommer til enighet 🙂Og det får vi svaret på i 2020.Så er det jo meget bra for dem som ikke hadde warrents,at løsningen ikke kom i 2019.Da slipper de en stor utvanning, og kursen vil øke enda mer ved positive meldinger.Og skulle de sitte igjen med null i Senegal og Gambia,som er lite sannsynlig,er petronor fortsatt et selskap med solid økonomi,bra produksjon(som er sterkt økende) og mål om 30k i produksjon 🙂Så nedsiden her er vanskelig å se!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 13:13 6822

Jeg synes Aje er veldig spennende selv og avtalen de har gjort med YFP viser igjen hvor geniale de er når det gjelder å gjøre smarte avtaler. PetroNors andel vil øke i takt med at YFP betales tilbake for historiske kostnader. Vi skulle opprinnelig ha 520bpd, men endte opp med 320bpd i bytte for temporær betaling til YFP. Helt genialt spør du meg! Her slipper vi en stor slant og tar den på avbetaling uten emisjon og flere aksjer. Igjen så viser de hvordan de tenker og følger sin strategi.

The following table summarises participating, voting, and economic interests within the OML-113 licence for different periods. During “Period 1” where the revenue interest of Aje Production is 29.0663%, there is an agreed schedule for repayment of historical costs to YFP from production revenue (expected to be fulfilled within three years). The revenue interest of Aje Production then increases to 38.755% in “Period 2”, and then 54.0663% in “Period 3”.

OML-113 Summary of Participating, Voting and Economic Interest
Period 1: Prior Period 2: Post Period 3: Post
All Period to YFP payout YFP payout Project payout
Participating OPEX CAPEX Revenue OPEX Revenue OPEX Revenue
Interest Interest Interest Interest Interest Interest Interest Interest
Aje Production JV. 75.5020% 38.7550% 38.7550% 29.0663% 38.7550% 38.7550% 54.0663% 54.0663%

Based on the above table, net production to PetroNor from it’s share of Aje Petroleum is estimated to be initially 320 bbls/day, with net 2P reserves of 0.3 mmboe and net 2C resources of 18.7 mmboe.

https://newsweb.oslobors.no/message/490912
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2020 kl 13:42 6775

Disse 18,7 mmboe 2C ressursene du refererer til kaller PEN for 2P reserver. Det fremgår av reserverapporten for 2018 og utgitt i april 2019. De deler reserver i følgende underkategorier:

AGR TRACS further sub-categorized these reserves as Developed Producing (reserves from existing wells in the field) and Justified for Development.

•On production
• Approved for development
• Justified for development

I tillegg deler de selvsagt opp i P1, P2 og P3 reserver.

Gassen på Aje regner de som reserver justified for development. Jeg vet ikke akkurat hva det legges i det, men det inngår altså i deres anslag for P2 reserver.

https://mb.cision.com/Public/399/2800055/94ce55dea22f3bfd.pdf

Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 13:53 6748

Overlater det oljetekniske til dere som kan det, var mer opptatt av at de hadde fått ordnet en deal der de betalte YFP i olje. Det er jo en helt genial løsning. Er det bare jeg som synes det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
thief
01.01.2020 kl 13:57 6734

Er jo genialt,når de slipper utvanning eller bruk av cash🙂Kan de bruke det på andre avtaler! De vil jo øke verdien på selskapet på en best mulig måte,da de selv er storseier Så henger vi med på reisen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2020 kl 13:57 6729

Neida, men det høres vel litt bedre ut med 2P reserver enn 2C ressurser?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 14:03 6695

Uten tvil ja, derimot så skal ikke jeg si hvem som har rett :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2020 kl 15:12 6605

Det er jo helt genialt fkl, den løsningen de fikk til på Aje, det har ikke jeg fanget opp. Istedenfor cash eller oppgjør i aksjer betaler de det ned over produksjon, det er et klasseeksempel på løsninger de søker som har som mål å unngå utvanning for oss aksjonærer. Ren verdiskaping med andre ord.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
01.01.2020 kl 15:30 6568

Flue,

er ikke mye/alt av de 18.7 mmboe gass? Det skal vel i alle tilfelle klassifiseres som 2C inntil det er vedtatt en utbygning og det er en gass-salgs avtale på plass.Med andre ord, mye av deres 2C konverteres vel til 2P så snart de vedtar en utbygging og får på plass en gass-salgs avtale.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 15:36 6555

Tenkte jeg skulle nevne det når det først ble snakket om Aje. Liker veldig godt slike løsninger. Det ble forøvrig også nevnt på aksjonærmøtet, men synes de er litt dårlige til fremheve ting som dette der de faktisk har kommet med meget gode løsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2020 kl 15:43 6605

Ja de kjøper faktisk en vare og betaler den ned ved at varen genererer inntekt. Viser vel også hvor greit YFP syns det er å få Petronor med på laget, at de går med på en slik avtale.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 15:48 6590

Nå når Warrents er borte så blir alt mer forutsigbart. Kanskje vi til og med kan hente opp gammel moro. Vi gikk jo ikke et øre sist på 28% økning i reserver. Kanskje den kommer nå :)

https://newsweb.oslobors.no/message/488485
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.01.2020 kl 16:16 6540

Hvis du klikker på linken jeg la ved ang. reserverapporten ser du at det er klassifisert som reserver. De har jo boret gjennom gasslaget i mangfoldige brønner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
FkL
01.01.2020 kl 16:17 6530

Det blir spennende å se fordelingen av aksjer og cash for Aje. Jeg tenker at det blir så mye cash som selskapet mener at de kan avse uansett kurs. Det er vel egentlig bare Nigeria vi venter på nå før vi får svaret.

Uansett så kommer det nok inn flere fra PEN på denne tråden etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
klaesp
01.01.2020 kl 22:08 6229

FKL, forventer en løsning i løpet av sommeren (S og G) eller Q3, tenker du begge landene eller kun Gambia lisensene?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare