Den kommende Irankrigen.
Ligger vel i korta et det nå kommer til å bryte ut en større militæroperasjon mot Iran. Dette er det noen av som har spådd i lengere tid nå. Trump har drøyd det i det lengste, men etter alle de stadig mer alvorlige stikkene fra Iran var det på tide at USA nå svarte på dette. Denne Soleimani skulle vært avlivet for mange år siden, men både Bush og Obama feiget ut.
Iran har skudd ned droner, sendt raketter, kidnappet båter, sprengt hull i oljetankere og nå senest angrepet amerikansk territorium, den amerikanske ambassaden i Irak. Iran har igjen begynt anriking av uran for å fremstille atombomber og har sågar skrytt av det i offentlighet.
Det er jo helt utenkelig at Iran ikke kommer til å svare kraftfult på denne henrettelsen av deres fremste terroristleder. Han ledet en spesialgruppe på mellom 10-20.000 man som hadde som hovedoppgave å bedrive terror og krig mot landets fiender utenfor Iran. Deriblant støtte til en rekke militsgrupper som bedriver terror mot Israel.
Hvilke aksjoner vil Iran nå gjennomføre? En mulighet er vel å stenge Hormuzstredet og dermed skape en liten energi og økonomisk krise i hele verden. Prisen på drivstoff vil stige markant.
En annen vil vel være å bruke militsgruppene og gi dem ennå kraftigere våpen som de angriper Israel med. De lar seg som kjent ikke pelle på nesa, så da vil de svare med et massivt bombeangrep på Iransk jord. Planene for dette har nok vært klare en stund.
Ser også for meg at de kan svare med å bedrive ren terror og angripe sivile mål. Skyte ned et fly fra El Al, American el.l. , en massiv terroraksjon i USA eller Europa. USA har jo en rekke faciliteter med militære og private bedrifter i regionen, så det er vel mer sannsynlig at det er en av disse som blir angrepet.
Iran har skudd ned droner, sendt raketter, kidnappet båter, sprengt hull i oljetankere og nå senest angrepet amerikansk territorium, den amerikanske ambassaden i Irak. Iran har igjen begynt anriking av uran for å fremstille atombomber og har sågar skrytt av det i offentlighet.
Det er jo helt utenkelig at Iran ikke kommer til å svare kraftfult på denne henrettelsen av deres fremste terroristleder. Han ledet en spesialgruppe på mellom 10-20.000 man som hadde som hovedoppgave å bedrive terror og krig mot landets fiender utenfor Iran. Deriblant støtte til en rekke militsgrupper som bedriver terror mot Israel.
Hvilke aksjoner vil Iran nå gjennomføre? En mulighet er vel å stenge Hormuzstredet og dermed skape en liten energi og økonomisk krise i hele verden. Prisen på drivstoff vil stige markant.
En annen vil vel være å bruke militsgruppene og gi dem ennå kraftigere våpen som de angriper Israel med. De lar seg som kjent ikke pelle på nesa, så da vil de svare med et massivt bombeangrep på Iransk jord. Planene for dette har nok vært klare en stund.
Ser også for meg at de kan svare med å bedrive ren terror og angripe sivile mål. Skyte ned et fly fra El Al, American el.l. , en massiv terroraksjon i USA eller Europa. USA har jo en rekke faciliteter med militære og private bedrifter i regionen, så det er vel mer sannsynlig at det er en av disse som blir angrepet.
Det symboliserer de 52 gislene i 1981.
Jeg er i stand til å lese utdraget jeg selv limte inn. Jeg påpeker bare likheten med Bush's kortstokk.
CS_invest
05.01.2020 kl 09:54
1085
I tillegg så har Iran valgt at plassere sitt land svært tett inn mot en rekke amerikanske baser - en åpenlys provokasjon!
Hvilke land som har imperialistisk tankegods kan mer end noe vurderes ut fra antal baser uten for eget territorie, flåtens størrelse og ikke minst antall hangarskip!
Bør være et tankekors i denne demoniseringsproscess.
