Polight's TLens i ny smartklokke!
Jeg synes dagens melding fortjener ny tråd. Den andre var jo også blitt lang og treg.
"poLight ASA - Smartwatch launched with advanced autofocus functionality based on poLight TLens
Horten, 7th January 2020 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced that its TLens
product is being used in a smartwatch for children launched to market on 7th
January 2020. The OEM is undisclosed.
The watch has two cameras, one main camera used to take pictures which includes
an advanced autofocus (AF) function delivered by poLight, and one camera
integrated in the screen used for face camera without AF.
"This is an important milestone for poLight and we are very proud to be included
in this innovative smartwatch flagship", said Dr. Øyvind Isaksen, the CEO of
poLight."
"poLight ASA - Smartwatch launched with advanced autofocus functionality based on poLight TLens
Horten, 7th January 2020 - poLight ASA (OSE: PLT) today announced that its TLens
product is being used in a smartwatch for children launched to market on 7th
January 2020. The OEM is undisclosed.
The watch has two cameras, one main camera used to take pictures which includes
an advanced autofocus (AF) function delivered by poLight, and one camera
integrated in the screen used for face camera without AF.
"This is an important milestone for poLight and we are very proud to be included
in this innovative smartwatch flagship", said Dr. Øyvind Isaksen, the CEO of
poLight."
Redigert 21.01.2021 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
focuss
10.01.2020 kl 22:14
2673
Det blir vel slik at når man tenker T-Lens så kan det tenkes
a) Hvordan kan T-Lens bli en kommersiell suksess på kort sikt
b) Hva er muligheten på lengre sikt.
For oss aksjonærer så er vel de aller fleste av oss mest opptatt av "kort sikt" og det virker vel som det er den ballen Isaksen nå først og fremst er på.Synes de har vært flinke som har fått innpass hos en kinesisk teknologigigant. I slike selskap så er det sikkert også mye kreativitet til å se nye anvendelser. Nå først vil vi helst bare selge millioner T-Lens til fornøyde brukere.
a) Hvordan kan T-Lens bli en kommersiell suksess på kort sikt
b) Hva er muligheten på lengre sikt.
For oss aksjonærer så er vel de aller fleste av oss mest opptatt av "kort sikt" og det virker vel som det er den ballen Isaksen nå først og fremst er på.Synes de har vært flinke som har fått innpass hos en kinesisk teknologigigant. I slike selskap så er det sikkert også mye kreativitet til å se nye anvendelser. Nå først vil vi helst bare selge millioner T-Lens til fornøyde brukere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:44
Londonmannen
10.01.2020 kl 21:48
2717
Høres mer og mer ut som om poLight sitter på disruptive teknologi. Det kan jo bli en artig opplevelse for oss aksjonærer.
Vel, først får vi se om ukens melding blir den døråpneren i markedet som Isaksen mener den første designwin vil være.
Vel, først får vi se om ukens melding blir den døråpneren i markedet som Isaksen mener den første designwin vil være.
Kraamz
10.01.2020 kl 21:27
2744
focuss skrev selv kjørende biler?
Snakket med isaksen ang dette, han nevner at det vil kunne bli aktuelt for deres tech på aplikasjoner inne i bilen🤔 ikke at det ligger i kortene men virker som at de har sett på mange forskjellige muligheter🙂
focuss
10.01.2020 kl 21:08
2786
focuss skrev selv kjørende biler?
Innenfor medisin må det være mange muligheter. Polight bør kanskje ta en prat med Olympus og Karl Storz. Jeg bare tenker litt høyt og det er vel høy volum markedet de går for Smartphone etc. Men hva er det viktige konkurranse fortrinnet her? Kameraene er jo så jævla bra allerede.
focuss
10.01.2020 kl 21:03
2806
selv kjørende biler?
focuss
10.01.2020 kl 21:00
2817
Kan det være at det optimale produktet for T-Lens ikke eksisterer enda, men kan bli en faktor inn i en ny AI-verden. Ansiktgjenkjenning etc??
focuss
10.01.2020 kl 20:55
2825
Provence
Takk for god orientering. Det høres litt ut som at man må skape ett nytt marked da hvor kundene ser et behov. Høres ikke ut som noe som kommer med det første. Google er jo fantastisk og imponerende hva de får til. Kan T-Len være noe som bidrar til å bringe dem enda lengre så er det spennende.
