Resett-skribent må flytte på grunn av muslimske gjenger

Slettet bruker
09.01.2020 kl 22:47 4423

Resett-skribent må flytte på grunn av trakassering fra muslimske guttegjenger

Sverre Avnskog er lærer, og har skrevet mange innlegg hos Resett. Nå må han flytte fra Søndre Nordstrand på grunn av gjentatte episoder med trakassering fra muslimske gjenger. Han skriver om dette på Facebook:

Nå flyttet vi fra Søndre Nordstrand. Årsak: Grov trakassering fra muslimske guttegjenger!

– Vi skal finne dere uansett hvor dere flytter og kaste egg og steiner på huset deres og knuse vinduer, har vi fått vite.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg burde skrive offentlig om dette. Truslene vi har fått er ikke særlig hyggelige. Men trangen til å la offentligheten høre om våre erfaringer, får veie tyngre enn angsten for at de som har truet oss, skal spore oss opp og fortsette trakasseringen.

Gjennom våre erfaringer med muslimske guttegjenger fra henholdsvis Holmlia, Mortensrud og Bjørndal har jeg fått en ganske unik innsikt i hvordan muslimsk klankultur er i full virksomhet i vårt eget land.

Etter å ha bodd i en av disse bydelene i mange år, flyttet vi for få år siden til en nærliggende del av Søndre Nordstrand. Vår datter, som jeg kan si uten beskjedenhet meget lett vekker interesse hos det motsatte kjønn, ville gjerne forsøke å få nye venner på det nye hjemstedet. Hun oppsøkte ungdomsklubben, og fikk straks mange nye venner, både gutter og jenter, og ikke minst fikk hun mange beundrere blant guttene, som for det meste hadde innvandrerbakgrunn, og da for det meste muslimsk.

Alt så ut til å være såre vel. Men det var inntil vår datter erfarte at miljøet i denne bydelen ikke var det hun trodde eller ønsket å være en del av. Hun søkte tilbake til sine venner på vårt gamle bosted, som altså var en annen bydel i Søndre Nordstrand. Vi tenkte ikke videre over det, men regnet det som selvsagt at en ung jente selv måtte få velge sine venner.

Men det mente åpenbart ikke guttene på (….) (sensurert av forfatter av hensyn til familiens sikkerhet, red.anm.).

Det varte ikke mange dagene før vi hørte noen uforståelige smell i husveggen en kveld. Og da vi gikk ut for å undersøke hva det skyldtes, så vi knuste egg som rant nedover veggen. Og dette gjentok seg i flere uker. Vi skjønte først ikke hva det dreide seg om, men etter hvert fikk vi vite via ulike kjenninger, at det var de muslimske guttene sin reaksjon på at vår datter hadde valgt dem bort, og gått over til «fienden».

Egg-kastingen på huset fortsatte med ujevne mellomrom, og noen ganger ble også kastet steiner mot huset vårt. Heldigvis ble ikke vinduer truffet, men både vi og barna ble selvfølgelig skremt av smellene når steinene traff døra og husveggen. Like ubehagelig var det når det ble banket på døra eller ringt på ringeklokka av ungdommer som løp av gårde.

Hva gjør man når man opplever slikt. Selv er jeg en tålmodig mann med stor sinnsro, og formanet familien til å ta det rolig. De gir seg nok snart, sa jeg. Men det gjorde de ikke. Min kones søster var på besøk hos oss, og hun opplevde å bli angrepet med appelsiner på en joggetur. Og en dag min kone og døtre var ute på tur, ble det ropt «hore» og andre skjellsord etter dem.

Knuste vinduer

Situasjonen toppet seg da det en kveld smalt voldsomt i stua vår, av en stein som ble kastet av all kraft mot stuevinduet vårt, og forårsaket et stort hull i vinduet. Da hadde selv jeg fått nok.
annonse

Vi kontaktet både politiet, de nærliggende skolene, barnevernet og ungdomsklubben som lå rett ved huset vårt. Vi hadde nemlig begynt å se et mønster i angrepene mot huset vårt. Egg- og steinkastingen mot huset vårt skjedde nemlig stort sett alltid på fredager, samme dag som ungdomsklubben var åpen. Og via venner fikk vi vite at ungdommer planla på klubben at de skulle gå opp til huset vårt og plage oss.

