NEL: Fredag 31 januar


God morgen og godt nyttår.

Ja nå er det nytt år og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i året som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid.

Det har ikke vært de store kontraktene dette året som er gått, men noen smådrypp har det vært. Hadde vel forventet at NIKOLA sin utrullingsplan var på plass innet utgangen av 2019. Men den gan ei. De er mye på overtid nå. Mye twitring har det vært, men uten noe serlig substans synes jeg. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger.

Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva dette nye året bringer. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda.
Det som jeg fortsatt stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå, ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette.

Når det gjelder Korea og Kina samt de andre større indusrielle aktørene er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogen kommer garantert, men blir det fra NEL? Det har vokst opp mange gode og store serriøse aktører bare på et par år.

Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden i året som gikk og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir tråd gir. Vi viderefører den inn 2020. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Her kan vi også følge kursutvikling fra mnd til mnd. starter med blanke ark.

Ha en fin dag og et fortsatt godt nyttår

2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20.
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92
Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
2020
Kurs pr. 1 jan 2020 kr 8,65,-

Løkke til videre i 2020
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 10:39 9479

Ja - vi står der vi skal stå i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Furuen
20.01.2020 kl 11:25 9352

Det kan være storkjøperne som ligger med store sperrer på 10,24-10,25, for å få kjøpt mest mulig under denne prisen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel/bf0e50aa-3556-4146-88fe-13371f309f48/
Uni-El er flyttet fra Rimmerhus til Lind, hvor de 32 ansatte har indtaget bygningerne, som tidligere husede Nel Hydrogen

Noen kommentarer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 11:44 9240

Flyttet ikke NEL fra Lind til Herning etter Nikola-avtalen?
Tok litt tid å gjøre klar nye fabrikken i Herning.

Lind ligger vel rett ved Herning også.

Artikkel fra 2018:
https://www.google.no/amp/s/www.tvmidtvest.dk/amp/1099766
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 12:22 9029

Ja.
Tror det må være det som har skjedd.

Kursen spretter opp bra nå:
10.35 😊😊😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Leste en analyse i helgen, der de mente det var motstand rundt 10,30kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 12:42 8860

Enig i at vi ser ett gjennombrudd..👍🏻
Tyskerne handler med begge hender nå, det er bankers.
10,35 nå og nesten så stille på NEL trådene at man lurer på om alle har solgt 😎
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Bayer
20.01.2020 kl 12:48 8812

Har sittet så lenge og har et perspektiv på minst 3 år til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 13:02 8708

Godt å høre!
For en start på året!
👍🏻👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Ripper
20.01.2020 kl 13:03 8725

Jeg selger IKKE Nel på disse nivåene til tross for ATH! Jeg er overbevis tom at vi får en massiv effekt frem mot sommeren. Det er scale up, det er hydrogenstrategier, det er big money som rykker inn, det er den grønne bølgen og ikke minst; jeg tror det kommer bud på Nel - og da våkner flere aktører, inkludert norske. Lener meg tilbake og nyter de neste 6 mnd. Overser evt mindre fartsdumper og gevinstsikringer fremover. Løkke til!
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

https://www.pv-magazine.com/2020/01/20/a-clean-energy-world-would-support-millions-of-new-jobs/

A clean energy world would support millions of new jobs
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
europa
20.01.2020 kl 13:18 8659

Selge nå? Nei, det er nå moroa starter.All in.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Selge nå?
Nånei du min venn, kan da ikke selge nå når man har vært med på tykkt og tynnt i mange år. Jeg er storfornøyd at den har klart å kommme over 10 uten meldinger. Skjønner nesten ikke hva som skjer jeg. Men takker og bukker. Har tro på at den kan etablere seg over 10,-

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 13:30 8587

Ja er helt enig.
Men har Mai 2019 friskt i minne.
Steg og steg langt opp på 9 tallet.
Så smalt insidesalget.
I seg selv betydelig, men nå så vi jo at pengene til Jacob K. gikk til Everfuel.
Det er positivt med tanke på at NEL har en fot der....

Så smalt det på Kjørbo i Sandvika noen dager senere.
Det var en giftig cocktail med fritt fall ned til 4 tallet? (Orker ikke sjekke)
ITM, Ballard og Power cell har alle gått betydelig 30-60% på noen uker.
NEL har jo litt å gå på sånn sett 😊

Sitter i ro og krysser fingrene.....👍🏻👍🏻👍🏻



Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 13:39 8529

Sjekk her:
Bjørn Simonsen på twitter:

NEW REPORT: The financial opportunity for #hydrogen energy is even greater than expected. Read more: bit.ly/CoststudyPR #Hydrogen2020 #CleanEnergy

Up to 50% cost reduction appears achievable within this decade as scale up accelerates

Brussels, 20 January 2020 – A new report published today by the Hydrogen Council, Path to Hydrogen Competitiveness: A Cost Perspective, shows that the cost of hydrogen solutions will fall sharply within the next decade, sooner than previously expected. As scale up of hydrogen production, distribution, as well as of equipment and component manufacturing continues, cost is projected to decrease by up to 50% by 2030 for a wide range of applications, making hydrogen competitive with other low-carbon alternatives and, in some cases, even conventional options.

