PCIB - Når smeller bomben i FimaNac ?

Hæggis
PCIB 12.07.2018 kl 21:01 23845

Flere (2) av selskapene (bl.a Top-10) innledet samarbeidet i 2015. Det er naturlig å tro, etter 3 år, at selskapene har fått en god pekepinn på om leveringsmetoden virker. At den virker vet vi fra meldingen fra FDA 20 desember 2017.
FimaNac er verdsatt til null i dag (Arctic).

Tenk dere den vakre dagen når bomben smeller.
Kan det være i morgen, neste uke, neste måned ?

En bonus i Nac er at det allerede er flere aktører.
Blir det budkamp ?
Hvis et selskap snapper opp Nac sitter de andre i skvis

2018 blir uhyre spennende
Redigert 20.01.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
larserne
26.09.2018 kl 15:26 7010

Hvis dere refererer til mitt innlegg, konstaterer jeg bare fakta. Har hørt emisjonskurs på 30 kr
Slettet bruker
26.09.2018 kl 15:27 7007

PCIB suser nedover, det er jo bare tull å betale mer enn kr 30 som er emisjonskursen. Skal heller ikke utelukke at PCIB dropper under denne kursen og godt ned på 20 tallet?
Snøffelen
26.09.2018 kl 15:40 6967

Hr Duck virker å være mer moraliserende enn Esten O Sæter i Dagbladet, mer forulempet enn Mulla Krekar og mer selvhøytidelig enn Donald Trump, ... tilsammen.
Senk skulderne mr Duck, og tål litt, eventuelt få opp testosteronnivået litt.
Vi tåler fint at du får tømt deg nå som the game is on. Etter at emsjonsrøyken har lagt seg bærer det opp igjen.
HrDuck
26.09.2018 kl 15:47 6931

Re scoop

Det er altså ikke trolling om man har en annen mening enn deg. Det er på tide å våkne opp. Du sier at "trollene" må ha problemer. Det er faktisk du som sitter med en aksje som har halvert seg. Jeg har kikket litt bakover på trådene og du scoop og andre har oppført dere ganske så ufint mot personer som ikke har trodd på en investering i aksjen. Feks en person som flere ganger advarte mot emisjonsrisikoen ble regelrett mobbet bort fra trådene. Markedet gir sin egen straff for sånn oppførsel og straffen er nå blitt delt ut med et kraftig fall.

Fortsetter det? Vi får se. Jeg har tidligere sagt at en svak avslutning på emisjonsperioden er et dårlig tegn. Skulle det havne en større del aksjer hos garantistene er dette verst mulig utfall.
HrDuck
26.09.2018 kl 15:50 6925

re snøffel,

det er jo ikke nødvendig å oppføre seg på den måten en del haussere her gjør. Jeg har skuldrene ganske så senket, du bør kanskje heller rette det rådet til egne rekker? Det er jo tydelig at tapet begynner å tære på for enkelte. Til og med for deg snøffel er vel dette et godt stykke utenfor komfortsonen?
Snøffelen
26.09.2018 kl 16:04 6864

Hvorfor skulle jeg være utenfor komfortsonen nå??
Vi er klare for registreringsstudiet, vi er finansiert langt ut i 2022, og interimavlesningen er antatt sent 2021. Dessuten beste predikator for suksess er sterke effektdata. Der stiller PCIB i en særklasse, ikke bare med gode indikasjoner i GGK dose-eskalering, men også H&N viste utrolig resultater, også sammenlignet med Keytruda, i ettertid. Safety vil etter alle solemerker komme på plass og fimaVACC kan sette fyr på PCIB i god tid før jul.
Nei hadde jeg vært ukomfortabel hadde jeg ikke vendt hver en stein og kastet meg rundt og organisert finansene for å strekke meg til å klare nærmere 90% av tegningsrettene mine.

