Årsresultat

Buyin85
NAS 07.01.2020 kl 20:29 930

Status etter q3 var et overskudd på 263MNOK. Siste oppdaterte analyse fra Dnb (uten kursmål etter deres rolle i forrige emi) forventes det et underskudd, justert for engangseffekter på -1675MNOK.

Jeg forstår ikke etter at trafikktall for q4 hvordan en kan forklare at det forventes et underskudd på nærmere 2000MNOK (1200MNOK uten engangseffekter) for dette kvartalet...?
Redigert 07.01.2020 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Restplassno
07.01.2020 kl 23:41 676

Sett såvidt over et estimat jeg lagde, og ser selv (grovt regnet) for meg et underskudd på knappe milliarden EBT. Og ta mener jeg at jeg er realistisk. Regner ikke med evt gevinst fra flysalg og denslags.

Uten Max på bakken hadde man vært i pluss som Kjos håpte, selv i dette omstillingsåret 2019.

Bare fint at DNB venter større underskudd enn det som er reelt. Foretrekker at regnskapet slår estimatene, fremfor at estimatene slår regnskapet!

DNB hadde jo noen hårreisende forventninger til trafikktall i juli hvor de overskjøt mer enn jeg har sett noen gjøre - noensinne. Konsekvensen var at svært gode tall ble tolket negativt pga at DNB hadde forventet dobbelt så mye pga en idiotisk valutaforklaring. Når jeg leste den analysen tenkte jeg med en gang at det hele var rigget, for ingen kommer med en så idiotisk begrunnelse. Vel, gudene vet!

At man går 2 mrd i underskudd vet jeg i hvert fall at ikke skjer. Max 1-1,2 mrd i underskudd i Q4, så der har du det vel.
Redigert 07.01.2020 kl 23:48 Du må logge inn for å svare