Legoland
15.07.2018 kl 01:32 5276

Forklaringen paa fredagens oppgang? Bestandig noen som vet mer.
4580
15.07.2018 kl 10:12 4978

Kan noe utdype dette litt mer. Takk.
Slettet bruker
15.07.2018 kl 10:23 4941

13 July 2018

US-based Ludwig Cancer Research and the Cancer Research Institute (CRI) have commenced a Phase I/II clinical trial to examine ONCOS-102 in combination with Imfinzi (durvalumab) for the treatment of advanced ovarian and colorectal cancers.

ONCOS-102 is Targovax’s lead adenovirus-based pipeline product.
aborum
15.07.2018 kl 12:42 4771

Aktien stiger efter reaktion på TG-01 studiet og efterfølgende salg af ca. 650.000 aktier fra bl.a. Statoil Pension. Når en institutionel aktør vælger at sælge, så sælger de uden hensyn til aktiens videre udvikling - der sælges ud fra en overordnet strategi. Blander man retailere ind i dette billede, samt tradere der handler efter teknisk analyse, lå det lidt i kortene at de tidligere støtteniveauer skulle testes - herunder 10,00 fra 2016.

Men uagtet at en stor del af værdiskabelsen i TRVX siden 2016 kan tilskrives TG-01, er der omvendt også sket meget på flere andre fronter; med andre ord, de fundamentale værdier ligger væsentligt over 10,00 anno 2018. DNB var ansvarlige for at holde korkproppen under vand mens de solgte og som bekendt har en korkprop en naturlig evne til at finde overfladen.

Meldingen fra Ludwig CRI understreger en betydningsfuld fremdrift og det er helt naturligt, at aktien reagerer positivt, men meldingen falder også på et godt tidspunkt - dvs. efter DNB er færdige i markedet og sælgersiden er fuldstændigt udtømt. Da spærren på ca. 70.000 aktier blev fjernet i fredags (ingen navne nævnes, men navnet kendes) var det et betydeligt signal til markedet om at tilliden til selskabet er intakt blandt de resterende 99% af markedet.

Jeg kan personligt glæde mig over at have skovlet aktier op på 10-tallet med begge hænder - til det punkt, hvor der var risiko for at udvikle slidgigt.

Se vedlagte tekniske analyse af udvikligen samt sandsynlig videre udvikling fra dagens niveau. Mandag morgen er jeg videre på køberen, da køb på 13,00 er en detalje set i lyset af mulighed for 15,00 senere på ugen og kurs 20,00 senere i 2018.

https://imgur.com/a/S22rRA6
Redigert 15.07.2018 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2018 kl 12:48 4756

aborum,

Det var tydelig på fredag at vi står overfor et nytt handelsmønster. Det ble tynt med aksjer å få kjøpt plutselig. Jeg tror TRVX skal mye opp fremover.
GuNy
15.07.2018 kl 16:44 4499

Hvorfor sendte ikke targovax børsmelding om dette (Ludwig)?
Redigert 15.07.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
aborum
15.07.2018 kl 16:49 4484

Ludwig Cancer Research Institute (CRI) er ganske stringente (limiting), hvad angår tilladelser til samarbejdspartnere omkring meldinger på fremdrift af kliniske studier. TRVX har tidligere meldt om start af studie til markedet og har (formentligt) ikke mulighed for at reproducere den positive melding.

Det modsatte er tilfældet med SOTIO, hvor TRVX fik mulighed for at videreformidle den positive melding under eget flag. Uanset har markedet med garanti noteret sig den positive melding fra Ludwig CRI sammenholdt med TRVX.
illuminati
15.07.2018 kl 17:00 4448

aborum,

Det er såvisst ingen smågutter involvert i pågående studier, vi fikk noen data fra S&K for snart et halvt år siden, dette er Oncos i kombinasjon med Keytruda. Bristol Myers Squibb (BM) har helt sikkert allerede en god formening om utfallet. BM har som kjent kjøpt Viralytics som forbedrer deres eget produkt Keytruda med ca 35%. I studien ved S&K testes Oncos på pasienter som har sluttet å respondere på Keytruda, et tall på 35% her vil være en sensasjon da disse menneskene i dag står uten tilbud for videre behandling.

Både Sotio og AZ vil få en god pekepinn om resultatene omtrent samtidig (6mnd.), hvem slår til først. Eller blir det BM som sementerer sin videre suksess for Keytruda ved å komme dem begge i forkjøpet.

Det vil sikkert være noen pessimister som mener at alle studiene kan gå til helv…., men la meg påpekte, Oncos virker bedre alene enn de produkter de nå testes i kombinasjon med. Så realiteten er at kombinasjons-produktene forbedrer Oncos ikke omvendt, sikkerhetsprofilen for Oncos er strålende, ingen problemer der.

I tillegg har vi fortsatt TG, min drøm for TG er en vaksinasjon på friske mennesker i sekstiåralderen, 5 år etter vil vi kunne måle opp mot normalen, hvor mange av de 500 vaksinerte har utviklet RAS mutert kreft i denne perioden. Et langt lerret, men det eksisterer vel ingen annen metode for å kunne fastslå om en vaksine har noe for seg. For TG har vi et klart definert talget i RAS-mut kreft. Vi skal heller ikke kimse av den pågående TG-02 studien i Australia.
Slettet bruker
15.07.2018 kl 17:59 4351

Høres fint ut men stusser litt over antall i siste delen der... 500 stykker? Du kan gi en grønn M&M til 500 stykker og om ingen av de er syke etter 5 år = Grønn M&M er en vaksine? Må nok ha adskillig flere.
1mattis1
15.07.2018 kl 20:58 4091

Aborum
Sitter å leser ditt siste innlegg. Du har sittet her å kun opphause i det HELE. forventer du noe
Billyjojimbob
15.07.2018 kl 21:06 4069

Det som er fint nå og fremover er at trwx hausser seg selv med good news med substans,swingninger blir det alltids,men fort gjordt å løpe litt.
Satser på den har vært nede i skyggenes dal for å hente fart.
Sjog
15.07.2018 kl 21:07 4064

Takk for fine innlegg aborum og illuminati. Mye spennende utover i andre halvår både med ONCOS og TG02.
aborum
15.07.2018 kl 21:36 3983

1matis1:
- du er velkommen til at deltage i debatten, hvis du har noget konstruktivt at bidrage med. Jeg mener selv jeg forsøger at finde en linie mellem realistisme og optimisme; jeg mener endvidere man med rette kan tillade sig at vælge en optimistisk holdning ud fra de seneste meldinger og kommende read outs fra TG-02 og ONCOS-102.

Er du uenig, må du gribe tastaturet og fremlægge dine synspunkter.
Krieghoff
15.07.2018 kl 22:30 3841

Bassert på tidligere avklaringer med TRVX så vil de melde så snart snart første pasient har mottatt ONCOS-102. Så selv om studiet har startet så kan det tenkes at man ikke ha gitt første pasienten ONCOS-102. Men den meldingen kommer nok snart :)
illuminati
15.07.2018 kl 22:57 3770

Hektar,

Antallet må nok opp som du skriver, hvor mange for å oppnå signifikante data vet jeg ikke, og en slik studie må selvsakt klareres med myndighetene. Å gi en vaksine ved nesten død slik som nå kan neppe være den rette metoden for å fastslå at en vaksine er effekti eller ikke, det er mitt argument.
Redigert 15.07.2018 kl 22:58 Du må logge inn for å svare