On the way - rask og formidabel produksjonsøkning

Jajaja
PEN 08.01.2020 kl 19:36 60192

Hendelser fremover - prosjekter på løpende bånd - rask og formidabel produksjonsøkning
Informasjon her, fra Pareto Securities’ E&P Independents Conference, London den 22/1:
https://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2020/01/Corp-Presentation-January-short-version-v8.pdf

Gabon
-Tortue: 4 nye prod.brønner: 1, 2 ferdig boret, brønn 3 bores nå. Mars: 2 nye i produksjon. Mai el juni: alle 4 i produksjon.
Forventet brutto Gabon-produksjon fra i alt 6 brønner: Estimat, snitt: 19.500 fat/døgn for hele 2020, 23.000 fat/døgn i andre halvdel av 2020.
-"Tie-back" fra funnene på Hibiscus og Ruche til FPSO og forventet brutto produksjon 40.000++ fat/døgn i 2021.
-Ny Gabon-leteboring i Q2 i 2020.

PEN har 7,5% andel i omtalte Gabon-prosjekt.

Tunisia - Salloum
-Et ubrukt funn fra 1992 med påvist flow (ca 1800 fat/døgn) og ny seismikk fra 2014: Salloum (SMW-1) - boring med forventet spud i Q1 (i februar/mars?).
Ved suksess kan der være produksjon etter et par-tre måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.01.2020 kl 12:37 3177

Jeg kan ikke se det jeg. Avstanden til Adolo er oppgitt til 0,74 nautiske mil som det hele tiden har vært og det står at hastigheten er null.

Det har vært mye problemer med oppdatering her så mulig jeg ser på feil sted?
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
19.01.2020 kl 12:00 3142

Marine trafikk. Ser ut som Norve har flyttet seg ca 200 meter.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
19.01.2020 kl 11:55 3151

FF. Jeg har fulgt med på posisjonen og det ser ut som de er på vei til neste brønn.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
batterivann
19.01.2020 kl 11:53 3155

Sannsynligvis ut fra bevegelse på Norve på Marine Traffic.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.01.2020 kl 11:35 3179

I såfall veldig bra og det stemmer jo bra med mitt estimatet. Så får vi se om vi får melding i morgen, eller om de venter til begge er testet. Hvor fant du det, forresten?
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
19.01.2020 kl 10:19 3243

Det ser nå ut som de er ferdig boret med brønn 2 og Norve er på vei til brønn 3.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.01.2020 kl 15:21 3516

Trond.heim: Jeg skal være den første til å innrømme at mange av mine komentarer kan være litt og til tider veldig sleivete. Dette har vel sin bakgrunn i at når jeg kom inn i PEN for 3-4 år siden (fikk med meg mye av den store stigningen fra 4 og opp til 20+) var det en vannvittig hausing om at aksjen var på vei til uante høyder. Når jeg uttrykte at flere på forumet burde vise litt mer edruelighet, samt at jeg var sterkt imot noen av ledelsens/styret sine disposisjoner fikk jeg på pukkelen og ble behandlet som en bygdetulling. Jeg er også enig at mitt siste innlegg ikke er veldig nøyaktig på tid og oljepris, men det var mer for å vise at aksjen ikke har gått helt som forventet det siste året. Jeg synes PEN tråden er en av de bedre på HO, men jeg mener fortsatt at det er for mye vinkling mot det positive, og jeg tror at vi ville vært tjent med og det ville være mer opplysende om bidragsytere til tider var mer kritiske mht risiko, miliøproblemer og også ledelse/styrebeslutninger så lenge de er konstruktive og velbegrunnede. Jeg ser at flere andre tråder blir mer eller mindre ødelagt og uinteresante når man får inn noen av disse hauserene som snakker om mangedobling innen kort tid, ikke bli stående igjen på perongen, raketter i hytt og pine osv. Jeg skal prøve å skjerpe meg, og så får jeg håpe at ledelsen klarer gjøre mine påstander om Tunisien til skamme, for først da tror jeg vi vil se svært positive tendenser i aksjen.
Ha en berikende tid fram mot Q4.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
18.01.2020 kl 10:18 3687

Mimsa: Du blander fakta og uriktige påstander. Jeg vet ikke om dette baserer seg på manglende kunnskap eller bevisst strategi. For meg er bakgrunnen for det du skriver av underordnet betydning.