Eneste grunnen til å sutre nå var hvis jeg ikke unnet andre å få tak i billige aksjer, i dette emisjonsspillet, men det gjør jeg jo.
Alle skjønner at akkurat nå så er kursen helt løsrevet fra fundamentalene. Jeg ser ingen grunn til annet enn å benytte meg av det fullt ut.
heilo888
26.09.2018 kl 16:05 6860

Tror Snøffelen,som meg selv, er meget komfortabel med en snitt kjøpskurs rund kr 7,00 før emisjonen.

Kr 30 i emisjonen eller kjøp på børs til ca. kr 30 vil også vise seg å være meget gunstig på noe sikt.

Bare vinn, vinn i PCIB!
liang
26.09.2018 kl 16:08 6847

Snart er denne emisjonen historie og vi vil igjen konsentrere oss om kommende utvikling og får ta del i å innføre en helt ny teknologi til markedet , nemmelig PCI teknologien.
PCIB er et spesielt selskap med høy deltagelse fra "vanlige folk" og dere har alle god grunn til å være stolte av dere selv.
(Kanskje det vanker en god plass i himmelen..med utsikt :))

Emisjonen er jo garentert for så vellykket er den jo uansett utfall.

Hva er poenget med å være med ned i denne bølgedalen kursmessig og ikke bare selge seg ut i forkant?

Det er etter min forståelse kun for å få tak i så mange billig aksjer som overhode mulig.
Altså , en er villig til å ta et tidsbegrenset verdifall med alle sine aksjer (som jo er grunnlaget for antall tegningsretter) for å oppnå dette.
Jo lavere kurs , jo bedre da det med lavere kurs blir flere aksjer.

Forutsetningen for at dette skal bli en suksess er at kursen etter emisjonsslutt snur på hælane og stiger kraftig noe den vel gjorde til de grader siste gang.

Der er sikkert mange forhold som kan sette kjepper i hjulene på denne modellen så det blir spennende å se.
Altså , tidshorisonten er selve emisjonen + ca. 2 måneder i etterkant og først da kan en uttale seg om det ble en suksess eller fiasko,
Verdensmesterene som popper opp vil slå seg på brystet og erklære seier , nemmelig at kursen har falt ned på emi-kursen 30 NOK.
Men hva så???
For meg må den falle videre da det gir lavere snitt og flere aksjer jo lavere den faller.

Hele poenget er altså at en skal ha maks antall nye billige aksjer og derav lavere snitt og at kursen vil øke opp mot nivået før det hele startet (korrigert for flere aksjer etter emisjonen).

Grunnen til at dette vil skje er at selskapet har ++++ på alle områder:

Regulatoriske
safety
resultatmessig
behovsmessig
Ny teknologi
Ferdig finansiert
osv osv

Altså , kursfallet skyldes kun psykologi innen emisjonens verden som tilsier at alt er ferdig programert at alt skal gå i dass mens virkeligheten er det motsatte og det vil komme som en bomrang når emisjonen sluttføres at det er jo bare velstand alt og kursen vil komme meget raskt tilbake.
Er kursen ikke tilbake etter 2 måneder fra sluttdato på emien så har jeg tatt feil.

Det ville selvsagt vært mere lønnsomt og solgt alt tidelig men da har en ingen aksjer dersom det skulle komme en partneravtale eller lignende.......

Alt kan skje men tror kursen kan ligge mellom 60 og 100 NOK ved årsskiftet

Lykke til
HrDuck
26.09.2018 kl 16:11 6827

re snøffel,

"Nei hadde jeg vært ukomfortabel hadde jeg ikke vendt hver en stein og kastet meg rundt og organisert finansene for å strekke meg til å klare nærmere 90% av tegningsrettene mine."

Høres ut som du får mer aksjer enn komfortabelt er. Hva skjer om kursen fortsetter å falle da? Vi har jo sett det skje i andre biotek på ose som har emittert. Vil det være utenfor komfortsonen om aksjen faller til lave 20-tallet? Vil du starte å frykte at noen vet noe du ikke vet da? Frykten for å våkne opp til en melding som barberer kursen uten sjanse til å berge verdier?

