Hvad sker der lige

Rechnagel
PCIB 06.01.2020 kl 16:56 42736

Hvad pokker skete der lige med denne idag- bliver der sikret eller siver den retur ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Computum
07.07.2020 kl 16:10 4752

Eksempelvis kunne de si at: "Etter utløpt evalueringsperiode vil selskapet nå bruke tiden framover til å forhandle med AZ om videre samarbeidsformer.
Vi vil oppdatere aksjemarkedet så snart resultatet foreligger."

De ville da ikke sagt for mye, samtidig som det ville vært bedre enn absolutt taushet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Computum
07.07.2020 kl 16:04 4765

Det det dreier seg om, heilo888, er å fortelle aksjonærene (eierne av selskapet) situasjonen etter at en varslet evalueringsperiode er utløpt. Ikke noe urimelig det vel?
Det er hverken tragikomisk eller latterlig. Ingen grunn for deg til å blåse deg opp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
heilo888
07.07.2020 kl 15:52 4786

Her er det kompliserte amerikanske børsjuss som gjelder!
Så er det noen norske små amatører som sitter på en fjelltopp i utkanten av verden å hevder at det ikke er noe iveien med å slippe en børsmelding om hverken det ene og det andre!

Makan, at det går ann!
Vanskelig å få det mer tragikomisk og latterlig! Må jo i så tilfelle være de småjollene til fabian2 og han andre som forsvant i gårdnatt!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
bravi
07.07.2020 kl 10:15 5022

Ser vi litt på historikken til Pcib aksjen er den ikke imponerende, snarere tvert imot. Husker i desember 2017 da sendte de ut en børsmelding (fimaChem) som dro kursen fra 20 tallet til over 60. Forumet var i ekstase, var snakk om pf2 og AA samt partneravtale hver dag som helst. I stedet kom emisjonen. Neste kursdrivende nyhet i Pcib kom ikke før høsten 2019 da de meldte om Az og at forhandlinger skulle sluttføres i løpet av 1H-20. Vi har nå passert det tidspunktet uten å høre et pip oim forhandlingene. Det er ikke uten grunn at kursen har falt siste uke. Mange husker forrige hype med fimaChem og frykter samme utfall denne gangen.

Feiler Pcib denne gangen også skal det mye til å snakke seg bort fra den, de fleste husker at kursen lå under emisjonskurs i 1,5 år etter forrige emisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Computum
07.07.2020 kl 09:48 5082

Dersom teknologien og patentene er så epokegjørende som flere hevder vil det være viktig å ikke få avbrudd i arbeidene. Mange mente for ett halvt år siden at AZ allerede da ansatte nøkkelpersonell for å arbeide med PCIB's teknologi.
Det er ingen grunn til å holde aksjonærene uvitende dersom forhandlinger pågår. Evt. kursfluktasjoner har ingen relevans for slike evt. avtaler.
Som Oslo børs sier det: " I mange tilfeller vil ikke nødvendigvis slike forhandlinger påvirkes av at markedet informeres."
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
teaa
07.07.2020 kl 09:38 5111

Astra Zeneca er vel som andre store organisasjoner, et stort byråkrati med stor vekt på kvalitetssikring av beslutninger og uttalelser.
Som CFO i PCIB antydet, så er ikke PCIB i førersetet her.
AZ er finansielt i en annen divisjon og PCIB må nok pent vente til nødvendige tilbakemeldinger fra AZ er gitt. Ekstra lang tid vil jeg anta det tar hvis AZ skal inngå en mer forpliktende avtale hvor de skyter inn et større beløp.
PCIB er nok forsiktig med å sende en børsmelding uten at de har noe vesentlig nytt å melde.
Her må vi nok være forberedt på å vente en stund....
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Computum
07.07.2020 kl 09:20 5148