Takk for god orientering. Det høres litt ut som at man må skape ett nytt marked da hvor kundene ser et behov. Høres ikke ut som noe som kommer med det første. Google er jo fantastisk og imponerende hva de får til. Kan T-Len være noe som bidrar til å bringe dem enda lengre så er det spennende.
focuss
10.01.2020 kl 20:49
2831
Får håpe politiet ikke kommer på tanken om å bruke T-Lens i fotobokser da.:-)
provence
10.01.2020 kl 20:44
2839
Da skal jeg forklare deg dette.
Dagens bar code systemer er basert på laser. En innretning som skanner objektet i et en-dimensjonal rom.
Det nye er å se objektet i et 2D eller kanskje 3D rom.
Tenk deg følgende. Et samlebånd med pakker passerer en kontrollpost. Pakkene er tilfeldig orientert og med laser baserte systemer kan dette bli en utfordring. Med et kamera (Tlens) med rask fokuseringstid, kan et et helt bilde av objektet birnges inn i en digital verden og man finner strek koden automatisk uavhengig pakkens orientering.
Som et eksempel, se hvordan Google gjør dettte med maps og street views. For å ta en sammenlikning. En programvare sladder automatisk bilskiltene av personhensyn fordi algoritemer gjenkjenner bilskilter eksakt.
Welcome to the digital age :)
Dagens bar code systemer er basert på laser. En innretning som skanner objektet i et en-dimensjonal rom.
Det nye er å se objektet i et 2D eller kanskje 3D rom.
Tenk deg følgende. Et samlebånd med pakker passerer en kontrollpost. Pakkene er tilfeldig orientert og med laser baserte systemer kan dette bli en utfordring. Med et kamera (Tlens) med rask fokuseringstid, kan et et helt bilde av objektet birnges inn i en digital verden og man finner strek koden automatisk uavhengig pakkens orientering.
Som et eksempel, se hvordan Google gjør dettte med maps og street views. For å ta en sammenlikning. En programvare sladder automatisk bilskiltene av personhensyn fordi algoritemer gjenkjenner bilskilter eksakt.
Welcome to the digital age :)
focuss
10.01.2020 kl 20:43
2847
Forøvrig så skulle jeg gjerne sett en dypere/bredere analyse som konkluderer med at T-Lens virkelig har noe med real value å bidra med. Synes ikke det som har fremkommet så langt er veldig overbevisende. Hvorfor velger Xioami T-Lens egentlig? Hva sier de selv? Ett godt argument ville være like bra kvalitet men lavere pris. PS. Har ikke solgt mine aksjer, men er ikke helt overbevist.
Kraamz
10.01.2020 kl 20:38
2859
Godt spørsmål🤔 Det ble liksom lagt vekt på at det var god avstand med alt i focus og ikke minst respons, derfor god avlesning på lang avstand🤔
focuss
10.01.2020 kl 20:31
2877
Må si jeg undres over hva som skal være T-Lens sin fordel i barcode. Er så imponert over de systemene som er i dag så skjønner ikke behovet for noe bedre. Er det en pris fordel??
Londonmannen
10.01.2020 kl 19:47
2939
Jeg stusset selv på hvorfor linsen endte opp i en smarttelefon for barn. Var i utgangspunktet en smule skeptisk til om dette var smart. Når Isaksen ønsker å vise til at linsen benyttes i et kommersielt produkt, skulle man tro at en smartklokkene for barn ikke var hans førsteprioritet. Det kunne jo neste se ut som om Isaksen hadde vært desperat og tatt det første og beste tilbudet han fikk.
Men mye av min skepsis bunnet nok i min manglende kjennskap til Xioami og hvilken posisjon selskapet har i Asia. Når jeg i tillegg ble klar over at det selges langt flere smartklokkene til barn enn til voksne, så var det også en aha opplevelse som reduserte min skepsis ytterligere.
Men enig med deg at det skulle vært greit å få kjennskap til hvilke logikk som ligger bak Xioami sitt valg om å benytte T-lens i et produkt tilpasset barn istedet for et produkt tilpasset et voksent publikum. Her er allerede kommet frem forslag på hva som kan være årsaken, men sikre kan vi ikke være.
