PÅ HØY TID Å INNTA FLYSETET I NORWEGIAN . KOMPENSASJON
Å ta posisjoner er nå på overtid.
Kommer melding i dag ?
I morgen ?
Da ser vi sannsynligvis 20 kr opp til 60.
Denne ønsker jeg ikke å gå glipp av.
Kompensajon er på overtid allerede fra Boeing.
Kommer melding i dag ?
I morgen ?
Da ser vi sannsynligvis 20 kr opp til 60.
Denne ønsker jeg ikke å gå glipp av.
Kompensajon er på overtid allerede fra Boeing.
Redigert 20.01.2021 kl 07:27
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Sheriff_1
09.01.2020 kl 11:10
7346
Den tar forhåpentligvis ikke helt av før de får avblåst rep emien.
Har vel egentlig litt tro på (og håp om :-) at de utsetter avtale signering til etter 13. Januar.
Om jeg ikke har lest betingelsene helt feil så kan de vel avblåse rep emien selv om kursen stiger, dersom de ikke finner det hensiktsmessig for selskapet å gjennomføre emisjonen.
Tror uansett vi forlater 30-tallet for godt før halve neste uke er gått. Senest.
Har vel egentlig litt tro på (og håp om :-) at de utsetter avtale signering til etter 13. Januar.
Om jeg ikke har lest betingelsene helt feil så kan de vel avblåse rep emien selv om kursen stiger, dersom de ikke finner det hensiktsmessig for selskapet å gjennomføre emisjonen.
Tror uansett vi forlater 30-tallet for godt før halve neste uke er gått. Senest.
Herman*
09.01.2020 kl 11:17
7271
Tror ikke kursen stiger til 60 på Boeing avtale alene, men det er mange andre triggere i løypa som kan bidra. Er det forresten slik at styret har frem til den 13 til å avlyse rep emisjonen? Ellers har jeg tidligere hørt at børsnoterte selskaper skal forsøke å unngå kursdrivende nyheter i tegningsperioden. Noen som kan bekrefte dette?
Sheriff_1
09.01.2020 kl 11:31
7177
Mener bestemt at tegningsperioden er fra 13. Januar og i 14 dager.
EXTrader
09.01.2020 kl 11:40
7106
Ser det er viktig for shorterene å få presset prisen ned hele tiden
Fred55
09.01.2020 kl 11:42
7069
Kan stemme det du sier her. Samtidig var det noe om at det i forkant skulle godkjennes og bestemmes om det skulle gjøres. Mener den datoen var 10.01.20 men mulig jeg bommer ? Noe som vet med sikkerhet ?
Strategi
09.01.2020 kl 12:07
6904
Jeg er gjerne med på rep. emien, hva er problemet.
Kommer kompensasjonen innen fa dager , noe jeg er ganske sikker på går kursen kraftig.
Rep emien som tilfører mer cash kommer til å dra kursen videre selv om det kommer et kortsiktig nedsalg som blir vesentlig mindre enn sist.
Mange som sitter med allerede utført nedsalg med friske penger.
Last opp i bøtter og spann.
Kommer kompensasjonen innen fa dager , noe jeg er ganske sikker på går kursen kraftig.
Rep emien som tilfører mer cash kommer til å dra kursen videre selv om det kommer et kortsiktig nedsalg som blir vesentlig mindre enn sist.
Mange som sitter med allerede utført nedsalg med friske penger.
Last opp i bøtter og spann.
Redigert 09.01.2020 kl 12:09
Du må logge inn for å svare
EXTrader
09.01.2020 kl 12:20
6796
Tegningsperioden skal begynne. 13 Jan. 2020 og avsluttes 24. Jan. 2020. Så da må prospektet være godkjent innen 10. januar.
Reparasjons emisjon blir en utstedelse av 7.000.000 nye aksjer til (kurs 40 Kr pr aksje) som utgjør 280 mil .
Vell vi får se hva de kommer med ?
Reparasjons emisjon blir en utstedelse av 7.000.000 nye aksjer til (kurs 40 Kr pr aksje) som utgjør 280 mil .
Vell vi får se hva de kommer med ?
Redigert 09.01.2020 kl 12:21
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.01.2020 kl 12:36
6699
Regner med at Boeing har en tidsfrist på kompensasjonen, som også er viktig for Norwegian.
Denne meldingen kan komme når som helst og også etter børsslutt i dag som et eksempel.
Denne meldingen kan komme når som helst og også etter børsslutt i dag som et eksempel.
Restplassno
09.01.2020 kl 12:37
6678
Noen som har spurt IR om progresjon i kompensasjonsforhandlinger?
Sheriff_1
09.01.2020 kl 12:48
6572
NAS kan selvfølgelig ikke svare på progresjon i en kraftig kursdrivende avtale annet enn på Newsweb hvor hele markedet får samme informasjon samtidig.
Strategi
09.01.2020 kl 12:52
6527
Forundrer meg ikke om den slutter over 41 i dag.
