ELE - 6 handledager til OMM investering avgjøres

Slettet bruker
ELE 13.07.2018 kl 07:00 12876

Ser at baissere og små barn har fått leke fritt på det nye forumet. Nå kommer nok mange av oss andre fra gamle forumet over til det nye og debatten kan bli mer saklig.
Heldigvis finnes det en funksjon der kun inviterte kan svare på trådene, så vi kan fint luke unna de som kun er ute etter å spre kvalme.

Over til sak, 6 handledager igjen til LOI med Auplata utgår, og en endelig investerings beslutning skal taes.
OMM vil være et friskt tilskudd til selskapet med store utbytter og en ny mulighet for token utstedelse.

Uken så langt har vært elendig for ELE aksjonærer, og forventer vel ikke at dagen idag skal bli mye bedre. Vi får håpe solen skinner sterkere neste uke. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2018 kl 07:08 8107

Du får opprette egen FB støttegruppe for ELE hvis du bare vil høre positivt om selskapet LOL

Tulips
13.07.2018 kl 09:23 7979

Alt ser mørkt ut i ELE. "Alle" er negative. "Alle" mener WP er tøv. "Alle" mener kursen skal langt ned og at ELE er ei boble uten like. "Ingen" ser noen som helst triggere i tiden fremover.

Vel; av erfaring så er det nå man skal kjøpe. Den negative psykologien og det negative momentet i aksjen kan, og vil, mest sannsynlig snu på et blunk. Neste melding fra selskapet KAN komme når som helst og jeg satser på at den roer nervene til markedet noe som vil gi en rekyl uten like.

Hva en slik melding kan inneholde?
Det vet jeg ikke, men det kan være nokså mye (Filippinene, presalg, fusjon/ikke-fusjon, indikasjon på presalg, dypere forklaring av WP etc etc).

Lykke til "baissere" som "haussere". Vi har alle samme agenda; å tjene mest mulig penger selv.
Tulips
13.07.2018 kl 09:23 7972

Dobbelpost
Redigert 13.07.2018 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2018 kl 10:30 7898

Det er pga dere haussere at det sitter veldig mange med store papirtap som må få med seg en oppgang på 50-100% bare for å komme seg ut i null. Det å spankulere rundt og være tøffing kanskje er bittelitt respektløst mtp hva man har kostet andre...?
Triggly
13.07.2018 kl 11:14 7783

" Over til sak, 6 handledager igjen til LOI med Auplata utgår, og en endelig investerings beslutning skal taes. "

Er det flere enn meg som tror at dette er grunnen til at kursen går ned og shorter blir satt?
6 dager igjen til et stort investeringssamarbeid blir vedtatt og kursen går til helvete? Noe i gjerdet?

Hva skjer hvis den nye avtalen ikke går igjennom og Element må betale 40% mer? Hvor langt ned går kursen?
WP var ingenting å skryte av, AMI er fortsatt uklart, BO holder et tak over kursen og flere shorter dukker opp.
Hvem tør å fange en fallende kniv? Hvor stopper fallet?
Jeg tror vi skal under 2 kroner ganske snart ;)
rischioso
13.07.2018 kl 11:17 7734

BackCliff

Tror neppe det er noen som kun er interessert i å høre positivt, men det som er like viktig negativt som positivt er at påstandene er saklige og ikke minst dokumenterte noe som gagner alle parter for ellers blir det jo ingen god diskusjon.
Redigert 13.07.2018 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
rischioso
13.07.2018 kl 11:22 7645

Hektar,

ingenting har endret seg fundamentalt som skulle tilsi den siste tids nedgang (heller motsatt) - mao nedgangen er mer psykologisk betinget og da har vel baisserne et like stort ansvar om ikke større for når noe negativt uten hold i virkeligheten blir gjentatt mange nok ganger så kan det over tid bli til en alternativ sannhet som kan føre til en midlertidig kursnedgang - midlertidig for det fundamentale vinner gjerne til slutt.
rischioso
13.07.2018 kl 11:28 7536

Triggly,

det er vel ikke 6 handledager igjen til avklaringen - det er i løpet av disse 6 handledager det vil bli tatt en avgjørelse og deadlne er den 20-de, men en melding om avklaring kan komme når som helst.