The study is based on real industry data, with 25,000 data points gathered and analysed from 30 companies using a rigorous methodology. The data was collected and analytical support provided by McKinsey & Company and represents the entire hydrogen value chain across four key geographies (US, Europe, Japan/Korea, and China). It was also reviewed by an independent advisory group comprised of recognised hydrogen and energy transition experts.

The report shows that significant cost reductions are expected across different hydrogen applications. For more than 20 of them, such as long-distance and heavy-duty transportation, industrial heating, and heavy industry feedstock, which together comprise roughly 15% of global energy consumption, the hydrogen route appears the decarbonisation option of choice – a material opportunity. According to the report, this cost trajectory can be attributed mainly to scale-up that positively impacts the three main cost drivers:

Strong fall in the cost of producing low carbon and renewable hydrogen;
Lower distribution and refueling costs thanks to higher load utilisation and scale effect on infrastructure utilisation; and
Dramatic drop in the cost of components for end-use equipment under scaling up of manufacturing.
To deliver on this opportunity, supporting policies will be required in key geographies, together with investment support of around $70 billion in the lead up to 2030 in order to scale up and achieve hydrogen competitiveness. While this figure is sizable, it accounts for less than 5% of annual global spending on energy. For comparison, support provided to renewables in Germany totalled roughly $30 billion in 2019.

“2020 marks the beginning of a new era for energy: as the potential for hydrogen to become part of our global energy system becomes a reality, we can expect fewer emissions and improved security and flexibility. This announces the decade of hydrogen,” said Benoît Potier, Chairman and CEO of Air Liquide and Co-chair of the Hydrogen Council. “A clean energy future with hydrogen is closer than we think, because the industry has been working hard on addressing key technology challenges. This report shows the path forward to scale-up to fully achieve hydrogen competitiveness and deliver the decarbonisation we urgently need.”

“The Hydrogen Council believes that the report’s findings will not only increase public awareness about the potential of hydrogen to power everyday lives, but also debunk the myth that a hydrogen economy is unattainable due to cost,” said Euisun Chung, Executive Vice Chairman of Hyundai Motor Group and Co-chair of the Hydrogen Council. “If we are to reach our global climate goals by mid-century and reap the benefits of hydrogen, now is the time to act.”

“Based on real cost data from the industry, the analysis shows that a number of hydrogen solutions can become competitive until 2030 already.” says Bernd Heid, Senior Partner at McKinsey & Company. “Out of 35 use cases analysed, at-scale hydrogen can be the lowest cost low-carbon solution in 22 use cases – such as in the steel industry and heating for existing buildings. And it can beat fossil-based solutions at scale in 9 use cases – for example in heavy-duty transport and trains.”

Today’s report was launched in the presence of more than 80 CEOs and other senior executives at the Hydrogen Council’s annual meeting, which this year takes place alongside the President of France, Emmanuel Macron’s Choose France! Summit and the World Economic Forum in Davos. The CEO event brought these industry leaders together to reiterate their commitment to hydrogen and set the path for scale up of hydrogen in the coming years.

You can read the full report here.

About the Hydrogen Council: The Hydrogen Council is a CEO-led organisation that uses its global reach to promote collaboration between governments, industry and investors, and to provide guidance on accelerating the deployment of hydrogen solutions around the world. The Council acts as a business marketplace, building a comprehensive hydrogen economy and shifting the perception of hydrogen globally. In addition, the Hydrogen Council serves as a resource for safety standards and an interlocutor for the investment community, while identifying opportunities for regulatory advocacy in key geographies. The coalition of 81 members including large multinationals, innovative SMEs and investors collectively represents total revenues of over €18.7 trillion and close to 6 million jobs around the world. To find out more visit www.hydrogencouncil.com and follow us on Twitter @HydrogenCouncil.

Hydrogen Council Press Office:
Ciel Jolley, +32 2 289 09 30 – Ciel.Jolley@fticonsulting.com
Amber Glenn, +1 202 346 8871 – amber.glenn@fticonsulting.com
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Enig Ripper!
Nå skjer det mye og raskt. Her handler nå mer om å forstå hvordan folk tenker og summen av nyheter worldwide enn TA. Bare å sette seg rolig ned ved NEL-bålet, for her brenner det🔥☘️🚀
Varme tanker og kondolanser går til SS og Hammers😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Ser ut til at denne analysen treffer rundt 10,30 som motstandspunkt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 14:25 8314

Eller bare en pustepause.
Omsetningen roer seg litt og selgere med litt høydeskrekk og/eller ønske om å ta en kjapp gevinst presser kursen litt ned igjen.
Spennende om vi skal videre opp før close og dagene fremover...
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Blir spennende fremover. Har stor tro på positive nyheter snart, og tiden er moden å høre om det blir noe av levering til Kina. Skulle det bli leveranse dit, så snakker vi om store ordrer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Mange som sikrer gevinst nå på disse nivåene, omsetningen daler time for time. Men aksjen er jo potent så det holder, tror det er best å bare lene seg tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Dette er helt ut av alle proposjoner. Skjønner ikke hva som skjer. Utrolig oppgang på store volum. Dette lukter et aller annet, men hva? Artig å være med på dette.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 16:43 7774

Det gjorde du lurt i....
Ny ATH og over 5% opp.
Tipper noen store er på kjøpern.
Er det Tyskerne?
De sitter snart på 40%.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Sørøya
20.01.2020 kl 16:44 7781

Når man har vært med så lenge så blir man jo nyskjerrig på hvor dette ender. Nå kan det komme til å gå veldig fort.