Hva sier alle dem som mener flere fritidsklubber er løsningen på alle problemene med halvkriminelle og voldelige ungdommer til det? Hva når fritidsklubben fungerer som et arnested for planlegging av trakassering og vold?

Les også: Listhaug buet ut på Holmlia i februar. I går ble en tenåring skutt i samme bydel

Muslimsk klankultur

Jeg kan ikke se på våre opplevelser som annet enn følger av en muslimsk klankultur i Søndre Nordstrand. De ulike bydelene har sin klan, og aksepterer ikke at en jente svikter sin klan og går over til fienden. Jentene er åpenbart deres eiendom, og ikke selvstendige individer som har rett til å velge sine venner.
annonse

Jeg kjenner fornavnet til flere av disse muslimske guttene, og har forsøkt flere ganger å få dem i tale. Men det er umulig, for de er livredde for meg. Jeg traff en av dem en gang, og han ville bare snakke om jeg sto ti meter unna. Det var første gang jeg hørte et eksempel på Oslo Syd sin variant av norsk: Det såkalte gangsterspråket. En type kebabnorsk, med harde konsonanter, mørk undertone og «bror» i annenhver setning.

Dette er en verden som få nordmenn kjenner til. Alle min datters tidligere venner ble presset til å bryte med henne. Mortensrud-gjengen hadde oppdaget at en av hennes venner virket veldig homo og hadde planer om å banke han opp. Holmlia-gjengen hadde snappet opp dette og tilbød han beskyttelse dersom han kuttet alle kontakt med datteren min. Og det gjorde han. På grunn av truslene, gikk han fra å være en hengiven og trofast venn til å bryte all kontakt.

Og som en liten tilleggsopplysning: Jeg ble mildest talt sjokkert da min datter kunne fortelle om meldinger som begynte å dukke opp på hennes mobil med forespørsler om hun kunne suge disse muslimske guttene. Hun er tolv år! Jeg er sjokkert! Er dette den nye verden i Norge?

Ja, folkens, dette er realitetene i Søndre Nordstrand! Vi har importert en muslimsk klankultur som truer, trakasserer, utøver vold og grov undertrykking av jenter! Slik er livet for unge jenter på Holmlia, Bjørndal og Mortensrud.

Og sosialistene tror at løsningen er flere fritidsklubber! Oh my God, for en grenseløs naivitet! Skal man le eller gråte?
Spill
10.01.2020 kl 17:36 1003

Jeg leser og hører mye hver dag jeg er uenig i,men tanken på å møte de som ytrer dette med vold eller skjellsord
er selvsagt helt fjern.De må gjerne få ytre hva de vil for meg så lenge de ikke oppfordrer til lovbrudd.
Så forutsigbart å lese skjellsordene som hagler mot Resett i også denne saken,men hvor er argumentene mot de
erfaringene denne læreren i Oslo deler?
Jeg har selv bodd og arbeidet i Oslo og kjenner flere som har slike historier fra bydeler med mange innvandrere.
Det er selvsagt politisk ukorrekt å dele slike erfaringer,og klamme lokk har lenge vært lagt over slike ytringer.
Slettet bruker
10.01.2020 kl 17:40 995

Jeg tipper du har null slike historier å vise til!! Og at jeg kaller Resett for en rasistisk løgnblogg er ikke mer ennå vente slik de hetser og lyver om muslimer og andre som ikke er kronisk norsk!!
Slettet bruker
10.01.2020 kl 17:48 985

Hva har DU å vise til da Jeeses??? Utestemme med tomt prat i hvert eneste innlegg. Du får manne deg opp og svare på denne læreren sitt innlegg og vise ham en gang for alle at han tar feil og at han farer med løgn. Men det tør du faen ikke, eller rettere sagt du klarer ikke å framvise et eneste argument for at han lyver.

Du skryter på deg 40 år i oljebransjen men kan ikke helt skjønne hva de har brukt en tomsing til? Vaske underbuksene til de andre på plattformen?
Slettet bruker
10.01.2020 kl 18:07 975

Det er på tide å kalle en spade for en spade. Det må slåes hardt ned på ungdomskriminalitet og feige ungdommer som opptrer i flokk og ikke innretter seg gjeldende normer, regler og lover – men som derimot sprer frykt og hat med voldsbruk og trakassering av sine omgivelser, spesielt er dette rettet mot barn og unge som ranes, bankes opp og utsettes for grotesk vold av guttegjenger som i tillegg filmer overgrepene og legger dette ut på nettet. Når skal vi våkne?