Mange som nå venter på kompensasjonen og ikke tør stå utenfor.
Bra driv i dag.
Mange som nå venter på kompensasjonen og ikke tør stå utenfor.
Bra driv i dag.
Hammers
09.01.2020 kl 13:03
6642
For en håpløs gjeng dere er!
Når ble en REPEMI en kursdriver?
Tror dere NAS har behov for en REPEMI hvis de nylig har mottatt 1,2,3,4 MILLIARDER fra Boeing.
Skjønner dere ikke selv at det bare er TULL - det som produseres på denne tråden.
TULL......ja, selvsagt bortsett fra mitt innlegg!
Hilsen Hammers
Når ble en REPEMI en kursdriver?
Tror dere NAS har behov for en REPEMI hvis de nylig har mottatt 1,2,3,4 MILLIARDER fra Boeing.
Skjønner dere ikke selv at det bare er TULL - det som produseres på denne tråden.
TULL......ja, selvsagt bortsett fra mitt innlegg!
Hilsen Hammers
SjonkelRolf
09.01.2020 kl 13:13
6567
Ser ingen her som trekker frem rep- emi som kursdriver..-) dermed fremstår ditt innlegg som ja..... tull! I beste fall
omac
09.01.2020 kl 13:14
6544
Så lenge aksjekursen ikke er en god del høyere enn emisjonsprisen så blir det ikke emisjon.
NAS har fått pengene de trenger, aksjonærene kan fylle på fra markedet istedenfor å gjennomføre en dyr rep.emisjon og legge 7 millioner aksjer til ut i markedet.
At noen har egen agenda og ser seg tjent med at det ikke blir en rep. emi er en annen sak
NAS har fått pengene de trenger, aksjonærene kan fylle på fra markedet istedenfor å gjennomføre en dyr rep.emisjon og legge 7 millioner aksjer til ut i markedet.
At noen har egen agenda og ser seg tjent med at det ikke blir en rep. emi er en annen sak
Sann
09.01.2020 kl 13:40
6381
Man må vel ikke være rakett forsker for å forstå kursstigningen nå. De trofaste her inne velger vel ikke den dårligste timingen noensinne til å selge nå. Når mange nok tror at erstatningen annonseres med det første sier det seg selv at kursen drives opp av dette. Så gjenstår det da å se om erstatningen faktisk kommer nå??
Sann
09.01.2020 kl 13:46
6320
Ønsker selskapet faktisk en rep emi?? I såfall annonserer de erstatningen i dag eller imorgen. Om ikke vil de avvente dette en stund, kansellere rep emi og ta seg bedre tid. Så hva tror den den trofaste menigheten er mest sannsynlig???
EXTrader
09.01.2020 kl 14:10
6115
Tilbake til emisjonen ! Kommer kompensasjonen og vi blir liggende mellom Kr 50-60 kan jeg godt bli med på en emisjon på kr 40
Kantarell
09.01.2020 kl 14:21
6000
Hva er meningen med en rep. emi. Hammers?
Jo, sikre gevinst for små aksjonær ;)
Jo, sikre gevinst for små aksjonær ;)
Sheriff_1
09.01.2020 kl 14:27
5946
Det er vel ikke så mange edruelige som ikke har tro på en god oppgang. Rep emi vil jo være fantastisk for de som hadde aksjer i selskapet 5. November 2019.
Men dersom de ikke har behov for å gjennomføre en emi, så virker det som styret er gitt ganske fri fullmakt til å kansellere emisjonen dersom det er mest hensiktsmessig: Også om kursen skulle være over emisjonskursen:
In relation to the Subsequent Offering, the Board of Directors will be provided with discretion to decide if this offering shall be completed, including the discretion to cancel the Subsequent Offering should the prevailing market conditions and considerations based on the Company's and the joint shareholder interest indicate such cancelling.
Men dersom de ikke har behov for å gjennomføre en emi, så virker det som styret er gitt ganske fri fullmakt til å kansellere emisjonen dersom det er mest hensiktsmessig: Også om kursen skulle være over emisjonskursen:
In relation to the Subsequent Offering, the Board of Directors will be provided with discretion to decide if this offering shall be completed, including the discretion to cancel the Subsequent Offering should the prevailing market conditions and considerations based on the Company's and the joint shareholder interest indicate such cancelling.
omac
09.01.2020 kl 14:42
5815
Jeg tipper det børsmeldes etter stengetid i dag at rep. emi blir avlyst
Sheriff_1
09.01.2020 kl 14:53
5691
Det hadde vært deilig, kombinert med en god nyhet og en saftig shortskvis :)
Mitt tips er at rep. emi blir avlyst og deretter meldes det milliarderstatning. Alt dette innen noen få dager. Kursen står godt over kr 50 innen kort tid, kanskje også kr 60?