Vi vet ikke engang om det er forhandlinger på gang. Det burde de i det minste kunne informere om. Eventuelle forhandlinger behøvde ikke komme etter 6 mnd. perioden, men kunne føres parallelt. De har jo samarbeidet i flere år så grunnlaget for eventuelle forhandlinger burde være godt, lenge før fristen løp ut.
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Fljo
07.07.2020 kl 09:06 5198

Det ser ut til at flere og flere mister troen på en god avtale med AZ. Kan det være lekkasjer som gjør at nå er salgspress på aksjen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Flaxx
06.07.2020 kl 21:09 2710

PCIB har allerede børsmeldt om forsinkelser knyttet til Corona.
Det er derfor naturlig at forhandlingene med AZ også påvirkes av dette tidsmessig.
Redigert 06.07.2020 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Computum
06.07.2020 kl 20:43 2737

"For øvrig er det barnslig å kalle andre mennesker for "gjøk""
Om det er barnslig vet jeg ikke. Men særlig pent er det neppe. Så det beklager jeg.

Men når man får slike svar når man forsøker å være saklig kan det koke litt over:
"Det er alltid frivillig å eie aksjer. Er man utålmodig , bare selg. Enkelt nok. --- Det hjelper ikke å jamre her på HO"
Rechnagel
06.07.2020 kl 19:13 2844

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Så så , mine damer og herrer. Salon tonen om jeg må be :-)
Og ja, det er da træls at denne super gode case stiger og falder ligesom tidevandet
HC.
fabian2
06.07.2020 kl 18:39 2895

Markedets behov for informasjon er bare generelt prioritert foran selskapenes behov for hemmelighold. Tausehets- forpliktelser ( i dette tilfelle samtaler med flere kjente ( som AstraZenica) men også ukjente kan gi mulighet for utsatt offentliggjøring. Etter min mening er dette klart nok. Sannsynligvis er det akkurat det som foregår nå.---- For øvrig er det barnslig å kalle andre mennesker for "gjøk"
Computum
06.07.2020 kl 18:23 2933

"Regelen nevner som eksempel at legitime interesser typisk kan relatere seg til pågående forhandlinger og
tilhørende omstendigheter hvor resultat eller normal gjennomføring må forventes å bli påvirket av
offentliggjøring. Dette vil typisk være forhandlinger om oppkjøp, fusjoner, strategiske samarbeid,
inngåelse av lisensavtaler og lignende forhandlingssituasjoner. Det forutsettes at de pågående
forhandlingene må forventes å bli påvirket av offentliggjøringen. Det er ikke tilstrekkelig med en mulighet
for at det påvirker, men en overvekt av sannsynlighet for at det kan ha en negativ påvirkning på utfallet av
forhandlingene. I mange tilfeller vil ikke nødvendigvis slike forhandlinger påvirkes av at markedet
informeres. "
Computum
06.07.2020 kl 18:18 2939

Jeg har vel vært aksjonær i PCIB lenger enn deg din gjøk. Å diskutere selskapets informasjon er ikke jamring.

Her er tillegget du savner.
Å hemmeligholde for aksjonærene bør sitte langt inne. Om PCIB kan unnskylde seg med henvisning til dette vil vise seg:

Vurderingen av om vilkårene for utsatt offentliggjøring er oppfylt påhviler selskapet, og utsatt
offentliggjøring er kun tillatt så lenge vilkårene er oppfylt. Det er ingen plikt for selskapet til å utsette
offentliggjøring av opplysningene selv om vilkårene er til stede, og selskapet må foreta en avveining
mellom behovet for konfidensialitet og markedets behov for opplysninger. Det foreligger ikke noen
ordning for forhåndsgodkjennelse av utsatt offentliggjøring. Børsen og eventuelt Finanstilsynet vil
eventuelt komme inn i ettertid for vurdering av om vilkårene var oppfylt, og vurderingen vil skje med
utgangspunkt i situasjonen slik den fremstod på det tidspunkt selskapet besluttet å utsette
offentliggjøring.
fabian2
06.07.2020 kl 18:01 2942