Faktafeil:

1:Kursen for to år siden er IKKE den samme som nå. Sjekk kursen januar 2018 og sammenlign med dagens kurs.
Kursen i september 2018 var imidlertid over kr. 20 , etter en fantastisk kursstigning .

2. Oljeprisen på det tidpunktet var ikke det samme som nå ( ca. 65 USD), mener den på høsten 2018 tangerte 87 USD.

3. Ledelsen hausser ikke kursen. De gikk imidlertid ut omkring 2017/2018 at kursen ikke reflekterte verdiene og potensialet i selskapet. Kursen lå på det tidspunktet på 3-4 kroner.
Ledelsen har hele tiden vist til lave estimater, både på produksjon og på reserveanslag. De har ikke skuffet i forhold til forventninger.

4. Det er et uomtvistelig faktum at Sannes har fått svært mye kred ( med rette) for oppbygging av Lundin, i hovedsak pga. Funnet Johan Sverdrup. Sannes og Christen Rønnevig har fått æren for dette.

Ang. Tunisia: Jeg setter pris på at du har vært skeptisk til Tunesiasatsingen. Du har vist til at det er svært vanskelig å lykkes i Tunis, du viser til at din far forsøkte i mer enn 30 år uten å lykkes?. Jeg synes det er for tidlig å konkludere med om Tunis blir mislykket. Det faktum at det blir utsettelser i oljerelaterte prosjekter er velkjent. TTT er en klassisk kommentar. Det kan ikke være slik at en eventuell forsinkelse på mindre enn et år tolkes som tegn på at prosjektet er mislykket.

Jeg vil ellers berømme det forsi du innehar rollen som djevelens advokat på PEN strengen. Vi har alltid behov for at noen viser til faremomenter og usikkerhetsmomenter i en aksje, det er spesielt viktig dersom « alle andre» er positive. Jeg synes imidlertid mange av dine kommentarer er sleivete, haddu du lagt fra deg denne tendensen så tror jeg mange andre enn meg hadde verdsatt din tilstedeværelse på strengen
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Black Peter
18.01.2020 kl 10:07 3707

Jeg synes generelt at den reelle markedsprisen til BWO/BWE er vanskelig å vite, når det er over 7 mill aksjer Short. Mye er hedge mot konvertibelt lån, men noe er nok for å holde prisingen nede - her føler jeg BWO til slutt har akseptert at sånn er det bare, lets just roll with it! Uten short tror jeg kurs ville vært mellom 80-90kr.

Denne IPOen er snart på plass, så får vi se hvor mye det løsner. Verdiene i Duffasu er enorme og tolmodighet vil betale seg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Alby
18.01.2020 kl 09:21 3759


Mimsa

Takk for et godt innlegg, jeg irer på det samme, men med meldingstørke er det vanskelig å vite. Jeg håper at Pen snart gir markedet noen godbiter.
God helg til deg også 😎😎
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.01.2020 kl 05:19 3855

Er litt i tvil om dette PEN eventyret dere alle snakker om her på tråden. Hvor er vi egentlig i dag etter masse lovnader om sprudlene utvikling? Vi sitter på Dusafu ca 900 fat for dagen, Nigeria (Aje) er solgt og lite med smått stell i Tunisien. Aksjen har blitt hauset opp, og lite eller ingenting har skjedd med kursen de siste 2årene. Den var jo over 20 for 2 år siden og da var det mange som spådde den over 50kr og skulle spise hattene sine etc om ikke dette skjedde før slutten av 2018. Nå ligger den på 19tallet, noe må vel ha gått riktig så galt og den er i en nedadgående trend. Jeg tror faktisk vi sitter med en ledelse som ikke heilt vet hva de holder på med. De snakker i store BOKSTAVER. Det er nok shorting, lite volum, Trump, Kina, dalende kjendisfaktor, oljepris (men den er vel høyere enn for 2år siden rundt 65$ i dag), men ledelsen kan det jo ikke være, for det sitter jo flere i styret fra Lundin. Det hele er egentlig en stor gåte for meg. Ha en trivelig helg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
gunnarius
18.01.2020 kl 01:41 3891