Dersom det er tilfelle så er du utenfor komfortsonen.
Redigert 26.09.2018 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2018 kl 16:17 6802

nei, jøye meg, eg ser noen har lånt 1200 aksjer short fra meg, ja det er det mye å tjene noe på nå.
Pingwin
26.09.2018 kl 16:51 5287

Hva om/hvis dette skjer. Da er man utenfor komfortsonen.

En gang landet jeg med hang glideren min på Lesja, etter start fra Vole, og vingetippen traff et tre. Vingerøret ble ødelagt og jeg var helt klart utenfor komfortsonen. Dette er helt sant.

En annen gang falt jeg ned en skrent og slo meg kraftig, da var jeg utenfor komfortsonen. Sant.

En gang fikk jeg en metoeritt i hodet. Da var jeg utenfor komfortsonen. Nesten sant, bommet med 1 meter.

Kona sa nei i kirka da vi skulle gifte oss og jeg var helt utenfor komfortsonen. Håpet det, men hun sa ja.

Jeg tapte en gang penger på børsen og jeg ble satt langt utenfor komfortsonen. Løgn.
HrDuck
26.09.2018 kl 17:02 5261

re pingwin

felles for alle dine "utenfor-komfortsone-opplevelser" er at du ikke forutså de på forhånd. Tenk deg pcib kursen halvert igjen til 15 eller tenk deg at den handler rundt 1 krone om tre år (skjedde med clavis), er du utenfor komfortsonen da? Om svaret er nei så gratulerer, du har ikke overeksponert deg i pcib (på samme måte som feks CFO ikke ville overeksponere seg pga høy risiko). Men jeg frykter at mange ikke er i den kategorien.
fabian2
26.09.2018 kl 17:06 5247

Når solen går ned i vest , arbeider trollene best :)
Kalleklovn
26.09.2018 kl 17:09 5237

Begynner anda å få kalde føtter?
Er ikke PCIB aksjonærer like skvettene som andre akjonærer?
Snart tom for short aksjer?
Etter antall innlegg på HO så forstår nok de fleste din intensjon.
Gleder meg til shorten skal dekkes inn.
De som er langsiktige i Pcib frykter ikke kurser mot 20 kroner,men hva kursen er når de velger å selg.
fabian2
26.09.2018 kl 17:14 5224

Når solen atter står opp - er trollene borte - med et plopp :)
Snøffelen
26.09.2018 kl 17:24 5188

Hr Duck,
angående Clavis advarte jeg om den aksjen og forklarte hvorfor, den gikk i dass og av grunnen jeg på forhånd forklarte.
Jeg advarte om Diagenic og deres "black box teknologi", den gikk i dass.
Jeg sa om Bionor, "ikke kjøp før den er klar for fase 3, og mener da IKKE FØR", Bionor var aldri i nærheten av å komme til fase 3.
Jeg sa om Photocure at den er en kjempemulighet om Cevira lykkes, men at den likevel er low risk fordi Cysview i US vil ha svært gode muligheter for å lykkes, noe som mye tyder på at kommer til å skje. OK jeg trodde den ikke skulle så mye under 30, men jeg fikk uansett økt betraktelig på 23 kroner.
Jeg sa om PCIB på 5 kroner at den var tidenes mulighet og at Hans Peter Bøhn sin strategi er en av de viktigste grunnene til at jeg kjøpte det jeg kunne den gangen.
Jeg sa om Targovax at TG01 ville slite. Nå kom nådestøtet først fra FOLFIRINOX, men jeg tror uansett det ville blitt tungt mtp R1/R0. Forøvrig var det jeg som kjapt linket opp FOLFIRNOX-studiet, og tror blant annet liang skjønte det jeg prøvde å forklare om kom seg ut på 19 kroner.

Hvor vil jeg?