Og hvor er media som tidligere ble beskrevet som den fjerde statsmakt? Når skal media opplyse oss om faktiske tilstander? Når media unnlater å fortelle oss sannheten, setter de oss alle i fare – spesielt gjelder dette våre skolebarn! Det er IKKE greit at nordmenn må flytte fordi områdene vi bor i blir utrygge. Det er på tide vi reiser oss og beskytter våre barn! Politikere, politi og skoler må våkne – disse gjengene og ungdomskriminalitet må det slås hardt ned på! Vi må ta tilbake landet vårt!

- TRUDE HELEN HOLE

𝐇𝐞𝐫 𝐞𝐫 𝐒𝐯𝐞𝐫𝐫𝐞 𝐀𝐯𝐧𝐬𝐤𝐨𝐠´𝐬 𝐢𝐧𝐧𝐥𝐞𝐠𝐠;

https://trudehelenhole.no/2020/01/09/na-flyttet-vi-fra-sondre-nordstrand-arsak-grov-trakassering-fra-muslimske-guttegjenger/
Sotah
10.01.2020 kl 18:13 968

Trude Helen, som jeg ikke kjenner fra før, klarer å sette problemer i fokus uten å dette ned på bygdeoriginalene nivå. Hatten av for det. At problemene ikke blir belyst er selvfølgelig ikke sant, faktiske tilstander er ikke hemmelige. Men hun klarer å holde seg til sak, og det er ikke hverdagskost.

Edit: At hun også kaster en tolv år gammel jente under bussen gjør at ovenstående dessverre må trekkes tilbake med umiddelbar virkning. Det begynte bra, men datt sammen med et massivt mageplask. Hun delte det tragiske innlegget videre. Synd.
Redigert 10.01.2020 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2020 kl 18:17 971

Ikke-lat sotah hva mener du med dine svovelstore ord. Plutselig opp av sofaen etter utallige kniv stikking og diverse b-forklart med pølsevev og sotahs faste av slapp øvelser
Svar
Sotah
I dag kl 18:13 3
Trude Helen,
hun også kaster en tolv år gammel jente under bussen
Redigert i dag kl 18:15
Redigert 10.01.2020 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
Sotah
10.01.2020 kl 18:19 965

Jeg gidder ikke gjenta meg selv. Har redegjort for hva faren har gjort tidligere. Let og du skal finne.
Slettet bruker
10.01.2020 kl 18:21 963

Jeg kjenner ikke om dette er Norges vÆrste overgrepshistorie men du antyder det er vÆrste på lenge men bare legger inn teasers som antyder verre enn det.

Koser du deg plutselig bare som du vet best? Kan du si ting i klar tekst selv
Slettet bruker
10.01.2020 kl 18:51 956

Er det muslimene som er bussen?
Sotah
10.01.2020 kl 18:59 947

Det er hele skolegården. Hun som er så innmari pen ifølge faren får litt å stri med på alle kanter. At faren er en idiot er ikke lett å oppleve når du er tolv år. Hvis noen husker åssen skolegården var i den alderen så er det helt opplagt. Hadde faren vært anonym hadde innlegget vært problemfritt. Men med fullt navn pælmer han datteren til ulvene, under bussen, kall det hva du vil. Og det får hun betale for, selvfølgelig. Barnevernsak og omsorgssvikt, sånn jeg ser det.
Redigert 10.01.2020 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2020 kl 19:05 951

Huff ja, kanskje hun kler seg utfordrende også, da er ulvene unnskyldt.
Slettet bruker
10.01.2020 kl 19:15 945

Hun går desverre selv i den samme fellen som mange andre at hun sluker den rått, desverre!!
Spill
10.01.2020 kl 19:42 931

Læreren Avnskog må være svært naiv og idealistisk siden han ble boende på Søndre Nordstrand selv om han kjenner miljøene der OG har en ung datter
som ble utsatt for miljøene!
Hvordan kan en lærer forsvare å la egne barn vokse opp der eller på tilsvarende steder?
Han ser jo hver dag hvilke holdninger,verdier,kvinnesyn og miljøer norske barn utsettes for.
Å hver dag bli tiltalt som vantro hore setter sine spor hos norske jenter!
polemiker
10.01.2020 kl 20:02 911

Når du sier ulvene skjønner jeg du mener muslimer, men hva symboliserer bussen?