Jeg vet da søren hva som egentlig har medført at PEN aksjen har gått noe tilbake. Tror fremdeles på at det er trading og posisjonering. Har vært enkelte aksjeposter som har gått utenom børs. Og klart at det er kurant å benytte samrøret som har oppstått ifm. BWE IPO og en noe lavere verdisettelse enn antatt. Men at det er mulig eksakt å påpeke 100% riktig verdi på asset eller om det ene asset er høyere/lavere satt enn det/de øvrige - er vrient.

PEN har under halvdelen av prod. knyttet opp mot Dussafu, mens BWE inntil videre vil ha Dussafu. PEN vil med videreutvikling av Tunisia fortløpende tillegge prod, mens Brasil for BWEs del ligger minst et par år frem i tid. Som aksjonær og en fair oljepris går jeg for det kortsiktige. Belønner PEN for fortløpende økende produksjon og en oljepris som ser ut til å kunne ligge på dagens nivå i 2020.

Q4 vil denne gang ha stor betydning.

Ad IPO - et annet moment er noe divergerende vurderinger av analytikerstanden. Ruter8 viste i et innlegg av 16.01.2020 kl 08:15 at BWE var antatt kunne handles tett opp mot PEN. Black Peter refererer til SEB, hvor BWE verdsettes til kr. 23-26. Noe som er betydelig lavere enn ble vurdert av analytikerstanden. Dersom det forholder seg slik at PEN antas kan handles høyere enn BWE, så er det snodig at PEN i virkeligheten handles for kr. 19.86.

Folk må nesten stole på seg selv. Fra min side vurderes ståda som god timing til å foreta stunt på lave volum i handelen. Jo, jeg ser den i en tid med flere uavklarte forhold. Det foregår ingen masseforflytning. Kan ikke se at noe substansielt er endret i PEN og heller ikke makro eller oljepris. Snarere en forbedring.

Topp 20 har forholdt seg stabilt i de siste ukene angående eierandel. Topp 20 økte en snau prosent forrige uke. Så får vi se om det blir en økning også denne uke og hvem som eventuelt er kjøper av aksjene.

Ingenting er statisk her i verden og ei heller PEN aksjen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2020 kl 15:47 4182

Bare en liten kommentar til Mads hos Nordnet sin «analyse». Fallet i PEN skyldes ikke oljeprisen - den er og har vært stabil på 64-65 som er helt greit. Fallet skyldes prissettingen av BWE som indikerer at «felles» asset er noe høyere verdsatt i PEN. Så får tiden vise hva som er rett - uansett må vi bare se på fallet ned på 19 tallet som en hump i veien mot 30 kroner iløpet av året...
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
batterivann
17.01.2020 kl 15:06 4237

formidabelt å kunne fylle på under 20-tallet.
Ha en riktig god helg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
awe20
17.01.2020 kl 12:54 4403

Har nå lempet ut andre aksjer for å kjøpe mer PEN på billigsalg. Overrasket over hvor mange som vil selge denne fine aksjen på dette nivået...
Det fundamentale vinner alltid på sikt!
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Black Peter
17.01.2020 kl 12:40 4426

Jeg tror personlig at det blir slapt ut neste uke med litt mer selloff, før foreventningsrally starter og videre tiltar i styrke. Det er ikke så mye digg i velge i på børsen akkurat nå, at alle skal overse denne + da tror jeg på info fra første 2 brønner Tortue.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
17.01.2020 kl 12:03 4496

B P Jeg er enig i det. men det blir lit trist når det samme mønsteret gjenspeiler aksjen uke etter uke. Opp om morgen, selg, kjøp ved 2-3 tiden osv,osv. lit penger blir det av det også.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Black Peter
17.01.2020 kl 11:55 4518

Det er vel ikke noe galt i det, at et megler hus akkumulerer for kunde? Jeg vil foretrekke å betale minst mulig for en aksje om mulig.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.01.2020 kl 11:13 4584

Tok og fant frem uttalelse. Jeg tolker det som det kun er snakk om exploration, men selvsagt kan planer forandres.

