Hvad sker der lige

Rechnagel
PCIB 06.01.2020 kl 16:56 41893

Hvad pokker skete der lige med denne idag- bliver der sikret eller siver den retur ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.07.2020 kl 12:24 4597

Disse folkene er ikke avhengige av vår "fellesferie".....nå kjører det mangedoble kontraktsutkast...tipper det ender med up-front som tredobler dagens aksjekurs
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Computum
03.07.2020 kl 12:30 4580

"Generelt er ikke små-biotek i førersetet ovenfor large-pharma."
Det kan vel tolkes som at "large-pharma" ikke er veldig interessert? Hvis de var det ville de nok sikret seg en avtale før evt. andre meldte sin interesse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.07.2020 kl 12:45 4535

Eller : Det kan også tolkes som "men det er vi".....selv om andre små-biotek ikke er i førersetet
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
bravi
05.07.2020 kl 11:44 4168

Det ble stille om Pcib, lufta gikk ut av ballongen når de ikke meldte noe innen fristen. Er enig med Computum sin tolkning "big pharma, ikke er veldig interresert", ellers hadde vi sett veien fremover allerede.
Selv om det nå er på overtid kan det bli et utfall uten noen avtale, men er det slik burde det ha blitt informert før 30/6. Derfor kommer det sannsynligvis et eller annet om videreføring av tidligere studier krydret med litt nytt. Spørsmålet blir da om det gir kr til Pcib, gjør det ikke det vil kursen tryne, gir det litt inntekter kanskje kursen holder seg.
Utsettelsen med avklaringer kan gi inntrykk av at Az ikke har prioritert diskusjonene med Pcib, det hadde de gjort hvis de var veldig interreserte.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
rockpus
05.07.2020 kl 12:30 4125

bravi

Er det ikke en viss grad av optimisme som er grunnlaget for dine valg av aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
bravi
05.07.2020 kl 13:27 4080

Joda jeg er optimistisk når jeg går inn i aksjer men over tid må man stikke fingeren i jorda, vurdere om selskapet vil komme noe videre. Jeg kommer til å sitte frem til melding i denne omgang så får vi se. Det til tross for at jeg er forberedt på å få en melding om emisjon rett i trynet i stedet for en god avtale.
Tror dette er viktig, får ikke Pcib til noe nå med Az for fimaNac minsker sannsynligheten også for både fimaVacc og fimaChem, i utgangspuntet er de basert på samme teknologi. Problemet for Pcib er at de har holdt på alt for lenge (med et utall emisjoner) uten å komme helt i mål med noe, da er det lett at andre og nye produkter/ teknologier som er enklere og bedre dukker opp. I tillegg begynner jeg å bli dritt lei alle utsettelser, TTT, emisjoner, skuffelser, unnskyldninger og bortforklaringer i denne evighets biotek sektoren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2020 kl 15:04 4015

Det er naturlig nok en stor forskjell på Fima Chem og Fima NAc da sistnevnte begynner å nærme seg det etisk uforsvarlige, nemlig arvestoffet
At den tekniske utførelsen er sammenlignbar er greit nok. Men der er et hav av avstand om de får til det de er ute etter i Fima NAc og det å få FimaChem til å virke
Sjansen for at AZ ikke er fornøyd er overhengende.
Men siden de kun har betalt noen omkostninger som for dem er lommerusk skal en ikke se bort fra at samarbeidet fortsetter. Men trolig der PciB får bare knapper og glansbilder som vederlag
Kursen er blåst opp med håp om stor up front betaling . Hvorfor skal AZ betale det hvis de ennå ikke har fått til noe de kan tjene penger på?
Kursen kan fort rase en femtilapp, og på toppen kan det komme en emisjon til en brøkdel av nåværende kurs
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Frantzen
06.07.2020 kl 10:44 3587

Det kan virke som Ord og forklaringer betyr lite for Pcib , dette stod nederst i melding , når de skrev at de skulle gi melding til markedet innen 1H 2020