Nei , dessverre er det slett ikke så klart som du siterer , du utelater neste setning i børsreglementet ( med vilje?).....Det er alltid frivillig å eie aksjer. Er man utålmodig , bare selg. Enkelt nok. --- Det hjelper ikke å jamre her på HO
Computum
06.07.2020 kl 17:10 2973

Jeg mener dette selskapet legger opp til spekulasjoner med sin informasjon og nå mangel på informasjon. Det er ikke bra for et børsnotert selskap.
Sitter aksjonærene og venter på resultat av forhandlinger, mens CEO ferierer i skjærgården?
Børsreglementet er ganske klart:
"Markedets behov for informasjon er generelt prioritert foran selskapenes behov for hemmelighold."
Londonmannen
06.07.2020 kl 17:02 2940

Der er jeg helt enig med deg. Og derfor er det rimelig sikkert at der blir en avtale. Forhandlingene hadde ikke gått på overtid dersom AZ ikke skulle ha interesse for PCIB. Det tror jeg vi kan være rimelig trygge på. Spørsmålet nå er mer hvor god avtale som landes.

At enkelte velger å selge på nåværende tidspunkt kan vi ikke gjøre no med. Men jeg frykter at de begår tidenes tabbe. Som vi vet har slike forhandlinger en tendens til å trekke ut i tid. Mye som skal på plass og jurister er ikke akkurat de raskeste til å finne de rette ord uttalelser i en slik avtale. Ikke glem!det er store verdier i spill og begge parter skal kunne forsvare avtaleinnholdet for sine respektive aksjonærer.
bravi
06.07.2020 kl 15:41 3035

Virker som Pcib har sagt nok allerede uten å si noe, kursen ned over 6% i dag. Etter alle emisjonene og årevis med snikksnakk og bla...bla tror jeg Pcib mister all troverdighet hvis de ikke får til noe nå, det finnes grenser for alt.
heilo888
06.07.2020 kl 14:24 3136

Spøk til sides!
Hans,Per og Ronny med flere sitter nå i alvorlige samtaler hvor snakkes om store verdier!
Tror mangt og mange i finans-norge kan få bakoversveis av mindre!
heilo888
06.07.2020 kl 14:17 3157

Dette er for stort til å snakke om forsinkelser!
De har rett å slett ikke lov til å si noen verdens ting slik som situasjonen er.
Slettet bruker
06.07.2020 kl 14:11 3162

Ja der er jeg helt enig. Jeg har i dag solgt meg ned og sitter igjen med kun en bitteliten post. Tør ikke dette lenger ! Det som forundrer meg er at det ikke kommer en oppdatering. Hvis det blir forsinkelse, så si det da.
bravi
06.07.2020 kl 14:02 3188

Tenker på alt som er skrevet på dette forumet og ikke minst på TI om Pcib og potensialet i selskapet. Får de ikke til minimum en skikkelig avtale med Az etter 5,5 år da kan man slå fast at alle skriveriene av "ekspertene" på div.forum rett og slett er bare vissvass uten noe troverdighet.
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:52 3362

Er ikke fimaNAC en utrolig fantastisk produkt som kan forsterke effekten til alle medisiner i verden. Da bør det jo vare mye
bedre att ta frem den alene, og ikke vare bunden til AZ. Da kan de selge til alt og alle.
heilo888
06.07.2020 kl 11:37 3386

Nå er du useriøs, men nå sier Per at han snart skal komme men en melding most soon!
Redigert 06.07.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:32 3395

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Kansje de skal feriere sammen med Aztra Zeneca i Södertälje. Og spille golf .
Redigert 06.07.2020 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
MOOSBY
06.07.2020 kl 11:19 3379

Kan komme melding når som helst her. Forhåpentligvis før helgen. Ellers blir det over ferien.
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:11 3403

Det er bare en helgardering som en del av hause gjengen og burde legge til i sine uttalerser (fabian12345)