Vi har 3 mulige hoved scenarioer slik jeg ser det:

(1) De fortsetter som planlagt for de får muligheten til å overta OMM sin eksisterende gjeld.

(2) De får ikke muligheten til å overta OMM sin gjeld, men har et ønske om å fortsette om de får reforhandlet avtalen med BO.

(3) De får ikke muligheten til å overta OMM sin gjeldt og derfor annulerer JV og reforhandler med BO slik at det blir med den ene transjen som allerede er benyttet og veldig snart ferdig.

Redigert 13.07.2018 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2018 kl 11:30 7459

Ingenting fundamentalt? Et token prosjekt som er omtrent ikke til å kjenne igjen fra det som var planlagt? At Finanstilsynet advarer, at du må kjøpe dette med krypto, at du har ingen garantier for det du kjøper?

Ville sagt det er bittelitt fundamentalt jeg da, men men. Hva med lånegiver som klemmer ut lassevis med aksjer i en ticker med svært lav omsetning? Er det bare psykologisk også?

Hvordan skal Element finansiere oppstart av drift om de ikke lykkes med token-prosjektet sitt? Mer BO? Hvordan vil det påvirke kursen? Nei, dette er ikke bare psykologisk. Selvfølgelig er det mye sånn i alle jalla-aksjer men det er jo mange grunnleggende ting som er problematisk her. Dere mener prising på over 6 kr er rettferdig, markedet er uenige. Veldig uenige.
Triggly
13.07.2018 kl 11:42 7351

risch

Jeg bare gjentok hva trådstarter skrev i innlegget sitt.


Så da ser det ut til at jeg har rett. Ingen av de 3 scenarioene vil løfte kursen.
Selv med scenario 3 så vil kursen gå ned. WP var jo ingen suksess i det hele tatt, og hva har Element hvis man tar bort det nye samarbeidet?
én gruve som er flere år og flere millioner kroner unna, én gruve man ikke kan selge engang, og tokens som ikke er bygd på annet enn luft.
Uten dette samarbeidet så er det like godt takk og farvel for Element. Hvem vil kjøpe disse lufttokene hvis Element ikke har noen form for inntekter?

En annen ting. Jo lenger ned kursen går, jo lavere konverteringskurs vil BO få når de tar ut aksjer neste gang.
Nei her er det bare å holde seg unna!
rischioso
13.07.2018 kl 11:46 7326

Hektar,

RE - Ingenting fundamentalt? Et token prosjekt som er omtrent ikke til å kjenne igjen fra det som var planlagt? At Finanstilsynet advarer, at du må kjøpe dette med krypto, at du har ingen garantier for det du kjøper?

* Den strukturete token er mye bredere enn den opprinnelige gjennom at den ikke er dedikert og faslåst til en gruve, men vil fungere som en hub for mange gruver. Det gir en større sikkerhet for tokenholderne når det kommer til levering nettopp fordi det er mange gruver i loopen.
Bakdelen er at ELE ikke får like mye inntekt når det selges fra andre gruver enn sin egen, men fordelen er at det vil være en evigvarende inntekt for all kjøp og salg av token siden ELE eier og administrerer plattformen. Så for fremtiden vil alle bekker små bli store og ikke minst så har man 3 mulige inntektskilder fra denne token (salg fra egen gruve, kommisjon fra salg fra andres gruver i tillegg til kommisjon fra trading av token på deres platform)

RE - Ville sagt det er bittelitt fundamentalt jeg da, men men. Hva med lånegiver som klemmer ut lassevis med aksjer i en ticker med svært lav omsetning? Er det bare psykologisk også?

* Uten långiver så ville jo dette ikke kunne ha blitt en virkelighet så ja det er mye psykologi inne i bildet og det vil det nok fortsette å være frem til det kommer klingende mynt i kassa - det være seg fra Ambershaw eller fra Token.

RE - Hvordan skal Element finansiere oppstart av drift om de ikke lykkes med token-prosjektet sitt? Mer BO? Hvordan vil det påvirke kursen? Nei, dette er ikke bare psykologisk. Selvfølgelig er det mye sånn i alle jalla-aksjer men det er jo mange grunnleggende ting som er problematisk her. Dere mener prising på over 6 kr er rettferdig, markedet er uenige. Veldig uenige.

* Om du hadde lest deg opp på caset noe du ikke virker å ha gjort hverken når det kommer til den strukturerte token ei heller Ambershaw så ville du ikke ha stilt spørsmålet, men jeg skal gi deg en rask innføring:

(1) Det trengs minimalt med investering for å få Ambershaw oppe og gå hvor en del av oppgjøret fra ELE til LHR for eiendelen skal brukes til dette.

(2) De vil starte med å selge IRON ORE konsentrat som kort fortalt kan skuffes rett ut av gruven.

(3) Fortjenesten fra konsentratet skal finansiere utstyret som vil trengs til Pelletproduksjon - mao, det er ingen investering av betydning for å få Ambershaw oppe å gå - det vi nå venter på er prod lisens som er estimert å komme i q3, mao hvilken dag som helst.
Redigert 13.07.2018 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2018 kl 11:58 7258

bra initiativ fjellreven! det har jo for det meste vært usaklig baiss fra enkelte småtasser og da må slikt besvares på ett språk de forstår! heldigvis har jeg fått satt dem på plass og vel så det!

ser frem til å lese om noe mer fundamentalt enn lån og shortespekulasjoner til det kjedsommelige..usaklig baissing vil man nok ikke bli kvitt med det første desverre. vi får trøste oss med at det er baisserne som skal kjøpe aksjene våre mangemange kroner over dagens kurs så vi må jo la dem få holde på litt de også:)
Slettet bruker
13.07.2018 kl 12:00 7228

Du unngår jo totalt poenget og svarer på ting jeg ikke snakket om i det hele tatt :-)

Kan spørre så enkelt som det her: Hva er SIKKERT i Element nå? Og da mener jeg ikke hva du oppfatter og mener er sikkert, men hva som faktisk er sikkert. Hva er spikret?
Triggly
13.07.2018 kl 12:01 7157

"Så for fremtiden vil alle bekker små bli store og ikke minst så har man 3 mulige inntektskilder fra denne token (salg fra egen gruve, kommisjon fra salg fra andres gruver i tillegg til kommisjon fra trading av token på deres platform)"

Hvilken egen gruve, Risch?
Du vet vel at AMI ikke kan brukes til tokenopplegget i det hele tatt? 62% vs 68%
Hadde vært mye bedre om IRON var knyttet til Ambershaw jernet. Da kunne de tjent penger fra salg fra egen gruve, kommisjon fra salg fra andres gruver i tillegg til kommisjon fra trading av token på deres platform. De kunne da også stilt med juridisk sikkerhet med AMI.
Sikkert mange som klør seg i hodet på hvorfor de ikke gjorde dette isteden. Hadde nok roet mange, både tokenkjøpere og aksjonærer.

Og før du begynner å argumentere for den "nye" IRON tokenen. Det har ikke en dritt å si hvis ingen vil kjøpe den. En token med juridisk sikkerhet i selskapets egen gruve er 1000 ganger mer verdt enn dette oppgulpet vi har fått servert her.
rischioso
13.07.2018 kl 12:06 7132

Triggly,

RE - Så da ser det ut til at jeg har rett. Ingen av de 3 scenarioene vil løfte kursen.

* Pkt 1 gjør jo ikke noe til eller i fra, men pkt 2 vil måtte bli til det bedre og pkt 3 vil man kunne få et lettelsesrally.

RE - WP var jo ingen suksess i det hele tatt, og hva har Element hvis man tar bort det nye samarbeidet?

* Dette er meget interessant for det er jo nettopp låneavtalen før inntekt som har satt en demper på kursutviklingen. Uten JV så vil også BO være minimalisert slik at bare det vil jo gi ikke bare et lettelsesrally, men også vil markedet kunne prise inn verdiene før det kommer inntekt noe som ikke blir gjort pr i dag. Vi er veldig nær produksjonsoppstart i Ambershaw og likeledes er vi nær TGE for Token så det er helt klart et godt alternativ også uten JV.

Resten så jeg ingen verdi av å svare på...:)
rischioso
13.07.2018 kl 12:15 7086

Triggly,

RE - Hvilken egen gruve, Risch?
Du vet vel at AMI ikke kan brukes til tokenopplegget i det hele tatt? 62% vs 68%

* Det er jo her du bommer. Om de hadde låst seg til Ambershaw kvaliteten så ville de jo ha låst seg til Ambershaw da majoriteten av gruvene produserer med en kvalitet på rundt 62%FE. Gjennom å legge seg på det nivået så vil de kunne få flest samarbeidspartnere som har denne kvaliteten, men de kan jo også levere en høyere kvalitet (fra egen gruve). I motsatt fall kunne det jo ikke gått, ingen ville ha akseptert en lavere grad, mens alle kan akseptere en høyere.

RE - Og før du begynner å argumentere for den "nye" IRON tokenen. Det har ikke en dritt å si hvis ingen vil kjøpe den. En token med juridisk sikkerhet i selskapets egen gruve er 1000 ganger mer verdt enn dette oppgulpet vi har fått servert her.

* Igjen, det er en større sikkerhet for tokenholderne at caset består av en hub med mange leverandører enn kun Ambershaw - Ambersaw vil også være i loopen som en av flere. Du virker å argumentere på feil premisser...:)
rischioso
13.07.2018 kl 12:25 7031

Hektar,

ikke lett å skulle svare en som er fastlåst i en negativitet og ikke argumenterer...

Hva som er sikkert - hva slags spørsmål er det - finnes det noe case på OSE hvor ting er spikret - nei, det gjør det jo ikke...

Men vi kan snakke om sannsynligheter for det er jo nettopp det som er grunnlaget for alle investeringer som blir gjort på OSE. Sannsynligheten for at TGE vil lykkes helt eller delvis. Sannsynligheten for at det blir produksjon i Ambershaw og sannsynligheten for at Mindoro på Filipinene vil kunne bli solgt eller aktivert.

Det er dette det handler om - vil du ha noe spikret så får du henvende deg til et tømrerfirma...:)
Redigert 13.07.2018 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Gasman
13.07.2018 kl 12:27 7010

Min første post her på det nye forumet.
Håper inderlig ikke dette blir en ronkering for haussere.
Det bør være veldig høy takhøyde før vi utelukker noen. Det ville vært ille om vi skal legge bånd på oss for å slippe å bli kasta ut!

Så selv om vi er dritt lei av "Transegutten" og Dick, vil jeg gjerne at de skal få være med...
Redigert 13.07.2018 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
rischioso
13.07.2018 kl 12:36 7140

Gasman,

helt enig - men gjentagende feilinformasjon (positiv som negativ) er for spam å regne og må reageres på for hvis ikke så vil alle tråder bli ødelagt.
Redigert 13.07.2018 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Tulips
13.07.2018 kl 12:38 7104

Litt gøy at du skriver akkurat det.
Slettet bruker
13.07.2018 kl 12:46 7067

Greit jeg spør enda en gang. Finnes det noe som er sikkert med Element? Det være seg noe de faktisk eier (og ikke kanskje skal eie), drift de allerede har oppe og går, dekket finansieringsbehov osv.

Bare noe som helst som er sikkert?
habbu
13.07.2018 kl 12:47 7027

Mange har vært negative til krypto-prosjekter. Meg selv inkludert, jeg fikk tilbud om å kjøpe Bitcoin for noen hundrelapper i år 2000. Jeg tenkte den gang da at det bare var noe tull - som Hektar er inne på - rett og slett ren idioti.

Jeg tok feil.

Nå tar jeg sjansen på Element, fordi jeg tror de kan lykkes med Token prosjektet sitt. Dersom de lykkes med dette prosjektet er jeg sikker på at en inngang på 2,50 vil gi meg en solid profitt. Kall meg gjerne gal. Men sist jeg sjekket så må man satse for å vinne.
Tulips
13.07.2018 kl 13:08 6959

Element har blitt kjørt ned på et ekstremt lavt volum. Alle sitter på gjerdet og venter til neste update fra selskapet. Ingen selger i realiteten nå, det ser vi på volumet.

Ikke glem at det er ferietid på børsen også. Vi ser i mange aksjer (som Element) at det er veldig lavt volum. Dermed er det rimelig lett for en aktør eller to å kjøre en aksje opp eller ned. I Element blir kursen kjørt ned og det spres usikkerhet og nervøsitet. Det blir også spredd usikkerhet (når en aksje går ned) og hallelujastemning (når en aksje går opp) av personer som er ansatt av ulike institusjoner for å sitte på forumet 24/7 å spre baiss/hauss.

Vi får se om noen uker. Kanskje rasseres kursen helt når "de store" kommer fra jobb etter ferien, leser WP og kaster kortene. Eller; som jeg tror, skjer det motsatte. Kursen er kanskje enda lavere enn nå og vi får en rekyl uten like.
Namtrah
13.07.2018 kl 13:39 6877

Innen en uke, altså 20. Juli, vil vi få svar på hva som skjer videre med OMM. Men hva vil her være å foretrekke? At man får delta i oppkjøpet med overtagelse av gjeld, eller at hele prosjektet skrotes?

Personlig var jeg imot dette oppkjøpet, men mener nå at det vil være negativt om man ikke fullfører det. For kursen sin del har skaden allerede skjedd. Det vil absolutt være å foretrekke at OMM kan ha så mye gjeld som mulig, slik at man eier selskapet som betaler seg selv ned over tid.
Slettet bruker
13.07.2018 kl 13:46 6841

Kursen virker bunnløs, men det skal være støtte på 2,5 og meget sterk støtte på 2kr, hvor vi fikk en DB i høst før den spratt opp til 6kr. En vellykket ny test av 2kr vil derfor fremstå veldig positivt for veien videre, Likevel er det usannsynlig at den dropper så langt ned. Alle tekniske indikatorer peker på at kursen skal snu snart.
tuja
13.07.2018 kl 13:53 6808

ELE har falt på ekstremt labert volum. Det tyder på klart positiv volumbalanse. Ett positivt pip, og aksjen flyr nordover.
Bankmanden
13.07.2018 kl 14:02 6777

Problemet med ELE og TOKEN er at ELE er et selskap nesten uten EK og cash.
Hvem tør putte penger inn i TOKENS utsteda av et jallaselskap.
Triggly
13.07.2018 kl 14:07 6675

RT 2,46 (-5,02%)

Fallet fortsetter :)
Under 2 kroner til uken?
Tulips
13.07.2018 kl 14:12 6657

"Fallet fortsetter :)"

Hvorfor smiler du av at folk taper penger? Hva er gøy med det?
rischioso
13.07.2018 kl 14:23 6612

Sikkert fordi han ikke mener det eller kanskje ikke skjønner bedre - jeg vil tro det første...:)
Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:30 6577

utrolig at luftslottet holder seg så godt når seriøse selskaper som ORK og EPR faller over 9%
tuja
13.07.2018 kl 14:33 6559

Tja, ELE har jo falt nærmere 60% fra topp, så de er vel straffet nok. Og selskapet er i bedre forfatning nå kontra da kursen var 6kr. rene x-files. Du tror det ikke før du ser det.
Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:37 6533

hahaha potensialet til ELE er å gå i 0 :P

Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:38 6520

Er vel ikke noe gøy at folk taper penger. Eller en liten skadefryd kanskje. Ser ikke hvordan dette er i noe bedre forfatning nå enn tidligere men men.

Greia er vel heller at folk har blitt advart opp og i mente om dette i lange, lange tider. Når man da tar et bevisst valg om å ikke høre etter så har man tross alt ingen andre enn seg selv å takke. Får nå krysse fingrene på deres vegne at det tar seg opp og at man ikke har tapt mer enn man har råd til. Kanskje greit for enkelte å gå på en smell og... Da gjør de ikke samme feilen en gang til.
Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:40 6496

hørte samme regla om bitcoins da du fikk tusenvis av dem for noen hundrelapper? de er sikkert missfornøyde idag?
Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:42 6480

0.19 øre til du er i minus :P

hahaha
Teslabear
13.07.2018 kl 14:45 6459

Er det virkelig noen som har tro på dette tulleselskapet? Rofl
Redigert 13.07.2018 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
tuja
13.07.2018 kl 14:45 6452

Plutselig snur det, og det blir totalt stille fra mange skribenter. Slik går no dagan. Tenker det snart ramler inn en god trigger. :)
Slettet bruker
13.07.2018 kl 14:50 6430

og hva så??