Fremtidsrettede uttalelser
Denne kunngjøringen kan inneholde fremtidsrettede uttalelser, som i seg selv ikke er historiske fakta, men er basert på forskjellige antagelser, hvorav mange er basert på ytterligere forutsetninger. Disse forutsetningene er iboende underlagt betydelige kjente og ukjente risikoer, usikkerheter og andre viktige faktorer. Slike risikoer, usikkerheter, betingelser og andre viktige faktorer kan føre til at faktiske hendelser avviker vesentlig fra forventningene uttrykt eller underforstått i denne kunngjøringen av slike fremtidsrettede uttalelser. PCI Biotech fraskriver seg enhver forpliktelse til å oppdatere eller revidere eventuelle fremtidsrettede uttalelser, enten det er som et resultat av ny informasjon, fremtidige hendelser eller på annen måte.

Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Trainspotter
06.07.2020 kl 11:01 3541

Siste setningen betyr m.a.o. at PCIB ikke engang trengte å holde jugekors.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:11 3336

Det er bare en helgardering som en del av hause gjengen og burde legge til i sine uttalerser (fabian12345)
MOOSBY
06.07.2020 kl 11:19 3312

Kan komme melding når som helst her. Forhåpentligvis før helgen. Ellers blir det over ferien.
heilo888
06.07.2020 kl 11:21 3338

Kan komme melding før jul!
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:32 3328

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Kansje de skal feriere sammen med Aztra Zeneca i Södertälje. Og spille golf .
Redigert 06.07.2020 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
06.07.2020 kl 11:37 3319

Nå er du useriøs, men nå sier Per at han snart skal komme men en melding most soon!
Redigert 06.07.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2020 kl 11:52 3295

Er ikke fimaNAC en utrolig fantastisk produkt som kan forsterke effekten til alle medisiner i verden. Da bør det jo vare mye
bedre att ta frem den alene, og ikke vare bunden til AZ. Da kan de selge til alt og alle.
bravi
06.07.2020 kl 14:02 3121

Tenker på alt som er skrevet på dette forumet og ikke minst på TI om Pcib og potensialet i selskapet. Får de ikke til minimum en skikkelig avtale med Az etter 5,5 år da kan man slå fast at alle skriveriene av "ekspertene" på div.forum rett og slett er bare vissvass uten noe troverdighet.
Slettet bruker
06.07.2020 kl 14:11 3095

Ja der er jeg helt enig. Jeg har i dag solgt meg ned og sitter igjen med kun en bitteliten post. Tør ikke dette lenger ! Det som forundrer meg er at det ikke kommer en oppdatering. Hvis det blir forsinkelse, så si det da.
heilo888
06.07.2020 kl 14:17 3090

Dette er for stort til å snakke om forsinkelser!
De har rett å slett ikke lov til å si noen verdens ting slik som situasjonen er.
heilo888
06.07.2020 kl 14:24 3069

Spøk til sides!
Hans,Per og Ronny med flere sitter nå i alvorlige samtaler hvor snakkes om store verdier!
Tror mangt og mange i finans-norge kan få bakoversveis av mindre!
bravi
06.07.2020 kl 15:41 2968

Virker som Pcib har sagt nok allerede uten å si noe, kursen ned over 6% i dag. Etter alle emisjonene og årevis med snikksnakk og bla...bla tror jeg Pcib mister all troverdighet hvis de ikke får til noe nå, det finnes grenser for alt.
Londonmannen
06.07.2020 kl 17:02 2873

Der er jeg helt enig med deg. Og derfor er det rimelig sikkert at der blir en avtale. Forhandlingene hadde ikke gått på overtid dersom AZ ikke skulle ha interesse for PCIB. Det tror jeg vi kan være rimelig trygge på. Spørsmålet nå er mer hvor god avtale som landes.

