PCI har vist løfte som en mulig ny kreftbehandling i bukspyttk

Bonusfrelst
PCIB 02.01.2020 kl 22:11 3611

Fra Stock DZ på TI

https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10088320/1/1107045.pdf

Combination light-based therapies to treat pancreatic cancer: a proof of concept

Fra Jaxi på TI

tnx @StockDZ 
dette dokumentet hadde jeg ikke fått med meg!

Event: 17th International Photodynamic Association World Congress, 2019,
Cambridge, Massachusetts, United States

Proof of concept
Kombinasjon lysbaserte terapier til
behandle kreft i bukspyttkjertelen

konklusjoner
Vi har vellykket demonstrert opptaket av fotosensibilisatoren TPPS2a av PANC-1-celler og dets akkumulering i endolysosomer som et essensielt krav for bruk i PCI.
I tillegg demonstrerte vi omfordeling av TPPS2a etter lyseksponering i tråd med lysosomal forstyrrelse.
Saporin monoterapi induserte minimal toksisitet for PANC-1 celler
mens TPPS2a alene demonstrerte en konsentrasjon og lett doseavhengig toksisk effekt.
Bemerkelsesverdig, kombinasjonen av saporin + TPPS2a + lys (PCI-protokoll) i subdødelige doser, resulterte i nesten en femdobling av den cytotoksiske effekten sammenlignet med begge monoterapiene.
Samtidig forbedret PCI den cytosoliske tilførselen av saporin, og effekten av den ble økt som en funksjon av belysningstid og saporinkonsentrasjon.
Til sammen antyder resultatene at TPPS2a-PCI av cytotoksiske medikamenter som saporin oppnår en synergistisk effekt som er større enn at enkeltbehandlinger er mer effektive i å inaktivere kjemo-resistente kreftceller i bukspyttkjertelen.
Ytterligere analyse som involverer klinisk godkjente kjemoterapeutiske midler og mer komplekse biologiske modeller er nødvendig, men PCI har vist løfte som en mulig ny kreftbehandling i bukspyttkjertelen.

If the cancer is detected at an early stage when surgical removal of the tumor is possible, the 5-year survival rate is 34%. About 10% of people are diagnosed at this stage. If the cancer has spread to surrounding tissues or organs, the 5-year survival rate is 12%. For the 52% of people who are diagnosed after the cancer has spread to a distant part of the body, the 5-year survival rate is 3%.

US - It is estimated that 45,750 deaths (23,800 men and 21,950 women) from this disease will occur this year . Pancreatic cancer is the ninth most common cancer in women and the tenth most common cancer in men. It is the fourth leading cause of cancer death in men and women. It accounts for 7% of all cancer deaths .

Europe
The number of deaths from pancreatic cancerhas almost doubled in the past three decades and it now claims the lives of over 90,000 EUcitizens every year . Forecasts predict that this dreadful disease shows no sign of relenting either, with the number of cases and deaths both estimated to increase by 40% by 2035.

I 2018 var det 909 mennesker som fikk bukspyttkjertelkreft i Norge, 479 menn og 430 kvinner.

Fem år etter at pasienten har fått diagnosen er det nå 10,9 prosent av mennene og 10,5 prosent av kvinnene som fortsatt lever.


Bonusfrelst
02.01.2020 kl 22:12 3598

Extremely interesting find @StockDZ, and as further ellaborated by @JAXI - promising with respect to future treatment of pancreatic cancer.

Moreover, Saporin, which is a toxin from the plant Soapwort, is the ‘chemotherapy’ component of this ‘proof-of-concept’.

Her er altså ikke noen BigPharma-patentert cellegift involvert. Hvis dette skulle funke godt ved en klinisk utprøving, ville jeg blitt særdeles bekymret om jeg var BP med cellegift som min store inntektskilde.

Enda en grunn for BP til å forsøke å skaffe seg rettigheter til hele eller deler av PCIBs teknologi



Enig. Dette har vi diskutert før på forum. Gallengang og buksyttkjertelkreft har flere likhetstrekk, vanskelig å behandle, lav overlevelse, hulromskreft som kan belyses, få som kan opereres. Det er ikke overraskende at det er bevist preklinisk effekt, men svært lovende å se likevel.

Ser minst to spor her, som kan følges parallelt.

Blir fimaChem godkjent for gallegangskreft, kommer helt sikkert noen leger å prøve off-label på pancreas.

Eget studie på pancreaskreft.

Det kan tenkes at potensielle partnerdiskusjoner på fimaChem involverer diskusjoner på hva blir neste indikasjon og at pancreas er en het kandidat, kan det ikke være noen tvil om.

Som @jaxi viser er jo pasientgrunnlaget vannvittig høyt og inntekspotensialet dermed enormt.

Redigert 02.01.2020 kl 22:13 Du må logge inn for å svare
fabian2
08.01.2020 kl 21:30 3187

................1400........
fabian2
25.01.2020 kl 18:50 2898

....1400.....for en tredjedel av PCIB s tre armer..............
fabian2
11.02.2020 kl 22:15 2503

Både solo ( tidligere gepard ) og jeg ( Ruben2 på Tekinvest ) har i dag skrevet rolige og vennlige innlegg på Fundamentaltråden , hvor vi har vurdert mulighetene til PCIBs fremtid som meget lovende. Resultat : Flagget. Noen liker ikke det vi skriver. Da får vi vel gå tilbake til den gamle uttalelsen : MISUNNELSEN er den sterkeste drivkraften..... Eller det kanskje bare er tradere som ikke ønsker at andre lesere skal få positivt inntrykk av denne aksjen ?
Computum
11.02.2020 kl 22:32 2456

Flagging er en av de mange "fancy" mulighetene som gjør TI til et fordummende ekkokammer.
fabian2
13.02.2020 kl 08:43 2215

Kanskje kanskje er det noen nye aspirerende menighetsmedlemmer her , så derfor tillater jeg meg å gjenta: Ikke bry deg så mye om vandringen opp og ned på 60-tallet. Det er ikke der de store pengene ligger.
fabian2
24.02.2020 kl 22:35 1830

Alle på aksjemarkedet fikk en skikkelig trøkk i dag , 24.2, men la deg ikke skremme. Selv om du måtte selge litt , bare sitt i ro. Stort verre blir det neppe....Neste selger er på 55.10.....det er lov å håpe....og snart er det 26.2 :)
Redigert 24.02.2020 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
bravi
25.02.2020 kl 16:59 1576

Kursen i dette papiret har fått juling og gått mye ned hittil denne uka. I morgen tidlig kommer Q4, kan det forventes noe der som skaper interesse for aksjen? Blir det bare det sedvanlige snikksnakket om utsettelser, TTT, problemer og vanskeligheter går vel kursen glatt under 50 vil jeg tro. Tallene er ikke så viktig, alle vet at her er det bare utgifter og ingen inntekter. Det eneste kan være cashbeholdningen som kan si litt om hvor lenge det er til neste emisjon.
fabian2
25.02.2020 kl 17:38 1507

"Alle vet at her er det bare utgifter og ingen inntekter".....Nei , det har nok ingen fått med seg...... Så fint at du forteller oss.... Veldig takknemlig for det
bravi
25.02.2020 kl 18:52 1413

OK fabian2, skal moderere meg litt da og si lite inntekter i forhold til utgifter. Høres det bedre ut?
Lykke til med Q4 i morgen.