Hvilke land som har imperialistisk tankegods kan mer end noe vurderes ut fra antal baser uten for eget territorie, flåtens størrelse og ikke minst antall hangarskip!
Bør være et tankekors i denne demoniseringsproscess.
Per K
05.01.2020 kl 11:01
1065
brahman skrev Så du skjønte ikke sarkasmen ?
Det kommer du med nå ja. Standard svar fra folk med ekstrem fremmedfrykt det
polemiker
05.01.2020 kl 12:22
1044
Hva er det med det iranske prestestyre du synes er så bra? Er det på grunn av at de kjemper mot "imperialistisk tankegods" og hater Israel og jøder?
Burde Norge delta i en eventuell krig mot Iran?
Hei folkens:))
Og...hør, hør - den Britiske utenriksministeren går i dag ut med full støtte til USA og sier angrepet må anses for selvforsvar - som kjent har Iran og Irakisk milits i lengre tid angrepet den amerikanske ambassaden i Bagdad med raketter og hjemmelagede bomber - hvilke oppdrag hadde den Iranske general Soleimani i Bagdad - ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...hør, hør - den Britiske utenriksministeren går i dag ut med full støtte til USA og sier angrepet må anses for selvforsvar - som kjent har Iran og Irakisk milits i lengre tid angrepet den amerikanske ambassaden i Bagdad med raketter og hjemmelagede bomber - hvilke oppdrag hadde den Iranske general Soleimani i Bagdad - ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Redigert 05.01.2020 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
polemiker
05.01.2020 kl 13:18
1009
Norge kan faktisk bli tvunget til det, dersom Iran svarer med å angripe USA. Nå har de allerede angrepet ambassaden, så teknisk sett kunne vel USA ha utløst artikkel 5 i Natoavtalen. Et problem er at Iran benytter seg av proxy krigere, så de vil nok fortsatt benekte at det egentlig er de som står bak.
Skulle det skje at Norge også dras inn i konflikten bør vi nok regne med at det vil bli en eller flere terroraksjoner her i landet. Quds har nok noen folk på plass allerede, så PST bør sjekke de sjiamuslimske moskeene grundig i tiden som kommer.
Skulle det skje at Norge også dras inn i konflikten bør vi nok regne med at det vil bli en eller flere terroraksjoner her i landet. Quds har nok noen folk på plass allerede, så PST bør sjekke de sjiamuslimske moskeene grundig i tiden som kommer.
Redigert 05.01.2020 kl 13:19
CS_invest
05.01.2020 kl 14:19
979
Ikke noe som helst med dette styre jeg sympatiserer med. Ikke Saddam heller. Men den aktør som har medført mest uro og krige (foruten at støtte både terrorister (Bin Laden, Isis) og feudale terroriststater (Saudi Arabia) foruten at ha iscenesatt statskupp i dette område - er rent faktisk USA. Ene og alene for sikre seg billig olje. Med siste president i tillegg at benytte seg av en bølle-mentalitet mot både venner og fiender - slik ikke han og sitt styre kan pårekne vedvarende automatisk støtte eller finansiering.
Fluefiskeren
05.01.2020 kl 14:21
979
Selvsagt vil ikke Norge dras inn i denne konflikten. De var ikke med USA i deres angrep på Irak, og har ingen forpliktelser nå heller.
Iran har aldri truet USA på deres egen grunn. USA er et land som er ekstremt aggresive. Men så har da også våpenindustrien et ben langt inn i politikken.
Iran har aldri truet USA på deres egen grunn. USA er et land som er ekstremt aggresive. Men så har da også våpenindustrien et ben langt inn i politikken.