Samtidig føler jeg meg rimelig sikker på at når T-lens er tatt i bruk i et av Xioami sine produkter, så vil der høyst sannsynlig dukke opp i andre produkter i fremtiden. For det bør ikke herske noen tvil om at T-lens har svært mange positive egenskaper, spesielt såsom lavt batteriforbruk, ekstremt gode fokus or ultra rask fokus, i tillegg blir ikke linsen påvirket av magnetisme.
Men hvorfor den først kom i et produkt myntet for barn, ja se den logikken kjenner jeg ikke. Tilfeldigheter? Trenger ikke være mer komplisert enn det,
Men mye av min skepsis bunnet nok i min manglende kjennskap til Xioami og hvilken posisjon selskapet har i Asia. Når jeg i tillegg ble klar over at det selges langt flere smartklokkene til barn enn til voksne, så var det også en aha opplevelse som reduserte min skepsis ytterligere.
Men enig med deg at det skulle vært greit å få kjennskap til hvilke logikk som ligger bak Xioami sitt valg om å benytte T-lens i et produkt tilpasset barn istedet for et produkt tilpasset et voksent publikum. Her er allerede kommet frem forslag på hva som kan være årsaken, men sikre kan vi ikke være.
Samtidig føler jeg meg rimelig sikker på at når T-lens er tatt i bruk i et av Xioami sine produkter, så vil der høyst sannsynlig dukke opp i andre produkter i fremtiden. For det bør ikke herske noen tvil om at T-lens har svært mange positive egenskaper, spesielt såsom lavt batteriforbruk, ekstremt gode fokus or ultra rask fokus, i tillegg blir ikke linsen påvirket av magnetisme.
Men hvorfor den først kom i et produkt myntet for barn, ja se den logikken kjenner jeg ikke. Tilfeldigheter? Trenger ikke være mer komplisert enn det,
Hardly
10.01.2020 kl 19:30
2960
Ja det var for så vidt det jeg også mente at du mente.
Spårsmålet er hva Polight mener.
Hadde vært greit om ledelsen kom med en konsekvensanalyse av siste tids hendelser.
Blir for mye spekulasjoner.
Spårsmålet er hva Polight mener.
Hadde vært greit om ledelsen kom med en konsekvensanalyse av siste tids hendelser.
Blir for mye spekulasjoner.
edvin
10.01.2020 kl 19:26
2968
Hardly.. hmmm. For meg blir det litt det samme, avhengig av tidsperspektiv. Selv er jeg langsiktig, men for mange styres vel dette også av hvilket kursmål man har satt seg.
En definisjon på LONG position fra Payr:
«Er man «long» i en aksje betyr dette at man er eieren av aksjene og har disse stående på sin konto. Posisjonens risiko ligger i en evt. kursnedgang av aksjekursen. Gevinstpotensialet er i teorien ubegrenset.»
provence
10.01.2020 kl 19:09
3004
Det ene utelukker ikke det andre. Stepping stone. For alt hva vi vet, Xiaomi kan også være inne i denne fasen med mobiltelefoner .. PoC.
Xiaomi må ha noen argumenter for å bringe noe nytt til torgs med en ny klokke med ultra fast focus Du spør her om denne linsen og autofokus. TLens er rettet mot omgivelsene, altså en dynamisk range og fokusering kombinert med høyere oppløsning i selve sensorbrikken (8Mbits) som rettferdiggjør dette vs. 'selfi' kamera rettet mot selve personen som bærer klokken og konstant fokusering. Også 5Mbits og lavere oppløsning som ikke rettferdiggjør AF.
Xiaomi må ha noen argumenter for å bringe noe nytt til torgs med en ny klokke med ultra fast focus Du spør her om denne linsen og autofokus. TLens er rettet mot omgivelsene, altså en dynamisk range og fokusering kombinert med høyere oppløsning i selve sensorbrikken (8Mbits) som rettferdiggjør dette vs. 'selfi' kamera rettet mot selve personen som bærer klokken og konstant fokusering. Også 5Mbits og lavere oppløsning som ikke rettferdiggjør AF.
