Slettet bruker
10.08.2018 kl 17:18 3094

De er vel ganske mye høyere i dag da:)
Så dette ser bra ut.

Det fortsetter å stige snart runder vi 40 dollar pr.tonn.
Dagens er 39,61 dette ser virkelig bra ut:)
Redigert 10.08.2018 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Dividend
18.08.2018 kl 10:48 2837

På Avancegas.com er ratene nå de høyeste siden våren 2017. DIsse ratene har vist seg å henge en del etter andre rater som publiseres. Ellers hører vi om rater på 20-tallet.

Titleist
18.08.2018 kl 12:21 2754

Ratene på avancegas.com er vel fratrukket noe bunkers-kost etc. Spotrater VLGC ligger vel nå mellom 23.000 og 24.000.
Slettet bruker
18.08.2018 kl 12:45 2719

Endelig tjener Avance penger igjen
Heillor Matheus
18.08.2018 kl 15:32 2641

Jeg er dessverre redd for at det ikke stemmer. Jeg så siste slutning for Avance som var $16428, men i henhold til Q1 rapporten er "Estimated average cash break-even for 2018 - 17 700/day" for Avance. Det betyr at vi må vise litt tålmodighet til. Kanskje allerede om 14 dager, kan vi se slutninger over $17700. Et godt tips er å sjekke Futures for LPG, som er en god indikator for videre oppgang. En ting er sikkert, og det er at det ser positivt ut fremover for LPG.
undrende
18.08.2018 kl 19:36 2547

Det er nok riktig det du skriver Heillor Matheus.
men det stiger sakte men sikkert fortsatt, så snart kan kanskje Avance tjene penger.
AH2050
20.08.2018 kl 09:49 2321

En liten kommentar: Avance Indexen er en teoretisk greie. Den viser en tenkt seilas fra gulfen til Japan hvor man tar snittet av Baltic LPG raten (som oppgis i $/tonn) for denne ruten, og trekker fra Bunkers og havneavgifter for hele seilasen tur - retur. Man får da en Verdi som kalles for TCE (Time Charter Equivalent), som er den som presenters i Avance Indexen. Man har her brukt et av de elder skipene som utgangspunkt, og som har et betydelig høyere bunkers forbruk en den nyere flåten. I virkeligheten frakter Avance gass på flere andre ruter, til andre rater, og med mange skip med lavere forbruk av bunkers. Avance Index viser kun en trend og ikke de reele fakta. Selv om Avance Index ligger marginal under oppgitt Break Even, kan de alikevel gå marginal i pluss.
AH2050
20.08.2018 kl 09:49 2321

En liten kommentar: Avance Indexen er en teoretisk greie. Den viser en tenkt seilas fra gulfen til Japan hvor man tar snittet av Baltic LPG raten (som oppgis i $/tonn) for denne ruten, og trekker fra Bunkers og havneavgifter for hele seilasen tur - retur. Man får da en Verdi som kalles for TCE (Time Charter Equivalent), som er den som presenters i Avance Indexen. Man har her brukt et av de elder skipene som utgangspunkt, og som har et betydelig høyere bunkers forbruk en den nyere flåten. I virkeligheten frakter Avance gass på flere andre ruter, til andre rater, og med mange skip med lavere forbruk av bunkers. Avance Index viser kun en trend og ikke de reele fakta. Selv om Avance Index ligger marginal under oppgitt Break Even, kan de alikevel gå marginal i pluss.