« Furthermore, the Company is focussed and well advanced in adding new material exploration exposure to its balanced E&P portfolio. Panoro is pleased to report that it has entered into two heads of terms agreements (“HOT”) to participate in new exploration growth opportunities, in consortium with other reputable international oil companies. Panoro’s anticipated non-operated stake in those offshore exploration licenses are expected be between 10 and 20%. While there is no guarantee that the HOTs or other new ventures being pursued will lead to definitive agreements, it is the Company’s belief that one or more transactions will materialise in the near term.»
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
17.01.2020 kl 10:33 4653

Samme systemet som som er og har vert de siste ukene. Snart kommer det en stor post som går utenom børs. Vell det er ikke så mye å skrive om før vi får en positiv rapport fra selskapet og i mellomtiden får vi trade aksjen og tjene lit penger, for alt er forutsigbart.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Alby
16.01.2020 kl 15:16 5055

De kalte dem kun 2 hot felter ,. De sa ingen ting om de var produserende eller ikke
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.01.2020 kl 14:13 5121

Tror ikke det var produserende felt det var snakk om. Var det ikke lisenser hvor det skulle foretas leting?

Kan selvsagt være en kombinasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
16.01.2020 kl 14:05 5133

Pens hovedkontor i London arbeides det for fullt. Her om dagen måtte de sette på kjøleanlegget for kontorene blev forvarme. Det arbeides med Tullow saken, Tunisia brønner og boring, kjøpe seg inn i et produserende oljefelt med 10 – 20 %, samt dussafu hvor hele feltet ser ut som et sammenhengende oljefelt. Til tross for dette blir aksjen kjørt pent og pyntelig ned .
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
16.01.2020 kl 13:51 5140

Det er ingen ting som tyder på problemer hos Pen, men aksjen vil antagelig kjøres ned og gå lit opp på etterbørs, slik det har vert gjort de siste ukene. Håper jeg tar feil, men lite trolig.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.01.2020 kl 12:43 5249

Som kjent sliter Tullow økonomisk som vi jo allerede vet. Det står virkelig dårlig til.

Tullow to Take $1.5 billion Charge After Difficult Year

https://www.oilandgaspeople.com/news/19726/tullow-to-take-15-billion-charge-after-difficult-year/
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.01.2020 kl 12:31 5272

Oljeprisen har mye å si ja, men like viktig er det at kostnadene holdes nede.

Denne fra 2014 er til ettertanke.

«På 90-tallet var prosjektene lønnsomme ved 12 dollar fatet. Nå må de ha over 100»

https://www.tu.no/artikler/pa-90-tallet-var-prosjektene-lonnsomme-ved-12-dollar-fatet-na-ma-de-ha-over-100/225144

Temmelig utrolig. I forkant av oljefallet hadde kostnadene blitt drevet vanvittig i været. Man betalte nærmest hva som helst uansett hva det skulle være og problemene tårnet seg naturligvis opp før man ble mer kostnadsbevisst. Det er mye rart man gjorde i den tiden. Jeg har hørt om et 1 meter vanlig stålrør som oljeselskapene gladelig bladde opp 40 000 kr for. Kostnadsnivået var vanvittig og jeg håper selskapene har lært.

På 90-tallet greide man seg altså med en oljepris på 12 kr for å gå med overskudd på mange felt. Nå har det riktignok vært inflasjon etter det, men likevel..
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
gunnarius
16.01.2020 kl 12:16 5313

Jeg forsøker å være så analytisk som mulig, men opprettholder at oljeprisen neppe vil svinge så voldsomt i løpet av 2020, samt vil bli understøttet av etterspørselsvekst som prognosene tilsier.