FunHouseComp
10.01.2020 kl 19:06
3008
Hvorfor i all verden skulle de overhodet ta i bruk denne teknologien hvis de ikke har en plan for å ta dette videre? Det er nok av alternative teknologier å putte inn i en barneklokke for å tjene mest mulig penger.
rockpus
10.01.2020 kl 18:56
3032
Har prøvd å forklare hva jeg mener med testing i denne sammenheng. Poenget er å finne en logisk forklaring på hvorfor Xiaomi velger å bruke den mest avanserte kamerateknologien i en barneklokke i stedet for i sine toppmodeller.
rockpus
10.01.2020 kl 18:53
3039
Det kan godt hende du er inne på noe her ja. Man kan kanskje ikke bare sette en PLT linse over et Leica kamera sånn uten videre. Kanskje den beste veien å gå hadde vært å fått en avtale med f.eks. Leica?
provence
10.01.2020 kl 18:51
3209
Syns det er fantastisk at begrepet "testing" binges opp på nytt. TLens er i en smartklokke, det er et faktum. Klokka kan bli solgt som 'hakka møkk" og en ny bestilling kan være i pipeline. Leveringstid fra poLight og produseringstid i Xiaomi. Time to market.
Med ny børsnotert bestilling, hva da med kursen ?
Med ny børsnotert bestilling, hva da med kursen ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25
Rickjay
10.01.2020 kl 18:31
3234
For å spekulere litt over dine bekymringer rockpus. Nå vet ikke jeg hvilken linse Xiaomi har i sine telefoner men det kan være mulig at de har en langvarig samarbeidsavtale på x antall telefoner med linseprodusenten. Litt som Huawei og Leica. Og de må bare vente til avtalen har løpt ut før de kan putte TLens i sine flaggskip telefoner.
rockpus
10.01.2020 kl 18:02
3235
Når jeg skriver "tester" i denne sammenheng, tenker jeg mer på å samle brukererfaringer og kanskje også soliditet over et visst tidsrom.
Kraamz
10.01.2020 kl 17:47
3270
MrTiming skrev https://youtu.be/Eb2TPRjxV5M
Dette blir bra det👌👌
Jeg tror du misforstår litt. Linsa er nok vanntett den og er jo testet i denne klokka over lang tid før de store bestillingene og lansering er gjort. Nå er det opp til markedet å bestemme hvor mange av denne klokka som selges. Tilbakemeldinger på klokka med oppsettet som er gjort i.f.t kameraer, kvalitet osv. vil jo være med på å bedømme om linsa skal brukes i neste utgave av tilsvarende klokke og andre produkter. Linsa er bestemt i dette produktet. Om det selges 200.000 klokker eller 2.000000 det neste året, det får vi se🤭
Hardly
10.01.2020 kl 16:06
3421
Dersom teorien om at disse smart klokkene bare er en test så kommer tusen kroners spørsmålet: Hvor mange klokker skal de teste og hvor lenge?
La oss si at de bare skal teste 100 000 klokker i ett år før de bestemmer seg om de skal gå videre med linsen.
Ett år er ikke veldig lang testperiode. Da kan det gå veeeldig lang tid før vi hører mer fra Kina.
Dette er jo bare spekulasjoner, men hvis det stemmer kan godt Rockpus få kjøpt aksjer ned på 30 tallet.
Men nå er det vel også andre intresenter inne i bildet her.
La oss si at de bare skal teste 100 000 klokker i ett år før de bestemmer seg om de skal gå videre med linsen.
Ett år er ikke veldig lang testperiode. Da kan det gå veeeldig lang tid før vi hører mer fra Kina.
Dette er jo bare spekulasjoner, men hvis det stemmer kan godt Rockpus få kjøpt aksjer ned på 30 tallet.
Men nå er det vel også andre intresenter inne i bildet her.
SoriaMoria
10.01.2020 kl 15:10
3525
På q3-presentasjonen viste de tabeller som viste 8 smarttelefoner i PoC-fasen og 5 som hadde fullført PoC med stort sett gode tilbakemeldinger. 13 andre typer produkter var i PoC-fasen og 17 til hadde kjøpt startsett for å vurdere produktet.
I midten av 2020 lanseres etter alle solemerker et barcodeprodukt. Dette er også et enormt marked.
Etterskogen er tett og jeg tror 2020 blir et år med gode nyheter på rekke og rad.
I midten av 2020 lanseres etter alle solemerker et barcodeprodukt. Dette er også et enormt marked.
Etterskogen er tett og jeg tror 2020 blir et år med gode nyheter på rekke og rad.