Faren er utrolig modig og det at han står frem på denne måten vil få store konsekvenser for ham og hans familie. Det var han naturligvis klar så det understreker vel hans mot.

Hadde det vært en gjeng norske ungdommer som hadde vært problemet, ville tiltak bli satt inn og han ville ikke hatt noe problem med å bli boende. Når det gjelder dette muslimske søppelet, er det ingen som kan/vil hjelpe ham og han er overlatt til seg selv. Han har nok ikke noe annet valg enn å flytte til mer siviliserte strøk.
convert
10.01.2020 kl 20:03 908

Sotet er bare glad til når norske får tyn av muslimene, mobbes og trakasseres. Det er helt som bruker å være. Det er som vi hører ap-trampeklappen.
Sotah
10.01.2020 kl 20:14 897

Helt seriøst, pole; Har du i det hele tatt vært i en skolegård med tolvåringer de siste 60 årene? Det har jeg. Faren er ikke modig, han er klin gæær´n. Helt fint å stille seg sjæl i fronten, men du dytter ikke døtre foran deg. Det håper jeg du er enig i.
Sotah
10.01.2020 kl 20:21 880

Og for å spinne videre på det; jeg gjetter på at årsaken til eggekastinga ikke skyldes den lille lekkerbiskenen av en datter han synes han har. Det er mer sannsynlig at bloggingen hans er årsaken. En gjetning, presiserer det. Ikke står det noe om Allah på eggeskallene heller, antar jeg. Så han gjetter nok litt han også.
Slettet bruker
10.01.2020 kl 20:25 875

Dette er svart sota epstein humor eller hva?

Sotah
I dag kl 20:21 6
den lille lekkerbiskenen av en datter
Sotah
10.01.2020 kl 20:33 866

Endelig skjønner jeg hva du prøver å si, vannhuet. Du har helt rett. Jeg likte ikke at han synes en tolv år gammel datter er så lekker. Ikke det heller.
polemiker
10.01.2020 kl 20:34 1322

Ja, kan være litt enig i det faktisk. Han burde ikke hatt innvolvert henne i dette, men det er vel hele essensen i dette vitnesbyrdet, så han så vel ikke noen annen utvei. Har , som nevnt venner som har mistet sine døtre i samme situasjon. Pur unge hvite jenter som blir med i innvandrergjenger, begynner med dop og slår over til kebabnorsk. Skjønner at fedre som elsker sine døtre er forbanna.

For min del flyktet jeg før min datter ble født.
Redigert 10.01.2020 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Sotah
10.01.2020 kl 20:36 1316

Så er han åpenbart imot innvandring og har thaikone. Det er nok å ta av.
Sotah
10.01.2020 kl 20:37 1314

Takk skal du ha, pole. Jeg har trua på deg, faktisk. Selv om vi stort sett er uenige.
Slettet bruker
10.01.2020 kl 20:38 1312

Jeg vet ikke hva du leste på face sotah. Jeg reagerer på hva du skriver.
Jeg sier du er ikke lekker men fake lat, og ivrig på face jakt. Men hva skriver på ho velger du.
Risk-reward1
11.01.2020 kl 10:44 1263

Farjam Movafagh skriver;

"Enda en intern fordrevet flyktning :-(

Jeg kjenner litt til Sverres historie. Han har bl.a. blitt beskyldt for å være nynazist fordi han snakker åpent om problemer vi har relatert til konsekvensene av innvandring. Men Sverres motiver har hele tiden vært humnanistisk orienterte: å hjelpe de som har det vanskelig, uansett hudfarge. Han ble bl.a. hyllet av flere ungdommer med innvandrerbakgrunn for noen år siden i sammenheng med NRKs #DuSåMeg (fortsatt synlig her på facebook for dere som er venn med ham, søk på Sverre #DuSåMeg).

Jeg anbefaler alle å ta inn over seg det han forteller om her."

Så er det henvist til teksten i trådstarten. Følerifjollene skal selvsagt stemple han for det de klarer å skuffe opp av dritt om han, slik at de kan fortsette å fornekte hva som skjer oftere og oftere i samfunnet!