Det hjelper også på at handelskrigen medførte endelig signert Fase 1 avtale. Noe usikkerhet rundt etterlevelse og kommende Fase 2, men det ligger et energi- element i Fase 1, hvor USA vil profitere på så høy oljepris som mulig ved USAs export av olje til Kina. En økning eller gjenopptakelse hvor Kina forventes kjøpe mer crude fra USA. Dette kan neppe Trump ha noe i mot, så kanskje han balanserer sine uttalelser på Twitter etc. fra nå av.

Det er oljeprisen som Panoro lever av og ved høyere oljepris, høyere inntekter for selskapet. Trading og shorting av PEN aksjen blir i denne sammenheng kun krusninger på overflaten. Dvs. stabil og høy etterspørsel vs. tilbud, stabil og høy oljepris. For Panoro som forventer betydelig produksjonsøkning i inneværende år vil dette være et gode. Derfor ser jeg ikke isolert sett hva jeg omtaler som noe negativt. Markedet vil trolig erfare hva jeg skriver og belønne selskapet med økt tillit.

Legger ut noe fra IEA og januar rapporten. Positivt at etterspørselsveksten ligger som intakt. Så lenge etterspørselen ikke reduseres og OPEC etter beste evne får Irak og Nigeria med på kvoter som bestemt, vil tilbudet bli redusert en del. Det vil trolig fremdeles være et overskudd av olje i markedet, men her vil OPEC gjøre det de kan for i første omgang få bukt med all lageroppbyggingen.

In this Report, our main headline data for 2020 is largely unchanged from last month. Oil demand growth is forecast to accelerate to 1.2 mb/d, supported partly by prices remaining relatively subdued, higher global GDP growth than last year and by progress in settling trade disputes. The OPEC+ countries need to cut output by about 0.3 mb/d in January to comply with their new agreement. Meanwhile, non-OPEC production is forecast to grow by 2.1 mb/d in 2020 with stronger growth in the first half of the year.

The International Maritime Organisation’s new marine fuel regulations came into effect on 1 January. Although there are initial local difficulties as might be expected from such a complex global change, ship operators, products suppliers and ports have so far coped well (see page 13. of this Report).

At the start of 2020 the oil market has again faced a period of geopolitical turmoil at the same time as a significant sector is adjusting to a major change to its operating environment. That we have such a well-supplied and increasingly globalised market will help us to face these challenges.

https://www.iea.org/reports/oil-market-report-january-2020
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.01.2020 kl 12:09 5267

Samtidig skal vi ikke overdrive fallet. Det er ikke veldig langt opp til emisjonskursen. Plutselig er vi der igjen uten nødvendigvis gode nyheter. Nok at noen ønsker seg inn. Det kan også godt være at noen solgte i dag for å være med i den vanvittige oppgangen i REC.

Vi skal i hvert fall glede oss over at emisjonen ble satt på et bra tidspunkt.

Det er nå funnet 112 mmbbl innenfor EEA-området på Dussafu og vi så i går at BWO
estimerer over det dobbelte i tillegg. Da snakker vi om 400 mmbbl totalt. Selvsagt kan de imidlertid bomme på begge sider. Hadde vært utrolig moro om A og B hadde knust estimatene som jo ble nedskrevet noe vanvittig i fjor. Det kan jo tenkes at PEN fortsatt tror det er mer, men at de måtte justere til BWO sitt estimat. Hadde det vært olje her bare i nærheten av det gamle estimatet på nesten 500 mmbbl hadde vi virkelig hatt en «company maker»

Morsomt å være med på et field cluster siden det vil være kontinuerlig spenning for hvert prospekt som bores.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Black Peter
16.01.2020 kl 11:27 5357

Forskjellige aksjonærer må nødvendigvis verdsette PENs eiendeler forskjellig, det må vi leve med. Volatiliteten er høy, men så fremt en ikke har dyr kostpris kombinert med belåning, skal det ikke spille stor rolle om RT er 19 eller 23, mens vi venter på nyhetsflow som kan prise PEN > 30kr. Jeg vil jo ikke jinxe, men dobbel bunn rundt 19,30kr gir muligens også 31,50kr - som er et tidligere motstandsnivå på vei mot saftig prising og utbyttefest.