Jo som Myrlid så tenker jeg sannsynligheter, og da basert på tilgjengelig informasjon. Alle skjønner at ingenting er garantert, men en god strategi er jo å satse når sannsynlighetene er god i forhold til prising. Jeg mener at dagens prising har ingenting med PCIBs fundamentaler og sannsynligheter å gjøre.
Får jeg rett? Sannsynligvis. Kan jeg ta feil? Jepp, men sannsynligvis ikke.

Så da tar jeg vel sjansen da!
HrDuck
26.09.2018 kl 17:25 5181

Nå har jeg gjentatte ganger gjort kjent at jeg ikke kommenterer pcib for å flytte kursen. Det i seg selv å tro at kommentering på HO kan flytte kursen er latterlig. At kalleklovn er usaklig nok til å gjenta dette til det kjedsommelige sier noe om hvor useriøs og kunnskapsløs han er.

Men om så var, ville det vært et problem for meg å være short aksjen? Den er jo halvert? Kalde føtter fordi man er short i aksje som er halvert? Dette er så urimelig og usaklig at det fremstår som helt uforståelig.

Siden det nå ble så usaklig så velger jeg (for å få fokus på sak) å svare med å gjenta hva jeg tidligere har sagt:

- mange aksjonærer vil ikke/ kan ikke delta i emisjonen.
- aksjen vil falle pga tyngden fra emisjonen (ned fra 35 til 32)
- kursen ville gå til 32 i løpet av tegningsperioden (har vært lavere)
- tegningsrettene ville falle til 1 (vært omsatt på 1,05).

Dette må vel så langt kunne sies å være gode og nyttige kommentarer? De som syntes det var gode vurderinger og solgte har gjort det utrolig bra. De som ikke gjorde det.. .Helt greit, men ingen grunn til å klandre meg vel? Tross alt er det ikke jeg som selger ned aksjen, det er dere selv eller andre som hausser aksjen her på HO i håp om å få noen øre mer som selger (og jada, sikkert mange som ikke skriver på HO, men det er uansett ikke meg).

Så sier jeg videre at en svak slutt på emisjonen er et dårlig tegn for utviklingen de neste månedene. Jeg inspirerte en annen tråd til å tippe kurs ved utgangen av året. Mitt tips var 23 kroner og basert på aksjen de siste dagene nå så er jeg fortsatt fornøyd med tipset.
Det aller verste er om garantistene får store deler av emisjonen i fanget. Gjennom historien finnes det en del eksempler på at det har skjedd og da ser statistikken ikke god ut for utviklingen ut året.
bravi
26.09.2018 kl 17:30 5145

De største trollene synes jeg er de som er ansvarlige for denne emisjonen. Snakk om å rævkjøre aksjonærene så til de grader.

Det er klart at selskapet gjorde en tabbe med ikke å gjennomføre denne emisjonen i vinter mens det var momentum i aksjen. På den tiden var selskapet for høye på seg selv og satset på at de fikk på plass en fet partneravtale. Dessverre gikk ikke det så da står vi her idag med en massakrert aksjekurs. At mange nå står frem og "tilsynelatende" er så fornøyd med at det ble emisjon i stedet for partneravtale er bare egenterapi.
HrDuck
26.09.2018 kl 17:34 5113

re snøffel

fint at du har hatt rett i andre selskaper og i pcib i en tidligere fase. Så har du også hatt mye feil siste månedene i pcib, men som du sier ingenting er sikkert så det trenger ikke betyr at du vil fortsette å ta feil. Jeg tror likevel at mine argument er mer relevante for å spå kursen de neste 6-12 månedene så kan vi jo heller ta en ny diskusjon på nyåret en gang. Tippekonkurransen jeg nevnte ligger i en annen tråd. Artig om du stikker innom med et tips så kan de som leser her se hvem som "traff best" i den.