Hardly
10.01.2020 kl 15:04
3542
Det er omtrent ikke omsetning i aksjen. Hittil i dag er det omsatt kun for 1,25 mil. Det er omtrent det dobbelte av hva jeg sitter med. Er nok bare småaksjonærer og roboter som handler denne nå.
Edvin: Å sitte LONG er det motsatte av å sitte SHORT. LONG betyr at man satser på at aksjen stiger etter kjøp. Regner med at det er langsiktig du mener.
Edvin: Å sitte LONG er det motsatte av å sitte SHORT. LONG betyr at man satser på at aksjen stiger etter kjøp. Regner med at det er langsiktig du mener.
Kraamz
10.01.2020 kl 14:52
3565
Virker som om det er avtagende salg ja🙂
edvin
10.01.2020 kl 14:34
3602
Salgsinteressen er forøvrig forsvinnende liten, så vi må anta at de fleste av de som er inne har satt seg inn i caset og sitter LONG.
edvin
10.01.2020 kl 14:31
3616
Kraamz skrev Kan det være fond? Ingen logikk i det som skjer her😆
På siste aksjonæroversikt (pr 6. januar) var det økning på topp 50, bl.a fra Nordnet Livsforsikring. Det var imidlertid en netto nedgang på øvrige aksjonærer på tilsvarende, ca 1000 aksjer.
Synes ikke volumene er store nok til å spekulere i at noen fond driver og selger seg ned, her tror jeg nok tradere leker seg litt samt at noen små aksjonærer er fornøyde med avkastningen de har fått så langt. Bra for oss som akkumulerer ytterligere i alle fall, for det eneste logiske er at vi skal langt opp!
Synes ikke volumene er store nok til å spekulere i at noen fond driver og selger seg ned, her tror jeg nok tradere leker seg litt samt at noen små aksjonærer er fornøyde med avkastningen de har fått så langt. Bra for oss som akkumulerer ytterligere i alle fall, for det eneste logiske er at vi skal langt opp!
Kraamz
10.01.2020 kl 14:06
3659
Kan det være fond? Ingen logikk i det som skjer her😆
Kraamz
10.01.2020 kl 14:05
3659
Hvem bedre enn xiaomi som er kjent for sine innovative løsninger inn i markedet, til å teste Tlens?😊
edvin
10.01.2020 kl 14:04
3660
Støtter også dette 100%.
Viktig å huske på i denne sammenheng er også at volumet av barneklokker er flere ganger større enn volumet av vanlige klokker, så uansett kan en jo ikke la være å se dette som veldig positivt for poLight uansett hvordan en vrir og vender på det. I tillgg til at dette også er en døråpner mot øvrig marked, både med Xiaomi og andre som tester ut linsen.
For min del ser jeg kun oppside her, vi vet jo at dette er verdens beste linse, basert på disruptive teknologi som er patentert. De som driver og selger på dette fortsatt lave kursnivået kan umulig ha forstått hva som er i emningen her, men det er jo bra for oss andre som laster opp.
Viktig å huske på i denne sammenheng er også at volumet av barneklokker er flere ganger større enn volumet av vanlige klokker, så uansett kan en jo ikke la være å se dette som veldig positivt for poLight uansett hvordan en vrir og vender på det. I tillgg til at dette også er en døråpner mot øvrig marked, både med Xiaomi og andre som tester ut linsen.
For min del ser jeg kun oppside her, vi vet jo at dette er verdens beste linse, basert på disruptive teknologi som er patentert. De som driver og selger på dette fortsatt lave kursnivået kan umulig ha forstått hva som er i emningen her, men det er jo bra for oss andre som laster opp.
Kraamz
10.01.2020 kl 14:03
3661
Med ingen begrensning i antall megapixler og med alle disse fordelene som vi er kjent med kan dette være den nye standarden i mye av det som er på vei inn i markedet🤠
rockpus
10.01.2020 kl 13:34
3723
Humaneye
Det er ikke logisk at en produsent som Xiaomi velger den mest avanserte spissteknologi kun til en barneklokke. Dermed er den eneste logiske forklaringen at Xiaomi på denne måten tester ut linsen. Nå har faktisk PLT en konkret produsent av enormt format til videreutvikle sitt produkt mot.
Det er ikke logisk at en produsent som Xiaomi velger den mest avanserte spissteknologi kun til en barneklokke. Dermed er den eneste logiske forklaringen at Xiaomi på denne måten tester ut linsen. Nå har faktisk PLT en konkret produsent av enormt format til videreutvikle sitt produkt mot.
