-- Oslo: AP, MDG: Oslo øker prisen for beboerparkering med 20 %

Aftenposten

Oslo øker prisen for beboerparkering med 20 prosent. Også elbiler må betale.
Fra 1. mars øker prisen for beboerparkering til 3600 kroner i året. Fra samme dag må også elbiler betale for å stå på kommunale plasser.

– Det er helt på trynet med en så kraftig prisstigning. Det var aldri snakk om noe sånt da Høyre styrte byen. Nå merker vi at det er MDG som styrer, kommer det spontant fra Stein Haugen når Aftenposten forteller at beboerparkeringen blir 20 prosent dyrere.

– Det blir stadig færre P-plasser. Vi har heller ikke noe valg og må betale det kommunen vil ha. Jeg vet ikke hva kommunen skal bruke pengene til, undrer Haugen som bor i Vika og benytter seg av beboerparkering.

Parkeringsplass derimot, nei det finner du nok ikke.

Ingenting er som statlig og kommunalt styrte monopoler. De kan tvinge gjennom hva de vil, og middelklassen lider.

De styrer med tyranniske virkeligmidler, til stående ovasjon fra sine meningsfeller, og sugerøret i lommeboken til sine meningsmotstandere.

Nei, kan så si. Er det rart sosialismen/velferdssamfunnet spiller falitt med disse folkevalgte politikerne

Det er ikke MDG som styrer. Det er globalistene som styrer og melker gjennom sine pappfigurer i MDG.

Øker fra kr. 3000 pr. år til kr 3600. Eller kr 300 i måneden. Drøye 3 halvlitere i måneden.

I Bergen koster det kr. 4000 i året.
Redigert 12.01.2020 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
livecnn
12.01.2020 kl 12:12 1168

Eller 6 middager for en minstepensjonist i måneden Fluefiskeren.
Odi.1
12.01.2020 kl 12:15 1162

Bergen er da noe for seg selv.

Men parkering i parkeringshus er mye dyrere. Har de råd til å ha bil har de råd til beboerparkering. Hva får de for 3600 kr der? Skifte av en lyspære kanskje. Jeg skiftet nylig sidespeil på min Mercedes. Kr 15200.

Over fire år med beboerparkering for et speil.
12.01.2020 kl 12:42 1131

Forsøk barnebidrag som går til å dekke eksens sydenturer og annet forbruk. Lite som tilfaller barna. Da snakker vi samme beløp som over her i måneden og mer til. En jeg kjenner til med vanlig jobb betaler 8 000 i måneden og det fordi han ikke får se barna sine. Vi har et system som legger opp til at fedre skal se barna sine minst mulig og at mor premieres økonomisk.
Sånn for å sette tingene litt i perspektiv.
Redigert 12.01.2020 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Puta1n
12.01.2020 kl 13:45 1091

Noen som tipper krakk i elbilmarkedet?
Selv synes jeg det er galskap med dyr avansert bil i Norge med høye vedlikeholdskostnader.

https://www.nettavisen.no/okonomi/gjentar-dette-seg-sa-kollapser-elbilmarkedet/3423901792.html

"For 2020-tiåret er hovedscenariet vårt at elbilene fortsetter fremgangen. I fjor ble Teslas Model 3 Norges mest solgte bilmodell - mer enn 5000 biler foran VW Golf som var nummer to."
Imama
12.01.2020 kl 21:48 973

Betaler du 15200.- for skifte av et sidespeil så har du ingen økonomiske bekymringer, jeg ville ha holdt kjeft var jeg deg.

Du kan jo høre høre med Mercedes. Prøvde også Mekonomen og Snap Drive, men det ble bare ubetydelig billigere siden det måtte kjøpes fra Mercedes.

Mulig jeg er upraktisk siden jeg ikke kan lage det selv. Eller hva mener du egentlig?
Imama
12.01.2020 kl 23:54 885

Hvilken Mercedes handler det om ?
Nils
13.01.2020 kl 00:15 858

Da ble du ranet, til meg skulle verkstedet ha 26.700kr for nye fjærer bak, flushing av girkasse, termostat og en opphengskule. En kompis bestilte originale deler fra Tyskland for meg og gjorde jobben. Endte opp på 4300kr🥴
R_offe
13.01.2020 kl 03:50 792

Er det riktig at folk skal kunne sette fra seg private eiendeler gatelangs, uten å måtte betale grunneier for den opptatte plassen??
Folk må gjerne skaffe seg bil, mc, campingvogn, hest&kjerre, men de burde ikke forlange å kunne benytte gatene som gratis lagringsplass for eiendelene sine.
Finn.no er full av parkeringsplasser til leie og for salg i Oslo-området..
Redigert 13.01.2020 kl 03:51 Du må logge inn for å svare
Imama
13.01.2020 kl 16:33 610

Fluefiskeren skrev 200 diesel 2011 modell.
Dette er jo en gammel bil, finnes plenty med brukt til en billig penge, men mulig du har 10 tommeltotter og/eller ikke har noen som kan hjelpe deg, men likevel fullstendig bevistløst å betale den summen.

Hvis jeg skal ta hele historie. så fikk jeg faktisk speilet til ca 11150 kr. Det var tilbudet jeg fikk ved henvendelsen. Da jeg fikk telefon med beskjed om at den kunne hentes fikk jeg vite at det kostet 15 200 kr. Da jeg kom i resepsjonen ville de også ha disse 15 200 kr, men heldigvis kunne jeg vise dem tilbudet jeg fikk på mobilen min. De sa det var feil, men de var selvsagt bundet av tilbudet og jeg fikk det heldigvis billigere. Men uansett synes jeg det var mye penger. Synes alt med reparasjoner på nye og halvgamle biler som min koster skjorta. Har hørt mye som virker helt bak mål. Lang leveringstid kan det også være. I gamle dager kunne jeg gjøre en del selv. Det er ikke så lett nå og jeg har dessuten blitt mer sedat med årene.

Poenget var at jeg ikke synes disse 3600 pr. år er så veldig dyrt i forhold til mye annet. Det ligger dessuten sånn ca midt på treet sammenlignet med andre byer i Norge. Ikke noe spesielt Oslofenomen med andre ord.
Imama
13.01.2020 kl 20:00 521

Jeg synes fortsatt det er skremmende, var det et verksted med stjerne på veggen ?

Ja. Bertil O. Steen. Vi et er enig om at det er skremmende.

Det er det også når veldig mange mennesker årlig betaler for naturmedisin med absolutt null effekt. Ofte mer enn beboerparkering. Det har de råd til. Beboerparking er i det minste noe de har stor glede av.
Redigert 13.01.2020 kl 20:13 Du må logge inn for å svare