Lykke til videre
Submerged
26.09.2018 kl 17:52 5045

Artig og lese.. en spekulant som Hr.Duck diskuterer med en investor som Snøffelen
Kortsiktig kursbevegelser vs Fundamentale bevegelser..
Hr.Duck hadde rett (kortsiktig) angående kursbevegelsen (foreløpig) i denne emisjonen, men tror Snøffelen får rett til slutt.
HrDuck
26.09.2018 kl 18:19 4973

på virkelig lang sikt synes jeg det er for mye usikkerhet til å kunne gi et kvalifisert tips. Jeg har jo også vært åpen om at jeg mangler kompetanse til å komme med en spådom om det endelige resultat. Det synes jeg kanskje flere her burde lært litt av.
focuss
26.09.2018 kl 18:27 4929

Jeg kunne tenkt meg å vurdert en liten post i PCIB, men bare dersom det er mulig å stille en del spørsmål. Noen av spørsmålene ville dere som kan PCIB godt synes er banale og idiotiske. Andre av spørsmålene ville dere kanskje synes borrene og ubehagelige. Med erfaring fra Nano tråden så får ofte investorer på HO et kjærlighetsforhold til sine aksjer og blir dødelig fornærmet om noen spørsmål stilles. Har grunn til å tro det er noe av det samme her så det er vel bare å fokusere på noe annet. At kursen har oppført seg som den har i emisjonsperioden burde ikke overraske noen. Et lite forsøksspørsmål. Hva er triggerne dere nå ser fremover? PS. Det er ikke aktuelt å selge en eneste PHO aksje for å gå inn i PCIB. Det ville være å kaste perler for svin. Det regner jeg med alle skjønner. Eller tvert i mot. Det jeg mener er at det burde alle skjønne.
HYPERgris
26.09.2018 kl 18:43 4783

Pho er mora til pcib. Sønnen er nettopp blitt konfirmant og fått en stor pengegave. Nå skal pcib ut i verden. Han har 3 baller i lufta. Prøving og feiling. Forhåpentligvis en holden mann om noen år.

focuss
26.09.2018 kl 18:49 4759

Etter det jeg har forstått så har Fimachem vist gode resultater mot ggk. Det er viktig da slik jeg forstår har ikke disse pasientene tilbud i dag. Det burde gjøre veien til markedet grei dersom de gode resultatene opprettholdes. Synes ikke FDA burde ha gode argumenter for å være sendrektige. Hvor mange pasienter med ggk er så langt behandlet?
rischioso
26.09.2018 kl 18:50 4690

Skal ikke si hva var det jeg sa selv om det er meget fristende nå som det virker å gå opp for hvermansen at kursen vil krysse siste emisjonskurs (30)....
focuss
26.09.2018 kl 18:54 4665

Jeg tror at når man har vist at når PCIB har behandlet tilstrekkelig antall pasienter og at tilstrekkelig mange har hatt ORR eller bedre og det kan vises å ha p<0,05 så er det eventuelt bare byråkrati som holder det borte fra markedet.
focuss
26.09.2018 kl 18:58 4633

Bare tilfellet noen er i tvil om hva p<0,05 betyr, så betyr det at det er mindre enn 5% sannsynlighet for at resultatene er tilfeldige.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 19:06 4597

Focuss

Eg tror det blir bra utover her fra 30.

Satt i både Pho og pcib i 2017.
Byttet i januar en del pcib til Pho 1:2

Bytter en del tilbake no, også 2:1 ;)

Pho vil være størst hos meg, men pcib er en god nr2.

Sjog
26.09.2018 kl 19:10 4582

Jeg sitter også i begge og deltar i emisjonen i PCIB. Begge disse kan gå mange ganger dagens kurs med en tidshorisont på 2-4 år.
Biobiobio
26.09.2018 kl 19:16 4558

Til opplysning.
Ser at det er fortsatt noen som ikke har fått med seg motivet til HrDuck. Han har ingen planer å kjøpe aksjer i pcib. Dette er kun gjengjeldelse og bitterhet pga nedturen i Strong siste året. Denne nedgangen mener han oppriktig skyldes at enkelte pcib-auksjonærer snakket om Pcib inne på strong-trådene.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 19:17 4552

Over på Strong tråden med hele gjengen:)
Durable
26.09.2018 kl 19:17 4555

Jeg sitter også godt plassert i begge.

