Stort potensiale for NEL?
Har kjørt gjennom Nord-Tyskland de siste dagene og er nå i Danmark. Hele veien har det vært vindmøller som har stått stille, antakelig fordi det ikke er kapasitet til å ta imot strømmen de produserer. Her bør det være et stort potensiale for å produsere hydrogen av overskuddskraft.
Redigert 20.01.2021 kl 06:00
Du må logge inn for å svare
abroker
13.07.2018 kl 15:00
4307
Det mangler nok vind - ingen sier neitakk til å tjene penger i Tyskland/DK?
L O L
L O L
Mangler nok vind ja. TS burde vite at vindturbiner trenger 4-6 sekundmeter (avhengig av størrelse) for å produsere energi. Elementært.
Liten kuling, dvs 12-13 sekundmeter, er optimalt. Derover stopper de igjen.
Liten kuling, dvs 12-13 sekundmeter, er optimalt. Derover stopper de igjen.
Ikke kapasitet til å ta imot strømmen... Her på forumet postes det mange eventyrhistorier, man blir rik om man holder seg unna alle aksjer hvor det spekuleres i bud, oppkjøp og andre bisarre ting som i dette tilfellet her.
Redigert 15.07.2018 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
Russebuss
15.07.2018 kl 17:28
3373
Nel er en av mine favoritter men husk også HEX . Begge kan bli megabra.
kaliber
15.07.2018 kl 21:55
2808
Nel kan bli mega stor,men så er det insiderne som kan ødelegge moroa for oss aksjonærer!
Nå gir vi gass
15.07.2018 kl 22:08
2750
Aksjekjøpere, hverke innsidere eller ho-sidere, kan ødelegge et selskap i sunn og riktig vekst og med en strategisk god ledelse.
HVIS hydrogen tar av inne transport til lands og til vanns, utover industri, burde dette bli større enn de våteste drømmer.
Viktigere er det jo at ALL vår transport ( ikke bare prosenten med batteri-elektrisk ) blir uten lokal forurensning. Det vil gi en helt annen opplevd velferd for byer, tettsteder og langs transportårer.
HVIS hydrogen tar av inne transport til lands og til vanns, utover industri, burde dette bli større enn de våteste drømmer.
Viktigere er det jo at ALL vår transport ( ikke bare prosenten med batteri-elektrisk ) blir uten lokal forurensning. Det vil gi en helt annen opplevd velferd for byer, tettsteder og langs transportårer.