Investor 33
09.01.2020 kl 16:13
4907
Strategi skrev Tipper sluttkurs 44 i sluttauksjonen.
Hadde vært hyggelig. Bør bli et fint børs år for NAS får vi håpe....
REIMUNDY
09.01.2020 kl 16:14
4894
Nybraaten skrev optimistisk, men ja tak
ser ikke ut som det blir noe emisjon sonn som den går nå spenn dere fast
Nybraaten
09.01.2020 kl 16:18
4831
men tror til gengæld det er sidste chance for aktier under 43 nok
Nybraaten
09.01.2020 kl 16:27
4732
kommer der noget nyt efter luk, eller bliver det først i morgen...
Restplassno
09.01.2020 kl 16:28
4718
EXTrader skrev Jeg har sendt en e-mail ang, dette men ingen svar ?
samme her, sendte på dagtid i går. Pleier som regel å få svar samme kveld, men i går var det helt stille. De er vel i en stille fase nå.
Pass isåfall på at du ikke blir skutt ned... Er i vinden om dagen.
Max-flyene kan gi Boeing simulatorregning på 44 mrd.
Tidligere denne uken gikk Boeing ut med en anbefaling om at alle piloter som skal fly 737 Max-flyene etter de er tilbake i trafikk, får trening i simulator i forkant av første flyging.
Regningen for simulatortreningen kan bli på 5 milliarder dollar, tilsvarende 44 milliarder kroner, ifølge Bloomberg Intelligence.
Det vil doble de anslåtte utgiftene Boeing har sagt at de skal dekke etter at flyene ble parkert i mars i fjor. Tidligere har flyprodusenten lovet å dekke 5,6 milliarder dollar i utgifter.
Flyprodusenten vil trolig bli nødt til å ta kostnadene ettersom flyene ble solgt med en lovnad om at piloter som hadde fløyet den tidligere 737-modellen ville trenge minimalt med ny opplæring, skriver analytiker George Ferguson i et notat torsdag, ifølge Bloomberg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/6jvOW8/max-flyene-kan-gi-boeing-simulatorregning-paa-44-mrd
Tidligere denne uken gikk Boeing ut med en anbefaling om at alle piloter som skal fly 737 Max-flyene etter de er tilbake i trafikk, får trening i simulator i forkant av første flyging.
Regningen for simulatortreningen kan bli på 5 milliarder dollar, tilsvarende 44 milliarder kroner, ifølge Bloomberg Intelligence.
Det vil doble de anslåtte utgiftene Boeing har sagt at de skal dekke etter at flyene ble parkert i mars i fjor. Tidligere har flyprodusenten lovet å dekke 5,6 milliarder dollar i utgifter.
Flyprodusenten vil trolig bli nødt til å ta kostnadene ettersom flyene ble solgt med en lovnad om at piloter som hadde fløyet den tidligere 737-modellen ville trenge minimalt med ny opplæring, skriver analytiker George Ferguson i et notat torsdag, ifølge Bloomberg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/6jvOW8/max-flyene-kan-gi-boeing-simulatorregning-paa-44-mrd
HP17
03.02.2020 kl 09:35
3258
Nå er nok perfekt timing for å kjøpe NAS. Erstatning på mange milliarder er nok like rundt hjørnet og kommer det et bud snart?
Fred55
03.02.2020 kl 09:44
3184
Mye bra skrives og mye er riktig, men rår frykten er det intet som hjelper. Og pr nå rår en frykt som så styres ytterlige av de som er short.
Riktig er at dette har fått bensin på bålet grunnet virus og virus frykt og lite vi "små" kan gjøre opp mot dette. Er nesten litt glad at det ikke kommer positive ting fra NAS. Hadde uansett druknet i frykten som rår. Så kan en selvsagt legge til::-)
ingen ting rundt erstatning
Ingenting rundt RR
Ingen info fra ledelsen ( bra at de holder tett nå)
Venter på trafikktall
Venter på tall 13.02.20
Altså er konklusjon er du i økonomisk skvis må en vurdere hvor langt ned en kan være med ned, eller sitte med is i magen, eller forsøke å treffe en bunn og akkumulere snittet.
Logger selv av med en kjøpsordre liggende veldig lavt :-)
Riktig er at dette har fått bensin på bålet grunnet virus og virus frykt og lite vi "små" kan gjøre opp mot dette. Er nesten litt glad at det ikke kommer positive ting fra NAS. Hadde uansett druknet i frykten som rår. Så kan en selvsagt legge til::-)
ingen ting rundt erstatning
Ingenting rundt RR
Ingen info fra ledelsen ( bra at de holder tett nå)
Venter på trafikktall
Venter på tall 13.02.20
Altså er konklusjon er du i økonomisk skvis må en vurdere hvor langt ned en kan være med ned, eller sitte med is i magen, eller forsøke å treffe en bunn og akkumulere snittet.
Logger selv av med en kjøpsordre liggende veldig lavt :-)
-
«
- 1
- 2 »