Norge bør si nei til alle kriger og bruke pengene på overførsler til HV
ENITI m/dirken. Tenkeren med spørsmålet som gav meg svaret,
NEI
HO MOT ALL KRIG ER MIDT SVAR
la dorske skip selve sin egen sjø
#klokkeklokt eventuelt
dirken
I dag kl 12:24 64
ENITI m/dirken. Tenkeren med spørsmålet som gav meg svaret,
NEI
HO MOT ALL KRIG ER MIDT SVAR
la dorske skip selve sin egen sjø
#klokkeklokt eventuelt
dirken
I dag kl 12:24 64
Redigert 05.01.2020 kl 14:29
Hei folkens:))
Og...med over 300 000 muslimer + like mange arabermedløpere i Norge tør ikke regjeringen tone flagg i konflikten med røverstaten Iran - innenlands uro lurer i kulissene og da sitter selvsagt Hoire stille i båten - zånn er det bare - at USAs sikkerhetsgaranti for Norge etter hvert vil komme under press er foreløpig ikke en tenkt tanke der i gården ...ZnageZz...
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...med over 300 000 muslimer + like mange arabermedløpere i Norge tør ikke regjeringen tone flagg i konflikten med røverstaten Iran - innenlands uro lurer i kulissene og da sitter selvsagt Hoire stille i båten - zånn er det bare - at USAs sikkerhetsgaranti for Norge etter hvert vil komme under press er foreløpig ikke en tenkt tanke der i gården ...ZnageZz...
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
polemiker
05.01.2020 kl 17:23
920
- Iranian MP Abolfazl Abutorabi has reportedly threatened to attack the White House in response to a message from President Trump that promised severe consequences if the Islamic nation escalates hostilities with the U.S.
https://www.foxnews.com/politics/iranian-mp-threatens-to-attack-the-white-house-report
I så fall bør nok ayatolah'en grave seg ganske dypt ned i jorda etterpå om han vil beholde livet.
https://www.foxnews.com/politics/iranian-mp-threatens-to-attack-the-white-house-report
I så fall bør nok ayatolah'en grave seg ganske dypt ned i jorda etterpå om han vil beholde livet.
Hr.Suhr
05.01.2020 kl 18:28
898
Er det nødvendig å skremme livskiten av folk?
Jeg har en Q liggende i bilvinduet. En helt uskyldig bokstav som er
klippet ut fra 2-liters Q-melk kartong. Svar meg ærlig, kan denne
føre til at bilen min selvantennes?
Jeg har en Q liggende i bilvinduet. En helt uskyldig bokstav som er
klippet ut fra 2-liters Q-melk kartong. Svar meg ærlig, kan denne
føre til at bilen min selvantennes?
Har du kufanger i grillen?
#hillbilly eller hyll bill og hillary?
#hillbilly eller hyll bill og hillary?
Hr.Suhr
05.01.2020 kl 18:59
872
Nei,nei,nei, ingen av delene.
Heller ikke Obama. Er da ikke homo heller.
Men har to granatkastere skjult i grillen da,
pluss utsvingbare dekk-flerrere på alle hjula.
(ekstrautstyr som er greit å ha på harrytur)
Heller ikke Obama. Er da ikke homo heller.
Men har to granatkastere skjult i grillen da,
pluss utsvingbare dekk-flerrere på alle hjula.
(ekstrautstyr som er greit å ha på harrytur)
Fluefiskeren
05.01.2020 kl 20:07
854
Iran trekker seg fra «atomavtalen» . Dermed er verden litt nærmere en kjernefysisk krig takket være Trump.
Fluefiskeren
05.01.2020 kl 20:18
844
Uansett var det USA som trakk seg ut av avtalen først. Ikke noen grunn til å forsvare USD og Trump i enhver anledning. Jeg betrakter dem som livsfarlige for verdensfreden.
Kontrollspørsmål til Piskefredsfluen:
er du iranislamskolertelev?
er du iranislamskolertelev?
Redigert 05.01.2020 kl 20:20
convert
05.01.2020 kl 20:35
823
Man kommer ikke unna nuking av Iran uansett. Det skulle vært gjort for lenge siden. Det er dem eller oss.
Heks
05.01.2020 kl 20:39
820
https://twitter.com/EricDKoch/status/1213491380762357761
Styrkelsen av Iran begynte etter amerikanske løgnbaroner mente å åpne dørene til helvete denne gangen ville gagne deres økonomiske og maktinteresser i Midtøsten.
Bravo Bush. Vel done.