IPO er snart på plass og da slipper vi mer støy rundt temaet, selv om det ser ut som selger er ferdig for denne gangen. Jeg ser muligens noe mer sidelengs kursutvikling før det løsner, men som tidligere nevnt er det ingen motstand før 25,50kr og vi er i bunn av alle kanaler, støttenivåer og Bollinger, sistnevnte liker jeg å se bunnen av ganske ofte og ikke sjeldnere enn hver helg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
16.01.2020 kl 11:08 5392

For de som er interessert i å følge med på verdens børser samt oljeprisen kan gå inn på DN investor
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
bmw5
16.01.2020 kl 10:59 5406

På grunn av denne nedgangen er det full forvirring og mye synsing. Slik jeg ser dette, er det en eller to som shorter ( trader) aksjen med mikro volum. Vi ser stadig at store poster går utenom børsen så det kan være en megler som får flere store order om kjøp. Så hvordan får megleren disse aksjene ? Antagelig ved å ------. Vi små aksjonærer er jo glade for å få en billig inngang til det som kommer av positive meldinger. Ingen ting ved Pen skulle tilsi denne nedgangen i aksjen. Dussafu er meget positiv. Foreløpig ser alt ut til å være i orden også i Tunisia. Oljeprisen er over 64 usd og trades med store entusiasme, svinger opp og ned som en jojo. Løft ditt hode og se fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.01.2020 kl 10:46 5434

Håper i hvert fall at aksjonærene ikke tar bølgen når analytikerne slenger fram kursmål og når bjellessauer kjøper. Dette har i hvert fall ikke vært positivt. Antakelig ikke negativt heller for den dags skyld. Jeg ser egentlig på sånn som «ikke nyheter».
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Rek2
16.01.2020 kl 10:36 5441

Enig med deg piff,, Tunisia legger en demper på PEN,og liker dårlig at det drøyer der nede,så jeg tror også vi blir liggende rundt 20kr til noen Gode nyheter kommer..
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
piff
16.01.2020 kl 10:13 5492

Pen har pr i dag ca 1000 boe fra Dussafu etter gaiding fra selskapet forventes en økning på ca samme volum (1000 boe) pr år framover mot og inn i 2023.
Dette er et min mening for lite. I tilegg er det en del uavklart stillinger til hva gjelder Tunisia , samt hva Aje som er solgt , etter mitt synspunkt til gi bort pris.
I tilegg ser det ut som det blir en disputt med Lekoil om oppgjøret.
Disse usikkerhetene bringer kursen på stedet hvil ca kr 20-22. og i og for seg riktig priset utifra dagens produkjon.
Ser en del her inn har en kostpris på ca 21 usd pr fat eks løfting og øvrige kostnader. Kostnadene totalt sett blir og ligge på et st-ed usd 32-34 pr fat.
Eller ca nett usd ca 30 til Pen pr boe, ved oljepris usd 64.
Skal Pen løfte seg raskt opp mot 10.000 boe pr døgn må de i i et produserende felt.noe som jeg håper selskapet kommer til og gjøre,men ikke til enhver pris.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Alby
16.01.2020 kl 09:41 5548


Har de snart noen meldinger på gang, nå trenger vi hjelp.
Redigert 20.01.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Seph
16.01.2020 kl 09:19 3103

Fylle på litt:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:49 Du må logge inn for å svare
sveno
16.01.2020 kl 09:12 3109

Selg Pen og kjøp BWE mao. Men da er det kun Dussafu som styrer.
Hvem hadde trodd at noteringen av BWE, i hvert fall kortsiktig, skulle bli negativ for Panoro.
Redigert 21.01.2021 kl 05:49 Du må logge inn for å svare
Ruter8
16.01.2020 kl 09:03 3142

Fra Arctic i dag om BWE og Pen.
BW ENERGY: IPO
1) On our estimates BWE could be listed at P/NAV multiple of 0.48x
2) Closest peers Panoro and Africa Energy trade at 0.75x and 0.63x, respectively
3) If listed at 0.5x P/NAV I assume the share price should trade closer to Panoro when trading
Redigert 21.01.2021 kl 05:49 Du må logge inn for å svare