PHO vil kanskje være den som bykser oppover først, men ikke nødvendigvis.
Min største investering er PHO, men jeg blir en roligere og tryggere investor av å ha flere bein å stå på, og PCIB er en aksje jeg har sittet i gjennom flere år og har tenkt å fortsatt sitte videre med i årene som kommer.

Jeg har stor tro på begge.
focuss
26.09.2018 kl 19:17 4550

Sjog
Jeg synes et perspektiv på 2-4 år blir veldig langt i en verden i endring. 6-12 måneder er vel der jeg fokuserer. I den horisonten er det velig mye bra ikke minst nå som oil sevice drar seg til og ikke minst når PHO er i en fase med akselererende vekst.. Kanskje PCIB er mer riktig for meg om et år eller to?
Sjog
26.09.2018 kl 19:25 4525

Det kan skje store ting lenge før 2 år focuss, og like gjerne i den ene som den andre av disse to. Derfor har jeg noenlunde balanse i mine plasseringer.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 19:28 4531

Eg har egentlig kun et perspektiv ut 2019, eg tror begge (Pho og pcib) er gått nok for min del da til og holde ut livet og litt til .
Slettet bruker
26.09.2018 kl 19:36 4512

Når bomben smeller i FimaNac, vet bare de som sitter med utløserknappen. Så får vi andre som ikke vet noe, sitte å vente og se.
focuss
26.09.2018 kl 19:38 4918

Tåka
Hva mener du er situasjonen l PCIB i slutten av 2019 som skal medføre bedre børskurs?
bravi
26.09.2018 kl 19:49 4894

Når det smeller i FimaNac vet iallefall ikke ceo, han synes dette caset er for risikabelt til å satse på. Da tror jeg det blir lenge til smellen.

Å drive å kjøpe tegningsretter for å få aksjer til 30 kr kan ikke være god butikk når man med rimelig sannsynlighet kan kjøpe mye billigere senere. Skuffende case.
Snøffelen
26.09.2018 kl 19:55 4877

Focuss,
PCI sin resultater på GGK er svært gode, særlig om du bryter det ned på lesjonsnivå, hvor 17 av 19 tumorer krympet og hele 12 av 19 forsvant helt.
Teknologien er rett og slett outstanding, og selskapet er finansiert frem til godt ut i 2022, mens interim-avlesningen som kan gi en AA kommer sent i 2021.
PCIB har en svært solid og god strategi for å realisert potensialet til den utrolig potente PCI-teknologien, og burn-raten på fimaCHEM-programmet i registreringsstudiet (pivotal fase 2 som kan gi markedsføringstillatelse) er beregnet til ca 17 millioner i kvartalet.

Jeg synes en investering i PCIB passer svært godt sammen med en investering i PHO, begge har svært god risk/reard, men skrudd sammen på en litt forskjellig måte. PHO trenger kun å lykkes kommersielt, mens PCI er på vei inn i pivotal klinisk fase.

Jeg tror at PHO har en svært god sjanse for å lykkes kommersielt, og selger derfor ikke en eneste aksje der.
Og jeg tror PCIB har tidenes mulighet til å få godkjent amphinex for gallegang, og da er life cycle management mulighetene der uten sidestykke.
All grunn til å delta det man klarer i emisjonen. Og en svært attraktiv mulighet for nye aksjonærer siden kursen er presset langt under det fundamentale forhold tilsier.
Du bør virkelig sette det inn i PCIB-caset focuss, og det litt kjapt.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 20:00 4872

Focuss

der er andre som er mye flinkere enn meg på det, men eg forventer mye høyere kurs ja.