Hvad sker der lige

Rechnagel
PCIB 06.01.2020 kl 16:56 41887

Hvad pokker skete der lige med denne idag- bliver der sikret eller siver den retur ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
bravi
12.07.2020 kl 10:27 1672

Fremdeles ikke hørt et pip om forhandlingene, nå må snart Pcib innformere noe, hvis ikke er dette useriøst, dette er tross alt et børsnotert selskap.

Er usikker på hva som kommer ut av dette. Worst case er bare noe småtteri og at vi får en emisjon rett i trynet. Det har vært tilfellet tidligere, selskapet har gått ut med nyheter som har fått fart på markedet og skapt stor optimisme blant aksjonærene. Deretter har videre informasjon vært minimal før det kom en emisjon. Ser vi noe lignende nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Marve
12.07.2020 kl 10:32 1660

Kutt ut tullprat, spekulasjoner og syting. At det går an å være så jævlig negativ. Vent til selskapet kommer med en oppdatering.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
12.07.2020 kl 10:44 1635

Skrives mye rundt denne aksjen, og jeg har ikke engang tatt meg tid til å lese alle innleggene på Tekinvestor, hvor jeg prøver å få med meg det viktigste som skrives. Vet ikke all verden om PCIB selv, men skriver et og annet innlegg rundt det strategiske, og kan jo legge inn et innlegg jeg skrev nå tidlig på morgenkvisten:

"Problemet som søkes løst gjennom forhandlinger på overtid kan fort være at AZ har et sterkt ønske om eksklusivitet, men at det sitter langt inne å betale de anseelige summer dette vil innebære. PCIB skjønner på sin side at en eventuell sterk interesse fra AZ sin side om å sikre seg eksklusive rettigheter innebærer at PCIB sannsynligvis vil kunne få bedre betalt ved å tilby lisenser til alle interesserte. Uansett har jeg en følelse av at PCIB sitter med “bukta og begge endene” og holder AZ på pinebenken. En del av et slikt pokerspill kan være å la AZ stå tomhendt tilbake nå, men la de få muligheten i konkurranse med andre senere. Isåfall vet AZ at de har en svekket stilling ved neste korsvei ettersom alle rettighetene til forskningen da er tatt hånd om av PCIB. Da vil de fint være nødt til å betale også for sine egne bidrag til forskningsresultatene. Er klar over at dette er et positivt ladet scenario, men det er slett ikke urealistisk."

Kan legge til at jeg for min egen del ble fristet til å selge 40% av aksjene på 85 kr (hadde egentlig lagt inn alle aksjene for salg) for et par uker siden, men kjøpte de solgte aksjene tilbake på 70 kr da avtalen ikke kom som bestilt. Tolket det som et sikkert tegn på interesse fra AZ sin side, og at sjansen for et positivt utfall dermed hadde blitt større enn tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2020 kl 11:26 1588

Ja det er mange teorier om det man ikke vet. Jeg for min del synnes att det er vansinne av PCIB att stoppe samarbeid og forskning
på en produkt. Om verdien på produktet stiger jo lengre forskningen fremskrider, så burde det vare i selskapets innteresse att
skape mest mulige positive forskningsresultater mens AZ tar betenketid. Da de sitter med alle Ess i armen, enligt mange her.
Eller er ikke fimanac godt nok, att ta riskerne alene uten AZ.
Før er det en kjempeprodukt så kan PCIB aldri tape på det, og stoppe forskningen bør jo vare det siste de gjør.
Og skall det vare selgbart som prekliniskt produkt så må det vare meget spesielle egenskaper i FimaNAC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
bravi
12.07.2020 kl 12:53 1512

Pcib har vel forsket på dette i 15-20 år, det er en grense for alt. Nå må de få til noe, hvis de skal kjøre gjenværende testing videre selv vil det ta uendelig lang tid og kostnadene må dekkes av flere emisjoner, når/ hvis det omsider blir godkjent en gang er det fremdeles ingen garanti for at fimaNac vil bli brukt. Fase 3 godkjenning er ingen garanti for store inntekter. Hvis Az ikke ser at produktet er godt nok nå vil det neppe være godt nok med fase 3 heller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.07.2020 kl 13:15 1490

Ja vad mener du de skall gjøre legge ned forskningen på fimaNAC om ikke AZ deltar. Har de tenkt fortsette alene er det vel ingen
vits att vente på AZ eller andre. Det er bare tapt tid
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
TAAS
12.07.2020 kl 13:22 1482

PCIB har da samarbeide med flere selskaper innen NAC. Veldig mange potensielle utfall av dette. Blir bare tull å la nervøsiteten gå utover tastaturet. Vi får svaret når det kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
bravi
12.07.2020 kl 13:25 1474

Hvis Az konkluderer etter 5 års utprøving og 6 mnd. evaluering at de ikke ønsker å satse på dette tror jeg det er dødfødt for Pcib å ta produktet videre alene. For selskapet og de ansatte er det selvfølgelig helt ok, de har sin lønn og kan holde på, men for aksjonærene og kursen vil det bli drepende i lange tider, det gjelder uansett hvor mange "seriøse" skribenter på TI som er positive.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare
Computum
12.07.2020 kl 14:14 1429

Ja, hvem vet? Når man leser det optimistene skriver, ihvertfall de som har litt å fare med, kan man få inntrykk av at det er så godt som garantert at PCIB har noe stort på gang. En melding om en saftig avtale med AZ vil utvilsomt få aksjekursen til å passere 100 før man får sukk for seg.
Men man vet jo strengt tatt ikke engang at det pågår forhandlinger nå i sommerukene. Og hvorfor kunne ikke 6 måneders evalueringsperioden brukes til å diskutere ferdig eventuelle framtidige samarbeidsformer? AZ har jo hatt flere år på seg til å bli kjennt med PCIB's patenterte løsninger. De behøvde ikke nye 6 måneder for den del.
Jeg har vært heldig og kan bokføre en meget god gevinst på min tid som PCIB aksjonær. Mye vil gjerne ha mer. Men jeg må bare innrømme at jeg ikke har kompetanse til å vurdere verdien på PCIB nå (2,6 mrd) opp mot potensialet på noen års sikt. Noen snakker om det nye Algeta. Den floskelen ser man også brukt om andre selskaper. Med all usikkerheten og mangel på informasjon velger jeg akkurat nå å stå utenfor, og heller satse på selskaper som melder økende omsetning, lyse utsikter og økende eller snart forestående overskudd. Mindre risiko betyr mindre muligheter for å oppleve de store kursutslag, men like viktig som å oppnå gevinst i aksjemarkedet er det å unngå å tape den man allerede har. Lykke til dere som satser på storavtale.
Redigert 21.01.2021 kl 07:47 Du må logge inn for å svare