Styrkelsen av Iran begynte etter amerikanske løgnbaroner mente å åpne dørene til helvete denne gangen ville gagne deres økonomiske og maktinteresser i Midtøsten.
Bravo Bush. Vel done.
polemiker
05.01.2020 kl 20:40
818
Stoltenberg innkaller til hastemøte i Nato i morgen. Den "svenske" forsvarsministeren som får bidrag fra den svenske forsäkringskassan vil nå hive ut både amerikanske og svenske soldater fra landet.
På en måte er det sikkert greit at utenlandske soldater nå forlater Irak. Da kan disse muslimene drepe hverandre så mye de ønsker. Eneste problemet er at det vil kunne skape en ny flyktningbølge mot Europa. Disse styrkene burde derfor omrokeres til å beskytte og stenge grensene inn til Europa, samt beskytte Jezidier og andre utsatte grupper, spesielt de kristne i området.
Om IS kommer til hektene igjen, får man heller bombe leirene deres og ta ut folk med droner, slik at de holdes i sjakk.
På en måte er det sikkert greit at utenlandske soldater nå forlater Irak. Da kan disse muslimene drepe hverandre så mye de ønsker. Eneste problemet er at det vil kunne skape en ny flyktningbølge mot Europa. Disse styrkene burde derfor omrokeres til å beskytte og stenge grensene inn til Europa, samt beskytte Jezidier og andre utsatte grupper, spesielt de kristne i området.
Om IS kommer til hektene igjen, får man heller bombe leirene deres og ta ut folk med droner, slik at de holdes i sjakk.
Fluefiskeren
05.01.2020 kl 20:59
803
Herre min hatt hvordan USA har klart å skape kaos i disse landene. Det er IS som er den store stygge onde ulven. USA la ved sitt angrep på Irak veien åpen for dem. Det har tatt åresvis å nedkjempe dem. I mellomtiden er horder av mennesker torturert og drept på en avskyelig måte. Faktisk samarbeidet USA og Iran ved bl. a. Soleimani for å nedkjempe IS. Nå er jeg stygt redd vi får en reprise takket være denne orange gale mannen i USA. Han er faktisk så gal at jeg vil karakterisere han som den største trusselen for verdensfreden idag. Rev seg løs fra Twitter og undertegnet på ordren om angrepet. Sterke krefter innen Pentagon og våpenindustrien gjør han til nyttig idiot.
Hr.Suhr
05.01.2020 kl 21:16
783
Nei nå må du være snill ja.
Det må jo være et forferdelig liv å være muslim. Skjønner du ikke det?
Hadde det vært tak i FN så hadde de sørget for at alle
muslimer som ankom vesten ble pålagt dybdestudier av psykopatiske
særtrekk hos mennesket.
Tenker mange hadde fått seg en AHA-opplevelse da gitt.
Synes jeg hører dem:
-Ooæææhh, dette ligner jo en prikk på profeten jo...jeg må ringe hjem
Det må jo være et forferdelig liv å være muslim. Skjønner du ikke det?
Hadde det vært tak i FN så hadde de sørget for at alle
muslimer som ankom vesten ble pålagt dybdestudier av psykopatiske
særtrekk hos mennesket.
Tenker mange hadde fått seg en AHA-opplevelse da gitt.
Synes jeg hører dem:
-Ooæææhh, dette ligner jo en prikk på profeten jo...jeg må ringe hjem
marriage
05.01.2020 kl 21:32
765
hva i all verden gjorde denne Soleimani i Bagdad?
Hvorfor er det ingen media som stiller det spørsmålet?
"Suleimani satte aldri sine ben i Irak mens jeg ledet styrkene der"
David Petreus
Hvorfor er det ingen media som stiller det spørsmålet?
"Suleimani satte aldri sine ben i Irak mens jeg ledet styrkene der"
David Petreus
Redigert 05.01.2020 kl 22:25
polemiker
09.01.2020 kl 23:38
534
Vi får vel avvente litt Larries. Litt tidlig å avblåse denne konflikten. Har en sterk følelse av at det vil komme til å skje ganske mye allerede i inneværende år. Tror ikke vi bør vente særlig lenge heller.