Fortsetter rett opp på Tradegate!
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Shinkage
20.01.2020 kl 16:51 7733

Bare å spørre SS, Hammers eller XYZ - de vet det som er å vite om NEL :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare

Sørøya.
Ja, jeg synes dette er merkelig, Har ikke opplevd dette før i denne aksjen. Det må jo komme en korreksjon nedover om det ikke er en spesiell grunn til at dette skjer. Kan ikke skjønne annat. Jeg blir helt forfjamsa.
Er vant til nedtuurer så det suser etter når det har vært en slik bonansa som nå.
Men, det er jo ikke å stikke under en stol at dette er deilig.

Hvordan går det med Kapteinen (SS) og Hammern. De er så stille for tiden, Det blir vel med dem som med Karius og Baktus.
(" og har noen ikke hørt noe fra dem ,så seiler de nok ute på havet på ei fjøl enda") Håper de navigerer seg vel i havn.

Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
20.01.2020 kl 17:05 7607

Hysj.....😊
De er busy med P/E og «pålydende» 20 øre...😂😂😂
Xyz er bekymret over japanske standarder og alle andre kriser...
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
omans
20.01.2020 kl 17:41 7451

Var en liten happening i Trondheim idag:

https://www.scania.com/group/en/norwegian-wholesaler-asko-puts-hydrogen-powered-fuel-cell-electric-scania-trucks-on-the-road/

ASKO and Scania celebrate the start of operations of four hydrogen gas trucks with electric driveline and of ASKO’s hydrogen gas station in Trondheim, Norway.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Hellboy
20.01.2020 kl 17:46 7400

Er jo ikke rart NEL går så det suser, de tre der utløste sterkeste kjøpssignalet som finnes på Oslo børs, nemlig "trehodet troll baiser"-formasjonen. Og da er det bare å løpe og kjøpe.

Det er et enda sterkere kjøpssignal enn i Elkem, hvor "bare" hammeren og linjalene hans baiser. Det er også et sterkt kjøpssignal, men ikke så sterkt som det trehodede trollet-formasjonen
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
OZZY
20.01.2020 kl 18:21 7240

Klima og miljødepartementet. er det ikke der han mr Hydrogen him self jobber eller ikke jobber Venstres Ola Elvestuen. Nå må du få ut fingern Ola. Før du kom inn i disse kontorene var du bare SÅ gira på Hydrogen. Nå er det helt tysst. Hvorfor ?
Begynn å bygg. Sett opp fyllestasjoner over hele Norge slik at folk får et reelt valg elektrisk eller Hydrogenelektrisk. NÅ MÅ DET FAEN MEG SKJE NOE I DETTE NISSELANDET.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

På forskjellige handelsplasser i Tyskland er det omsatt 20 millioner aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

20 mill Det er jo et helt vanvittig trøkk. Hvor ender dette tro.

Løkke til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Admoff
20.01.2020 kl 20:32 6760

Spennende dager på World Economic Forum Davos.

The Programme for the Annual Meeting will prioritize six key areas:

1. Ecology: How to mobilize business to respond to the risks of climate change and ensure that measures to protect biodiversity reach forest floors and ocean beds.

https://www.weforum.org/agenda/2019/10/davos-2020-wef-world-economic-forum-theme/
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

Tradegate veldig sterk. Sjekk. Rett opp jo...

Løkke til
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

Det dumeste NEL gjort er at de sa opp samarbeidet med en firma i Korea. De tenkte at de selve skulle driva buttiken i korea. Etter det har de tapt veldig mange kontrakt. Men hvis NEL er flinke så kan det gå bra. Men de er ikke det. Kursen skal mest sannsynlig lang ned.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

Sa opp samarbeide? Hva er det du prater om nå da?

Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare

Exakt, her fra 2018, de pröver få det positivt " take full ownership"

https://news.cision.com/nel-asa/r/nel-asa--takes-full-ownership-of-joint-venture-in-south-korea,c2543583

Men sedan dess har det bara gått utför så de er ikke så sikker det var en god idé.

Ikke speciellt korea, de har den enkla standard som NEL liker, men Japan har den vanskligere asiatiske standard. Og i den må du ha en mur av betong runt stasjonen, då hade det ikke exploderat airbags i Sandvika. Rart då at NEL menar du ikke trenger den muren og at Kina borde ha den koreanske standard. Jeg menar at både Europa og Kina borde ha den japanske standard.
Redigert 20.01.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare