KRIG, KRAKK & ELENDIGHET

kronekursen
BEAR 06.01.2020 kl 13:12 4001

Anbefaler å gå bear på indekser og med høyest mulig gearing :) Her blir det nedgang så det synger etter!!
Redigert 19.01.2021 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
omans
06.01.2020 kl 17:31 3877

OSEBX ved din anbefaling om å gå all inn bear med høyest mulig gearing: 937p
OSEBX ved stengetid:940p

Oljepris ca 69
USA sp500 3235p

kronekursen
06.01.2020 kl 17:44 3835

OSEBX ville jeg holdt meg langt unna bear i disse tider.. Jeg valgte å nevne indexer generelt, så det får være opp til enhver å plukke ut den riktige :)
Jeg har selv valgt indexer som ikke er så tungt inne i oljen.

USA SP500 er heller ikke noe bear objekt da denne er kommer til å gå opp ved uroligheter og økt behov for sikkerhet.

følg heller med på denne:
OMXS30 1785,23 når anbefalingen min kom og jeg gikk selv bearX20 i denne Fredag forrige uke :)

omans
06.01.2020 kl 18:19 3761

>>OSEBX ville jeg holdt meg langt unna bear i disse tider..

Dersom det blir Krakk, krig og elendighet så slipper ikke OSEBX unna "i slike tider"

>> USA SP500 er heller ikke noe bear objekt da denne er kommer til å gå opp ved uroligheter og økt behov for sikkerhet.

USA SP500 er toneangivende ved et evt krakk i markedet og vil lede an nedgang.

>> Følg heller med på denne: OMXS30 1785,23

Om jeg leter f.eks. på nordnet, finner jeg kun en OMXS30 ( BEAR OMXS30 X20S NORDNET N)
Hva heter ditt spesifikke produkt?
Redigert 06.01.2020 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
kronekursen
06.01.2020 kl 18:27 3722

BEAR OMXS30 X20S NORDNET 1 heter det jeg har.. Søk på SEK i valuta*
Jeg er ikke helt uenig i hva du mener i forhold til indeksene, mener OMXS30 har mer å gå ned på enn både OSEBX og SP500. Men det er jo bare å fortsette tråden i ukene fremover så ser vi :)
Slettet bruker
06.01.2020 kl 18:57 3634

Og hvem er du?
kronekursen
06.01.2020 kl 19:02 3613

:) Det var et godt spørsmål :)
omans
06.01.2020 kl 23:19 3373

"taktisk korreksjon"
"analytikere på wall street"
"et historisk godt år"
etc

fint skal det være...

hadde det ikke vært for tre mnd med nedgang mot slutten av 2018 pga ubegrunnet frykt, ville det ikke vært spesielt stor oppgang i 2019.
Oppgang siden oktober toppen 2018 og frem til ikveld på dow slutt 28700 er 6,3%

Om man mener det skal gå evig opp og ned igjen til utgangspunktet så er jo det en bra teori til de taktiske analytikerne på wall street, de med hvitsnipper og lakksko.

børst
06.01.2020 kl 23:30 3326

Sentralbankene sitter og pøser ut penger, som jeg mistenker går rett inn i aksjemarkedet. Flere selskaper i USA har mcap på størrelse med store stater, og fortsetter å stige i verdi. Det hele er et absurd skuespill og man lurer hvor lenge galskapen kan fortsette.
kronekursen
08.01.2020 kl 00:59 3037

Da var krigen i gang og krakket kan starte. Elendigheten følger.
Dette blir stygt og langvarig tror jeg. Ikke bra.
ketle homeowner
08.01.2020 kl 01:52 2956

Jeg tror bestemt at det kortsiktig vil bli en generell nedgang. Vanskelig å spå hvor lenge men neppe over på et par dager. Beste generelle råd: Selg nå og kjøp tilbake når det vises tegn til at det har snudd.
Slettet bruker
08.01.2020 kl 02:04 2934

Eller hold og finn på noe annet i mellomtiden.
ketle homeowner
08.01.2020 kl 02:10 2919

Njæ, hold er kun hvis du tenker 50-50% sjanse for oppgang/nedgang.
Tror du som meg mest på nedgang i de neste børsdagene (pga. konflikten mellom USA og både Iran og Irak) så gjør du det aller best ved å selge først og kjøp eigjen når du ser tegn på at det har snudd. Kan være riktig mye penger å hente på en slik tilnærming fremfor å "finne på noe annet i mellomtiden".
kronekursen
09.01.2020 kl 00:53 2731

For en magiker Donald er :)
Vipps så er det ingen fare lengre..
Artig å se hvordan mediahusene som styrer pengene benytter seg av spillet. I morgen blir det lett oppgang fra start og MASSIV selloff mot slutten.. GARANTERT!

Så kan USA si at de prøvde, men at det ikke var noen annen utvei.. Men det har det aldri vært heller!

Se hvordan markedet pumper opp low cap aksjer når de store faller, se hvordan anbefalingene fra husene på magisk vis dukker opp når de trengs.. Alt for å holde indeksen i sjakk.
Oljen stuper... indeks OPP
Det bryter ut krig.. indeks OPP
Oljen går til Himmels... indeks OPP
Ingen Krig.. indeks OPP

Det snakkes ikke om bombene i grønn sone, det snakkes ikke om flystyrten og nå er det fred og bare velstand.

Problemet nå er at det ikke kan pumpes mer kunstig luft inn i ballongen og dette har markedet fått med seg..

Personlig tror jeg på en nedgang over hele Verden på mellom 1-3% hver eneste dag frem til midten av Februar, med noen innspill av blått for variasjon.
Redigert 09.01.2020 kl 00:54 Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2020 kl 00:58 2726

Hvorfor snakker du ikke om ISM indeksen og us GDP ?

(Evt Adp non-farm emplyoment change)
Redigert 09.01.2020 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
kronekursen
09.01.2020 kl 01:06 2702

Jeg er av den mer folkenlige typen som foretrekker å snakke Norsk :) Men du er inne på noe lurt igjen der.. Gå litt i dybden på Evt Adp FEC og se hva du finner av B ull shitt der.. og da mener jeg tilbake i tid og i dybden.
Kan snakke om det meste jeg, så lenge det er fornuft i det :)
kronekursen
12.01.2020 kl 17:58 2459

Jaja... Da var helvete i gang på ordentlig!!

https://gulfnews.com/world/mena/mortar-bombs-hit-iraq-airbase-hosting-us-troops-military-sources-1.1578846198769

Seven mortar bombs fell on Sunday inside Iraq's Balad air base, which houses US forces, and four Iraqi soldiers were wounded in the attack, two military sources told Reuters.

The military sources said the mortar bombs fell in the base's runway inside the base, which is located 80 km (50 miles) north of Baghdad.

A majority of US airmen stationed at the Al-Balad airbase had already left, the military sources said, following tensions between the US and Iran over the last two weeks.

Military bases hosting US troops have been subject to volleys of rocket and mortar attacks in recent months that have mostly wounded Iraqi forces, but also killed one American contractor last month.
kronekursen
12.01.2020 kl 19:09 2366

Skjønner ingenting jeg... Trumph sa jo at det ikke var krig lengre...

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=25235

17:24Frode Andresen
AFP: Fire raketter traff flybase i Irak:Søndag ettermiddag opplyser militærkilder at minst fire raketter skal ha truffet en flybase i Irak som huser amerikanske styrker, melder nyhetsbyrået AFP.
Reuters melder at det skal dreie seg om åtte raketter.

Helt siden generalen Qasem Soleimani ble likvidert på ordre fra president Donald Trump har det vært flere rakettangrep mot amerikanske styrker i Irak.

Natt til onsdag gjennomførte Iran sitt hevnangrep da en rekke missiler ble avfyrt mot to militærbaser med amerikanske styrker. Ingen amerikanske soldater ble drept i angrepet.
kronekursen
12.01.2020 kl 20:08 2296

Hysj hysj.. Krakket begynner i morgen og oljen kommer til å gå i taket.. Hysj hysj :)
Slettet bruker
12.01.2020 kl 20:18 2269

Bør sette fart på olja det her.
kronekursen
12.01.2020 kl 20:31 2235

ja, dette er ikke småtteri.. Merkelig at Norsk media ikke melder om dette???

https://www.businessinsider.com/mortar-bombs-strike-iraqi-balad-military-base-iran-2020-1?r=US&IR=T
At least four Iraqi soldiers were wounded on Sunday in a rocket attack on the Balad airbase in northern Iraq, according to Reuters.

The outlet reported that the Iraqi military said in a statement that the base, which also houses US personnel, was targeted by eight Katyusha rockets that were fired from about 50 miles (80 km) north of Baghdad. According to the report, seven of those rockets hit the base's runway.

No casualties among the US forces were reported, according to Reuters, and the military statement did not identify who was behind the attack.

The injuries come just days after an attack on two military bases in Iraq that house US forces that were launched by Iran as tensions between the countries escalated following the killing of Gen. Qassem Soleimani, the high-profile head of Iran's elite Quds Force of the Islamic Revolutionary Guard Corps, in an airstrike on January 2 at Baghdad's international airport in accordance with orders from President Donald Trump.

The strike immediately triggered security concerns for US entities in the region as Iranian supreme leader Ayatollah Ali Khamenei, who said that a "harsh retaliation is waiting" for Americans.
kronekursen
12.01.2020 kl 21:42 2115

Legg merke til at finansavisene legger ut nyheter som dette:
https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2020/01/12/7488137/usas-forsvarsminister-er-apen-for-samtaler-med-iran
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/lAWjGL/den-skjulte-krigen-usa-og-iran-kjemper-om-pistasjnoetter
https://www.dn.no/utdannelse/ntnu/antall-petroleumsstudenter-pa-ntnu-ikke-halvert-allikevel-antallet-har-okt/2-1-736347

Ikke ETT ord i avisen om krigen, eskaleringen, demonstrasjonene, sanksjonene, lovord om hevn fra ledere og drapene.
Hvorfor??
Tenker de skal utsette det de kan mens de posisjonerer seg i morgen. Dette blir noen stygge uker fremover!!!
For å ta knekken på styret i Iran/irak så blir de rammet hardest av bombing på oljereserver pga sanksjoner.
For å ta hevn over USA så er det Oljen som er utsatt, siden høy oljepris svekker ved gjenvalg+++
Ufattelig høy risiko for at oljen står i 80$++ Ila uken som kommer!
Gullprisen går i taket
Børsene krakker
Jojo i valuta og krypto
Eneste trygge havn er gull og olje!!
<pete>
13.01.2020 kl 08:00 1918

I November er det president valg i USA.

Børsene går tradisjonelt "aldri" ned i valgår.

Opp og ned, men totalt sett opp frem mot November, er mitt bet.

Edit
Vinner Trump valget, vil vi se Trump politikk på steorider...
Redigert 13.01.2020 kl 08:05 Du må logge inn for å svare