At enkelte velger å selge på nåværende tidspunkt kan vi ikke gjøre no med. Men jeg frykter at de begår tidenes tabbe. Som vi vet har slike forhandlinger en tendens til å trekke ut i tid. Mye som skal på plass og jurister er ikke akkurat de raskeste til å finne de rette ord uttalelser i en slik avtale. Ikke glem!det er store verdier i spill og begge parter skal kunne forsvare avtaleinnholdet for sine respektive aksjonærer.
Computum
06.07.2020 kl 17:10 2906

Jeg mener dette selskapet legger opp til spekulasjoner med sin informasjon og nå mangel på informasjon. Det er ikke bra for et børsnotert selskap.
Sitter aksjonærene og venter på resultat av forhandlinger, mens CEO ferierer i skjærgården?
Børsreglementet er ganske klart:
"Markedets behov for informasjon er generelt prioritert foran selskapenes behov for hemmelighold."
fabian2
06.07.2020 kl 18:01 2875

Nei , dessverre er det slett ikke så klart som du siterer , du utelater neste setning i børsreglementet ( med vilje?).....Det er alltid frivillig å eie aksjer. Er man utålmodig , bare selg. Enkelt nok. --- Det hjelper ikke å jamre her på HO
Computum
06.07.2020 kl 18:18 2872

Jeg har vel vært aksjonær i PCIB lenger enn deg din gjøk. Å diskutere selskapets informasjon er ikke jamring.

Her er tillegget du savner.
Å hemmeligholde for aksjonærene bør sitte langt inne. Om PCIB kan unnskylde seg med henvisning til dette vil vise seg:

Vurderingen av om vilkårene for utsatt offentliggjøring er oppfylt påhviler selskapet, og utsatt
offentliggjøring er kun tillatt så lenge vilkårene er oppfylt. Det er ingen plikt for selskapet til å utsette
offentliggjøring av opplysningene selv om vilkårene er til stede, og selskapet må foreta en avveining
mellom behovet for konfidensialitet og markedets behov for opplysninger. Det foreligger ikke noen
ordning for forhåndsgodkjennelse av utsatt offentliggjøring. Børsen og eventuelt Finanstilsynet vil
eventuelt komme inn i ettertid for vurdering av om vilkårene var oppfylt, og vurderingen vil skje med
utgangspunkt i situasjonen slik den fremstod på det tidspunkt selskapet besluttet å utsette
offentliggjøring.
Computum
06.07.2020 kl 18:23 2866

"Regelen nevner som eksempel at legitime interesser typisk kan relatere seg til pågående forhandlinger og
tilhørende omstendigheter hvor resultat eller normal gjennomføring må forventes å bli påvirket av
offentliggjøring. Dette vil typisk være forhandlinger om oppkjøp, fusjoner, strategiske samarbeid,
inngåelse av lisensavtaler og lignende forhandlingssituasjoner. Det forutsettes at de pågående
forhandlingene må forventes å bli påvirket av offentliggjøringen. Det er ikke tilstrekkelig med en mulighet
for at det påvirker, men en overvekt av sannsynlighet for at det kan ha en negativ påvirkning på utfallet av
forhandlingene. I mange tilfeller vil ikke nødvendigvis slike forhandlinger påvirkes av at markedet
informeres. "
fabian2
06.07.2020 kl 18:39 2828

Markedets behov for informasjon er bare generelt prioritert foran selskapenes behov for hemmelighold. Tausehets- forpliktelser ( i dette tilfelle samtaler med flere kjente ( som AstraZenica) men også ukjente kan gi mulighet for utsatt offentliggjøring. Etter min mening er dette klart nok. Sannsynligvis er det akkurat det som foregår nå.---- For øvrig er det barnslig å kalle andre mennesker for "gjøk"
Rechnagel
06.07.2020 kl 19:13 2777

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Så så , mine damer og herrer. Salon tonen om jeg må be :-)
Og ja, det er da træls at denne super gode case stiger og falder ligesom tidevandet
HC.
Computum
06.07.2020 kl 20:43 2670

"For øvrig er det barnslig å kalle andre mennesker for "gjøk""
Om det er barnslig vet jeg ikke. Men særlig pent er det neppe. Så det beklager jeg.

Men når man får slike svar når man forsøker å være saklig kan det koke litt over:
"Det er alltid frivillig å eie aksjer. Er man utålmodig , bare selg. Enkelt nok. --- Det hjelper ikke å jamre her på HO"
Flaxx
06.07.2020 kl 21:09 2643

PCIB har allerede børsmeldt om forsinkelser knyttet til Corona.
Det er derfor naturlig at forhandlingene med AZ også påvirkes av dette tidsmessig.
Redigert 06.07.2020 kl 21:10 Du må logge inn for å svare