Jeg tror du har et poeng! Ikke nødvendigvis at barneklokke er den beste referansen, men bedre å teste en i et flaggskip ved evt. komplikasjoner. Dette er nok den store testen for å få linsa i resten av Xiaomi sine produkter. Hvorfor skulle ellers en barneklokke ha "verdens beste linse" og ikke andre toppmodeller?
happi67
10.01.2020 kl 13:15
3763
Takler t lens en barneklokke så er ihvertfall kvaliteten på topp. Men kan ikke forstå at kursen ikke har tatt av. Det er virkelig dagens store gåte.
rockpus
10.01.2020 kl 12:52
3808
T-lens er et potensielt produkt for flaggskipsmodeller av mobiler For event nye kunder er vel da ikke en barneklokke den beste referanse? Man vil jo undre seg over hvorfor Xiaomi ikke heller bruker denne avanserte linsen i sine toppmodeller. Ser også at den aktuelle klokke ikke har AF i sitt selfie kamera. Hvorfor er ikke t-lens også brukt der? Det var jo frontkameraer som tidligere var opplyst var de mest aktuelle. Har det noe med vanskeligheter med design i forhold til implisering å gjøre?
Dette var mine negative tanker.
Så til en mer positiv vinkling:
Det kan hende at Xiaomi velger å bruke linsen først i en mindre kritisk applikasjon for å teste ut hvordan den fungerer i praksis.Tror nok også at PLT hele tiden jobber med videre produktutvikling for å få enda bedre tilpasning mot det store mobilmarkedet.
Dette var mine negative tanker.
Så til en mer positiv vinkling:
Det kan hende at Xiaomi velger å bruke linsen først i en mindre kritisk applikasjon for å teste ut hvordan den fungerer i praksis.Tror nok også at PLT hele tiden jobber med videre produktutvikling for å få enda bedre tilpasning mot det store mobilmarkedet.
Cumulus
10.01.2020 kl 12:50
3813
Informasjon som er egnet til å være kursdrivende skal som utgangspunkt børsmeldes umiddelbart. En oppfølgingsordre fra Xiaomi vil uten tvil være omfattet av informasjonsplikten i den situasjonen Polight er i dag.
Kraamz
10.01.2020 kl 12:48
3818
edvin skrev Hysj... er ikke ferdig med å laste ennå ;-)
😆😆😆
edvin
10.01.2020 kl 12:28
3855
Hysj... er ikke ferdig med å laste ennå ;-)
Båtbyggern
10.01.2020 kl 12:19
3879
Må ny bestilling meldes? Er dette så viktig etter de har annonsert kunde med klokketro?
Cumulus
10.01.2020 kl 11:42
3936
Det finnes bortimot 250 millioner kinesere under 14 år. La oss si at 10 prosent av disse maser seg til en smartklokke i 2020 (tallet for 2018 var 9 prosent), og 10 prosent av disse igjen får den nye toppklokken til Xiaomi. Da selger klokken 2,5 millioner eks i 2020.
Kanskje er regnestykket for optimistisk slik at salget stopper på halvparten av dette, altså "bare" 1,25 millioner enheter. Selv da har Xiaomi bare linser nok til salg i lanseringsmåneden. Ny bestilling fremtvinger seg altså ganske raskt.
Kanskje er regnestykket for optimistisk slik at salget stopper på halvparten av dette, altså "bare" 1,25 millioner enheter. Selv da har Xiaomi bare linser nok til salg i lanseringsmåneden. Ny bestilling fremtvinger seg altså ganske raskt.
Alekxxx
10.01.2020 kl 11:19
3987
Kommer nok straks bestilling på flere linser. Bare i Kina bor det 1.4 milliarder mennesker, med andre ord eit gigamarked.
Computum
10.01.2020 kl 11:12
4005
Ser ut for at de kortsiktige forventet noe som ikke kom idag? Hva nå det skulle være? "Hele produksjonen revet bort iløpet av en halvtime" eller noe sånt?
Kraamz
10.01.2020 kl 07:42
4198
Snekkern skrev https://m.mi.com/commodity/detail/11479
Da er vi igang😁 Tviler på at 124k tilfredstiller kina og India markedet😆