RR
Chorizo
11.01.2020 kl 11:10 1258

Denne skrøna tror jeg ikke noe på. Løgn fra ende til annen.

Intet kvalitetsstempel at idioten får støtte fra nazister på Facebook.

Legger også merke til at han er gift med en innvandrer selv.

Men han er en løgner, denne Avnskog og jeg får inderlig håpe at han ikke har noe med barn å gjøre.
Redigert 11.01.2020 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2020 kl 12:00 1236

Kan du dokumentere at det er løgn fra ende til annen? Det burde du gjøre. Hvis du ikke kan dokumentere det på en juridisk etterprøvbar måte så kan du ikke tas seriøst her.
Slettet bruker
11.01.2020 kl 12:12 1230

Ser at Avnskog har hatt sine feider med voldsAPen Øivind Bergh på nettet....han som skvettet rundt seg med varm kakao. 😆

Personlig har jeg egentlig ikke noe til overs for noen av dem.
Men når det blir kastet stein på huset og gjennomført hærverk, og 12 år gamle jenter blir utsatt for slike slibrigheter bør det reagereres...

Men borte i oschloklyseland der går no aillt an tydeligvis. 😁
ArneB 5.0
11.01.2020 kl 12:51 1216

Ser at denne med hardkokte egg var litt over streken. Jeg vurderer i stedet å kaste speilegg med karbonade på karikaturen av Asbjørnsen & Moe.
Chorizo
11.01.2020 kl 13:17 1203

Årsaken til at han og innvandrerkona hans flyttet.
Chorizo
11.01.2020 kl 13:27 1189

Har han lagt frem noen bevis?
Risk-reward1
11.01.2020 kl 13:51 1181

At du kaller Farjam nazist sier i grunnen ALT om hvor ekstrem du er!
Syn du ikke har blitt beriket selv ennå, slik jeg ønsket for deg på nyåret. Du trenger det for å kunne utvikle et snev av empati for den dritten mange opplever

RR
Chorizo
11.01.2020 kl 14:07 1175

Du er passe sinnsforvirret når du ønsker at folk skal oppleve vold. Da er du koko.

Slettet bruker
11.01.2020 kl 14:07 1177

Morsomt at forumets mest ekstreme hater beskylder andre for ekstremisme og mangel på empati!! Det er et nytt år så burde ta en timeout og gå litt i deg selv!!
Slettet bruker
11.01.2020 kl 14:19 1165

Hva vet du om det? Hele søndre Oslo er jo ødelagt av innvandring. Rene Malmø.
Chorizo
11.01.2020 kl 14:21 1163

Hvordan? Hvem er denne Rene? Jeg vet ikke. Jeg tror ikke på det han påstår. Hvilke bevis har han lagt frem?
Redigert 11.01.2020 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Risk-reward1
11.01.2020 kl 15:00 1151

Og da serverer jeg deg mulighet nr 718!
Legg frem ETT innlegg av meg som gir deg grunnlag for å kalle meg "forumets mest ekstreme hater"???
Bare ETT!!

Eller la meg gjøre det enda enklere for den begrensede hjernene din; ETT som begrunner at jeg er en hater!!

Du og dunning-kruger Pølsa troner helt alene på toppen over forumets mest forutinntatte, dumme og selvhatende "menn"

RR
Risk-reward1
11.01.2020 kl 15:05 1149

Vold???? Jeg har hele tiden ønsket deg et beriket nytt år, men det er jo gledelig at skjønner at det innebærer vold da. At den finnes mer og mer. Det er jo ellers noe du fornekter eksisterer................

Nei, men det er med deg, Jeeses og valpene i klankulturer det samme. Kun når det samme rammer dere, forstår dere. Det har ikke med sinnsforvirret og koko hos meg å gjøre. Det er koko og sinnsforvirret hos dere som er årsaken til at det er det eneste som funker

RR
Chorizo
11.01.2020 kl 15:07 1146

Selvhatende også? Den må du forklare :)

Legger merke til at du er mye verre nå enn tidligere. Det formelig spruter hat og frustrasjon av tøvet du serverer. Tidligere var det jo mulig å få et og annet fornuftig ut av deg, men nå koker det åpenbart i nepa di konstant og du ligger og kaver nede i gjørmedammen sammen med betong og pappen.
Redigert 11.01.2020 kl 15:09 Du må logge inn for å svare